December 2011 / Januari 2012 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Seit, 8 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    @Inge: wat een prachtig huis hebben jullie! Had de foto's bekeken op fb, lijken wel foto's uit een magazine.
    Wat vind Zoë van haar nieuwe crib? Is ze al een beetje gewend?

@Xlovely: op fb te lezen loopt het bij jullie nog steeds allemaal op rolletjes :) Nog vakantieplannen dit jaar?

@Hier: wij hebben vanaf maandag lekker een weekje vrij. ML gaat maandag nog wel even naar zijn werk, om met de collegae samen op kraamvisite te gaan bij een andere collega. De rest van de week heeft hij ook vrij genomen.
    We hebben geen plannen gemaakt, gewoon lekker een weekje relaxen, bijslagen en vooral: niks (!!!) doen :D

Op mn werk is het nog steeds s*cks. heb het er sinds mn overplaatsing naar een ander kantoor niet meer naar mn zin. Mijn collega B. had mij moeten inwerken en heeft dat tot op heden nog niet gedaan, ondanks dat ik er meerdere malen om heb gevraagd. Ook met mijn leidinggevende en collega van P&O heb ik enkele gesprekken gehad, maar ook zij nemen hier geen actie in.
    Dinsdag na mijn vakantie heb ik, op verzoek van de directie een gesprek met hem en mijn leidinggevende (zij vonden de ondertoon in enkele mails niet prettig en wilde mij hier over spreken) Misschien dat ik dan nú eindelijk eens iemand kan overtuigen dat het op deze manier niet werkt (lees: zonder de juiste begeleiding / coaching toch 100% moeten functioneren in mijn nieuwe functie)
    Ik ben als salarisadministrateur op de functie commercieel medewerker binnendienst gezet en zij verwachten nu van mij dat ik wel weet hoe ik een intakegesprek moet houden met een kandidaat, op de juiste wijze een kandidaat kan voorstellen bij een klant en daarmee het juiste tarief kan voorleggen en er een passende match mee maak. (mijn collega B. had tegen een andere collega gezegd dat ze mijn hulpvraag 'beu' is en verwacht dat ik zonder enige coaching 100% inzetbaar ben.. Nou ik denk het effe niet.. Maargoed, zal het nogmaals aangeven in het gesprek met de directie en mn leidinggevende in de hoop dat zij actie gaan ondernemen..

2. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Hee meiden

Thanks nori!! Ben er nu inmiddels ook super tevreden mee :) vrijdag zijn de Luxaflex Duettes gekomen dus de keuken is nu ook af. Ik heb ook inbetweens besteld voor bij de schuifpui :)
    Zoë vind het hier prima :) dat vond ze al toen hier nog niet eens meubels stonden haha. Heeft ook meteen de eerste nacht de nacht goed gedaan en is ze blijven doen.

Lekker een weekje vrij!! Wat zijn de plannen??
    Wij zijn over 4 weken vrij. Heerlijk 3 weken vakantie :) en daarvoor ga ik nog 4 dagen naar Milaan met zussen en moeder. Daar heb ik ook zin in! Al ben ik benieuwd hoe ik het vind om 4 dagen zonder Zoë te zijn........

Wat kut van je werk!!! Dat is toch wel het minste wat je mag verwachten??! Dat iemand je fatsoenlijk in werkt?? Ik hoop dat je hier goed uit gaat komen. Zo is het ook niet leuk werken natuurlijk :(

Hoe gaat het met de rest van de dames?

Hier verder alles prima. Wel druk! Vorige week een dag op en neer naar Engeland geweest en woensdag moet ik weer. Dat zijn zware dagen :(

3. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    Hee meiden,

@Nori; heeeerlijk relaxen! En het heeeerlijke weer komt eraan :D !

@Inge; druk druk dus ;) Wat fijn dat Zoë helemaal gewend is! En jullie ook. Inderdaad een prachtig huis! Genieten dus :)

@Hier; nou eigenlijk alles super. Levi slaapt sinds een weekje door, krijgt om 22.00 de laatste voeding en komt dan tussen 5.30 en 6.00 uur. Vrij netjes toch? :) Pfff en wat gaat de tijd toch snel joh! Hij is alweer 7 weken oud...
    Met Lina ook alles zijn gangetje. Geen klagen momenteel ;) Lekker genieten !

4. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    Fijn Inge dat Zoë zo snel is gewend aan haar nieuwe huis :) Geeft jullie ook rust, voor hetzelfde geld was het 1 groot drama..
    Sterkte met de drukte, voor je het weet zijn die dagen ook weer voorbij en kun je lekker genieten van je vakantie :)

De tijd vliegt idd XLovely.. Kleine broer alweer 7 weken! en wat fijn dat hij doorslaapt! Jij hebt gewoon slagroom, haha!! Er gaat niets boven een volle buik en een goede nachtrust, daar worden we groot en sterk van! :D:D

@Sam: alles ok?

5. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Nou Lovely jij hebt geen klagen nee! Luxe hoor :D:D En lekker genieten zo natuurlijk :)

Hoe is het met jullie dreumesjes?? En de ontwikkeling??

Ik vind dat geklets toch zo heerlijk hè :D:D Het woordenlijstje wordt ook steeds langer! 's Morgens als ze wakker is (wel vroeg de laatste tijd helaas, 7 uur/7.30 uur) gaat ze me ook heel gericht roepen. Eerst zachtjes, "Mama.." dan iets harder "Mamaaa?" en dan nog veel harder "Mamaaa!!!!" haha!! Heerlijk, ik wacht altijd tot ze echt begint te roepen vind dat zo grappig :) En dan roep ik terug "Ben je wakker Zoë??" en dan krijg ik een hele wijze "Ja!" terug. Echt prachtig, dat zijn toch van die simpele dingen die je (vroege) ochtend iedere keer acceptabel maken ;)

En ze snapt voortaan zó veel, echt heel leuk. Kortom we genieten er volop van :D

6. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    Hihi herkenbaar! ("Mamaaaaa?!") en dat tig keer op een dag :D

Hier ook dat kletsen. Zo leuk!
    Vandaag iets grappigs: Lina zat even bij mij op schoot aan tafel, en ik had net mijn moeder aan de lijn gehad. De telefoon lag dus nog op tafel. Dat vind Lina natuurlijk prachtig. (voor deze een keer dan hihi) Ze pakt de telefoon, brengt 'm naar haar oor en zegt "Haije" (Limburgs voor "doei" of "dag" ;))
    Echt ik lag bijna onder de tafel van het lachen. Was zo grappig en zoo schattig hoe ze dat zei...en dan die telefoon bij haar oor! :D
    Het feit dat ze gewoon weet hoe wij met zo'n dingen omgaan en hoe wij ze gebruiken. Zo nu en dan weet ze de afstandsbediening te pakken en gaat dan zogenaamd "zappen" zo van arm naar voren en duwen op de knopjes :D
    Ze hebben het allemaal zo in de smiezen!
    Als je vraagt of ze iets wil pakken dan gaat ze het pakken. Bijv. haar beer of slabber o.i.d. En zoveel meer, deze ontwikkeling vind ik geweldig. En natuurlijk hoort daar af en toe dat eigenwijze en eigen willetje bij... waar het ook weleens op een gillen wordt gezet want ja.. dat kan Lina ook goed! Pfff dan kan ze af en toe niet te pruimen zijn. Haha.

In welke maten zitten jullie dreumesjes nu?
    Lina nog steeds in 80 maar veelal ook in 86.

Zo ik ga me op de bank settelen voor de laatste aflevering van Gtst dit seizoen :D

7. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Haha ja Lovely idd, de héle dag Mamaaa!!!

Ohja wat zijn ze gehaaid hè met electronica. Ik verbaas me er ook iedere keer over. Zoë weet onze Iphone's en de Ipad al te ontgrendelen. Nou mn klomp brak toen ik dat voor de eerste keer zag! :$ Inmiddels ben ik het wel gewend haha!

Ze doen echt alles na nu hè? Ik sta er iedere keer van versteld. Ik vind dat het nu ook duidelijk wordt dat ze al die maanden al continu zoveel leren. Dan heb ik het bijvoorbeeld over praten. Je praat al vanaf dag 1 tegen ze en soms dacht ik dan "Tja ik praat wel maar ze snapt er geen snars van". Maar nu wordt dus duidelijk dat ze wel degelijk alles oppikken van wat je zegt. Heel bijzonder. Idd, hele mooie leeftijd/fase nu :)

En die niet te pruimen momenten/dagen.. Haha hier bekend hoor! Maar Zoë heeft dat altijd al gehad. Het is een pittige tante en kan het goed laten merken als ze het er niet mee eens is. Soms is ze een dag echt moe en dan kan ze flink chagerijnen!

Qua maat zit Zoë nu in 86. Sommige kledingstukken past ze nog in 80.

We hebben zondag een traptractor voor d'r besteld, zo'n driewieler. Bij mijn ouders heeft ze een loopauto waar ze continu op zit te racen en mijn vaders grasmaaier en schepdingmachinegeval (geen idee hoe zoiets heet) vind ze ook helemaal het einde (rijd ze mee met opa op 'de tractor'). Ik wilde sowieso al een driewieler voor haar bestellen maar dacht in eerste instantie aan zo'n leuke roze. Bij nader inzien besef ik dat ik haar véééééél blijer maak met een 'tractor' dus die maar besteld. Ben benieuwd :D

Het is deze:
    Rolly Toys John Deere Trac traptractors - online Rolly Toys

Ben benieuwd of ze er al op past! Kan net wel of net niet.. En als ze nog niet er op past of het nog niet snapt dan hebben we hem in ieder geval vast in huis ;)

8. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    @Nori; hoe is je gesprek gegaan op je werk? Of krijg je die nog? Nog leuke dingen gedaan in je vakantie? :)

@Inge; hihi een tractortje... SCHATTIG voor een meisje!! Kei leuk. Ook wel iets voor Levi straks :D

Tja, die telefoons die telefoons... pfff haha.. Lina vind die van mij maar al te leuk en als ze maar even de kans heeft... ze weet al hoe ze moet "vegen" zeg maar. Ziet wel grappig uit als ze door het fotoalbum "veegt" haha!

@Hier; verder alles goed. Vandaag gelukkig even wat minder warm weer. We hebben afgelopen weekend boven een airco geplaatst, nou dat scheelt. Wordt anders zo'n 28 graden op de kamers! Pffffff. Maar verder heerlijk aan het genieten, vandaag wilde Lina al meehelpen met de fles geven. Zoooo liefff!!
    Ze wiebelt aan het wipstoeltje als Levi er in ligt en geeft veel kusjes... nou dan smelt je hartje hoor.. hihi!
    Ik ben afgelopen weekend aan het afbouwen met borstvoeding. Het is mooi geweest. Ik ben trots dat ik het acht weken gedaan heb. Maar nu is het weer tijd voor 'mezelf' Papa kan de fles meer gaan geven en het is toch makkelijker als je ergens heen gaat. We hebben een overvolle agenda en telkens als we ergens waren moest ik naar boven om te gaan voeden. Zaterdag dus heerlijk met vrienden wat kunnen drinken. Levi doet het overigens prima op de fles. Drinkt ze goed leeg en slaapt nu langer achter elkaar :)

9. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Nori ik ben idd ook benieuwd hoe het nu inmiddels gaat!

Lovely: ja de tractor is geweldig en een HUGE succes haha! Helaas kan ze nog net niet bij de trappers dus is het nu vooral een 'ik ga er op zitten ding en jullie moeten mij héél hard vooruit duwen!' Haha :D

Je kunt zeker trots zijn op de 8 weken bv! En heel logisch dat je nu weer jezelf 'terug' wilt. Je hebt Levi een goede start gegeven, nu is het mama tijd ;)

Super lief van Lina! Dat lijkt me straks ook echt heerlijk :) Ik kijk er echt naar uit!

Ik haalde Zoë vandaag van het KDV op en ze was buiten aan het spelen. Gaat ze daar zo met alle gemak een glijbaan op via het trapje en vol enthousiasme glijd ze er vanaf!! Nou ik stond wel ff flink te kijken hoe ze dat helemaal zelf deed! Alsof ze dat al jaren deed haha! Dat ziet ze dus van de 'grotere' kindjes en doet dat dan meteen na. Wat wordt ze dan toch groot zeg, ongelooflijk.. :D En zo typisch dat je zo trots kunt zijn dat je meisje zelf de glijbaan op en af gaat :p

Sam hoe gaat het met je?

En de rest van de dames?

Jammer dat het hier zo rustig is geworden.. :(

10. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    Oproep: mama's die een zoon/dochter hebben van December 2011 of Januari 2012.. klets gerust mee!
    Hebben we weer wat meer leven in de brouwerij :)

11. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Hee dames

Moet ff wat delen! Haha :D

Zoë heeft vannacht in haar 'Grote' bed geslapen! En is echt super goed gegaan ze heeft heerlijk geslapen :D

We hadden dat bed (peuterbedje) al staan sinds we in het nieuwe huis getrokken zijn omdat dat ons makkelijker leek. Helemaal nog niet de intentie om haar daarin te laten slapen, we hadden gewoon haar eigen ledikantje ook op de kamer staan. Daar heeft ze tot eergisteren ook iedere keer in geslapen, we hebben het peuterbedje niet eens geprobeerd. Maar nu was ze de laatste avonden steeds overstuur als ze moest gaan slapen, we snapte er niets van. Gisterenavond dus weer, ze was helemaal overstuur. Dus ik haal haar uit haar bedje en ga met haar op het peuterbed zitten om haar te troosten. Wijst ze naast me, naar het matras. Ik vraag "Wil je daar slapen dan?" en ze knik vol overtuiging ja! Dus ik heb haar in dat bed gelegd, ben er eventjes bij gebleven en ze viel als een blok in slaap! En zo heeft ze de hele nacht heerlijk geslapen :D Vanmorgen riep ze mama en papa en we gingen kijken en toen zat ze netjes op haar grote bed te wachten tot wij kwamen :)

Ik ben trots!! Kleine meisjes worden groot :D

Hoe gaat het met jullie?

Morgen vertrekken we naar Milaan, ik en mijn zus en zusje. Zin in maar ook wel spannend om Zoë te moeten missen. Maar die is uiteraard in goede handen bij papa :) En dan alleen dinsdag en woensdag nog werken en dan 3,5 week vakantie! :D Yes! En daarna nog maar 5,5 weken en dan alweer verlof. Het VLIEGT voorbij!

12. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    zo eindelijk even tijd om jullie bij te praten over mijn gesprek, inmiddels ook alweer 2 weken geleden :p

Mijn leidinggevende W. en de directeur E. kwamen naar de vestiging in D. voor een gesprek met mij, in eerste instantie vanwege 'de toon in mijn mails, die hen niet aanstond'.
    De week voorafgaand aan dit gesprek had ik vakantie en dus ruim de tijd om me hier eens goed op voor te bereiden en de plussen en minnen tegen elkaar afwegen over wat wel en wat beter niet te zeggen.
    Het gesprek werd geopend door de E. die een korte inleiding gaf voor de reden van het gesprek.
    Een aantal weken geleden hebben we een vergadering gehad, waar ik (met nog een aantal andere collega's) niet bij kon zijn, vanwege andere verplichtingen. Het was een belangrijke vergadering, waar iedereen bij aanwezig diende te zijn, helaas ging dat voor mij niet. Heb me keurig afgemeld en was verder geen probleem.
    Deze vergadering was speciaal ingelast om iedereen inzicht te geven in de cijfers, want het 1e kwartaal is dramatisch slecht en kunnen we helaas nooit meer goedmaken. Alle neuzen moeten vanaf nu dezelfde kant opstaan, ook wel als motto 'dez.elfde koer.s v.aren'.
    E. vraagt zich af of ik met hen ín de b.oot zit, of eruit lig, waarna hij zijn verhaal verder gaat en nog e.e.a. verteld.
    Ik onderbreek hem met de opmerking dat ik, sinds ik op de andere vestiging zit, het gevoel heb dat ik 'er op een reddings.bootje bij hang' en dus niet het gevoel heb óp de b.oot te zitten. Hierdoor valt er even een stilte, ze weten zich even geen houding te geven en kijken elkaar verbaasd aan. (ik heb dit overigens al een aantal keren kenbaar gemaakt, maar schijnbaar kan ik het net zo goed tegen de muur vertellen..)
    Daarnaast vroegen W. en E. zich af, of ik het werk wel leuk vind, wat ik doe, waarop ik direct 'nee' zei. Ook dit kwam enerzijds onverwachts voor hen en anderzijds ook wel verwacht.
    E. zei vervolgens, 'je hebt vorige week een weekje vrij gehad en vast wel nagedacht over een oplossing?', waarop ik hem vroeg 'ik kan me niet voorstellen dat jullie hier niet over nagedacht hebben. ik het ergste geval, wat als N. het echt niet ziet zitten in haar huidige functie? wat dan?'
    waarop ik geen antwoord kreeg, maar slechts de mededeling hierover na de moeten denken. (Wat ik natuurlijk had gedaan in mijn vakantie)
    Ik gaf hen 3 opties:
    - ik ga terug naar het hoofdkantoor waar ik vandaan kom en ondersteun mijn collega's, die mijn oude functie gedeeltelijk hebben overgenomen. Zij zitten tenslotte met teveel werk.
    - ik ga naar het regiokantoor om de midoffice daar te ondersteunen op administratief gebied. zij zitten daar met 3 midoffice medewerkers, waarvan er dan 1 naar mijn kantoor zou kunnen, ter compensatie van mijn lege plek.
    - ik blijf doen wat ik nu doe, op mijn nieuwe plek, puur administratief en laat de commerce over aan mijn collega. Tevens neem ik daarbij haar administratie over, waardoor we beiden doen wat we leuk vinden. ik de admin en zij de commerce.

Alle punten werden afgewogen, waarvan het 1e voorstel direct afvalt, vanwege overbezetting qua budget. optie 2 en 3 zouden bekeken worden (waar ik overigens nog steeds niets over heb gehoord)
    De hoofdvraag is nu. 'is er nog wel plek voor N. binnen dit bedrijf?', waarop ik direct antwoordde: 'natuurlijk! wat heb ik anders in de afgelopen 3jaar gedaan? uit mijn neus gevreten? er is werk genoeg, ook voor mij.'

W. maakte nog even de opmerking dat ik niet genoeg moeite deed om de nieuwe functie te leren kennen en daardoor ongeïnteresseerd over kwam. Ik werd best boos en gaf hem als antwoord dat het een beetje moeilijk is om steeds weer te blijven vragen om 'hulp' en begeleiding, zeker wanneer je directe collega, die je notabene in had moeten werken, er of niet is vanwege een vrije dag, ziekte of vergaderingen op andere vestigingen. hij had hier dan ook geen fatsoenlijk antwoord op en hield, net als het hele gesprek, verder zijn mond maar dicht.

Dat was het wel zo'n beetje eigenlijk :) zijn jullie ook weer op de hoogte.

13. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    #1193 Seit, 28 jul 2013
    Laatst bewerkt: 28 jul 2013
    meiden.. geheel onverwacht is ML dan toch eindelijk ook om!
    morgen neem ik de laatste pil in van de strip en na de stopweek gaan we voor een BRUSJE! Spannend :D:D:D

aub niets op fb vermelden graag!!

14. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    Oehhh spannend Nori!! :D
    Veel klusplezier! Hihi...

Hier verder alles goed. Ik reageer alleen niet meer zo uitgebreid. Vind het hier doodsaai geworden, sorry meiden...

15. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Nori heel veel succes! Hoop dat je snel zwanger bent! Leuk nieuws :)

Lovely: vind het ook jammer! Lijkt toch een beetje dood te bloeden helaas..

Hier ook alles prima. We hebben vakantie dus genieten vol op :D

16. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    Hier kan een slotje op.

Deel Deze Pagina