December 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door romytamara, 22 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaSmurf

MamaSmurf Niet meer actief

Hallo december mama's,

allereerst, beste parr en hypo heel veel sterkte!
    Hoe gaat het met de rest? Heb niet alles terug gelezen. Ik weet ivm rare cylus of het te laat op gang komen van het hcg niet hoe ver is ben. Heb 20 mei de 1e echo en dan weet ik meer. Erg spannend. Ik heb trouwens niet zo heel veel last (is dit een teken dat ik toch minder ver ben?) Heb last van buikkrampjes, af en toe zere tepels, af en toe duizelig, stemmingswisselingen en had van de week 2 dagen hoofdpijn (hmmm is zo toch wel een aardig lijstje geworden maar de echte misselijkheid heb ik (nog?) niet gehad.... wel een af en toe een beetje een rare maag.

Hebben jullie het goede nieuws al aan veel mensen verteld? Ik alleen aan mijn moeder en een goede vriendin die zelf ook zwanger is. Zou het erg graag al van de daken schreeuwen..... in ieder geval aan mijn zusjes en de ouders van mijn vriend willen vertellen.
    Wanneer gaan jullie het vertellen? Wachten jullie tot de 12e week?

groetjes,
    Karin

2. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @hypo ach meid!! :( :( ik kan wel zeggen dat ik helaas nu ook weet hoe zoiets voelt maar dit is dan niet de eerste keer voor jullie, echt niet leuk :( Ik zou ook zeggen wacht op 100% zekerheid van de arts.. wat zegt jouw gevoel? een hele dikke ((((knuff))))

@karin gefeliciteerd!! hoeft niet te betekenen dat je minder ver bent, iedereen ervaart het anders, de ene met mega kwalen en de andere gaat zingend en dansen erdoorheen :p

3. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Lieve Hypo, wat verschrikkelijk voor jullie. Ik kan me voorstellen dat je ff helemaal stuk zit. Ik wens je heel veel sterkte en hoop op een wonder voor jullie. Heel dikke knuf

4. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    @parr en hypo; beide veel sterkte! Weet verder er even niks over te zeggen :(

@hier; een rustig dagje gehad. Vandaag de stad in geweest, filmpje gepakt en nu lekker thuis. Misselijkheid is bij de ochtend gebleven. Al voel ik mn maag nu wel heel duidelijk en ben bang dat dit later op de avond nog wel gaat komen.

Morgen avond hebben we een verjaardag waar grotendeel van de familie van mijn kant aanwezig zal zijn. Hoop dat mn moeder en zusje hun mond kunnen houden! Ga zelf niet anders doen, drink nooit, dus dat zal niet opvallen. Hoop alleen dat ik me verder gewoon goed voel.

5. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Lieverd, neeeee.............oh wat vind ik dit erg!!!
    Heel veel sterkte, voor wat het waard is want zelfs dat is te weinig voor dit verlies.

6. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier nog niet verteld, en gaan het nog even voor ons houden. We gaan de voorkamer opruimen en leegruimen, dat wordt zoonlief zijn nieuwe kamer, dus op die manier gaan we het ook vertellen. We gaan laten zien waar we mee bezig zijn geweest en dan zeggen we bij het openmaken van de deur, welkom in Sven zijn nieuwe kamer, hij moet plaats maken voor zijn brusje!!!

7. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    Bah Hypo heel veel sterkte.

Ben trouwens ineens 2 kilo kwijt terwijl ik vorige week juist 1 kilo was aangekomen. Veel brood gegeten de laatste tijd dus dat vind ik wel vreemd.

8. sasha

sasha Actief lid

15 jan 2008
    462
    0
    0
    Hoi meiden, mag ik me ook melden? Als alles goed gaat beval ik in december!!! (klinkt gek, ik heb het nog tegen niemand gezegd...en nu zo maar in een openbaar forum, blijft toch eng)

9. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Hypo, wat erg! Heel veel sterkte!!!

Wat een prutweer was het vanochtend he? Gelukkig werd het vanmiddag beter. Vind het altijd een beetje een rare dag, ben jarig vandaag maar voel me nooit echt jarig. Bij mij viel het heel erg op dat ik niet dronk, ben geen zuiplap, maar een wijntje gaat er wel in op zo een dag. Gelukkig had niemand het echt door. Wij willen het ook nog niet vertellen, misschien eerder dan 12 weken, maar nu nog even niet. Even afwachten.

10. Jip27

Jip27 Bekend lid

28 mrt 2010
    758
    0
    0
    Juf in het basisonderwijs
    Noord-Nederland
    Hypo wat vreselijk! Ik ben in gedachten bij jullie!

Halle nieuwen: gefeliciteerd!!!

Stephanie gefeliciteerd met je verjaardag!

Vertellen: ik ben een flapuit geloof ik. Wij zaten in de MMM dus iedereen leefde enorm mee. Dus ik kon het echt niet voor me houden toen dit dus buiten de MMM om gebeurd was! Dus een aantal vriendinnen, onze ouders en broers en zussen zijn op de hoogte.
    Mijn werkgever ook. Er moeten er 2 uit bij ons. Ik niet, die zekerheid had en heb ik gelukkig. Maar ik ga dus wel uren inleveren en mijn verlof moet ingevuld worden, er is er nog 1 zwanger dus op die uren kan iemand dan waarschijnilijk toch nog deels blijven. Ik vond het niet eerlijk omdat te zeggen als de kogels al door de kerk waren.Ook op mn werk waren z eontzetten lief en meelevend geweest toen we het traject van de MMM ingingen dus het voelde niet goed ze nu te laten zweten terwijl ik dit al wist...

11. Lynnami

Lynnami Niet meer actief

Hela! Heeft iedereen een leuke koninginnedag gehad?
    Ik heb voor de gelegenheid mijn nagels oranje laten lakken :) Heb ik toch nog een beetje meegedaan.

Ik kreeg daarnet ineens zin een een hamburger en chicken nuggets van Mc Donalds en heb mijn lieve mannetje heeeeel lief aangekeken en gevraagd of hij dat voor me wou halen. Die schat zei tot mijn grote verbazing gewoon JA!

Gewicht- Ik ben ook afgevallen in de afgelopen weken. Gisteren bij de gyn zeiden ze dat tegen me... Bij de zwangerschap van mijn zoontje ben ik in totaal ruim 20kg aangekomen (normaal weeg ik +/- 55 en dat was dus best veel. Het heeft bijna een jaar geduurd voordat ik weer een beetje op een normaal gewicht zat en etvereden was met mijn lichaam.

12. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland

Hier ook veel aangekomen bij mijn zoontje ZONDER snoepen want daar had ik geen behoefte meer aan omdat ik zo regelmatig at.
    En door BV bleef viel ik niet af. Ja ja het kan, er zijn twee groepen, een groep die juist heel erg afvalt door BV en de andere groep die juist NIET afvalt (helaas zat ik bij de laaste) nooit meer op mijn oude gewicht gekomen helaas. Nou ben ik niet dik ofzo maar zou toch op mijn vrouwelijke probleem plekken wat strakker in mijn vel zitten......tja nu hoef ik er niet meer aan te beginnen.

Hier trouwens niet meer misselijk.......slik :$......de onzekerheid slaat meteen weer toe!

13. Jip27

Jip27 Bekend lid

28 mrt 2010
    758
    0
    0
    Noord-Nederland
    #1693 Jip27, 1 mei 2010
    Laatst bewerkt: 1 mei 2010
    Dag dames!

Ik was juist enorm afgevallen het afgelopen jaar. Wel 17 kilo! Nu ik meer eet omdat ik zo'n mega trek heb meteen weer 2 aangekomen, maar goed dat vind ik niet verwonderlijk met bijn 6 extra boterhammen per dag hihi. Als ik het maar bij gezonde dingen houdt weet ik ook dat ik in staat ben alle kilo's er wel weer ooit eens af te krijgen!

Hier wel enorm misselijk.
    Net ook weer wat bloed bij het afvegen. Ik zal proberen rustig te blijven dit keer...Had ook net na dagen weer echt gepoept en daar schijnt het ook van te kunnen komen. We wachen wel weer af.

Goofy ik ben ook een week helemaal niet misselijk geweest! En heb toch echt een hartje gezien aan het eind van die week dus probeer je nog niet te druk te maken meis!
    Ik wou dat t bij mij weggebleven was. Vind die moeheid vervelend maar goed te doen, de pijn aan mijn borsten t zelfde maar die misselijkheid...bah bah bah

Gister trouwens tegen een enorm leuk shirt aangelopen. Nu maar 5 euro's! Kan m nog niet aan hoor, maar straks in t najaar! Was gewoon 80% in de aanbieding! Vanmiddag nog ff in emmen kijken of ze daar ook zulke fijne aanbiedingen hebben! Scheelt enorm straks als ik mn eigen kleding niet meer pas!!

Hier weinig aan koninginnedag gedaan. Ff kort de markt over en boodschapjes gedaan. Daarna de woonkamer helemaal veranderd. We hebben het huis van lief na 2 jaar eindelijk verkocht en daar komen wat meubeltjes die we graag in onze eigen kamer willen vandaan komende maand. Die hadden we nieuw gekocht voor daar in de hoop dat het huis er beter uit zou zien en dus verkocht zou worden. En das gelukt gelukkig! Maar ja, moesten dus ff kijken hoe we de woonkamer dan in konden gaan richten. Meteen ff voor de gein gekeken hoe in welke opstelling de box gaat passen tzt, maar komen we niet echt uit! En dan hebben we zo'n grote woonkamer. zucht
    Lief vindt een box onzin, maar ik wil m echt wel in de kamer dus ben bang dat ik echt een plekje moet gaan vinden anders ben ik bang dat hij zijn zin door wil zetten hihi.

Nu nog even weer proberen te slapen. Hoop dat de misselijkheid weggaat als ik ff een beschuitje eet. Dus dat doe ik eerst maar ff snel.
    Dan lekker shoppen met mn liefste vriendin in Emmen. Ben benieuwd of ik me in kan houden vandaag!!!
    Hihi

Oh ja nog 1 ding haha ben al zoooooooooooo lang aan t typen! Heb via mp een thermobadje met alles dr op en dr aan met standaard gekocht voor 30e precies in de kleur die ik wilde voor op t kamertje!
    Helemaal blij mee!!! Was alleen in de kraamweek gebruikt, verder niet. Dat soort aankopen daar word ik nou gelukkig van!

Nou nu ga ik eerst echt ff afsluiten tot zo of tot vanavond! Fijne dag allemaal!

14. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oh heerlij Jip, je bent al lekker aan het shoppen!
    Hier het badje niet gebruikt, ja als we onder de douche gingen of in het grote bad, legde we hem daarin zodat wij ons konden afdrogen. Meneer vond het veel leuker om met papa in bad te zitten, en nog steeds.....hihihihi....

15. Jip27

Jip27 Bekend lid

28 mrt 2010
    758
    0
    0
    Noord-Nederland
    Ja samen douchen of badderen blijkt me ook heerlijk maar met zo'n frummeltje als ik alleen ben...daarbij heb ik iets aan mijns spieren waardoor sommige dingen waarschijnlijk niet zo soepeltjes gaan als ik graag zou willen en dan is een badje toch wel heeel handig heb ik gemerkt bij de twins van mijn broer.
    Zo fijn daar heb ik echt veel trucjes en mogelijkheden gezien en het vertrouwen gekregen dat ik het ook wel zelf zou kunnen!!

16. luvmyluver

luvmyluver Actief lid

1 apr 2010
    426
    0
    0
    hbh
    leiden
    @hypo......jeetje meid wat erg....
    krijg je nog een vervolg echo?
    en had je al een 'goede'echo gehad?
    suc6 met verwerken.
    en ik gun/hoop echt voor jullie dat jullie volgende keer een kern gezonde baby mogen krijgen!

@ego jaaa 8 weken......alweer8)

@jufkyjo

misschien kan je een paar roze en blauwe ballonnen ophangen met hoera meisje/jongen?!

@wat vervelend dat er zo veel meiden misselijk zijn... ik weet hoe het voelt. bij mijn jongste van t begin tot het eind misselijk geweest.
    dat heb ik nu gelukkig niet!!!!:):)
    als het zo blijft verlopen als nu ben ik blij!

uhhhh ja dat was het wel denk
    onee

@alle nieuwe welkom en gefeliciteerd!

@ parr ja die heb ik ook gehad...bij mij had ik er zelfs nog meer nodig.... en een hoop ellende erna dus ik ben 'blij' voor je dat het er goed uit is gekomen.
    ik hoop dat het snel weer raak is bij jullie en ook voor hypo
    het is jullie zo gegund!!!

17. luvmyluver

luvmyluver Actief lid

1 apr 2010
    426
    0
    0
    hbh
    leiden
    @ jip

een box is echt heerlijk!!!
    maar als je straks verder in de zs ben gaan je lief denk wel overstag...
    als jij het per se wil(is mijn ervaring)
    en anders kan je hem altijd vlak voor de bevalling nog neer zetten als hij er niet ios hahahahaha

18. Jip27

Jip27 Bekend lid

28 mrt 2010
    758
    0
    0
    Noord-Nederland
    hihi tja op veel punten denk ik dat ook vaak maar meneer heeft er al 3 he...heeft nooit een box gehad dus tja...
    nou ja... ik wil het wel hihi

19. mama van 1

mama van 1 Niet meer actief

@ hypo oh meis neeeee wat erg! Heeeel veel sterkte voor jou en je mannetje!!! Dikke knuf!

@ alle nieuwe welkom!

@ aankomen, hier nog niks aangekomen. Bij mijn dochter was ik 30 kilo aangekomen en hoop dat het dit keer niet zo is haha. Ik at niet anders dan anders, had veel vruchtwater en nu weer zeiden ze..... Ach zie het wel. Heb het er voor over hihi.

@ misselijk hier ook voor in de ochtend en avond...... Maar kellogs met melk helpt....

@ koninginnendag, wij hebben weinig gedaan, lekker bij vrienden gezeten.
    Vandaag lekker rustig aan doen en vanmiddag naar het open huis en verjaardag van mijn zwager en schoonzusje. En dinsdag weer een echo.....

Fijn weekend allemaal!!

20. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    @hypo; sterkte meid! lijkt me niet niks om dit mee te maken, die onzekerheid en dat afwachten.

hier nog steeds bruinverlies, lijkt wel hoe drukker ik ben hoe meer het is. blijf er nog steeds onzeker over en blijf me afvragen waar het dan vandaan komt, tis al bijna 3 weken. lijkt me niet meer van de innesteling. misschien een wondje aan mn baarmoeder wat niet weg gaat ofzo... zal het volgende week bij de echo eens vragen.
    dat is ook wel de reden dat we het verder nog niet gaan vertellen aan iemand, ben zo bang dat het roodverlies gaat worden..
    zal zo blij zijn als we volgende week op de echo zien dat het goed gegroeid is.
    zul je zien dat ik gewoon 1 van de weinige ben die tot 12 weken ofzo bruinverlies heeft. grrrrrrrr.

Deel Deze Pagina