December 2011 / Januari 2012 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Seit, 8 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    Ha Meiden!

Wat grappig om te lezen dat onze kindjes veel op elkaar lijken qua omgang met de buitenwereld. Ties is ook een erg makkelijk mannetje. Slaapt overal, speelt met iedereen en is altijd vrolijk. We krijgen daarom ook regelmatig de vraag 'hij huilt echt nooit hè?' :D

@verkoudheid / hoesten: nog steeds niet over, wordt wel minder. Gelukkig geen koorts (1 dag 38.4 gehad, daarna meteen weer normaal 36.8 - 37.4)

@Inge: hoe gaat het nu met Zoë? Is ze alweer een beetje de oude?

@Xlovely: hoe gaat het met Lina? Kan ze nog een keuze maken uit het speelgoed wat ze heeft gekregen voor haar verjaardag ;)

Voor Ties hebben we sinds zijn verjaardag de box opgeruimd en een speelkleed neergelegd, zodat hij zelf kan kiezen met welk speelgoed hij wil spelen (volgens de visie van Reggio Emilia, ik ben er zo'n fan van!)

Bekijk bijlage 296042

2. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    Ik wil ff iets met jullie delen..

ML en ik vinden het nu met Ties en Luna soms best druk en weten niet zo goed wat te doen als er een 2e bij komt. ML wil het liefst wachten tot Ties een jaar of 3 is, maar ik twijfel, terwijl ik het eigenlijk ook wel met m eens ben.
    (druk = o.a. de deur uit met dreumes & hond, wij wandelen namelijk nogal veel i.v.m. de hond)
    MAAAAAR.. ik ben niet voor niets een vrouw en inmiddels ook al een jaar mama en heb toch steeds meer kriebels voor een 2e zwangerschap.. Ben stiekem al aan het rekenen gegaan om volgend jaar mei [2014] uit te komen voor de geboorte zeg maar :p (hoe fout is dat?! haha!!)
    Dat zou 'betekenen' dat ik juli / augustus [2013] moet stoppen met de pil.. Seems allright to me :D
    ML weet het nog niet van mijn wilde plannen, maar ach, we hebben nog wel ff de tijd! in mei 2014 is Ties 2,5 ook een mooie leeftijd toch? :D

3. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    @Nori; Klinkt goed! Haha. ML draait wel bij tegen die tijd toch?! Je bent nu eenmaal een vrouw met mama gevoelens!!
    Hoe dan ook, druk wordt het altijd wel. Dat besef ik ook goed, ze vragen dadelijk allebei veel aandacht! Prima toch als Ties dan 2,5 jaar is? Zit dan een mooie leeftijd tussen.. ieder zo zijn keuze en beslissing! :)
    Met Lina gaat alles goed, vrolijk like always :D En tja wat betreft het speelgoed, daar heeft ze keuze genoeg in. Hihi. Maar sommige dingen hebben we aan de kant gezet anders wordt het in mijn ogen heel druk voor haar. Af en toe pakken we weer iets anders voor haar, dan blijft het leuk en spannend!
    Speelkleed werkt hier niet, ze kruipt er toch vanaf. (wij hebben immers vloerverwarming)

Lina zit nu in maat 80 van kleertjes (74 kan echt niet meer!) en in maat 4 van Kruidvat luiers.

Wie van jullie kleintjes krijgt nog opvolgmelk? Lina sinds de 10 maanden niet meer, ze krijgt sindsdien halfvolle melk aangeboden.

4. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    @Xlovely: Ties blijft ook echt niet alleen op het speelkleed zitten hoor, haha! Dat is ook niet nodig, ook wij hebben vloerverwarming, maar vond het kleed gewoon gezellig :)
    Ook wij hebben enkele speelgoedjes aan de kant gezet (in de speelkist van Woezel & Pip) omdat het anders téveel voor hem wordt. met name al het speelgoed waar geluidjes uit komen, pff zelfs ik wordt er af en toe tuureluurs van ;)

@ML: hij is enthousiast over mijn idee voor een 2e als Ties 2,5 is :D Ben helemaal blij! :D:D:D

@Kleding: truitjes wisselend tussen 86-74 en 80.. ligt echt aan het merk! broekjes 74-80, rompers: 80
    Luiers: maatje 4 van de etos

@voeding: opvolgmelk nr. 3 (tot deze op is & daarna overstappen naar groeimelk nr. 4 in combinatie met gewone melk)

5. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    Haha inderdaad die geluidjes, vooral die van Vtech zijn irritant.
    Dus Nori jij stopt in juli met de pil? :D

Ja hier ook sommige broekjes en rokjes in maat 74. Ligt inderdaad aan het merk. Met haar verjaardag heeft Lina zelfs kleertjes gekregen in 86 en 92, dat zal ergens richting herfst wel passen hihi.

6. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    Yep! Of in augustus, we zien tegen die tijd wel. :)

7. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    Stil hier.. :(

@Inge: alles ok? Ook met het nieuwe huisje?

@Xlovely: gezellig wezen stappen met de meiden las ik :D

@Sam: hoe gaat het met je?

@Hier: alles ok, Ties roggelt nog behoorlijk, maar het snotteren is bijna over. Vanmiddag gaan wel gezellig wandelen met smoeders, even lekker uitwaaien :D

Jullie nog plannen?

Fijne zondag allemaal!!

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    @ norii fijn dat het beter gaat met Ties!:)

Hier alles goed hoor, gaat zn gangetje :p
    Behalve dat bentley nog steeds elke nacht 2 huilaanvallen heeft.. Pff vermoeiend!
    Maarja goed.. Ooooit zal t wel overgaan:)

9. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Nori: Leuk!!! Fijn dat je man het er helemaal mee eens is :D:D

Lovely: Hoe gaat het met de zwangerschap? Nog steeds alles goed?

Sam: Ja dat is vermoeiend ja! Doordat Zoë zo ziek is geweest hebben we er ook al flink wat gebroken nachten op zitten. Lees; midden in de nacht bed verschonen, Zoë in bad doen etc en dit dan herhalen om een uur of 6. Niet fijn :( Maar inderdaad, het zal bij Bentley wel een fase zijn, gaat wel weer over ;) Ff volhouden!

Hier: Zoë is sinds 2 dagen spuug vrij. Hoop dat het nu een stuk beter zal gaan.. Ze was een kilo afgevallen :( We zitten nu in maat 74/80 ligt aan het merk.

De bouwwerkzaamheden aan het huis zijn van start gegaan. Hopelijk gaat het allemaal opschieten. De beneden verdieping wordt 2x zo groot door de aanbouw! Dat is nogal wat werk dus hoop ook dat we niet nog een hele strenge winter gaan krijgen.

Met de zwangerschap ook alles prima. Voel echt helemaal niks! Heb alleen het idee dat mn buik (nu al!) een beetje begint op te zetten. Met name 's avonds. Hoop maar dat het goed zit....

10. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Spannend inge al dat bouwen enzo!
    En ik had bij bentley ook helemaal veen kwaaltjes enzo hoor dus t zit vast goed :D
    Zo zoë nu pas spuugvrij?! Heeft ook lang geduurt zeg!
    Wat goed dat het nu over is, houden zo! :)

Hier heeft bentley vannacht voor t eerste onder een dekbedje geslapen
    Werd gek van die lakentjes en dekentjes elke keer op ieuw opmaken enzo haha
    Dus wou eigenlijk het dekentje in een overtrekje doen..
    Maar tovh maar gelijk dekbedje gekocht..

Ennnnn hij heeft lekker doorgeslapen vannacht! Heeeerlijk:D
    Hopen dat hij t qeer vaker gaat doen :)

11. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    @sam: vond je het niet spannend met het dekbedje? Ik durf het nog niet zo goed aan..

@inge: oh wat fijn dat Zoë niet meer hoeft te spugen! En tjee een kilo afgevallen! Dan heeft ze het goed te pakken gehad. Nu lekker bijkomen en langzaam aan beginnen met aansterken. Beterschap!

@hier: alles relax. Ties is zo goed als de oude en is een echte boef aan het worden. Lach me suf met en om hem! Heerlijk menneke :D ben echt stapelverliefd op mn kleine deugniet :)

Fijne avond allemaal!

12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ja vond het zeker wel spannend! Maar tot ni toe gaat het goed :)

Hij slaapt ook niet heel wild dus dat scheelt wel

13. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    Wat fijn dat het de betere kant op gaat met jullie kleintjes! Lina is (even afkloppen) echt nog nooit ziek geweest! Hoogstens 2x verkouden en koorts, maar dat was bij de doorkomende tandjes!
    Achja, wat wil je ook met een meiske wat alles eet en zelfs 2 a 3 stukken fruit per dag naar binnen werkt :p

Krijgen jullie kleintjes ook nog extra vitamientjes? Lina krijgt bij haar ochtendfles vitamine AD van Davitamon. (weerstand en voor sterke botten en tanden)

@Hier; verder alles goed! Lina slaapt ook nog niet onder een dekbed. Vind dat ook nog vrij akelig. Gewoon onder een laken en fleecedeken!

@Zwangerschap; gaat super! Bij de VK ook weer alles goed. Volgende controle op 31-1. En de tijd gaat zo snel... pffff alhoewel ik heelveel zin heb om weer zo'n kleine ukkepuk vast te kunnen houden!! :)

14. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Pff tijd gaat idd snel lovely!
    Zal voor jou wel nog sneller gaan denk ik haha

Hier heb ik wel vitD staan.. Naast de flessen en geloof het f niet.. Ik vergeet het vaaaak:)

Ooow man ik word gek van bentley! Hij jankt evht de halve dag..
    Als ie iets niet mag, tijdens t eten(fruit, Boterham avond) als ie naar bed gaat...moe word ik ervan...

Wel gelukkig weer doorgeslapen.. Hij was alleen om 6.45 al wakker

Haha gister had ik m in de box gezet.. Ging ff roken op t balkon ik zit net, kijk ik naar hem zit hij gewoonzittend te slapen in de box!
    Ik weer naar binnen kukelt ie nog om ook, arm schaap

15. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Sam: Hmm ff minder dus vandaag! Adem in adem uit ;)

Ja Zoë nu pas spuugvrij het heeft echt lang geduurd :(

Nori: heerlijk he zo'n karaktertje ik vind dat ook prachtig. Zo'n mini mensje met een heel eigen karaktertje. Die van ons is ook een echte boef en diva haha!

Lovely: helaas is alleen goed eten en veel fruit niet hét medicijn om ziekte te voorkomen. Zoë eet ook hartstikke goed en veel fruit maar wordt toch ziek. Hier komt het denk ik door het Kdv. Daar gaan gewoon een hoop bacteriën rond. Is ook niet erg, ze komen er toch mee in aanraking als ze naar de peuterspeelzaal of school gaan. Wat dat betreft heeft Zoë dan wel een weerstand opgebouwd.

Dekbedje: waarom zou dat akelig zijn? Ik ga Zoë in het nieuwe huis in een peuterbedje proberen en dan ook met een dekbedje. Ik weet wel dat je zit met onder de dekens komen en warmte stuwing maar dat vind ik met name eng bij de echte kleintjes. Niet bij een dreumes :) Zoë ligt ook net als bentley gewoon rustig en recht in bed. Heel af en toe omgedraaid maar dan ligt ze nog met haar hoofd op het dekentje.
    En daarnaast kan mevrouw het heel duidelijk laten horen als ze is een keer niet goed in bed ligt ;)

16. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Haha een peuterbedhe vind ik dan weer wel eng :p
    Niet dat ik t al van plan ben hoor haha maar bentley gaat nog regelmatig staan of op zn knieen zitten als ie wakker is geworden ofzo..
    Stel hij kukelt over dt lage hekje van een peuterbed...

Ik wacht nog ff :p

17. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Nee Zoë gaat eigenlijk ook niet zitten of staan in bed haha!
    Ach ik probeer het gewoon en lukt het niet dan gewoon een ledikantje er bij! No problem ;) en ik heb sowieso als voorwaarde dat Zoë loopt, zo niet dan sowieso nog een ledikant. Ik ben er van overtuigd dat als ze loopt, ze ook zelf in en uit het bedje kan en zo niet gekke capriolen uithaalt in dat bed

18. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    Lina krijgt ook nog geen peuterbedje dus ook nog geen dekbedje.. ze gaat namelijk haar hele bedje door.. hihi dus hier lijkt het me toch wel gevaarlijk.. bang dat ze zich eronder wurmt.. ;) Ze is best wel wild in bed :D
    Dus dat komt wel :)

@Inge; Je hebt helemaal gelijk dat fruit enzo niet het medicijn is om ziektes te voorkomen.
    Maar dat zeg ik ook niet ;)
    Lina komt ook in aanmerking met andere kindjes bij de gastouder. Wat dat betreft heeft Lina ook nog niet echt een weerstand opgebouwd. Maar tot nu toe gelukkig allemaal prima gegaan.
    Wat een prachtig huis trouwens, gezien op fb :)

19. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Lovely: Dacht dat je dat bedoelde omdat je typte wat wil je ook met een meisje dat alles eet en veel fruit. Maar was niet verkeerd bedoeld hoor :D

En wbt weerstand opbouwen dat verschilt gewoon per kindje. Mijn zus was schijnbaar vroeger precies hetzelfde als Zoë en was het eerste jaar ook aan het sukkelen. Daarna zelden ziek geweest dus daar gaan we maar van uit. Mijn vriend was tot het jaar altijd erg ziek van tandjes dus mijn schoonvader is nog steeds overtuigd dat het bij Zoë allemaal daardoor komt. Er komen er op dit moment 7 door. Ze heeft straks al de hele voorkant van haar mond vol!

En het huis, thanks :D maar het wordt nog veel mooier haha! Het is zo te klein dis eerst nog ff aanbouwen. En van binnen ben ik ook al helemaal uit :D zin in om het allemaal in te richten!

20. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    Nee kwam misschien ook een beetje raar over hoe ik het neer heb gezet... *schaam* Was niet opschepperig bedoeld in ieder geval :D

Superleuk om jullie huis dadelijk helemaal naar jullie smaak in te richten! Lijkt me een heerlijk vooruitzicht... nieuwe kamertjes.. nieuwe keuken etc. :D Have fun!!
    Voel je je nog goed verder? Niet misselijk ofzo ;)

Deel Deze Pagina