@hier: een K gesprek op mn werk gehad over km en werktijden notering. Leidinggevende sprak met 1,5wk geleden aan op mijn uren. 'Hoeveel uren een werkdag had bij mij?'.. nou? Gewoon 8. De volgende vraag 'waarom ik er 8,5 schrijf?'.. nou? Als ik een half uur langer door (moet) werk(en), dan schrijf ik dat half uurtje ook. 'Is dit vaak voorgekomen, want ik heb je urenlijst gecontroleerd en zag het meerdere malen terugkomen?'.. lijkt me sterk, hooguit 2keer, wanneer ik onverwachts voor mijn collega moest sluiten. 'Hoeveel km'ers ik per dag rijdt woon-werk gerelateerd?'.. dat zijn er 50, hoewel de routeplanner op i-net er 49aangeeft, maar ik dan niet op de juiste locatie ben (ivm midden in het centrum, geen parkeergeledenheid op locatie, parkeren elders) HEEFT MIJN LEIDINGGEVENDE VORIGE WEEK IN MIJN VAKANTIE DE ROUTE VAN MIJN HUIS NAAR MIJN WERKLOCATIE NAGEREDEN OM ZO DE EXACTE KM'ERS TE CONTROLEREN????!!! ECHT WTF??? Ik ben zo boos! Niet alleen omdat het niet klopt wat hij zegt, te weten: 47km per dag te rijden, maar ook omdat hij dit zo kinderachtig loopt te 'controleren'. Punt 1: ik heb vandaag de kmstand genoteerd ,enkele reis = 24,3 Punt 2: heeft hij niks beters te doen dan rondrijden? Punt 3: hij heeft het steeds over '..op basis van vetrouwen..' wtf? Welk vertrouwen? Echt aaaaarg!!!!
Inge goed om te horen dt t weer beter met je meisje gaat! Zielig zijn ze dan he @ nori eehhh dat vind ik best vreemd... Et komt nu echt een eetje over alsof je alles bij elkaar liegt ofzo @ hier trouwens nog steeds maar 2 ondertandjes Ben benieuwd wanneer de rest komt Verder alles goed al vind ik de nu aangebroken fase ' ik ga gillen als ik mn zin niet krijg of iets niet mag' want minder aangenaam.. Al zal dat ook vast weer overgaan Hier word trouwens nog steeds niet gepraat.. Op een in de wilde weg mama na en iets wat op papa lijkt... En bij jullie? En Lovely, hoeveel tandjes heeft Lina al? Zij was ook 'laat' toch?
Lovely: Het gekke was dat Zoë echt alleen die nacht ziek was en koorts had. De volgende dag niets aan de hand! Nori: Jeeezus wat raar!!! Je gaat toch niet echt die route rijden?!!? En wordt er nu echt gezeurd om een half uurtje en een paar km? En dan op basis van vertrouwen?! Vind dat je leidinggevende nou niet echt aangeeft dat ie vertrouwen heeft als ie de boel zo kinderachtig gaat controleren. Net alsof je op school iets stouts hebt gedaan en je op het matje moet komen. Tjongejonge... En wat nu? Heb je nog een vervolg gesprek met hem? Sam: Zul je zien dat straks alle tanden tegelijk komen! Hoop het niet voor je. Ik vind op dit moment 4 kiezen en een tand al niet bepaald leuk. Praten: Nou hier ook geen zinnen of super duidelijke woorden hoor! Zoë zegt: - mama, papa en die het duidelijkst. - Dicht (?? ook echt als ze iets dicht doet, nooit verwacht dat dat één van de eerste woordjes zou worden) - Babba = opa - Boef = boef (hond van oma en opa) - Haaaaaiii (als ze iemand ziet en dan zwaait ze ook haha) En verder kom ik er zo snel even niet op. Oh ja ze doet een koe, schaap, hond, slang en varken na. En mij Toen ik even geleden zo ziek was, dat ik de hele dag alleen maar aan het over geven was, hoorde ze mij overgeven (lekker, I know). Dus mijn vriend zei tegen haar dat is mama, want Zoë keek iedere keer zo raar. Toen ik weer wat beter was en beneden kwam deden we het hele dieren riedeltje, hoe doet een koe etc. Dus mijn vriend eigenlijk voor de gein "en hoe doet mama?!" Zoë: Buuuhhhhh, maakt ze zo'n kots geluid!! Nou dat is ze inmiddels nog niet afgeleerd en mijn vriend vind het prachtig! Kan er ook wel om lachen maar zo zie je maar weer dat die kindjes écht alles begrijpen en oppakken en dat je erg op je woorden en acties moet letten Zijn jullie kleintjes ook zulke na-apers? Hier wordt ik echt continu na-geaapt haha. Hoeveel melk geven jullie nog? Hier nog maar weinig eerlijk gezegd. Alleen 's ochtends vind ze melk nog lekker, dan krijgt ze 170 cc en daarna een boterham. 's Middags wil ze nog maar af en toe melk en 's avonds voor het slapen niet meer. Ik kom gelukkig wel aan genoeg zuivel door toetje en beleg en zo en ben ook niet zo van overtuigd dat melk móet om het zo maar te zeggen. Sam: Ohjee de gil fase haha! Hier nog niet, maar hier is het meer de gefrustreerd fase als iets niet mag of lukt. Dan gaat ze gooien of ergens in bijten! Hoop dat ze dat snel af leert
Owja dieren nadoen kan ie wel een schaap,koe, paard en dan hoor je HIIIII! Haha En natuurlijk loopt ie heel de dag een auto na te doen... Haha hij heefr zoon loopauto maar daar loopt ie achter ipv erop haha en dan hoor prrftr! Haha Hahaha ik moet stiekem ook wel een beetje lachen om Zoë der "kotsgeluidje" haha al snap ik dat t in t evht misschien wat minder leuk word Slim zijn ze he! En de tanden.. Tsjaa we zien t vanzelf wel.. Gelukkig hand ie van deze 2 niet zoveel last dus we zullen t zien Gooien en bijten doet ie hier gelukkig (nog) niet Owja de melk: hier eigenlijk wat tveel haha sochtends krijgt hij 200 pap en davonds voor het slapen gaan nog een papfles van 150/200
Haha een paard doet Zoë niet, ik doe dat dan 100x voor en dat vind ze alleen maar grappig (logisch ) en een auto idd! Die was ik vergeten. Hier gaat ze altijd met opa, mijn vader, mee op de grasmaaier (is zo'n groot zit ding) en dan zit ze continu Brrrrrrrrmmmmm brrrmmmmm haha! En als ze dan met een blokje oid over de grond heen schuift doet ze ook brmmm brmmmm. Nou hadden we voor haar zo'n zit-loop-auto gekocht, weten jullie wat ik bedoel? daar kunnen ze op zitten en dan met de voetjes vooruit duwen (ik bedoel niet zo'n hang ding). Maar dat vind ze dus echt helemaal niks aan! Ze gaat er liever achter staan en dan duwen haha. Hebben jullie zoiets?? Sam: is toch niet veel te veel melk? Mogen toch iets van 300 cc zuivel? Zal vanzelf wel minder worden lijkt me! Zoë zat nog niet zo lang geleden op 170 cc in de ochtend, 100cc in de middag en 150 cc in de avond. En dan nog een toetje. Ook teveel dus maar nu heeft ze dat zelf ineens al verminderd. Gelukkig slaapt ze er 's nachts niet slechter om, was ik wel bang voor als die avond fles er af ging. Merk ook heel erg dat Zoë er ook gewoon geen geduld meer voor heeft, even rustig een beker/fles melk leeg drinken. Alleen 's ochtends! Dan ligt ze bij me in bed haar flesje leeg te drinken. 's middags en 's avonds neemt ze daar niet te tijd voor en als ik probeerde toch de hele tijd aan te bieden werd ze alleen maar bozer. Dus dan maar niet Vocht krijgt ze gelukkig genoeg binnen, soms wel 4 tuitbekers op een dag!
Oh en idd, die tandjes die komen vanzelf wel! Hij zal echt niet tandloos blijven Ik vind het nog steeds zo'n raar gezicht bij Zoë. En dan vooral die boventanden. T is net een volwassen mond haha! Moet er toch iedere keer weer om lachen als ze zo'n big smile geeft met een mond vol tanden
Inge ja zoon auto hbben wij hier ook.: eigenlijk hoor je erop te zitten en dan te lopen.. Maar hij loopt erachter.. Zit een rugleuning aan en crosst t hele huis door haha Ik kan me ook evht niet voorstellen hoe Bentley eruit ziet met tanden haha volgens mij is dataar vreemd Is ook snel gegaan ineens bij jullie met de melk! Ik ben echt geeeeen ochtendmens.. Dus vind pap sochtends wel handig e. Savonds vind ik t heeeerlijk dat ie nog even lekker bij me ligt met zn fles Nja ik geniet er nog maar ff lekker van!
Haha dus Zoë is niet de enige die er achter lopen leuker vind Ja dat is echt met die fles hoor, ik vond dat ook echt heerlijk als ze bij me lag lekker rustig een flesje te drinken! Nu is dat dus alleen nog 's ochtends dus daar geniet ik nog maar extra van. Overigens doe ik op mijn werkdagen eerst melk en dan daarna boterham (dan ontbijt ik met haar mee) maar op vrije dagen krijgt ze ook pap en dan gaat ze eigenlijk meteen na de papfles nog lekker een uur of 2 terug naar bed! Ben ook echt geen ochtendmens dus op de vrije dagen kies ik voor het gemakkelijke Als ik werk moet ik er toch uit..
Oow echt waar! Hoelaat word ze wakker dan? Hier hewoon rond 8 uur ontbijten en no way dat e daarna weer naar bed wil haha Hij gat dan meestal rond half 11 45 min en rond half 3/3 uur nog 1,5 ongeveer
Nou zo luxe is het niet hoor, haha, voorheen sliep ze tot 08.00/08.30 en dan daarna ook pas weer later maar nu wordt ze dus rond 6.30 uur wakker voor een fles en is dan nog hartstikke moe. Vandaar dat ze er nog even terug in wil. Heb liever dat ze weer rond 08.00 uur wakker wordt en dan ook goed wakker is! Want nu ben ik tussendoor ook wakker (kan daarna wel weer makkelijk slapen) Heb goede hoop dat straks in het nieuwe huis waar alles weer volgens ons eigen ritme gaat en we niet meer zo druk zijn met verbouwen en verhuizing e.d. dat ze dan weer lekker uit gaat slapen zoals voorheen.
hee meiden, ja mijn leidinggevende is echt een rare. ben er verder niet op in gegaan en ben ook niet van plan om er nog op terug te komen. ze zoeken het maar fijn uit. Mijn collegialiteit is ook meteen naar -10 gezakt en zal niet snel meer aanbieden om te carpoolen (wat ik voorheen altijd deed.. ik ging altijd iedereen ophalen en croste dan door heel Brabant) @Melk: hier ook extra genieten van het ochtendflesje, lekker samen kroelen op de bank dat is overige de enigste fles die hij nog krijgt (210 met pap) de rest is uit een bekertje, dus daar valt niet zoveel bij te knuffelen, haha @tandjes: hier bijna compleet! nog 2 kiezen en 2 hoektanden, dan heeft hij ze allemaal! @inge: oh wat stupid van ML om Zoë dat aan te leren.. Gelukkig is het maar een fase en heeft ze volgende week weer een andere 'tik' te pakken. (hier hebben we 'varken'= knorren als gehad en 'vinger in de neus', 'gillen', 'verstoppen' = handjes voor de ogen en dan kiekeboe!, 'viezerikken met spuug'= speeksel uit de mond laten brabbelen en er dan doorheen kruipen.. etc..)
Nori ik snap dat je collegialiteit behoorlijk gezakt is! Haha! Dat met dat spuug doet Zoë ook! Alleen kruipt ze er niet doorheen maar gaat er lekker met d'r hand in kliederen. Heerlijk of door haar eten met d'r handen en dan in haar haartjes! Smeerlap Hier idd ook alleen de melk s ochtends uit de fles. Voor het gemak verder de hele dag tuitbeker maar ze wil de laatste tijd ook altijd uit mijn glas mee drinken. Gaat prima maar een beker zo voor haar neerzetten is geheid 100x op een dag dweilen want die valt op de grond. En daar heb ik dus net geen zin in Wauw dan heeft ties zijn gebitje snel compleet zeg! ben je daar ook Lekker vanaf Hier nog 4 kiezen en 3 hoektanden en dan zijn we ook compleet. Jeeey Zoë heeft de smaak te pakken wbt lopen! Straks deed ze helemaal uit eigen initiatief ff 5 voorzichtige stappen! Stond er niet eens bij haha. Ze ging bij de trap staat, steunde met 1 handje tegen de paal van de trap zeg maar en begon toen vooruit te wandelen en trots dat ze keek!!! Haha een vriendin van me was hier ook en die vroeg er toevallig net naar, hoe het met de stapjes ging. Nou Zoë heeft meteen even geshowd
Oh ik had trouwens nog een pap vraag haha! Wat voor een pap geven jullie? Mengen jullie gewoon de droge pap zeg maar met de melk? Want echt ik krijg er wat van, de ene keer is ie te dik en de andere keer te dun. Resultaat; boze Zoë als ze honger heeft. Nu had ik een kant en klaar papje, 8 granen dus zonder smaakje of wat dan ook en dat is dus de perfecte dikte. Ik wil geen suikerbommetjes geven maar zou een normale kant en klare 8 granen pap zonder smaakje ook meer suiker hebben dan de droge pap (zelfde merk)? Ik zou natuurlijk ff kunnen kijken op de verpakking maar vroeg het me nu dus al af Het is alleen voor de dagen dat ik niet werk (en dat we nergens heen hoeven want als we s ochtend ergens heen gaan krijgt ze gewoon melk met een boterham) dus denk 2, soms 3 ochtenden in de week.
Hoii @tandjes; hier nog steeds 3 ondertandjes en 2 boventandjes. Dit heeft Lina al een poosje. Ben benieuwd wanneer de rest zich aan gaat dienen, maar dit zullen we vanzelf wel merken aan de luiers @schema; Lina drinkt nog elke ochtend een fles melk van 180 cc + een boterham. Elke ochtend tussen 7.00 en 7.30. 's middags heeft ze sinds kort weinig zin meer in melk, dan geef ik wat sap bij de boterham. 's Avonds bij het avondeten wel een flesje melk, dit gaat er dan ook altijd wel in. Wij drinken zelf ook altijd melk bij het avondeten. Slapen nog 2 keer per dag, 's morgens van 9 tot 11 en 's middags van 13.00 tot 15.00. Slaapmuts @ontwikkeling; Lina brabbelt volop. Veel klanken en dingen 'nazeggen'. Diertjes, geluidjes, papa en mama nadoen, echt vanalles hihi. Maakt ook goed duidelijk wat ze op dat moment wil, dan wijst ze en zegt 'die'. Haha. Dansen en muziek vind ze geweldig Wat knap van de dreumesjes die al pasjes los lopen, super hoor. Allemaal een gezellig paasweekend!!
Sh*t een heel verhaal getypt via mn telefoon, klik ik een ander veld aan en is alles weg... Snurrrrrk! Grrr.. @inge: Ties geef ik de 7granenpap van de Lidl. (Vergelijkbaar met Brinta pap) op 210cc hvmelk doe ik 3 schepjes (nutrilonschepjes) pap. Dit gaat prima voor een 1-2-3speen de verhouding voor een bordje pap weet ik zo niet, denk ik een kwestie van proberen. Lepeltjespap van de Bambix is hier overigens geen succes, dat vindt meneer toch smerig! Haha
Vandaag naar CB geweest! Madam is 75,5 cm en 10 kilootjes. Was prima Ze begroette de CB arts met een zwaai en "haaaii" dus die was natuurlijk meteen verkocht Prikjes gehad, was even flink huilen maar gelukkig maar heel kort. Hoop dat ze er niet ziek van wordt! Gaat snel hè die ontwikkeling! Idd net als lovely zegt, wijzen, die zeggen, nee schudden, napraten etc. Iedere dag komt er wel weer iets bij. Ik deed vanmorgen toen we samen op bed zaten Stttt met mn vinger voor mijn mond (Vriend was een fles melk aan het maken en Zoë vond het wel leuk om mijn zus wakker te roepen). Nu doet ze dus zelf iedere x Sttt en dr vingertje voor haar mond Hoe is het eigenlijk met jullie kinderliedjesrepertoire haha?! Ik heb het idee straks een kinderliedjes prof te zijn Ken er voort meer dan dat ik van de top 40 ken Wat zingen jullie allemaal? Hier op het moment favoriet: - Klappen in de handjes - Daar komt een olifant - De Wielen van de bus - Schaapje heb je witte wol
@inge: mooi gewicht! Vond je de prikjes niet ook minder erg dan in de beetjes? Ik had het idee dat het voor Ties prettiger was.. en hier geen bijwerkingen gehad, dus duim voor Zoë dat het ook mee zal vallen de komende dagen. @liedjes: -klappen in de handjes -onder hele hoge bomen (kabouterbos) -1,2,3,4 hoedje van papier -alle eendjes zwemmen in het water -smakelijk eten, smakelijk drinken -slaap kindje slaap -met de vingertjes -clowntje Piet En enkele liedjes van Woezel & Pip