December 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door romytamara, 22 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wgev

wgev Fanatiek lid

15 feb 2009
    1.620
    0
    0
    hallo meiden,
    ben een paar dagen niet geweest, dus moest erg veel bijlezen, ben alleen het meeste alweeer vergeten:):)

hypo, (waarschijnlijk lees je het niet meer, maar zeg het toch nog even) jeetje zeg, zoveel moeite er voor gedaan en dan dit. sterkte meid, vind het heel naar voor jullie, weet niet zo goed wat ik moet zeggen.

luc, jeetje bij jou gaat het niet echt lekker he, hoop dat je een mooie tussenweg kunt vinden met school en de zwangerschap waardoor het allemaal net iets makkelijker word

hoe gaat het verder met iedereen??

uuuuhhh....verder weet ik het eigenlijk niet meer.

hier, gaat het al iets beter met de misselijkheid, nog steeds erg aanwezig, maar denk dat ik eraan begin te wennen ofzo;)
    wij hebben het al vrij veel mensen verteld, familie weet het al, maar dat komt omdat ze wisten hoelang we al bezig waren. op het werk weet nu ook iedereen het (8 man) omdat ik dus erg misselijk ben, en dacht, als ik het vertel hebben ze er meer begrip voor, en dat is ook zo8)
    o, ja ik heb elke avond zo last van mijn keel (echt alleen s'avonds), en heb een ontstoken oog. waar komt dit nou weer vandaan??

verder kruipen de dagen hier voorbij, wil zo graag even naar onze uk kijken.......

2. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @wgev, het klinkt alsof jij ook een verkoudheidsvirusje onder de leden hebt....
    Fijn dat je collega's zo fijn reageerden trouwens!
    En ik put een beetje hoop uit dat je bent gaan 'wennen' aan de misselijkheid.
    Trouwens, als ik reken vanaf mijn laatste menstruatie dan zou ik precies even lang zwanger zijn als jou (was op 10 maart), maar omdat ik getemperatuurd heb en ovu-testen heb gebruikt denk ik dat ik wat later bevrucht ben en loopt mijn banner dus ietsje achter.

Ik hoop ook echt dat ik een mooi evenwicht kan vinden met de studie en de zwangerschap, vanochtend nog een gesprekje met mijn man gehad, maar hij vindt dat ik nu toch echt even door moet zetten. In principe zijn het nog maar 17 dagen namelijk...hopelijk krijg ik morgen medicatie van de vk....

3. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    Lijkt me de dag slechter te gaan hier. Gisteren 2 keer onder de douche gestaan en de laatste keer trok ik de krampen echt niet meer stond gewoon te janken. Voel me dan zo dubbel. Wilde het zo graag maar nu ben ik even niet zo blij. Vind ik echt heel erg eigenlijk

4. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ PBA * dikke knuffel voor jou* ....het is soms even iets zwaarder...ik had ook verwacht dat ik 9 maanden zou gaan stralen, maar soms voelt het meer als een soort van donderwolkje....
    Maar meid, het is voor het goede doel!! Laat jezelf maar lekker verwennen door je ventje en gooi alles er maar even lekker uit, dat lucht op dame!! Sterkte!!

5. wgev

wgev Fanatiek lid

15 feb 2009
    1.620
    0
    0
    luc, ga morgen ook even huisarts bellen hoor, voel me wel verrot zie er ook niet uit trouwens, met mijn dikke dichte oog, hahahaha;);)

hoop dat je medicatie kan krijgen en dat het werkt, dan gauw die 17 dagen afmaken en gaan genieten van je uk, en dan lekker rustig aan doen. zou fijn zijn als je het wel gelijk af kan ronden, dan ben je er wel vanaf.

PBA, heb je de vk al gebel, misschien kan ze even kijken of alles nog goed gaat, en misschien is er wel wat te doen aan die krampen, ik zou alleen niet weten wat

6. hey meiden het lukt me niet om op iedereen te reageren
    heb weer drukke dagen gehad.
    zal het nog een keer proberen op te pakken, deze week hoef ik maar 1 dag te werken dus dan moet het beter worden

@alle onzekere dames, zeker bij mijn 1e zw was ik ook erg onzeker en elk steekje maakte me nog onzekerder.
    de eerste weken met deze zw ben ik dat ook geweest omdat ik nu het idee heb dat ik bewuster ben van wat er in mij groeit.

xxxxxxxxxxxxxxxxx

7. charmedknorrie

charmedknorrie Fanatiek lid

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
  8. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Ik ben misselijk, moe en brak maar vind het heerlijk. Geeft mij de bevestiging dat het nog goed gaat met onze plakbeeb. Maar kan me voorstellen dat sommige hier het goed zat zijn. Nog ff!!

@goofy: ik kan me herinneren dat ik tijdens zs geen Trachitol mocht slikken. Check bijsluiter maar ff!

Nu weer lkr op de bank....

9. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    wij zijn ook gemorpht haha:D

10. 1978

1978 Actief lid

22 jul 2009
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ PBA geloof me, de eerste weken zijn meestal geen rozegeur en maneschijn, al is het alleen al omdat de geur van rozen je doet kokhalzen en je al ver voor maneschijn ligt te snurken in je bed. Maar evenzo: bijna iedereen heeft een giga-goede periode tussen 16-26 weken, waarin je inderdaad straalt en bruist en energie hebt voor een voetbal-elftal.

@ geurtjes (ben even kwijt wie) zo'n vicks-stick (of creme, wat je wil) en dan op het puntje van je neus aanbrengen. Helpt niet alleen tegen geurtjes weghouden, mint an sich helpt ook vaak tegen misselijk! (ik ben wagenziek en heb kilometers met vicks op mijn neus gezeten, en tijdens de eerste zwangerschap ook). Voordeel: het spul is doorzichtig, dus niemand ziet het.

@ allen: rustig weekend gehad. Ben officieel over op de zwangerschapskleding ;) en dat met 9 weken.

verder onze au-pair uitgezwaaid, heb echt enorm gehuild. Ging nergens over. Het meske was zo'n schat, en ook zo enorm goed met ons dochtertje, en toch ook maanden onderdeel van de familie.
    Goed dat onze dreumes dit toch allemaal niet bewust meekrijgt. Wel de lusten (de liefde, de aandacht) niet de lasten (ineens 'maatje' weg en alleen nog papa en mama)

11. esthern77

esthern77 Actief lid

17 jan 2010
    186
    0
    16
    @ all YESSS !! Twente kampioen !!!

12. esthern77

esthern77 Actief lid

17 jan 2010
    186
    0
    16
    Lig nu lekker op de bank. Mijn zoontje heeft een beetje koorts. Hij heeft deze week 3 tanden gekregen, allemaal zonder problemen. Maar d'r moet nog een voortand erbij komen. Denk dat ie daar nu een beetje last van heeft, zo sneu.

Ik heb de blauwe bus vandaag voor het eerst open. Het stinkt idd iets minder dan die groene van eerder.

13. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Hier komt dinsdag avond iemand van MvM langs. Had me gelijk via internet aangemeld vorige week. Dis is de eerste keer dus heb geen idee hoe de bussen eruit zien. Hoop alleen dat ik ze niet voor de deur hoef te zetten, want we willen het nog even geheim houden tot 12-13 weken voor de buren enzo.

14. esthern77

esthern77 Actief lid

17 jan 2010
    186
    0
    16
    Ik breng de bussen ook de eerste tijd naar de apotheek. Had ook nog niet echt zin om de buurt het op deze manier te laten weten.. hihi.
    Als ik wat verder ben laat ik ze weer bij huis ophalen.

15. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    hallo december meiden..!

hoe i shet hier..

16. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    @all; hier een ongelovelijke beroerde dag gehad vandaag! Ben al sinds vanochtend misselijk en heb enkel wat crackers gegeten. Slapen lukte niet door de misselijkheid. Ook vandaag steeds duizelig, vooral met opstaan. Nu gaat het allemaal weer even, hoop dat dit even zo blijft, kan in iig het avond eten gewoon opeten.

17. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Snif snotter..............zwangere schoonzusje was hier net, goofyman wilde het heel graag vertellen, dus hebben we laten zien dat we de zolder zo hard aan het opruimen zijn, en toen zei hij: ja WE MOETEN nu wel aan de slag WANT.....ze keerde zich direct rap naar mij om en werd in haar armen gesloten, was dus zoals je wel kan raden een emo momentje!!!
    Verder wachten we nog even, ze moet nog even haar mond dichthouden.

@morgen bloedprikken valt op zich mee hoor, alleen het bellen die dag later........toch dan weer die zenuwen of het wel genoeg is gestegen. En dan nog een week wachten.......maar heb genoeg afleiding.

@Mac sterkte ermee.

De rest ff nog niet verder bijgelezen, gaan ff eten. Kwaaltjes hier weer aanwezig vandaag.

18. Toetje77

Toetje77 Bekend lid

29 feb 2008
    800
    12
    18
    NB
    Hey meiden,

Ik ben gisteren niet hier geweest en zag dat er weer erg veel geschreven is. Ik heb nog niet alles terug gelezen dus ik reageer nog niet op iedereen, sorry.

Hypo, ik zag wel jouw ontzettend vervelende nieuws staan. Ik vind dit zo ontzettend erg voor je. Ik ben er stil van, heb de tranen in mijn ogen staan, omdat ik het jou zo ontzettend gegund had. Ik weet gewoon niet wat te zeggen, heb er geen woorden voor, alleen dat het zo enorm oneerlijk is. Ik wens je heel heel erg veel sterkte meid!

19. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    thanks meiden,

Ik had de verloskundige al gesproken en het enige dat mag is paracetamol maar wil die ook niet te veel nemen uiteraard. Verder had ik voor dat ik de echo kreeg ook al deze krampen, al kwamen ze wel minder vaak voor en toen klopte het hartje in ieder geval. Helaas komen de klachten zo'n beetje ieder uur voorbij waarbij ik 10 tot 15 min last heb van mijn buik en onderrug en echt even moet liggen of douchen dus. Ik ben nu een aantal dagen ziek doordat ik het sterfens benauwd heb en dat gaat gelukkig goed nu maar twijfel eigenlijk of ik nu wel kan werken (in de bediening dan), ik kan nergens even als er uberhaupt tijd is even rustig zitten of liggen om het te laten bijkomen. maar ja om nu al meteen zo lang ziek te moeten melden is ook zo wat.

20. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ 1978, ik was het geurtjes-persoon ;). Dankjewel voor de tip!! Morgen meteen even vaporub voor op mn neusje halen :). Echt heel erg bedankt voor de hulp, want ik weet niet hoe ik al die beestenluchtjes moet overleven anders...
    Ow...en arme jij dat je zo'n verdriet had van de au pair...* Alice knuffelt 1978*

@ Gizje, ik heb een tas erbij gekregen, een soort groene vuilniszak eigenlijk, die gaat om die MvM-krat heen, dus je ziet niet dat het een krat is. En er staan verder ook geen logo's op de kratten/flessen o.i.d. Ik kon afspreken met de informatrice waar we precies de kratten gaan plaatsen, als je zorgt dat je op de afgesproken dag thuis bent, dan kunnen ze vast ook gewoon even aanbellen :)

@ Macmaszy...hopelijk heb je je eten kunnen eten en is de misselijkheid wat gezakt...

@ PBA en een kruik op je onderrug binden? (Ik loop 's avonds met een kruik in mijn pyamabroek) Misschien geeft je dat wat verlichting.

Vandaag een iets betere dag gehad dan gister. En mijn schoonouders (gescheiden stel, dus 4 personen moeten vertellen vandaag) het nieuws verteld. Mijn stiefschoonmoeder reageerde het allerleukst, ze zei: "Gelukkig maar, want ik heb beloofd een boom op te eten, want ik dacht al dat je zwanger was" ;). De rest was ook wel blij, maar niet echt verrast ofzo, ze hadden niet verwacht dat wij ouders wilden worden:(:(:( en vroegen of het wel gewenst was :(:(:(. Maar toch denk ik dat ze wel blij zijn voor ons:)

Deel Deze Pagina