voor de kaasliefhebbers: Had de vraag aan de voedingsdeskundige gesteld of je zachte kazen op basis van gepasteuriseerde melk mag eten....... en dat is prima..... alle kazen in de winkel (ik had AH, jumbo en plusmarkt gechecked) zijn op die basis..... dus....... ik kan mij lekker te buiten gaan aan kaas....jippi
@sahi, jeetje dat was wel schrikken zeker, ineens zo een bult daaronder. hoop dat het snel weggaat. hier net bij het naar de wc gaan wat bruinverlies,, hoop dat het niks is en niet erger wordt. maar zolang het niet rood is is dit niet erg toch? heb nml ook nog steeds dat zeurende ik wordt zo ongesteld gevoel onder in mn buik. argggh, wou dat ik thuis zo een echo apparaat had hahah.
inderdaad schrikken ja! En dan ook nog die bruine afscheiding. maar ik dacht ook wel, zolang het niet rood is, zal het wel goed zijn, zelfde als wat jij zegt dus Hoop ook dat het snel overgaat, want het is gewoon heel vervelend en pijnlijk. De jeuk is gelukkig wel weg!
Ik ben vandaag even langs een VK gereden om te kijken hoe het daar eruit ziet. Maar het is gewoon een woonhuis met een bordje langs de deur... Is dat gebruikelijk voor een verloskundigenpraktijk?? Hebben jullie allemaal al een VK gezocht?
@ Siri, als een eland hahahahaha die is leuk!! Oh 30 kilo!! Ja hier nog 1. Van mijn dochter was ik ook 30 kilo aangekomen en gezworen dat dit bij een 2e niet weer gaat gebeuren. Maar net als jij at en deed niet ik anders dan anders. Had zelfs minder trek. Had wel heel veel vruchtwater en een megabuik haha. Maar mijn dohter woog 3615 bij dr geboorte.....niet overdreven zwaar. @ Sahi hier nog 1 die kwakelt met de gezondheid en weerstand! Kan me goed voorstellen dat je geschrokken bent! Lijkt me trouwens ook geen pretje om daar een vette bult te hebben!! Wel fijn dat de jeuk weg is! Succes!! En als je het niet vertrouwd gewoon de vk bellen! We betalen ze dus dan mogen we er gebruik van maken ook @ Senna, zoals je al zei als het maar niet helder rood wordt . Zou wel makkelijk zijn he als we zelf zo een apparaat hebben haha. Maar misschien wel goed dat we dat niet hebben @ Banaantje, geen idee. Mijn vk zit bij een fysiotherapeut. Maar gaat per 1 mei samen en zij zitten ook in een soort van praktijk. een soort huis maar alles op de bg. Je kan altijd even binnen kijken toch? En als het je niks zint........... zoek je een ander . Je moet je er wel op je gemak voelen! @ all, Nou het gaat gelukkig weer wat beter hier. Nog last van mijn neus/verkoudheid en slapjes maar gelukkig niet meer zoals gister. pffff wat was ik beroerd hahaha. Morgen op de markt even vitamientjes halen en dan kunnen we er weer tegenaan
een eland, euhh haha, ik weet eigenlijk niet hoe een eland doet, maar heb nu wel een idee gekregen! hebben jullie ook al dat 's avonds je broek niet meer lekker zit? kwam gisteren van mn werk af en heb ik in de auto mn knoop maar even opengezet.pfff dat luchtte op. misschien dat ik straks maar een elastiekje om de knoop doe, is dat trouwens niet wat vroeg met pas 5 weken???
Hoi meiden, even snel een berichtje, ik ben vanmorgen bij de fertiliteitsarts geweest voor de echo, alles ziet er goed uit, beeb is niet aan de kleine kant, dat had de vk nooit mogen zeggen van de arts.. al die follikels kunnen ook geen kwaad, moet alleen even 2 stapjes terug nemen en me gaan gedragen alsof ik 75 ben.. dus me laten verzorgen veel rusten en 2,5 tot 3 liter drinken.. ben dus helemaal opgelucht! heb ook echo fotos meegekregen, maar die kan ik vanavond bij mn schoonouders pas inscannen en dan zet ik ze online! zo nu ga ik naar de arts luisteren en even op de bank liggen Liefs!!
@springmuis, nou dat is goed nieuws! doe maar lekker rustig aan, ben benieuwd naar je echo's. hier nog steeds bruin/roze verlies. ga zo werken zal voor de zekerheid toch maar maandverband meenemen.
@ senna, nee hoor is helemaal niet te vroeg!! Ik had het bij mijn dochter ook met 5 weken en nu al met 4,5! Gewoon lekker genieten van je beginnende buikje . Nu kun je ook nog heerlijk op je buik slapen straks niet meer Oh hopelijk blijft het daarbij!! @ Springmuis WOW wat een geweldig nieuws!!! En idd niet zo fijn dat die arts dat zei..... maar gelukkig weet je nu dat het goed gaan en dan maar doen alsof je 75 jaar oud bent...... Klopte er ook al een hartje???
@ springmuis Mijn buurman is bijna 75 en staat met een motozaag al 2 dagen bomen te kappen..... maar dat zal wel niet zijn wat hij bedoelt...... wat fijn om te lezen dat alles goed is... ben ook benieuwd naar je echo's. @sienna999 nee hoor je darmen zwellen op om plaats te maken voor je baby, is heel normaal. Ik heb hetzelfde......wel lastig inschatten, want smorgens past alles en smiddags niet meer..... Ben ook benieuwd hoe de afspraken bij Bo87 en Yootje zijn gegaan vandaag
Siri; hihi...je 75-jarige buurman...hahaha... Springmuis; wat een heerlijk nieuws en idd heb je al een hartje gezien? Senna; he bah ik hoop dat het stopt en je je maandverbandje niet nodig hebt meis Sahi; gets een bult daar, hoop dat je er snel vanaf bent!! banaantje; ik heb de vk die ik bij evelien ook had, zij zitten samen met een andere vk praktijk in een kantorenpand. Heb wel vaker gezien hoor dat een vk in een 'gewoon' huis zit, doen waar jij je prettig bij voelt! Ik heb de vk niet gebeld...zoals jullie ook zeiden, dat het op en neer gaat met hormonen en kwaaltjes, moet ik mezelf voor houden. En misschien ook maar blij zijn want de hele dag misselijk zijn is geen pretje Ik wil ook genieten en blij zijn.. maar ik weet dat ik mezelf een beetje bescherm en wacht tot de echo en dan meer kan ontspannen.
Hhaha, ik denk idd dat ze dat niet bedoeld Siri Nee was nog geen hartje te zien, maar dat kan verschillen wanneer dat is, misschien volgende week.. heb er maar vertrouwen in he
Springmuis wat goed nieuws zeg. Vanmorgen toch maar voor de zekerheid de gyn gebeld zat me toch niet lekker dat ik zo weinig voel terwijl ik eerst krampen had. Volgens hun zou dat kunnen ze verwachte niet dat ik een miskraam heb gehad. Voor de zekerheid kon ik nog een test doen voor mijn eigen gevoel. Dacht dat dat niet kon omdat ze toch positief uitslaan maar aangezien het een week geleden was dat ik voor het laatst klachten had kon het wel. Test gedaan en de test streep was er meteen toen ik er op plaste. de controle streep kwam pas later, duidelijk genoeg dus. Vanmorgen met mijn schoonzus naar haar echo bezoekje geweest. Zij is nu bijna 19 weken van een tweeling waren erg bewegelijk.
PBA, een tweeling, wat leuk zeg! he, en wat leuk dat jullie nu samen zwanger zijn. hier nog 4 uurtjes wachten tot mijn afspraak met de VK.......
@ vk mijn 1ste ook een woonhuis en de 2de boven een winkelcentrum ik heb nu nog geen vk weet niet of ik daar heen mag hoor ik morgen..... verder heb ik alleen de zenuwe voor morgen de eerst echo eindelijk een soort van zekerheid...... nog 1 nachtje
Senna999, vervelend dat bruin/rozeverlies. Zou me ook zorgen maken maar gaat ook vaak goed. PBA, als je geen bloedverlies hebt gehad en nu een goede test hebt zit het wel goed. Ik voel ook niet heel veel. Heb net blz terug gelezen en denk onthou het wel om te reageren maar ben de rest nu alweer kwijt. Hier veel last van obstipatie, ook bijna een kilo aangekomen in 1 dag. Zit nu aan de yoghurt met pruimen en lijnzaad. Vorige zwangerschap maar 11 kilo aangekomen maar mijn start gewicht was nu al 4 kilo meer dan toen en als ik zie hoe het nu gaat denk ik dat het nu meer gaat worden. Gisteravond ook mijn knoop al open gezet.
Luv, spannend morgen de eerste echo. Ik moet nog even wachten. Waarom krijg jij zo vroeg een echo? Je hebt het ws wel eens verteld maar weet het niet meer.
@Senna Dank je! Ik vind t ook erg leuk om t neer te schrijven op zo'n site. Kan je het toch een beetje bewaren voor later. Jullie zijn ook 20 maanden bezig geweest begrijp ik? Ook bij de fa gelopen of uiteindelijk toch op eigen kracht? @Sahi dat was wel ff schrikken denk ik zo'n bult. Nu rustig aan doen dus! @Springmuis fijn dat alles goed was! Ben benieuwd naar je foto'S! @Yootje veel plezier strakjes!
wij zijn wel bij de fa geweest maar daar is niks uitgekomen. we moesten het nog een half jaar zelf proberen, daar zijn nu 3 maanden van voorbij en raak! bruinverlies is weg. echt raar, misschien toch nog wat oud bloed van de vorige cyclus of misschien door de harde stoelgang, las dat ook op internet dat je van bv vrijen/ harde stoelgang wat verlies kon hebben. wellicht was het dat. nou maar hopen dat het wegblijft. maarre hebben jullie ook dat ongesteldgevoel nog gehad de eerste tijd?
senna: wat vervelend dat bruinverlies zeg. Hopen dat het nu weg blijft. Dat ongesteldheid gevoel heb/had ik ook, dat is volgens iedereen het uitzetten van je baarmoeder, dus daar ga ik maar vanuit. fijn dat sommigen hier zo snel een echo krijgen. Wou dat ik ook mocht, gewoon om t frummeltje te zien enzo! maar goed, hier gelukkig ook geen aanleiding om eerder te hoeven, dat is ook wel weer positief denk ik... PBA: leuk, samen zwanger! Een tweeling, dat lijkt me wat zeg!! die bult irriteert me mateloos, nog 1 klantje (waar ik graag kom, dus het is niet zo heel erg) en dan ga ik met lekkers in bed tv kijken. lekker even bijkomen!!