Nori: Hmm ik weet het niet, de prikjes in de armen waren ook echt zielig! En wat ik nu vervelend vond is dat ze het door had dat er nog één kwam en zich daar dus tegen wilde verzetten Woezel en pip filmpjes vind Zoë helemaal geweldig! Is sowieso een hondjes fan dus dat kon ook niet missen Clowntje piet en onder hele hoge bomen ken ik niet! Lovely: Had jij intussen een duo wagen gekocht? Voor welke ben je gegaan? Ik denk toch echt voor de Bugaboo Donkey te gaan. Een godsvermogen maar heb al een hoop ervaringen van mensen gehoord en die zijn alleen maar positief. Tja een kruidvat is slecht te doen maar dat vind ik nu al ellende met mijn bugaboo. Andere winkels zelden een probleem. Ook het feit dat ie als mono gebruikt kan worden vinden ze allemaal super en dat is ook eigenlijk de grootste reden dat ik hem wil. Ik kan wel een duo kopen die niet mono kan en mijn bugaboo er naast houden, maar dan ben ik net zoveel kwijt als dat ik mijn bugaboo zou verkopen en een nieuwe Donkey terug koop. Ik kan verder ook geen vergelijkbare wagen vinden behalve een easywalker maar die kan dus weer niet mono. En achter of onder/boven elkaar wil ik (persoonlijk) echt niet.
Liedjes: Lina vind vanalles leuk. Ze beweegt echt op bijna elk nummer op de radio. Hihi. Qua kinderliedjes.. Klappen in de handjes, visje in het water, in de maneschijn... etc. @Inge; wij hebben de duowagen Toppi 2 van Topmark. Vele mogelijkheden, zie foto's
Bevalt de wagen goed xLovely? Ik ga hem hier ook aanschaffen denk ik! En met 1 kindje erin werkt dat een beetje?
@duowagen: ik zou ook voor een wagen kiezen waarbij de achter elkaar zitten ipv naast elkaar. Lijkt me gewoon veel praktischer. (Deuropeningen, winkels, etc, etc..) @inge: de kinderliedjes die ik ken, zijn nog uit de tijd dat ik zelf leidster was op een kdv maar ze staan volgens mij ook op internet, dan kun je meezingen
Lovely: zit daar ook een reiswieg op? idd veel mogelijheden! vind ik ook belangrijk, o.a een goede reiswieg en zitjes die je naar je toe en van je af kunt plaatsen. maxi cosi er op is idd ook wel eens handig voor de snelle boodschap! Zijn ook punten die ik op een wagen wilde hebben. Ik wil juist geen wagen achter elkaar, maar naast elkaar. Vind ik gezelliger voor de kindjes zelf en vind dat ook prettiger omdat ik dan het idee heb beide kindjes beter te kunnen zien. En ik vind het er Mooier uit zien. Praktisch heb ik uit ervaringen gehoord van mensen die de donkey hebben dat alleen een kruidvat lastig is en voor de rest geen problemen. Maar goed dat is uiteraard voor iedereen verschillend! Daarnaast vind ik het ook een groot pluspunt dat de donkey ook mono te gebruiken is dus je hebt echt maar 1 wagen nodig. Ik heb geen buggy en die zal ik zelf ook niet snel kopen. Nori: ik zal eens gaan googlen!
Jep, kan ook een reiswieg op! De zitjes kun je naar je toe, van je af, maar ook tegenover elkaar plaatsen Ideaal! Vrolijk pasen meiden!
Ja jullie ook allemaal fijne Pasen! Hier lekker genoten van een paasontbijt, Zoë heeft lekker mee zitten smullen Nu verder een luie dag, Zoë lekker in d'r joggingbroekje haha! Ze is het lopen flink aan het oefenen en gaat nu ook zelf staan zonder steun en dan lopen zeg maar. Zo schattig, eerst op handen en voeten en dan die billen naar achteren en dan voorzichtig overeind! Wat zijn jullie paasplannen verder?? Morgen gaan we nog bij mijn ouders gourmetten, overdag weer wat dingen in het nieuwe huis doen. Einde is in zicht!
Fijne paasdagen allemaal!!! @inge: wat fijn! Hoe lang duurt het nog voordat jullie kunnen overhuizen denk je? Wel heerlijk hoor, straks alles nieuw! @paasdagen: vanmorgen bij mijn ouders gebrunched, daarna lekker naar huis gegaan, Ties in bedje gelegd en wat aangerommeld in huis. ML kijkt voetballen, voor ons ook een rustige dag verder. Vanavond gaan we bij mijn ouders eten en morgen gezellig met ons eigen gezinnetje brunchen.
Nori: we hebben nu de planning op 19 april. Dan komt de keuken, de meubels, bank etc en dan willen we er dus ook gaan slapen. Dan rustig aan alle dozen overhuizen die nu opgeslagen staan bij m'n ouders en daarna de accessoires enzo gaan shoppen. Hopelijk eind april dan helemaal klaar! Dan ff een paar weekjes rust en dan is de tuin aan de beurt Het huis begint nu echt ergens op te lijken. Vind het echt spannend want heb best wel wat aparte dingen in het huis. Een cement gebonden gietvloer, 1 muur met Zweedse rabatdelen (=hout) en m'n keuken is een combi van landelijk/strak. De meubels daarentegen juist weer warm hout (oud teak) waarin we dan weer RVS verwerken. Kortom mix van industrieel/warm. Aankleding wordt okergeel. Hoop zo dat alles wordt zoals ik het in m'n hoofd heb! Hoe waren jullie paasdagen? Hier prima, nog bezig geweest in het huis en lekker gegourmet bij m'n ouders. Zoë heeft gewoon zitten vreten daar haha, ongelooflijk. En dan vooral de champignons waren favoriet! Vanmorgen alleen minder leuk we zitten in de auto opweg naar mijn moeder, dinsdag is haar oppas dag. Niks aan de hand, Zoë was gewoon rustig aan het rondkijken. Begint ze opeens te hoesten en echt meteen moet ze overgeven van het hoesten in de auto! Over m'n achterbank en overal tussen de autostoel. En het ergste was dat ze maar aan de gang bleef en ik niet kon stoppen! Bij m'n ouders meteen het ergste weg gepoetst en snel weg naar m'n afspraak. M'n moeder de autostoel nog zo goed als het kon schoon gemaakt maar men, wat stinkt mijn auto nu naar kots! denk dat het echt in de achterbank is getrokken. Morgen meteen maar afspraak maken met zo'n auto poets bedrijf die de bank kan stomen. Balen! En Zoë had er verder geen last van, dat was dan wel weer een voordeel.
@Inge; he bah Hoe is ze er verder aan nu? Dus jullie stekkie schiet op! Straks alles nieuw, heerlijk @Hier; leuke paasdagen gehad en Lina heeft zich weer uitstekend vermaakt met iedereen, vooral dr nichtjes zijn dol op haar Ook heerlijk kunnen genieten van een (stukje) chocolade paashaas Verder gaat het opzich wel met mij. Het wordt allemaal zwaarder dus ik ben blij als ik volgende week donderdag mijn laatste werkdag heb. Ik kom amper de trap op met Lina dus dat wordt even flink afzien de komende weken :S @CB; Lina is 80 cm en weegt 10130 gram. Ontwikkeling volgens het boekje dus geen klagen. 2 spuitjes rijker daar heeft Lina tot nu toe geen last van. @VK; Alles goed, bloeddruk wat lager dus in de gaten houden. Verder ligt ukkie al met het hoofdje naar beneden Is dus al mooi in aan het dalen. *wat gaat de tijd toch snel*
Lovely: Er is niets met haar aan de hand, gisteren ook niet geweest alleen dan het spugen. Heb het idee dat dat bij haar gewoon gevoelig is ofzo als ze aan het hoesten is. Zou dat kunnen? Ooehh vond ze de paashaas lekker? Hier was Zoë een weekje geleden of zo met paaseitjes aan het spelen. Er stonden 2 schaaltjes op de salontafel, 1 met witte verpakte eitjes en 1 met blauwe verpakte eitjes. Dus ze was bezig de blauwe naar de witte te doen en andersom en op de tafel etc. Op een gegeven moment vond ik haar wel erg rustig (stond met haar rug naar mij toe) kijk ik wat ze aan het doen is heeft ze gewoon zo'n eitje uitgepakt haha! Was ze lekker van aan het smullen de deugniet Oh je hebt al bijna verlof! Lekker! Idd, kan me heel goed voorstellen dat dat zwaarder wordt. Het is ook niet niets, 10 kilo de trap op en af 'slepen'. Ik vind dat al zwaar (in huis van mn zus moet ik continu 3 trappen op en af) laat staan met 35 weken zwangerschap! Nog ff, en dan kun je lekker genieten. Heb je alles compleet voor de baby? En mag je nu ivm je lagere bloeddruk dropjes eten zonder dat je je schuldig hoeft te voelen?? Ik ben zó drop verslaafd. Vind het echt moeilijk daar van af te blijven! Maar doe het braaf zo min mogelijk
@inge: oh nee toch, wat sneu voor Zoë.. arm meisje had ze zich niet verslikt en bleef ze in het hoesten hangen? Kan soms hoor, hoeft dan niets ernstigs te zijn, dan houdt de kriebel in de keel niet op en moet je overgeven.. maar wel erg vervelend! Positief nieuws over jullie new crib! Ben erg benieuwd naar het eindresultaat! Je gaat wel foto's spammen toch? @xLovely: wouw! Wat gaat de tijd snel!!! Beebje al ingedaald joh! Wat fijn! Klimt Lina de trap nog niet zelf op? Ties doet dat hier wel, scheelt een hoop gesjouw
Nori: nee ze was gewoon aan het hoesten en ging meteen over haar nek. Ik heb wel vaker gemerkt dat ze met hoesten heel snel het overgeven triggert. Misschien nog te maken met de reflux die ze tot 5 maanden had. Ze boert ook nu nog regelmatig op dus het kan zijn dat het maagklepje nog niet helemaal goed afsluit. Gelukkig heeft ze nergens last van. Ik wel met m'n kots auto en moet er morgen nota bene nog wel mee naar leiden..... Traplopen leren wij Zoë hier juist af, ze kan het wel maar dat mag ze niet. Hier ivm split level woning dus één en al trappen en in het nieuwe huis lijkt het me ook maar eng want dat is een open trap. Hebben jullie een gesloten of open trap nori? Het scheelt natuurlijk wel gesjouw haha Ja ik zal zeker wat foto's spammen als het huis straks klaar is!
Wij hebben de trap in de gang. Komt ze dus praktisch nooit. De trap op komt ze nog niet en ga het ook niet stimuleren. Dan maar sjouwen
Jeetjw lovely de tijd gaat echt snel! Hoe kijk je aan tegen de bevalling? Een 2e keer lijkt me nog enger... Omdat ik nu weer hoe t voelt Hier hebben we geen trap(appartement) Maar bij mn ma wel... En hij kan t wel(stond opeens op de 3e tree) Maar hij mag het niet.. Het is een open trap vinddat doodeng haha
Ik vind die open trappen ook eng ja, vandaar dat Zoë het ook niet mag. Ben veel te bang dat ze er tussendoor schiet. En bij gesloten zou ik nog bang zijn dat ze valt haha. Dat leert ze wel als ze straks oud genoeg is haha! Ja ben ook wel benieuwd hoe je tegen de bevalling aan kijkt lovely. Ik heb nog heel lang de tijd maar zie er juist helemaal niet tegen op. Ik heb echt een hel bevalling gehad en alles zat tegen maar daarom denk ik juist dat mijn volgende bevalling wel goed gaat lopen en zonder allerlei ingrepen. Maandag termijn echo, hoop dat alles goed is! Dan gaan we het ook bekend maken.