Welkom nieuwe zwangeren en gefeliciteerd natuurlijk!! @Mama van 1; Wij wonen tijdelijk in de US ivm mijn man zijn werk, van dec 09 - dec 10. Ik ga nu dus eerder naar huis om te bevallen en hubbie komt in dec. naar huis (iig voor de bevallig - geplande ks ). Tussen ons en Nl zit 7u tijdsverschil. Ik heb gisteren ook een middagdutje gedaan, maar ik probeer het voorlopig maar even niet meer te doen. Ik ben tot 1u 's nachts wakker geweest. Hoewel dat ook kan zijn omdat ik 's avonds ik bad in slaap was gevallen @Nanny; Mag ik vragen waarom jij 2x een ks hebt gehad? Ik heb 1 jr geleden een ks gehad ivm een te smal bekken. Nu krijg ik er dus weer 1. Ik zie wel op tegen het herstel icm het verzorgen van 2 kindjes Hoe ging dat bij jou? De gevoeligheid is btw weer over, zal idd wel van al die veranderingen in de buik komen. @Anna; Het is niet zo spannend hoor Mijn man is procesengineer en moest dit eerst in Tsjechië doen, nu dus in de US en daarna (als het goed is) weer terug naar Nl. Is wel leuk om wat vd wereld gezien te hebben, met name de US bevalt me prima! Tsjechië was een stuk moeilijker ivm de taal. Haha, ja, die darmen zijn echt erg hè, vooral 's avonds. @Macmazsy; Jij bent er vroeg bij haha, maar ja, als dat het kamertje van je dromen is, kan je het maar hebben toch! Ik heb nog helemaal niets gekocht, maar dat heb ik bij mijn dochter ook pas ná de 1e echo gedaan. Sterkte met de misselijkheid meid, ik hoop voor je dat het snel over is! Bandenpijn kan idd heel vervelend zijn, had ik de vorige zwangerschap ook veel last van. @Muizz; Fijn dat je het goede nieuws lekker kan delen met je fam. en vrienden. Wat jij zegt denk ik ook altijd, áls het dan mis gaat heb je ook mensen om op terug te vallen. Ik duim voor je dat dat niet nodig is!! Groot gelijk dat jullie ervoor gaan, zoveel mogelijk genieten hoor @Marb; Hihi, ik heb ook al een duowagen op het oog hoor Leuk weekend voor de boeg jij Have fun! Wij zijn niets bijzonders van plan. Nou, vanmorgen dus het verzekeringsgesprek gehad... Volgens de mevr. vd verzekeringsintake zijn we supergoed verzekerd dus dat is gelukkig geen zorg, maar sommige verzekeringen hebben een eigen risico van $500! Volgende week heb ik al een intake gesprek! Dat maakt het allemaal wat echter hè, ik vind het nog steeds erg onwerkelijk allemaal! Elke keer als ik naar het toilet ga, moet ik nog even spieken of er geen bloed te zien is
@macmazsy.. MvM wil ik ook aan mee doen.. bij mijn dochter kon ik niet mee doen omdat ze het niet kwamen ophalen in mijn regio.. nu volgens mij wel. maar ik wil even kijken als het niet mogelijk is om het naar een verzamelpunt heen te brengen want ik woon naast de basisschool in een heel klein dorpje.. dan is de praat zo rond denk ik...
DECEMBER2010MAMA'S 1 december 2010-03-28 Marb - 26 jaar- 2de kindje - Den Haag Bonkie Charmedknorrie - 28 jaar - 1e kindje Almere Bo87 1ste kindje Zuid- Holland 2 december 2010 Romytamara 23 jaar- 2de kindje - Noord-Holland Daan04 1ste kindje 3 december 2010 Nanny - 33 jaar -3de kindje Mama van 1 - 27 jaar- 2e kindje 4 december 2010 Triessie 9 december 2010 Princess81 - 28 jaar -2de kindje - US Agenda 16 April Charmedknorrie, eerste echo 19 April Daan04 afspraak Gyn 21 April - Mama van 1, intake vk 22 April - marb, intake vk 24 April - Mama van 1, eerste echo 28 April romytamara Intake vk 6 mei - marb, termijnecho Wijzigingen en toevoegingen melden aan romytamara!
Hey meiden wat heerlijk om dit toch met elkaar te kunnen delen he!!! Lig nu lekker in bedje ben licht misselijk bleghhhj..... Heb 's avonds steeds t gevoel alsof ik heel inspannend bezig ben geweest alsof ik spierpijn in mijn buik heb waardoor ademen ook zwaar lijkt te gaan.
@Mama van 1, ik zou ook graag 's middags willen slapen met de kleine, maar dat is juist ook weer een kans om wat te doen voor de zaak moeilijk moeilijk dus. Lekker doen hoor als je de mogelijkheid hebt! @Charmedknorrie, die wisselende pijn in je borsten is "normaal". De ene dag heb je er wel last van en dan weer dagen niet. Werd daar bij de vorige zw.schap heel onzeker van...maar is dus niet nodig @Muizz, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Snap dat het spannend is. Wel heerlijk dat je zo'n super lieve VK hebt! @Macmazsy, leuk dat jullie nu al het perfecte kamertje hebben gevonden, zou er gewoon voor gaan! Wij hebben nog niets in huis gehaald, hebben ook nog alles van Guido Hopelijk krijg je niet al teveel last van misselijkheid...alhoewel als je misselijk bent krijg je een slim kind (was vorig jaar op nu.nl geloof ik geschreven). @Kuipersl, wauw! Van harte gefeliciteerd. Er zijn er nog vele die niets voelen dus maak je geen zorgen. @Romytamara, heb je een PB gestuurd, maar volgens mij gaat het niet goed. Heb je hem ontvangen? @Marb, zo jij hebt een lekker druk weekend voor de boeg...heel veel plezier zondag @Princess, niet spannend...ik vind over de hele wereld reizen en her en der wonen toch best spannend. Staat er de aankomende jaren nog een leuk land op de planning? Hier ook af en toe nog onwerkelijk hoor...na 1e echo zal het wel weer iets "echter" worden. Echo, ik heb met 7.4 wkn een uitwendige gehad en zag een klein boontje met knipperend lichtje (hartje). Het is dus wel mogelijk, maar met 10 wkn of later is veel mooier! Zie je echt een kindje wat beweegt. Wij hebben wel met 6.4 wkn afspraak voor 1e echo bij een "pret"-echo bureau. Wil gewoon weten of het goed zit MvM, ik doe ook weer mee. Net als Marb vorige keer de volledige 10 wkn meegedaan. Was het op het eind wel zat, maar wilde wel mijn steentje bijdragen. Weekendplannen, zaterdag verjaardag van mijn neefje...wordt 1 jaar en zondag gaan we naar de ouders van mijn partner. Lekker paasbrunchen. Zijn zus komt dan ook met de kids en we willen het dan alvast aan hun vertellen. We hebben al een mooi shirtje voor Guido met daarop "ik word broer" ben benieuwd wanneer ze het opmerken Maandag nog niets, denk even bijkomen met zijn drietjes (eigenlijk viertjes).
Sorry girls, hier nogmaals mijn excuses. Ik verwachtte dat ik een email zou krijgen wanneer ik hier op zp een pb zou krijgen, maar niet dus. Dus nu ging ik zelf maar eens kijken en toen had ik een hoop pb's Sorry blond! Zal mn inbox vanaf nu zelf goed in de gaten houden Hier de aangevulde lijst: DECEMBER2010MAMA'S 29 oktober 2010 Anna83 - 26 jaar 2de kindje Noord Brabant 1 december 2010 Marb - 26 jaar- 2de kindje - Den Haag Bonkie Charmedknorrie -28 jaar - 1e kindje Almere Bo87 - 1ste kindje Zuid- Holland 2 december 2010 romytamara -23 jaar- 2de kindje - Noord-Holland Daan04 -1ste kindje 3 december 2010 Nanny- 33 jaar -3de kindje Mama van 1 - 27 jaar- 2e kindje 4 december 2010 Triessie - 30 jaar 2de kindje 5 december 2010 macmazsy - 24 jaar eerste kindje Zuid- Holland 9 december 2010 Princess81- 28 jaar -2de kindje - US Agenda 8 April - Princess81, 2.45u (21.45u NL tijd) intake Gyn 9 April - Anna83, eerste echo 15 April - Anna83, Intake vk 16 April - Charmedknorrie, eerste echo 19 April - Daan04afspraak Gyn 21 April - Mama van 1, intake vk 22 April - marb, intake vk 24 April - Mama van 1, eerste echo 27 April - Triessie, eerste echo 28 April - romytamara, Intake vk 6 mei - marb, termijnecho 11 mei - Triessie, intake vk Wijzigingen en toevoegingen melden aan romytamara!
heb het meteen veranderd in mn instellingen. Dus voortaan krijg ik een email als jullie me een pb sturen
@Anna; Haha, ja als je het zo zegt is het ook wel spannend ja, ik denk dat je er wel snel aan gewend raakt Leuk dat jullie het de familie gaan 'vertellen' met het shirtje Ik ben benieuwd hoe ze zullen reageren! @Romy; Ik zie dat ik de enige ben met een tijd erachter, haal die anders maar weg hoor dacht dat we dat deden, uhh, tja, zwanger hè (Heerlijk excuus!! Ik ben blij dat ik het weer mag gebruiken ). Ik had hetzelfde met die pb'tjes, ik had er laatst 1 die al 2 mnd in m'n inbox zat... oepsie! Haha, ook grappig btw, ik ben als laatste vd lijst uitgerekend (vooralsnog dan) en als 1e aan de beurt bij de take in Ik stond ervan te kijken dat ik al zo snel moest. Ik vind het best spannend, het stelt niets voor, maar ik heb er wel heel erg veel zin in!!
Goedemorgen allemaal, Vroeg wakker vandaag pffff en dacht even bijlezen hihi. @echo wij hebben bij onze dochter ook een echo gehad met 7 weken en 5 dagen, uitwendig. Nu hebben we bij een "pret"echobureau een afspraak staan met 8 weken en 1 dag, dat raadde zij aan omdat je dan goed zicht hebt. We krijgen dan alles ook op dvd en cd-rom! En waarschijnlijk krijg ik er die week nog 1 omdat wij een nekplooimeting willen laten doen en dan moeten ze er zeker van zijn dat je de 14 weken nog niet voorbij bent, die afspraak maak ik als ik bij de vk geweest ben...... Gaan jullie ook een nekplooimeting laten doen??? @princess wow klinkt inderdaad wel heel leuk......hoe vind je dochter het?? Wat vind je het mooiste in het land daar?? In welk plaatsje zit je? Wel fijn dat je met de bevalling lekker in nl bent onder je eigen familie en vrienden. Enne weltruste @ kamertje en wagens....nog niet naar gekeken eigenlijk, mijn dochter krijgt volgende maand een "groot" bed en een andere kledingskast en gaan we rustig aan beginnen met oefenen. Zodat het kamertje dan naar haar broertje of zusje kan. Wij hebben ook nog niks gekocht, denk dat we dat na 16 weken gaan doen, dan laten we een geslachtsbepalingsecho maken en kunnen we gericht shoppen. Alle kleding van onze dochter hebben we nog (allemaal noppies, zo een leuk en goed merk!) dus als het een meisje is heb ik kleding zat hihi en anders wordt het lekker shoppen. Verder heb ik nog een hele mooie wagen van mijn dochter staan (quinny buzz strawberry) en denk dat ik er zo een staanboord voor haal voor aan de wagen. Mijn buurvrouw is afgelopen december bevallen en haar dochter was toen 2,5. Ze had ook een duowagen maar gebruiktte hem zelden.....ideaal zo een buurvrouw, levert vaak goeie tips op . Beter een goeie buur dan een verre vriend haha. Laten jullie al met 16 weken een geslachtsbepalingecho maken of wachten jullie tot 20 weken?? En vertellen jullie het of niet?? Ik weet nog niet of we het openbaar maken hahaha maar weten willen we wel want de smaak qua namen die mijn man en ik leuk vinden lopen nogal uiteen hahaha dus kun je maar beter weten wat het wordt, scheelt weer ruzieen hahaha. Mmmmmmm volgens mij was dat het ohnee las over bandenpijn.....oeee dat is snel, soms heb ik het idee dat ik het ook wel voelde maar leek me zo snel, maar niet dus het kan hahahaha. @las dat iemand aan de schoonmaak gaat.....succes! Vind het ook altijd zo een rotklus moet vandaag ook beneden nog doen, ik verdeel het altijd over 2 dagen......heb bij mijn dochter ook nooit last van nesteldrang gehad (wat is dat?? Haha) vond mijn man wel jammer hahaha. @ weekend moet ik werken van 7 tot 3 (half 6 eruit pff) en we hebben eigenlijk geen plannen staan. Maar goed ook want dan kan ik daarna even een uurtje liggen haha. Vroeg opstaan is niks voor mij maar liever dagdiensten in het weekend dan avonden dan heb je tenminste nog wat aan je dag. Maandag gaan we eieren zoeken bij mijn schoonouders . Met hapjes enzo. Als we allemaal bij elkaar zijn is het gezin incl aanhang 15 volwassenen en 3 kids. De ouders van mijn man zijn 23 jaar geleden gescheiden en allebei hertrouwd. Zijn moeder en stiefvader zijn voor mij mijn schoonouders en met de vader en zijn vrouw van mijn man hebben we na 8 jaar nu sinds 1,5 jaar weer contact mee. Ik vond het nodig dat ze wisten dat ze opa en oma waren geworden en ik kon ze helemaal niet...... van mijn man hoefde het niet maar we zijn blij dat we gegaan zijn. De band tussen hun moet wel weer groeien maar het begin is er (hij ziet zijn stiefvader meer als echte vader). Onze dochter is verwend met zoveel opa's en oma's . Nou ik ga nog eens proberen te slapen......
@mamavan1; de vk zei dat die bandenpijn vooral tussen 4 en 8 weken is. Maar niet iedereen heeft er veel last van. Slapen doe ik ook beroerd, was vanochtend om 5 uur wakker, kots misselijk weer. Maar overgeven doe ik niet. Soms wil dat het gewoon gebeurd, dan ben je van dat misselijke gevoel af! @Weekend; wij hebben vanavond een veraardag, dan houden we nog netjes onze mond. Zaterdag gaan we eerst naar mijn ouders om het te vertellen, daarna naar mn schoonouder om het te vertellen (ze krijgen allemaal een beker waar 'de liefste opa/oma' op staat) en als we dan nog tijd over hebben gaan we nog even langs mn oma, ze wonen alemaal bij elkaar in de buurt, dus dat komt mooi uit. 1e paasdag heeft mn man iets voor z'n werk, dus ben ik alleen thuis en 2e paasdag gaan we naar de film. Zo maar naar mn werk, kinderen zijn vrij van school dus hebben de hele dag opvang, gaan we lekker koken! Hopen dat de misselijkheid dan even wegblijft.
Goedemorgen dames! Het lange weekend is begonnen heerlijk! Mannetje is net naar zijn werk toe en ik lig nog ff heerlijk te liggen. Zo lekker relaxed!
@princess, De eerste ks was een spoedks, Omdat me dochter niet verder kwam dan 7 cm. tweede ks mocht ik het eerst zelf proberen want dat wilde ik ook graag. Maar toen ik pijn kreeg buiten de weeen om werd het toch een ks. Ze kunnen je dan geen pijnstilling geven ivm het litteken in je baarmoeder. Nu word het zoiezo een ks. Het herstel was wa minder ivm onsteking. Maar verder kon ik al snel weer van alles doen hoor. met behulp van papa en de oma's. Mijn oudste was toen al wel bijna 3,5 dus dat scheelt ook wel denk ik.
Lekker he een lang weekend Helaas is mijn hubby niet vrij vandaag, alleen maandag. Wij hebben het weekend niet echt plannen, alleen maandag. Dan gaan we met de familie naar een dierentuin en savonds pannenkoeken eten. Is nog voor mijn zoontjes verjaardag, omdat hij met zijn verjaardag erg ziek was Ik was vanmorgen misselijkWHA! Deja vu met vorig jaar. En ik wil zo weer niet misselijk worden. Nouja misselijkhed is nog wel te handelen. Maar dat spugen heb ik écht een trauma aan over gehouden. Tot bloedens aan toe He princess... @mama van 1, jeej vandaag 5 weekjes voor jou! Ik gister Het is nu echt een embryo, hartje begint te kloppen en de hersentjes beginnen te ontwikkelen! Word al wat dus > mijn zoontje wil aandacht: I'll be back!
Misselijkheid heb ik gelukkig geen last van..heb zoveel horrorverhalen daarover gehoord hoop dat t me bespaard kan blijven, maar ik las dat t zich meestal pas na 6 weken laat zien he dus ik ben nog steeds kanshebber.....
goeie morgen dames!! voel me een beetje misselijk vanmorgen, heb nog niet kunnen eten, maar gelukkig hoef ik niet te braken! en ben lichtelijk dizzy en slapjes.. (dit ken ik helemaal niet van mijn vorige zwangerschappen, bij mijn dochter helemaal geen klachten en bij de vorige zwangerschap alleen beetje pijnlijke (.) (.) en mijn (.) (.) nu..... auw auw auw!! ons weekend is meestal rustig.. manlief heeft een eigen zaak in de horeca dus hij is in het weekend bijna alleen maar thuis om te slapen.. vandaag gaan we naar mijn schoonouders, morgen is mijn dochter de hele dag weg, dus denk dat mams lekker gaat neuzen voor ons "sjefke". zondag pasen bij mijn ouders (we vertellen het hun dan ook!!) smiddags daar eten en later op de middag met mijn dochter naar mijn schoonouders een bakkie doen. en maandag nog geen plannen.. ergens vind ik het wel lastig dat ik niet weet hoever ik ben.. maar op 15 maart heb ik rose slijm verlies gehad (1x) dus dat is of de innesteling geweest of de eisprong. (ik meen mijn eisprong een dikke week eerder gehad te hebben..) maar als ik van het korste uit ga, dat 15 maart mijn eisprong is geweest dan ben ik 6 december uitgeteld en dan ben ik nu 4wkn en 4 dgn zwanger.. ben dus heel benieuwd wat er de 21e uit de echo komt.. groetjes muizz
Dames, Ik meld me toch maar weer af, sorry. Ik zit bij meerdere topics en jullie gaan nu al hard, dus ben bang dat ik het allemaal niet meer bij ga houden. Ik probeer me af en toe wel te melden (wanneer de kleine er is en wanneer ik echo's heb gehad e.d. ) Nogmaals sorry. Tenzij jullie het niet erg vinden dat ik me niet zo aak meld.
hallo dames, ik mag me hier komen melden, gisteren positieve test, en de vermoedelijke bevallingsdatum is 2 december!
Hai Yootje! Gezellig hoor een NOD bekende erbij!!! Ook hier nogmaals gefeliciteerd, mijn vermoedelijke datum is 1 december dus we zitten erg dicht bij elkaar in de buurt
@ Romy, ja ja we komen vanzelf bij de 40 weken hihi. Geniet er echt zo enorm van @ Muizz ik zou gewoon uitgaan van die 4 weken en 4 dagen, dan scheelt het weer als ze je met de echo vooruit zetten @ Misselijkheid, heb er eigenlijk geen last van.....bij mijn dochter ook niet trouwens. Heb eigenlijk nergens last van alleen erg moe! En zo nu en dan wat gevoelige (.)(.) Vanmorgen werd ik ook vreselijk blij wakker, weet niet hoe het komt maar ik ben zooo vrolijk hahahaha. @ Yootje welkom en gefeliciteerd!!!!!! @ Cars het is geen verplichting om mee te schrijven . Je moet doen waar jij je goed bij voelt . Ik mag vandaag weer een dag werken pffff vandaag avonddienst en het weekend dagdiensten dus wordt een kort nachtje...... Maar dat verpest mijn vrolijke bui helemaal niet hahahaha.