Hoi meiden, wat wordt hier lekker gekletst zeg! Gezellig Ik zie veel bekende namen voorbij komen, leuk om te merken dat we nu allemaal tegelijk zwanger zijn na voor sommige toch behoorlijk wat hobbels op de weg. En nog steeds blijft het natuurlijk hartstikke spannend. Ik heb RomyTamara een pb gestuurd met het verzoek of ze mij ook op de lijst wil zetten. groetjes!
goedemorgen dames, ik laat niet zoveel van mij horen, maar lees wel alles mee hoor!!. Ik heb vanmorgen even de VK gebeld ivm buipijn, heb ik al bijna twee weken, zij wilden het toch even laten controleren voor de zekerheid, moet dadelijk om 10.30 in het ziekenhuis zijn. Nu wordt ik opeens zenuwachtig, belde eigenlijk om gerustgesteld te worden, maar dat werkt nu even andersom. vindt ook wel weer fijn om dadelijk duidelijkheid te hebben. Sorry voor mijn ego verhaaltje maar moest het even van me afschrijven.
Hoop dat het goed is, joh! Buikpijn hoort er wel bij in de zwangerschap. Ik had er ook last van (niet enorm, maar vervelend) en dacht meteen dat het weer mis zou gaan. Maar werd gerustgesteld door allemaal meiden die ook buikpijn in hun zs hadden. Ik weet niet hoe erg je pijn is, maar ik hoop dat je straks goed nieuws krijgt!
bedankt Siri, was thuis in nederland ook helemaal van de voeding, is denk ik geen leek die beter weet welke fruit en groente goed zijn voor welke kwaaltjes en vitamines heb het hier in India wat lastiger -de curries staan uuuuuren te pruttelen, als je pech hebt nog naast de snelweg, of het open riool ook tip voor later: (zeg maar over 30 weken voor de meesten ) ananas helpt de bevalling op gang.. de bevalling "start" als het kindje meer dan x% van de suikers van het moederlijf gaat "eten", dan komt het signaal "kind=af" ananas, indien rijp, heeft een bepaalde suikerwaarde die je eigen suikerspiegel beinvloed (suikerpatienten zullen dit weten) anyway, waar ik dan wel de balen van heb, en misschien kan iemand me hier helpen: ik heb een LAGE bloeddruk en zoek naar voedsel om dat te verbeteren. Avocado, appel, alles verlaagt juist...
@1978 drop en zoethout verhoogt toch de bloeddruk...nu zul je drop daar niet echt kunnen krijgen maar zoethout misschien wel????
hey meiden, nou aan de vk heb ik weinig die zegt gewoon afwachten, dat worden dus 5 lange weken. heb er flink de balen in, heb giga last van mijn darmen en verder voel ik niks. nou ja, maar doen wat ze zegt he afwachten ja zegt ze sommige vrouwen voelen sowieso niks, ja dat weet ik ook wel, maar ik voel heel veel, en dan ineens niks meer, das toch raar. nou ik weet het ook niet meer, wou dat ik gewoon even daar binnen kon kijken, alleen om te zien of het goed is. sorry voor mijn ego berichtje, maar voel me echt k*t, had net zo goed niet hoeven bellen!!! liefs
@1978, ik heb vanaf 37 weken geloof ik een ananas per dag gegeten, maar het leek niet te werken Al ga ik dat gewoon wéér proberen deze keer, want baat het niet, schaat het niet!
Balen meis! Je verwacht toch wel meer van een vk zou je denken. Doe maar rustig aan vandaag en verwen jezelf maar wat meer!
@wgev, jou stukje heb ik even gemist Maar vind het erg raar van de vk! Heb je niet de mogelijkheid om een pretecho te doen? Of desnoods een andere vk?
nou ik vind het dus ook raar, en daar betaal ik elke maand zoveel geld voor, zit er idd aan te denken om over 2 weken een afspraak te maken voor een 'pret'echo. zal daar dan ook het verhaal uitleggen, anders zullen ze wel denken, die komt vroeg!!!! ander vk weet niet of ik dat gerompslomp wel wel wil, deze vk zit naast de deur, wel makkelijk, (als ze nou nog eens serieus gaan doen) romy al wat gehoord van je opa??
@wgev, eigenlijk zou je nog een keer moeten bellen, en morgen weer. Maarja daar ben ik zelf ook niet goed in Mn opa word na 14u geholpen dus ik wacht is spanning af! Lief dat je ernaar vraagt!
tja, 5 weken in spanning zitten zou ik ook te lang vinden, zou idd naar zo een echoburo gaan. hier nog steeds onzeker, heb nu al 2 weken last van dat bruinverlies, de ene dag wat meer als de andere. had wel gedacht dat nu ik naar de 7 weken ga dat het wat minder zou worden maar het blijft hetzelfde en dat maakt me zo onzeker. ook al zegt de gyn dat het niks is, toch vraag ik me af waar het dan vandaan komt, kan toch niet dat ik al 2 weken oud bloed verlies? dat zou wel veel zijn denken jullie niet? ik heb volgende week vrijdag weer een echo voor de termijnbepaling en hoop zo dat het vruchtje dan goed gegroeid is. en ik hoop ook iedere dag dat het bruinverlies stopt maar tot op heden nog niet. bah
@senna, poeh jeetje dat zou ik me idd ook afvragen.... Misschien binnenin een gesprongen bloedvaatje? Maarja dan 2 weken..?? Raar hoor! Hoop ook dat je volgende week vrijdag een mooie beeb in wording gaat zien!!
voor jou ook nog even spannend dus, hoop dat je opa gauw opknapt. een idd, ik ben van mezelf niet zo, ja hoe moet ik het noemen, 'opdringerig'?? vind het raar om zo vaak te bellen, toch maar een echobureau bellen en daar het verhaal vertellen, hun helpen me vast, verdienen ze weer 60 euro oud bloed is volgend mij niet erg, dat kan een wondje in je baarmoeder zijn, waardoor je een klein beetje bloed verliest. een kennis van mij is zo veel bloed verloren zelfs met proppen en slierten, en zelfs dat kwam van een wondje. snap dat je ongerust bent hoor, maar denk, misschien stelt dit je weer een beetje gerust. ze is inmiddels bevallen van een kern gezonde meid en die echo gaat er hier wel komen hoor, met of zonder vk!!!! ga mezelf niet 5 weken gek lopen maken. ik kan natuurlijk ook kijken of ik die afspraak kan verzetten (3 weken eerder) en dan rond de 15e week een pretecho, misschien is dat voor het geld wat je ervoor moet betalen, wel net zo leuk
ik ga maar eens weer een klassiek spel spelen, heb er ineens zin in: rollercoaster tycoon tot later meiden *zwaaizwaai*
hoi L78, ben net terug, inwendige echo gehad en alles was goed, we zagen zelfs al een hartje kloppen. Ze heeft verder ook nog gekeken naar de eierstokken ed. maar verder niets bijzonders gevonden. Ze kon allene nog niet goed bepalen hoe ver ik was, waarschijnlijk 6 weken. ben wel blij dat de vk dit zo snel kon regelen, ook verbaasd eigenlijk, had ik niet verwacht, maar ik ben wel blij met de "foto's"
Goed nieuws Proberen, gefeliciteerd! @ananas: het gaat om het hart van de ananas. Dit is heel bitter en wekt de weeën op. Werkte bij mij perfect, maar wees voorzichtig: het wekt een reactie op die nt helemaal gezond is, dus nt voor uitgerekende datum doen!
@proberen, Fijn zeg! Zo hoort een vk ook te handelen als je je veel zorgen maakt. Ben blij dat je gerustgesteld bent! @l78, ik at de hele ananas, inclusief hart, dronk tonic, had sex, maar nee hoor, meneertje bleef gewoon zitten. Totdat ik de 'hoop' had opgegeven en een paar dagen er niets aan gedaan had, en hup, toen braken spontaan mn vliezen!