December 2011 / Januari 2012 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Seit, 8 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Oooww dat is wel apart! Haha

Hier een spuugdoekje op zn buik waar ie mee 'knuffelt'

Was idd weer een heerlijke dag! Morgenweer lekker weer!:D

2. mama of dave

15 mrt 2012
    25
    0
    0
    Dave
    rijswijk
    Ik ben een trotse mama van dave (wat mijn naam al doet vermoeden)

Het was een erg plotselingen zwangerschap, lees binnen een week bevallen. En ben sinsdien druk met de kleine bezig.
    Het voordeel van het plotselinge is dat ik nog tot 10 april zwangerschapsverlog heb.

Ik woon samen met mijn vriend in een koophuis in Rijswijk. Helaas is dit een tweekamerappartement maar het zijn 2 zeer ruime kamers dus dit gaat prima.

Verder ben ik 22 ML is 23 en beide zijn we stapelverliefd op de kleine.

Hij begint ook al speelgoed dat naast hem ligt zelf te pakken en ergens heen gooien. Zo schattig.
    Betekent helaas ook dat je af en toe om de 5 minuten zijn speelgoed weer naast hem aan het neerleggen bent want meneer kan er niet meer bij.

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hahaha je naam vermoedde ik al:p

Een week bevallen?!!:$

Hihi wn wat leuk dat je kleine dingen pakt :D
    Hier nog even geduld :p

Aahh jullie zijn. Ook nog 'jong' dus :)

Ik zal me ook even voorstellen
    Ik ben mama van bentley:D

Woon in rotterdam met mn vriend ik 21 hij net 23
    In een appartement(huur) officeel 4 kamers maar we hebben er 3 van gemaakt en hebben dus een grote woonkamer :D

Als ik iets vergeten ben ask me :p

4. mama of dave

15 mrt 2012
    25
    0
    0
    Dave
    rijswijk
    Ik heb niet een week over de bevalling gedaan.
    Ik ben binnen een week bevallen

Maandag Erachter gekomen dat ik zwanger was
    Dinsdag Braken de vliezen
    Woensdag Dagje ziekenhuis
    Donderdag Weeen
    Vrijdag Dave geboren

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Oooww op die manier!

Jeetje wat bizar! Met hoeveel ben je bevallen dan?
    En hoe kwam je erachter? Was je niet dik ofzo?

Hihi vertel vertel :p

6. mama of dave

15 mrt 2012
    25
    0
    0
    Dave
    rijswijk
    Ik ben in die tijd 15 kilo afgevallen.
    Daar kreeg ik juist van iedereen complimenten van. Van 95 naar 80.

Ik ben er achtergekomen doordat ik die bewuste maandag niet zo lekker was. Lekker gedouchet en rustig op bed gaan liggen. Toen zag ik opeens mijn buik bewegen.
    Ik nog even verbaast met een vinger in mijn buik geport en toen kwam hij weer omhoog. Toen snel naar de HA gegaan

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Oooo jeetje lijkt me wel schrikken hoor!!!

8. mama of dave

15 mrt 2012
    25
    0
    0
    Dave
    rijswijk
    Dat was het ook.

Heb eerst een tijdje in een soort overlevingsmode gezeten.
    Verstand op nul en knallen.

Maar kan ondertussen al echt geniete van de kleine.

Ik denk dat het ook geholpen heeft dat wij meteen zoiets hadden van Oke, kom maar op dan.

Dat heeft erg geholpen want op het moment dat hij geboren was was alles geregeld en stonden alle babyspullen klaar.

Al moet ik toegeven dat ik nog een aantal dingen zou willen vervangen.

9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou dat hebben jullie wel lekker snel gedaan dan!:D
    Petje af!

En ach die dingen die je wil vervangen komen vanzelf wel toch :)

10. mama of dave

15 mrt 2012
    25
    0
    0
    Dave
    rijswijk
    Hebben jullie nog tips voor het prikje.
    Ik moet dinsdag de tweede halen maar de eerste was echt een ramp. Toen heeft dave ongeveer 48 uur aan een stuk gehuild.
    Ben er ook gewoon een beetje "bang" voor nu

11. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    Mama van Dave, mijn eerste gedachte was; sorry dat geloof ik niet... moet nog even aan je verhaal wennen denk ik!! :(
    In ieder geval welkom en gezellig dat je mee komt kletsen.

Mijn naam is xLovely, ik ben 29 jaar, ML is 32 jaar, wij wonen in een dorp dichtbij Venlo in een vrijstaande woning.
    We hebben een dochtertje Lina van 30 december 2011.

Vandaag op het CB geweest; Lina weegt nu 5340 gram en is 58,5 cm lang :) Ze heeft tot nu toe (laat in de avond) geen last van de spuitjes!

12. mama of dave

15 mrt 2012
    25
    0
    0
    Dave
    rijswijk
    Heel veel mensen geloven het niet maar daar heb ik een beetje overheen moeten stappen. Als ik het zelf maar weet.

Ik begrijp de reactie want ik denk dat ik het zelf ook niet zou geloven.

Je dochter is hard gegroeid zeg (op de eerste pagina even gekeken hoeveel ze woog met de geboorte)

Ik ben erg blij voor haar dat ze geen last heeft van de spuitjes. Gingen de eerste prikjes ook zo goed

13. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    Welkom mama van dave! Wat bizar zeg binnen een week erachter komen dat je zwanger bent en aan het eind van die week je kleintje in je armen sluiten! Wij hebben 9maanden moeten wachten op onze verrassing :p
    Ik ben ook op 23 dec bevallen van een kerngezonde zoon Ties.

Zal me trouwens eerst even voorstellen: mijn naam is Nori, ik ben 25 jaar en mijn man ook. Samen wonen we in ons 2e koophuis in Geldrop een klein dorpje onder Eindhoven. Hier wonen we met onze hond Luna, een Amerikaanse Stafford van 2jaar (geborden op 9 dec 2009)

Heb je een makkelijke bevalling gehad? Ik wel, totaal 5uur, waarvan 45min persen. Ben in het ziekenhuis bevallen, zonder pijnstilling. Bewuste keuzes en nog steeds blij met die keuzes. Zou het zo weer doen :D

@misslizzy: gefeliciteerd!! Mijn moeder en zusje waren gisteren ook ajrig :) vanavond gaan we met zn allen uiteten om het te vieren.

@Hier: gisteren heerlijk weer gehad. Heb Ties dan ook lekker in zn blote beentjes (romper-t shirt en lakentje) buiten in de kinderwagen gezet. Hij vond het heerlijk! In de schaduw was het 21graden, in de zon 29!!!! Genieten dus! Vandaag doen we het gewoon nog een keer over, hihi :D

Fijne dag allemaal!!!

14. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    Heerlijk genieten he Nori! Zoo leuk als ze t-shirtjes aankunnen!! :D

Mama van Dave; ik geloof je ook wel. Dat was gewoon even mijn eerste gedachte. Maar het blijft natuurlijk bizar. Ik denk dan van; heb je nooit eerder schopjes gevoeld of dat je buik gaat bewegen (begon bij mij namelijk al rond de 20 weken...) Vind het een beetje gek, haha! Maargoed.. wie ben ik he... ;)
    Hoe ging je bevalling ja ben ik ook wel benieuwd naar. Ik ben in het ziekenhuis bevallen, 2.15 's nachts vliezen gebroken en de avond erop is Lina geboren. Zonder pijnstilling :) Weeen waren heftig (ik had rugweeen) maar binnen 20 minuten persen was ze er :D

Lina groeit goed inderdaad, alles netjes op de middellijn dus ben reuze trots op onze kleine meid!

15. mama of dave

15 mrt 2012
    25
    0
    0
    Dave
    rijswijk
    Vanaf dinsdag (toen mijn vliezen braken) had ik al wel wat buikkrampen. Maar donderdag om ong. 5 kreeg ik pas echte weeen.
    Toen ben ik naar het ziekenhuis gegaan en had ik al 2 cm ontsluiting. De weeen kon ik staand opzig best goed opvangen maar ik moetst blijven liggen omdat ze dave in de gaten wouden houden.
    Ik heb toen om 10 of 11 uur een ruggenprik gehad. Toen gewoon nog een soort van geslapen tot 3 uur en om 10 over 3 is dave geboren.

Wij zitten ook lekker buiten. Dave op een speelkleed met een babygym. Alleen ben ik degene die aan het gymmen is want hij kan zelf die dingen nog niet bewegen.

Fijne dag iedereen

16. misslizzy

misslizzy Bekend lid

12 sep 2008
    510
    0
    0
    amersfoort
    Hai
    @nori jij ook van harte en fijn uiteten jammie
    @lovely goed zeg dat lina zo mooi op de middenlijn zit.

Mamavandave welkom gezellig..tjee wat een verhaal zeg. Heb je t al een plekje kunnen geven dat je niet de genietmomenten v t zwanger zijn hebt meegemaakt. Je klinkt heel sterk. Knap dat je nu zo blij bent met dave..je heke leven staat toch op zijn kop.

Ik ken v dichtbij ook zo'n verhaal. Dit meisje ontdekte tbij 8 maanden en was heel dlank dus gewicht zegt niets ze was zelfs ook soort van ongesteld.

O ja ik woon in amersfoort ben 31 heb vriend en een dochter Reza v 2,5jaar en sinds januari Dieke. Geboren met geplande keizersnede..dag erna darmcomplicaties gehad..maar uiteindelijk viel t me mee.Dieke heeft reflux nu gaat t goed ze huilt steeds minder en is al een echte kletsmajoor.

Meiden ben net naar dansles geweest met de fiets..al die moeders over de kar heen en de Oe en ahh s o wat schattig die twee in de kar vlogen om mijn oren..Hoezo trotse mama hihi
    geniet v de zon!

17. mandy24

mandy24 Bekend lid

28 sep 2008
    524
    0
    0
    gehandicapten zorg
    Hoi meiden,

Wat een hoop is er weer gekletst.

Welkom mama van Dave!

Ik ben mandy, 28 jaar. Ik heb een dochter die eind mei 3 wordt, en 30 dec is onze zoon Fynn geboren. We wonen in amersfoort.

@ Lizzy leuk he prijzen circus! Ze hebben echt leuke kleding. Vindt het voor dd meiden wem leuker dan voor de jongens (dus jij bof deze keer haha)
    De bioscoop was echt leuk, waren echt veel kinderen. Nu gaan ze 1x in de maand een film voor de kleintjes doen. Volgende maand komt kabouter plop. Maar je kan gewoon gaan met Reza hoor! Er was geen kind dat stil was of zat tijdens de film haha. En in de pauze kregen ze limo en spekjes. Echt goed georganiseerd!

Hier vandaag een emo dag. Vanmiddag de poezen weg gebracht. Echt verschrikkelijk! Maar goed we weten waar we het voor doen, maar dat maakt het verdriet niet minder. Vooral nu, zit lekker op de bank, normaal met drie poezen om mee heen, nu niet. Yara had het er het eerste uur ook moeilijk mee, steeds huilen. Nu zegt ze steeds de poezen zijn met andere vriendjes en komen niet meer terug.

@ fruithap, wij beginnen ook rond de 4 maanden. Gaan zelf maken. Bij yara alles potje gedaan (fruit en groente en later maaltijden), maar het was een drama om haar van de potjes af te krijgen. Dus nu maar meteen zelf maken.

Wij moeten woe naar het cb, ben benieuwd hoe groot de kleine man is. Laatste keer zelf gewogen 2 weken terug en toen was meneer al 5.6 kilo. Hij begint ook al rolletjes te kweken haha.

Fijne avond allemaal!

18. mandy24

mandy24 Bekend lid

28 sep 2008
    524
    0
    0
    gehandicapten zorg
    Hmmm en ja hoor...... Mijn banner klopt weer niet snik snik. Lizzy ik ben later bevallen dan jij :) dus..... Bij deze ben je van de troon gestoten haha.

19. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    @mandy: wat een rot situatie! Heel veel sterkte met de leegte die de poezen hebben achtergelaten. En idd je doet het voor een goed doel. Je kleintje daar doe je alles voor! En wie weet is ze straks over de allergie heen gegroeid en kunnen jullie weer poezen in huis nemen. Je hoort dat wel vaker namelijk.

@hier: 3heerlijke dagen gehad met prachtig weer. Ties heeft veel buiten geslapen in de kinderwagen en is zowaar al een beetje bijgekleurd! Dat hij mij in gaat halen was niet de bedoeling! Haha :D hij vind buiten zijn echt heerlijk, dan is hij zo ontspannen! Jullie kleintjes al buiten gehad?

20. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    Mandy sterkte meid!

Nori ja we hebben Lina al een aantal keren buiten gehad, heerlijk vind ze dat. Zelfs gisteren buiten de fles gegeven, en dan is ze ook zo ontspannen :)

Heerlijk die lente. Hopelijk vandaag weer zo'n mooie dag!

Deel Deze Pagina