December 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door romytamara, 22 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van 1

mama van 1 Niet meer actief

@ Mac en Cars welkom!! En gefeliciteerd natuurlijk!!!

@ MVM weet eigenlijk nog niet of ik mee wil doen....bij mijn dochter niet gedaan omdat ik wisseldiensten full-time werkte dus was het niet echt handig. Nu werk ik part-time dus moet er nog even over nadenken :D.

@ Marb, naar dat je dat gevoel had/hebt. Volgens mij heeft iedereen dat wel, ook omdat je nog niet weet hoe het gaat binnenin. Hier extreem moe en af en toe misselijk en soms ongikrampjes dan wordt je er wel weer aan herinnert...... heerlijk hihi. Laat die kleine maar lekker werken tot een volgegroeide baby :D

@ Charmed... en en hadden ze het door :D. Jeej 5 weken hihi.

@ Lyn succes en hopelijk is het snel raak!!

@ Darmen, hier nog 1, bij mijn dochter was ik ook best dik. Droeg ook nog eens naar voren dus het was een behoorlijke toeter. Kon toen ook met 5 weken mijn broeken ook niet meer dicht krijgen en nu met 4,5 week mijn werkbroek al! Gelukkig dragen we pakken en heb ik nog een zwarte positiebroek liggen en gister was er niemand die er wat van zei dus helemaal goed.....buikje kom maar op :D Leuk leuk haha.

Ja ben zo blij dat ik de vk heb gebeld...had het ook in een topic vraag de verloskundige geplaatst en die zei ook dat een keer niet erg is. Het rare is dat ik me eigenlijk goed voel en er alle vertrouwen in heb! Al kan voor mij (en voor jullie ook denk ik ;) )de tijd naar de 1e echo niet snel genoeg gaan :D.
    Heb de badkamer wel goed door laten luchten en schoongemaakt met handschoenen en het raam en deur wagewijdopen en de andere ramen en deuren van de kamer ook dus doorluchten dat deed het wel met dit weer hahaha. De geur is nu zo goed als weg! Ik ruik het niet meer in ieder geval hahaha.

2. mama van 1

Net een leuke site gevonden misschien ook iets voor jullie??

Als je naar de site van moeders voor moeders gaat kun je naar de site voor een berichtje uit je buik :D. Heel leuk hahaha.

3. charmedknorrie

charmedknorrie Fanatiek lid

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    Hey meiden wordt hier al behoorlijk wat gekletst hoor! Hihihi t wordt nog druk hier gezellig hoor!

Net terug van t werk ben weer behoorlijk moe ben lekker op de gecrasht. Kids hadden vandaag niet echt iets door geloof ik. Merk wel dat als ik druk ben ik meer onrust in mijn buik voel dan als ik rustig zit hebben jullie dat ook???

4. mama van 1

Charmed hier precies hetzelfde! Vandaag de ramen gelapt, badkamer geschrobt, stofgezogen en met de kleine meid bezig geweest. Dat in combinatie met 3 uur slaap........ Voel ook meer krampjes en af en toe een steekje.... en idd als je rustig gaat zitten is het weg. Toch een teken dat we het wat rustiger aan moeten doen :D

5. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Zo te lezen is het voor vele meiden hier hun 2e of 3e kindje. Voor ons is dit de eerste en alles is dus helemaal nieuw en onwennig!
    Vanochtend onwijs misselijk geweest, dit duurde tot begin middag en kon daarna eindelijk weer een beetje functioneren.

Morgen ga ik even de vk bellen voor een intake. Hoef ik daar ook niet meer aan te denken.

Wij gaan het trouwens zaterdag aan de ouders vertellen. Geven wel aan dat de rest van de familie maar even moet wachten, dus of zij hun mond nog even willen houden.
    Op mn werk probeer ik het zo lang mogelijk stil te houden, zal wel lukken aangezien ik altijd al wijde en lange truien draag.

6. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    @ Macmazsy: Voor ons is het ook het eerste kindje hoor! En ook heel erg spannend! :D

@ All: Ik ben erg onzeker of het wel goed mag gaan :( Word soms wel gek van mezelf dat ik me zo druk maak... Hebben jullie daar ook last van? Helemaal omdat we nu nog 2 weken en 5 dagen moeten wachten op de echo :D

7. charmedknorrie

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    Hier ook de eerste hoor! Ook hier heel onzeker ben zo blij als ik de echo heb. Nog twee weken wachten pfffffffffffffffff.......hihihi komt vast goed!

8. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    het onzekere had ik vanochtend omdat ik zo'n last van mn buik had. Heb net de vk gebeld omdat ik bang was het te vergeten morgen en heb voor 20 april een afspraak. Had het niet zo snel verwacht!
    Zij vertelde me gelijk dat ik in de komende weken last van mn buik kan hebben i.v.m. het rekken van de baarmoeder. Ik vertelde gelijk dat ik hier zeker al een week last van heb, ze stelde me gerust dat ik me hier geen zorgen om hoefde te maken, maar dat ik altijd mag bellen. Ook vertelde ze dat ik tussen 4 en 6 weken een beetje bloedverlies kan hebben. Zolang het niet tegelijk met krampen is was het goed. Maar de manier waarop ze praatte stelde mij wel gerust. Ga nu met een goed gevoel verder en hoop enkel dat de buikpijn en misselijkheid mee zullen vallen.

9. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.065
    1
    0
    Hollandia
    @Macmazsy en Cars; Welkom! Ik weet niet of jullie het gelezen hadden, maar we hebben ook een lijst. Als je erop wil, moet je Romytamara even een pb'tje sturen met je gegevens ;)

@Macmazsy; Bah, jij ook al misselijk. Wat kan helpen is ervoor te zorgen dat je veel kleine beetjes eet zodat je maag altijd gevuld is, van een lege maag kan je namelijk misselijk worden. Fijn dat je zo'n lieve vk hebt en je weer gerust gesteld bent!

@Mama van 1; Gelukkig maar, goed dat je toch maar even hebt gebeld! Wat een leuke site!! Maar ik mag gewoon het plaatje niet zien :x omdat ik niet in Nl woon! Nou ja zeg :p

@Triessie; Dat is idd ook een lange tijd dat je geen echo ertussen hebt, doe je geen prenatale screening dan? Ik heb dat de vorige keer wel laten doen, wil ik nu ook, maar het is nog maar de vraag of het hier vergoed wordt. Ohw, ik herken het hoor, mijn darmen zijn ook vervelend (produceren iets teveel lucht ook :)). Heerlijk dat we straks weer lekker zw-broeken aanmogen :D

@Marb; Ben jij de vorige zwangerschap misselijk geweest?

@Charmedknorrie; Idd een teken dat je het rustiger aan moet doen ;)

@Daan; Heb je eerder een mk gehad dat je dit zo sterk voelt?

Bleh, ik ben moe en voel me geregeld misselijk. Aan de ene kant baal ik ervan, maarre het is ook wel een geruststelling haha. Stom hè ;) maar ondanks dat dit mijn 2e kindje is, ben ik ook onzeker hoor! Laat die eerste 12 weken maar gauw voorbij gaan :D

Ik heb gebeld naar de gyn hier, moet ik eerst langskomen om het contract vd verzekering na te laten kijken?! en dan mag ik pas een afspraak maken * :( zucht * wat een gedoe hier...

Iemand hier de vorige keer ook bevallen met een ks? Ik heb het idee dat mijn litteken van binnen wat gevoelig is ofzo, voel steeds vage steekjes in dat gebied.

10. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Meiden bedankt voor het welkom heten. Is idd de derde bij ons en ook helemaal gepland. :)

Princess: thanks voor de info, zal ik haar ff pb'en.

Wij hebben het bij de vorige twee ook meteen aan iedereen verteld en gaan dat nu ook op korte termijn doen. Wil zoooo graag mijn vreugde delen en als het toch mis zou gaan (waar we niet vanuit gaan) dan kan ook iedereen weer meeleven.
    Onze oudste zoon is woensdag jarig, dus dan vertellen we het mijn ouders. Ben benieuwd naar hun reactie. ;)

Hoe voelen jullie je allemaal?

11. mama van 1

@ Mac dit is bij ons ons 2e kindje. Maar ik kan je vertellen dat het weer net alsof het de 1e is hahaha. Dacht dat ik wel wat relaxer zou zijn bij een 2e maar nee hoor. hahaha misschien omdat ik weet wat je ervoor krijgt ;). Bij ons weten de opa's en oma's en ooms en tantes het. Ook een goede vriendin van mij weet het (moest het kwijt hahahaha) en vandaag versprak mijn man zich tegen zijn neef en vrouw en die stonden te springen van blijdschap!! Zo leuk hahaha. Verder houden wij het ook nog even geheim tot na de 1e echo :D
    Wat fijn dat de vk je gerust toesprak.......tja er gebeurt volgens mij veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer in ons lichaam dan dat wij weten :D.

@ Daan waarom heb je dat gevoel dan???

@ Charmed ohhhhh jij mag de 16e haha ik moet wachten tot de 24e hahahahaha. Kan niet wachten om ons kindje te zien :D. Had nog een berichtje neergezet op je babysite ;). Leuk hoor zo een site!!!

@ Princess waarom zit je in US als ik vragen mag?? Woon je er?? Zit ook tijdverschil met daar en Nl toch?? Weet precies wat je bedoelt met de 12 weken voorbij zijn!! Ik kan ook niet wachten hahahaha. Ik ben op de natuurlijke wijze bevallen (nouja dochter was sterrenkijkertje dus was geen pretje hahaha) dus weet niet hoe het zit met een kz. Wel rot dat je nu eerst weer achter de verzekering enzo aan moet!!

@ Cars hebben jullie nog een speciale manier van vertellen??

Net lekker op de bank gelegen en had wat last van steekjes en krampjes maar het zakt nu weer wat af. Net nog een vlaag van misselijkheid en dan ook nog vaak plassen I'M LOVING IT :D
    Ga nu weer lekker met een kop thee op de bank naar het Blok kijken :D

12. romytamara

romytamara Fanatiek lid

23 mrt 2008
    1.360
    0
    0
    Purmerend
    Hay meiden! Wat een geklets!
    Wij zijn vanavond lekker uit eten geweest dus even geen puf te reageren:)
    Maar alle toevoegingen voor de lijst zijn van harte welkom en die zal ik vanavond nog plaatsen!

Alle nieuwe zwangeren: GEFELICITEEEERRD!!

13. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Hallo Allemaal,

Ik ben er 3 uur geleden achter gekomen dat ik naar alle waarschijnlijkheid ook een december mama zal worden!!!!! Besef het nog niet helemaal, het moet echt nog even door dringen.
    Volgens de calculator hier op de site zal ik rond 10 dec uitgerekend zijn! Dan mogen wij ons eerste kindje hopelijk vast houden.

*zwijmel*

Liefs, bo

14. romytamara

romytamara Fanatiek lid

23 mrt 2008
    1.360
    0
    0
    Purmerend
    @Bo, vers van de pers:DGEFELICITEERD!

15. ansje1982

ansje1982 Niet meer actief

Bo,
    Jij ook gefeliciteerd met jullie wondertje!!
    Liefs Ansje

16. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    @Ansje en Romytamara: Dank jullie wel!
    Morgen toch nog maar even een dubbelcheck hoor, met ochtend urine!

17. nanny

nanny Fanatiek lid

24 jul 2006
    1.392
    0
    0
    #137 nanny, 31 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2010
    @ Bo gefeliciteerd!

@princess, Ik heb ook ks gehad ( twee zelfs hihi ) Het kan nu natuurlijk dat je baarmoeder gaat groeien en je darmen gaan vervelen dat je litteken weer wat gevoeliger word. Omdat het allemaal wat opzet. Hoe lang is het geleden je ks?

@Mac, Hier zwanger van ons derde wondertje an ook hier zijn de zenuwen erg aanwezig (zeker na het afgelopen jaar 3mk's) Kan ook pas blij zijn als we een goede echo hebben gehad.

18. romytamara

romytamara Fanatiek lid

23 mrt 2008
    1.360
    0
    0
    Purmerend
    Hey meiden, heb verder geen aanvullingen doorgehad, dus bij deze een ongewjzigde lijst:

DECEMBER2010MAMA'S

1 december 2010-03-28
    Marb - 26 jaar- 2de kindje - Den Haag
    Bonkie
    Charmedknorrie - 28 jaar - 1e kindje - Almere

2 december 2010
    Romytamara – 23 jaar- 2de kindje - Noord-Holland
    Daan04 – 1ste kindje

3 december 2010
    Nanny - 33 jaar -3de kindje
    Mama van 1 - 27 jaar- 2e kindje

4 december 2010
    Triessie

9 december 2010
    Princess81 - 28 jaar -2de kindje - US

Agenda
    16 April – Charmedknorrie, eerste echo
    19 April – Daan04 afspraak Gyn
    21 April - Mama van 1, intake vk
    22 April - marb, intake vk
    24 April - Mama van 1, eerste echo
    28 April – romytamara Intake vk
    6 mei - marb, termijnecho

Wijzigingen en toevoegingen melden aan romytamara!

19. charmedknorrie

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    @mama van 1 ja de 16e mag ik jippie!!!! vind het nog zo lang duren hoor en normaal zou je nog een paar weken langer moeten wachten...pffff...had je berichtje gezien op de site helemaal leuk!!! Vind t ook erg leuk om t zo neer te zetten als ik dan wat verder ben kan ik t nog eens teruglezen hoe het was!:D

20. Anna83

Anna83 Bekend lid

12 aug 2008
    558
    0
    0
    @Romytamara, ik twijfelde eerst ook om weer mee te doen aan MvM…maar het is een kleine moeite en zeker gezien het feit dat je andere vrouwen er zo blij mee kan maken.

@Princess, zo jij gaat volgens mij ook de hele wereld rond…ben eigenlijk best nieuwsgierig.
    Wil je er wat over vertellen?
    En jeetje wat een heftige zwangerschap…hopelijk is het deze zwangerschap alleen maar genieten voor jou!

@Mama van 1, die mannen toch…wel fijn dat hij tenminste iets in de badkamer doet! Heeft die van mij nog nooit gedaan…behalve douchen dan hahahaha.
    Gelukkig heeft de VK je gerust kunnen stellen.

@Charmedknorrie, van harte met je 5 wkn!…heerlijk weer een week verder :D
    Dat gevoel van je onderbuik als je druk bent herken ik ook…heb dan idd ook het idee dat ik rustiger aan moet doen, maar volgens mij is het alleen maar een teken dat er iets gaande is :D

@Marb, JEEEJ ook jij 5 wkn!
    Hoe zit het met het roze wolk gevoel?
    Vanmorgen voelde ik me ook zoals jij…en ineens vanavond weer helemaal omgeslagen dat gevoel. Komt wel goed meis, heb er een goed gevoel over bij ons.

@Macmazsy, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Ondanks dat het ons 2e kindje is ben ik even onzeker of misschien zelfs wel nog onzekerder dan bij de 1e. Het blijft bijzonder en dan ook nog die hormonen die onbewust van alles met je doen.

@Triessie, ik zet de krat altijd op een andere kamer en dan 1 fles + kan in het toilet.
    Over het bekend maken…willen wij ook nog even mee wachten.
    Heb het alleen aan mijn zus verteld tot nu toe….en natuurlijk forumvriendinnetjes :D

@Cars, jij ook van harte gefeliciteerd met je posi-test. En wauw de derde en weinig leeftijdsverschil. Lijkt me echt super, maar toch ook een beetje pittig.
    Hoe heb jij dat ervaren de eerste maanden met je 1e en 2e spruit?
    Balen dat ze zo moeilijk doen over de “papierwinkel” hopelijk kan je snel terecht en wordt je beloond met een echo. Heb trouwens geen ervaring met een KS.

@Daan04, ik maakte in het begin bij Guido ook zo druk..en nu weer…had wel meet vlagen een “goed moment” waarop ik het wel weer positief zag, maar maakte vooral zorgen.
    Hoort erbij, je bent dus niet gek ;)

@Bo87, van harte gefeliciteerd decembermama! Clomid heeft goed gewerkt.

@All, afgelopen nacht vaak eruit geweest, want Guido kon niet echt de slaap vatten.
    Voelde toen wel allemaal krampjes in onderbuik…YES eindelijk wat signalen.
    Vandaag overdag wat gevoeliger buik en hij is ontzettend opgeblazen…zijn de darmen, maar lijk wel 20 wkn zwanger *shock*

Deel Deze Pagina