December 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door romytamara, 22 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van 1

mama van 1 Niet meer actief

@ bo gefeliciteerd!! En natuurlijk Welkom! Maar ben je nu 10 dec (zoals in je verhaal) of 1 dec (staat op je ticker) uitgerekend?? Hahaha. Het wordt in ieder geval een mooie maand he :D.

@ anna, bij een 2e kindje schijnt de buik sneller te gaan dus bereid je maar voor. Hahahaha. Ik weet precies hoe je je voelt, ik schrok er ook van.....nam een buikfoto (deed ik bij mijn dochter ook, elke week 1 foto) en schrok er ook van...... Goed teken toch hahaha.

Nou daar lig ik dan, 6 uur klaar wakker en vreselijke trek! Ik eet nooit s'ochtends dus dit is wel gek hoor haha. Heb er al last van sinds een paar dagen voor ik positief testte. Die kleine pukje van ons is dus goed bezig dus vul ik mijn lichaam graag met zijn of haar benodigdheden haha. Maarja nu is het dus bijna 7 uur en lig ik in bed met mijn snelle jelle ontbijtkoek en een hele flinke kop bosvruchtenthee!! Tv aan, manlief zijn kussen gejat, die is toch al te werk, en heerlijk ontbijten en dan weer even proberen te slapen voordat dochterlief wakker wordt :D.

Slapen jullie ook s'middags?? Als mijn dochter s'middags gaat slapen dan ga ik mee want anders trek ik het niet hahahaha.

Voor de meiden die moeten werken: werkse!! En voor de rest: een hele fijne dag!!

2. charmedknorrie

charmedknorrie Fanatiek lid

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    "s middags slapen op woensdag, donderdag en vrijdag gaat me dat niet lukken dan ben ik aan het werk...das wel het vervelende van mijn baan (ik ben juf voor groep 5) ik kan mijn aandacht niet laten verslappen dus ook al ben ik moe toch doorgaan....maar als ik dan rond vijf uur thuis ben ga ik wel ff op de bank liggen hoor.

Vandaag paasontbijt op school en paasviering! Gezellig dagje dus!

Heb trouwens sinds gisteravond weer onwijs last van mijn borsten had dat rond NOD ook en laatste paar dagen weer niet maar nu doet t echt pijn.....

3. muizz

muizz Actief lid

4 jan 2010
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo dames...

mag ik mee komen kletsen??
    zal me ff voorstellen ik ben muizz (nog even een schuilnaam) ik ben 26 jaar oud woon samen met manlief en we hebben een dochter van 4 jaar oud.
    ik februari hebben we een MK gehad.. en nu dus weer zwanger.
    heb na mijn MK geen menstruatie gehad dus weet niet hoelang ik zwanger ben.. 21 april mogen we voor het eerst naar de VK..

vind het nu wel extra spannend!! ben niet de hele tijd blij zoals bij de vorige zwangerschap, hopelijk blijft deze frummel wel plakken.
    ik heb verder geen kwaaltjes.. alleen een klein beetje pijnlijke tepels en misschien wat meer moe als anders!

groetjes muizz

4. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Welkom bo,cars en muizz!

Ik eet ook veel meer dan normaal. Vooral tussendoor! de avond voor ik teste had ik voor ik het doorhad bijna een hele doos Zoenen op! Schrok wel even, maar was er daardoor bijna zeker van dat die test wel positief zou zijn.
    Ik ontbijt altijd met 2 boterhammen, maar nu krijg ik met moeite er 1 weg. Maar dit komt waarschijnlijk door de misselijkheid. Crackers eten werkt wel, zo tussendoor steeds wat nemen en dan is die misselijkheid redelijk de toen.

We hebben gisteren trouwens een superleuk babykamertje gezien op marktplaats. Was gaan kijken voor de lol, nu mag het toch :) Maar niet gedacht wat te vinden. Het was precies wat we in ons hoofd hadden. Heb een bod gedaan en deze werd gelijk geaccepteerd. Had er wel gemengde gevoelens over. Het is nog zo vroeg en je weet niet wat er allemaal nog kan gebeuren, maar mn man kon het niet aan zich voorbij laten gaan, wie weet vind je hetgene wat je wil niet meer als het nodig is.
    Hebben jullie al iets van spulletjes in huis?

5. mama van 1

oh leuk mac!! Heb je een foto??
    Wij gaan het kamertje waar mijn dochter nu in ligt weer gebruiken. Zij heeft een zwitsalkamertje (op alle deurtjes enzo staat het hoofdje van zwitsal) en dan krijgt zij een nieuwe kamer.....maar dat doen we pas als we een stuk verder zijn hoor hahahaha.

6. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Als we het kamertje in huis hebben, gaat het ook eerst nog naar zolder. We willen pas beginnen met de kamer als we weten wat het wordt. Dan kunnen we een beetje kijken naar de kleuren enz. Daarom was dit kamertje ideaal, neutraal voor beide. Kan de foto helaas niet opslaan.

7. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    @Romytamara: Het is volgens mij toch 1 dec. Haha. Kreeg op verschillende sites een andere datum door. Maar vanochtend het ziekenhuis gebeld en die zeiden ook 5 weken en 1 dag zwanger, dus zal het wel 1 dec zijn. Woensdag 14 april hebben we onze eerste echo dus dan zal het allemaal wel duidelijk worden.
    Ik zag trouwens het lijstje... Je mag mij er ook bij zetten.
    Bo87, 1e kindje, zuid-holland
    1 dec 2010!

@Muizz: gefeliciteerd spannend hoor. Wel vervelend dat je nog niet weet hoe lang je nu bent.... Nog even geduld hebben dus.

8. Kuipersl

Kuipersl Actief lid

24 aug 2007
    421
    0
    16
    Hoihoi, ik kom ook meelezen! Ik heb vorige week al de uitslag 'zwanger' gekregen na een bloedtest in het ziekenhuis. Wij zijn nl zwanger geworden middels IUI.
    Ik ben wel onzeker...heb een hele mooie positieve test, maar ik voel echt helemaal niets. Ik vind het enorm spannend...

9. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    welkom kuipersl! Kan begrijpen dat je het allemaal heel spannend vind! Sommige mensen voelen helemaal niks, maar kan snappen dat dit juist beangstigend voelt. Ik voel juist heel veel, maar weet wel dat er iets bezig is, al mag het wel wat minder :)

10. romytamara

romytamara Fanatiek lid

23 mrt 2008
    1.360
    0
    0
    Purmerend
    @kuipersl, gefeliciteerd meis! Snap dat het spannend is voor je! Zeker na de IUI! Eerste keer IUI voor jullie? Probeer ondanks de gezonde spanning toch lekker te genieten!

@Bo87, jij ook gefeliciteerd!! ik zal je op de lijst zetten. Volgende x mag je de info ff per pb doen;)Dan houden we het forum een beetje 'schoon' Mag je leeftijd erook bij? Ik zal je bij 1 december zetten. Al zullen de data's bij veel meiden nog wel gaan veranderen na de eerste echo.

@macmazsy, herkenbaar;)Ik had gister ook mn eerste stroopwafel aanval:)Was er helemaal misselijk van! Wij hadden precies hethezelfde toen ik net zwanger was van mijn zoontje. Ook een leuk kamertje op mp, ook een bod gedaan, en ook meteen geaccepteerd. Wij hebben hem toen ook meteen gekocht en opgehaald. Dat zou ik jou ook aanraden hoor! Wij zijn nog steeds super blij met het kamertje al ga ik het nu wel overschilderen voor beeb nr 2. Maar als dit is wat jullie zochten, gewoon kopen, anders krijg je er misschien spijt van;)
    Voor de rest heb ik nog niets in huis gehaald. Maar wij hebben natuurlijk al alles van mijn zoontje.

@muiz, gefeliciteerd! Tuurljk mag je mee komen kletsen. Als je bij het lijstje wil kan je me een pb sturen met je gegevens.

@mama van 1, haha 6 uur en vreselijke trek! Toch klinkt het lekker, zo met je ontbijtkoek op bed met de tv aan en de kussen van je man:D Nog even kunnen slapen voordat je dochter wakker werd? Mijn zoontje werd heerljk pas om 9uur wakker!
    Nee ik ben helemaal niet goed in smiddags slapen en gun mijzelf die rust ook niet:) Daarin tegen ben ik savonds meer dan gesloopt... Maar vroeg naar bed gaan doe ik dan ook weer niet...

@charmedknorrie, leuke dag gehad op school? Klinkt gezellig!

@anna, hmm ik twijfel nog steeds, idd ook omdat ik geen idee heb waar ik de flessen kwijt kan... Lastig!!

@all, hoe gaat het daar? Ik mis nog steeds een hoop meiden op de lijst!! Dus ik zeg het nog maar eens: als je het leuk vind om op de lijst te staan stuur me dan een pb met de info: leeftijd, hoeveelste kindje, vermoedelijke bevaldatum en waar je woont.
    Ook de afspraken voor de vk, echo's en de gyn kunnen op de agenda lijst worden gezet!

11. muizz

muizz Actief lid

4 jan 2010
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo dames..

wel vreemd om midden in het toppic in te vallen hihi..

@ romytamara welke gegevens heb je nodig van mij voor in het lijstje??

ben vanmorgen samen met manlief naar mijn zus geweest, haar kleine man wordt vandaag 1 jaar oud... we hebben haar het nieuws al verteld!! ze was super blij!! we hebben vorige keer niets verteld maar toen het mis ging toch wel.. had mensen nodig om mijn hart aan te luchten.. daarom nu de keuze om het zo snel te vertellen.. maar alleen aan mijn zus, mijn ouders, mijn schoonouders en mijn beste vriendin... heb aan hun heel veel steun gehad toen het vorige keer mis ging.. morgen gaan we naar mijn schoonouders en zondag vertellen we het tegen mijn ouders..
    tja dat ik niet weet hoe ver ik ben... ergens wel lastig.. ben ergens rond eind november begin december uitgeteld.. volgens de VK was ik ergens tussen de 4 en 6 weken zwanger... 21 april weten we meer.. ik kon ook eerder een inwendige echo krijgen in het ziekenhuis maar ik ga liever gewoon naar de VK en mocht ik super onzeker zijn of zo dan kon ik mijn VK bellen en dan regelde zij zo snel mogelijk een echo in het ziekenhuis (een geweldige VK heb ik!!) mijn VK heeft een echo spreekuur.. daar kan en mag je zo vaak heen gaan als je wil om een echo te maken om alvast een band te krijgen met je kleine frummel!! helemaal super dus.. ik vond het de vorige keer al fijn dat ze bij ieder bezoek een echo maakte!

verder vind ik het op het moment heel erg spannend! heb wel tegen manlief gezegd "zullen we samen voorzichtig al op de rose wolk stappen?". we hebben besloten om er vanuit te gaan dat het deze keer wel goed gaat.. anders maken we ons zelf helemaal gek!

groetjes muizz

12. mama van 1

@ Romytamara mijn dochter kwam om 10 voor 10 vanmorgen. Die komt altijd tussen 9 en 10 (zal je net zien, morgen 8 uur hahaha). Heerlijk he die uitslapers...... Ze ligt nu net een kwartier op bed en ik moet nog eventjes wat doen en dan gaat deze mama ook nog even plat hihih. Ja echt erg die trek joh! Moet ook echt wat eten dan pfff.

@ Muizz oh wat heerlijk zeg dat je bij elk bezoek aan de vk een echo krijgt!!! Tuurlijk moet je ervan uit gaan dat het goed gaat!! Lekker gevoel he om het te kunnen delen..... manlief versprak zich gister tegen zijn neef en vrouw en toen hij het zei werd hij ineens stil en realiseerde dat hij zich versproken had hahaha. Maar er werd gelijk een feestje gebouwd hahahaha. Jammer dat ik er niet bij was ;)

Nou ik ga nog even schrobben en wat foto's uitprinten en dan ook lekker mijn bedje in......

13. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    'S middags slapen kan ik op zich wel, maar ik werk alleen de middagen dus dat gaat niet. Toch ben ik nu elke avond gesloopt. Probeer zolang mogelijk wakker te blijven, maar langer dan 22.00 red ik echt niet. Wrdt ook elke keer tussen 02.00 en 03.00 weer wakker en kom dan daarna niet echt meer in slaap.

Wordt er trouwens altijd bij een eerste afspraak bij de vk een echo gemaakt? Als ik mn intake heb, ben ik pas 7 weken en 2 dagen zwanger (volgens mijn berekenigen).

14. romytamara

romytamara Fanatiek lid

23 mrt 2008
    1.360
    0
    0
    Purmerend
    @macmazsy, nee de intake is alleen een gesprek, moet je veel vragen over je gzondheid beantwoorden en dan word er een afspraak bij de echoscopiste gemaakt. Die zal tussen de 10 en 12 weken zijn. Maar een echo met 7 weken vond ik persoonlijk ook niet zo heel leuk en moet ook inwendig. Met 10/12 weken is het een stuk leuker!

Nu eerst ff opruimen enz

15. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    @Macmaszy: Dat vroeg ik me idd ook af. Maar we hebben al antwoord zie ik van Romytamara.

Ik heb 14 april een afspraak bij de gyn, ben met clomid zwanger geworden, en dan krijg ik al wel een echo. Inwendig idd maar goed.... Dan is het wel "echt" in ieder geval. Kan het nu nog niet echt bevatten. Ik ga dinsdag de vk bellen. Ben benieuwd.

16. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Hoi allemaal,

Ga eventjes niet teruglezen, sorry... :)

Wilde wel eventjes tegen de nieuwe dames zeggen: gefeliciteerd en welkom! :D Zo leuk dat er nieuwe mensen bijkomen. Ghehe... Er zijn mensen korter zwanger dan ik :p

Voel nog steeds niet veel, maar heb er wel meer vertrouwen in. Ik krijg echt steeds meer zin om wat verder te zijn, een (echt) buikje te krijgen, de baby te voelen bewegen etc.

Vanmiddag heel stout naar een duowagen staan kijken :) Maar vond het toch een beetje té om die nu al te kopen, met 5 weken zwangerschap :D

Hebben jullie nog leuke plannen voor het weekend?
    Morgen is mijn huishouddagje *trekt vies gezicht*, morgenavond gaan we naar mijn moeder in Amsterdam. Zaterdag helpen we haar met witten en helpen we een vriend van m'n man met verhuizen. Zondag is onze trouwdag, dus dan gaan we iets leuks doen. Overdag is nog niet helemaal zeker, maar 's avonds gaan we eten in CTaste, een restaurant in het donker :D http://www.ctaste.nl/en/8/welcome_at_ctaste/
    Maandag komt m'n schoonzusje op bezoek. Zij woont in Ierland, dus we zien haar heel weinig. Ze werkt als maternity nurse en ze is na mijn bevalling hier 4 weken in huis geweest. Dat was heel fijn, 24/7 kraamzorg :p Maar ze heeft Sarah niet meer gezien sinds ze 4 weken oud is (nou ja, foto's en skype enzo) dus dat wordt een leuke hereniging :p

Zo, en nu is zelfs marb uitgekletst ;)

Fijn weekend!

17. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Wie van jullie deed mee met mvm? Ik heb me vandaag aangemeld en zag dat ze al 3x gebeld hadden vandaag. Ze zouden nog terug bellen later, maar denk dat ik dan al in mn bedje lig. Vanavond kreeg ik geen eten weg van de misselijkheid. Enkel een pakje crackers.

18. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik heb trouwens wel een uitwendige echo gehad met 7 weken, toen ik zwanger was van Sarah. Maar een echo met 10/12 weken is idd véél leuker :D

19. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik heb tijdens m'n vorige zwangerschap de volle 10 weken meegedaan. Wil dat nu weer doen. Vond het wel prima te doen en tis voor een goed doel ;)

Wel balen dat je zo misselijk bent zeg... :(

20. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    ach het is voor het goed doel die kwaaltjes! Maar fijn is het niet. Maar heb ook veel last van mn onderbuik. VK belde toevallig vanochtend i.v.m. de afspraak en vroeg hoe ik me voelde. Toen ik uitlegde dat ik vooral last van mn onderbuik had en misselijk was, zij de gelijk dat het bandenpijn was, dit kan soms heel erg pijn doen.

Deel Deze Pagina