December 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door romytamara, 22 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van 1

mama van 1 Niet meer actief

hoi allemaal,

Donderdag had ik de eerste positieve test in handen en het wordt steeds echter :D. Een klein buikje is ook al aanwezig. Bij een 2e kindje schijnt het sneller te gaan....ohjee :). Hier alleen vreselijk moe en last van de grote boodschappen ;). Gister kreeg ik ineens kramp en het zweet brak me uit, werd misselijk en helemaal niet lekker. Ik naar de wc en alles spoot eruit! Zo dat was ik kwijt, en voelde me gelijk een stuk beter :D Zullen de darmen wel geweest zijn, maar eerst spookte er even wat anders door mijn hoofd. Maar gelukkig heb ik er geen last meer van gehad. Zo gelijk de lijst even aangevuld...........

DECEMBER2010MAMA'S

1 december 2010-03-28
    Marb -26 jaar- 2de kindje - Den Haag
    Bonkie
    Charmedknorrie - 28 jaar - 1e kindje - Almere

2 december 2010
    Romytamara – 23 jaar- 2de kindje - Noord-Holland
    Daan04 – 1ste kindje

3 december 2010
    Nanny - 33 jaar -3de kindje
    Mama van 1 - 27 jaar- 2e kindje

4 december 2010
    Triessie

Agenda
    16 April – Charmedknorrie, eerste echo
    19 April – Daan04 afspraak Gyn
    21 April - Mama van 1, intake vk
    24 April - Mama van 1, eerste echo
    28 April – romytamara Intake vk

**** Dit is een begin, alles kan/mag nog aangepast, bijgevoegd en gewijzigd worden****

2. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    @ charmedknorrie: wauw, 3+ al! Dat klinkt goed! :D Aaargh, nu wil ik er ook eentje doen :p Denk dat je je niet zo'n zorgen hoeft te maken over de progesteron hoor... 1 dagje missen is niet zo'n ramp. Ken zelfs verhalen waar vrouwen zelfs 2 weken in het begin van de zwangerschap zonder hebben moeten doen (omdat ze dachten dat ze niet zwanger waren bijv.) en dat kwam ook gewoon goed. Duim voor je iig! :)

@ nanny: oei, moe is ook lastig! Maar idd... voor een goed doel ;) Heb bij Sarah helemaal geen kwaaltjes gehad (ja, maagzuur, maar dat was pas rond de 7 maanden) dus ik had gehoopt het deze keer ook zo te redden :p Heb trouwens niet hoeven overgeven ofzo hoor, dus ik moet ook niet overdrijven :p

@ Daan04: ja, dat heb ik ook wel, veel en vroeg wakker. Ben dus ook wel moe, maar heb het idee dat het vooral daaraan ligt.
    En ergens is het natuurlijk wel leuk om kwaaltjes te hebben, dan weet je tenminste dat er iets gebeurt.... ;)

@ mamavan1: gefeliciteerd! En welkom natuurlijk. :)

@ all: zo, heb ook weer de lijst aangevuld. De vk belde net, ik mag 22 april langskomen. Een beetje vroeger dan normaal voor hen, maar dat was omdat ik een mk heb gehad en omdat m'n cyclus langer was dan normaal.

Ik mag ook meteen al vanaf de 22e een echo regelen. Ik zit alleen nog even te dubben wat ik zal doen... Aan de ene kant is het natuurlijk fijn om al vroeg de bevestiging te hebben, maar aan de andere kant is een echo met 10 weken veel leuker dan een echo met 8 weken... Hmmm.... Help :p

DECEMBER2010MAMA'S

1 december 2010-03-28
    Marb -26 jaar- 2de kindje - Den Haag
    Bonkie

2 december 2010
    Daan04 – 1ste kindje

3 december 2010

4 december 2010
    Triessie

Agenda
    22 April - marb, intake vk

**** Dit is een begin, alles kan/mag nog aangepast, bijgevoegd en gewijzigd worden****

3. mama van 1

Marb, gewoon met 8 weken doen en dan met een week of 12 krijg je er nog 1 toch :D. Zit er mooi 4 weken tussen :D

Wij hebben bij een 3D echobureau een afspraak staan voor 8 weken, gewoon omdat we het eerder dan de 12 weken wilde zien. En nu hoorde ik omdat wij een nekplooimeting willen ook een echo krijgen met 8-9 weken, tja nu kunnen we 2x hihi.

4. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Nee, bij onze vk is de termijnecho met 10 weken. En ik kan die dan dus vervroegen naar 8 weken, maar dan moet ik daarna 12 weken wachten op de 20 weken echo... ;)

Wil ook niet naar een pretechobureau, vind dat een beetje zonde van m'n geld... :) (vorige zwangerschap 3 pretecho's laten maken :D )

5. charmedknorrie

charmedknorrie Fanatiek lid

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    Hey meiden net de fa gesproken en ze vind wel dat ik genoeg hormonen heb gehad dus nu moet mijn lijf t kindje zelf gaan vast houden. Best spannend moet ik zeggen......

@echo: doordat wij bij de fa lopen krijgen we met 7,5 week al een echo en als alles goed is mogen we door naar de vk en krijgen we daar met 12 weken weer een echo

6. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    @ charmedknorrie: wauw, dat is goed nieuws! Wel spannend idd, maar toch... :)

7. mama van 1

charmed spannend meis!!

Marb oke, bij ons in princiepe ook maar als je een nekplooimeting laat doen dan mag je eerder omdat ze moeten kijken of je niet langer dan 14 weken zwanger bent....... wij moeten voor de echo 35 euro betalen en dat heb ik er graag voor over :D.
    Bij mijn dochter hadden we 6 pretecho's gemaakt hahahaha hoe bedoel je verslaafd ;)

8. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113

DECEMBER2010MAMA'S

1 december 2010-03-28
    Marb - 26 jaar- 2de kindje - Den Haag
    Bonkie

2 december 2010
    Daan04 – 1ste kindje

3 december 2010

4 december 2010
    Triessie

Agenda
    22 April - marb, intake vk
    6 mei - marb, termijnecho

9. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    zo, heb gekozen om de echo op 6 mei te doen. Ben dan ruim 10 weken als het goed is. Vond het toch fijner om juist te wachten. :)

10. mama van 1

Zo zo begint al een echte lijst te worden he :D

11. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Mja, zat ook te denken dat het wel storend wordt om elke keer dat lijstje aan te passen. Dan is de hele pagina zo vol.... :p

Is het een idee dat er 1 iemand is die de lijst bijhoudt? Of 2 desnoods?

12. mama van 1

Misschien wel een goed idee Marb

13. romytamara

romytamara Fanatiek lid

23 mrt 2008
    1.360
    0
    0
    Purmerend
    Zo meiden, jullie zijn al flink aan de slag met de lijst;)
    Jullie zijn er tevreden mee dus hoe ik hem heb gemaakt?

Ga even terug lezen!

14. romytamara

romytamara Fanatiek lid

23 mrt 2008
    1.360
    0
    0
    Purmerend
    @charmedknorrie, en moest je stoppen of doorgaan met de pillen? 3+ wow! Dat word echie:D ** lees nu geen hormonen meer. Heel erg spannend idd. Hoop op een supergoede plakbeeb!

@marb, misselijk dus. Gaar he:( Maar opzich misselijkheid is nog de handelen, als het maar niet overgaat tot ......!
    Vond je de pretecho's echt zonde van je geld joh? Ik juist niet, genoot daar ontzettend van! Vind je het niet erg dat je dan van je ene kindje heel veel echo foto's hebt en van de ander een stuk minder?

@daan04, nee ik ben snachts niet wakker (meestal niet althans) en smorgens vroeg ook niet. Ik kan juist de héle dag door slapen. Ik blijf maar moe! Maar dat heeft wssnlijk ook mn met schildklier te maken.

@mama van 1, hahaha lekker verhaaltje over de grote boodschap. Vandaar ook je buikje denk ik, vanwege je darmen. Las dat onze beeb nu zo groot is als een rozijn:D Maar bij een tweede kan je buikje zéker sneller gaan! Dat zie ik aan mijn buurvrouw. Dat beloofd wat, want bij mn zoon had ik al zo'n toeter;)

Hoop dat jullie mijn lijst dus goed vinden. Als er iets veranderd moet worden hoor ik het wel.

Fijne aaf nog!

15. mama van 1

romytamara, nou dan kan ik ook mijn lol op want toen ik zwanger was van mijn dochter was mijn buik mega groot! Was 30 kilo aangekomen en droeg naar voren. Het was een wonder dat ik niet omviel hahahaha.

Gister lagen we er om half 11 in (bed) en ik kon niet in slaap komen. Eindelijk rond een uur of half 1 viel ik in slaap, daarna heb ik de wekker niet meer gezien haha. Dochterlief dacht om 1 uur dat het wel een mooie tijd was om te spelen, nou ik kan je vertellen dat mama dat niet vond ;). Dus na wat drinken weer in bed gelegd en ze sliep snel erna weer. Maarja mama niet pffff tussendoor nog een paar keer wakker geweest door een gil (die hoektanden komen steeds meer door auww) en om half 6 was ik klaar wakker. Lang leve internet op mijn telefoon. Net weer even naar de wc geweest en nu maar eens een poging wagen om te slapen. Anders vanmiddag met dochterlief nog maar even mee haha.

Fijne dinsdag!

16. charmedknorrie

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    @mama van 1 poeh dat klinkt als een zwaar nachtje zeg

17. mamaweentje

mamaweentje Actief lid

9 jul 2009
    213
    0
    0
    thuiszorg medewerker
    limburg,landgraaf
    wow december 2010 mama's!! allemaal hartelijk gefeliciteerd..
    hier een december 2009 mama, maar op 17 november al bevallen.
    geniet allemaal lekker van jullie zwangerschap en dat alles voorspoedig mag verlopen

18. charmedknorrie

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    Hey meiden hier een zwaar opgeblazen buik t ziet er niet uit hahhaa...schijnen de darmen te zijn hoorde ik net wist niet dat die zo konden opblazen hahaha

19. mama van 1

Dat was het zeker charmed hahahaha.
    Hopen dat aankomende nacht beter wordt......maarja mag eerst weer werken :D

20. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Hee dames,

@ romytamara: nee hoor, vind dat niet zo erg. Deze baby heeft weer voordelen t.o.v. Sarah, bijvoorbeeld dat we er nu financieel beter voorstaan. Ik had het vorige zwangerschap zélf erg nodig, omdat ik daarvoor een miskraam had gehad met 9 weken, maar op zich denk ik dat de kinderen er zelf niet heel veel aan vinden, die echofoto's :p
    En ik vond het vorige zwangerschap dus niet zonde van m'n geld. Zou dat deze zwangerschap meer vinden, denk ik, omdat we de bevestiging niet zo nodig hebben. Vond de 2d echo trouwens erg de moeite waard, maar de 3d echo vond ik echt te duur in verhouding. En m'n man is het gelukkig met me eens. :) Kan ik me lekker helemaal uitleven met kleertjes enzo :D

@ mama van 1: jeetje, heftig nachtje idd... Lekker he, als je kind besluit er 's nachts een feestje van te maken ;)

@ charmedknorrie: hihi, dat had ik bij Sarah heel erg, die opgeblazen darmen. Zag er met 4 weken al uit alsof ik halverwege was :$
    Deze keer valt het mee geloof ik :)

@ all: zijn jullie er al een beetje aan gewend? Ik nog helemaal niet. Vergeet het de helft van de dag ook gewoon... :) Ik moet zeggen dat ik die eerste 10 weken het liefst zou doorspoelen. Vind het best eng. Zodra ik de baby voel bewegen vind ik zwanger zijn het leukste wat er is, hoor! Heb er vorige keer echt met volle teugen van genoten! :D

Fijne dag nog.

Deel Deze Pagina