December 2011 Mama`s!! Deel 5.

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door carrolyn, 28 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frutsel

Frutsel Actief lid

17 feb 2011
    268
    0
    0
    Mijn zusje keek dat vroeger ook altijd al en wij vroegen ons dat toen ook af. Wij denken dat die Alberto een Italiaan is en dus veel spaghetti eet en aangezien het een kinderprogramma is hij daarom zo heet?!?
    Weet het ook niet hoor, is maar een gokje....

2. Robin88

Robin88 Actief lid

10 jun 2011
    476
    0
    0
    Ohh heerlijk dat jullie mannen zo lang vrij hebben!! Die van mij heeft alleen zijn 2 dagen vaderschapsverlof en dan moet hij weer aan het werk :(
    Zijn vakanties staan helaas vast en hij heeft geen vrij opneembare dagen.

@Babyboo, het voelt anders dan wanneer hij onder mijn ribben induwt! Het is er ook net onder zeg maar.. Het komt heel plotseling en dan moet ik echt zoeken naar een houding en dan trekt het heel langzaam weer weg.
    Is het strippen gelukt??

3. Frutsel

Frutsel Actief lid

17 feb 2011
    268
    0
    0
    Inderdaad, ik mis ook de update van babyboo!

Mijn update: vanmiddag op controle bij VK geweest. Alles weer goed en nu afspraak gemaakt voor volgende week vrijdag, als gphet dan nog nodig is, haha!

Heb ook aangegeven dat man van 14e op 15e in Brussel is dus hebben ze genoteerd en ze gaf aan dat ik dan maar gewoon moest bellen als er dan iets was! Erg fijn.
    Hij gaat trouwens alleen als het kan hoor! Mocht ik dan net bevallen zijn, dan gaat ie niet, anders wel. Als het nodig is in hij in 2 uurtjes thuis, maar toch, ik hik er wel tegen aan...

4. Babyboo92

Babyboo92 Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.697
    0
    0
    Had ik maar een baan..
    Nijmegen
    Sorry voor het late melden maar we gingen nog even drinken halen, daarna ben ik onder de douche gegaan en de was opgehangen. Vervolgens geen internet en toen ik begon met reageren kwam schoonmama langs. Die is er nu nog maar ik ben weer bij met reageren.

Strippen is gelukt en ik had 2 cm ontsluiting dus dat was wel top. Deed wel zeer zeg! bah,, en nu is de boel gevoelig maar er gebeurd nog niet veel op het moment verder.

En mocht er niks gebeuren, gaan ze vrijdag nog een keer strippen en dan eventueel volgende week naar de gyn als ik dan nog niet ben bevallen..

Ondertussen hebben ze het bed op klossen gemaakt en de matrasbeschermer heb ik er maar onder gelegd :p.

Onze lattenbodem is kut dus nu staan er 2 van die ikea tafeltjes onder hahaha om te voorkomen dat ik er doorheen kan zakken. Oh oh oh, maar zo zie je maar weer! Voor alles is een oplossing hahaha

5. Frutsel

Frutsel Actief lid

17 feb 2011
    268
    0
    0
    Kan me niet voorstellen dat dat mag, geen vrij opneembare dagen! Maar wat diet hij dan voor werk? Je kunt anders altijd nog kijken naar ouderschapsverlof. Is dan wel in principe onbetaald, maar daar moeten ze volgens de wet mogelijkheid voor bieden. En het loon wat je dan mist krijg je gedeeltelijk terug van belastingdienst, heet ouderschapsverlofkorting. Google maar eens op ouderschapsverlof of tik dit woord in op de site van de Belastingdienst, daar staat jet wel uitgelegd!
    (weet ik omdat ik op een admin.kantoor werk en hier wel eens vragen over krijg van klanten)
    Misschien heb je daar wat aan?
    Succes!

6. Babyboo92

Babyboo92 Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.697
    0
    0
    Had ik maar een baan..
    Nijmegen
    @Daisy1985
    Hahaha sorry daar was ik mee bezig maar toen besloot vriendlief opeens om met mijn schoonmoeder het bed op de klossen te zetten hahaa. Dus vandaar ;)

@Frutsel
    Nou hopen dat er voor die tijd wat gebeurd dan en dat je man nog lekker in de buurt is!

7. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    Fijn dat je controle goed was.Ik kan me voorstellen dat je er niet blij van word dat je man weggaat.Zou ik ook niet leuk vinden.

8. Frutsel

Frutsel Actief lid

17 feb 2011
    268
    0
    0
    Hoop voor je dat het alsnog gaat werken, wie weet! Succes en sterkte!

9. Robin88

Robin88 Actief lid

10 jun 2011
    476
    0
    0
    Mja het bedrijf waar hij werkt heeft geen cao, blijkbaar kan je dan alles maken wat je wil :( Hij werkt in de afbouw.
    Al zijn vakantiedagen voor het hele jaar staan vast, en als ze iemand in de vakantie nodig hebben dan kan hij met een beetje geluk doorwerken en een andere week vrij nemen. Maar dat is altijd pas op het laatst duidelijk of dat kan! Ouderschapsverlof doen ze niet aan binnen het bedrijf. Denk dat als we op onze strepen gaan staan ze het niet kunnen verbieden, maar of het werk daar leuker op word weet ik niet.
    Hij is gelukkig met kerst en oud op nieuw 2 weken vrij dus hij zal hooguit 2 weken moeten werken als de kleine er is. Dat is dan weer een beetje een troost...

Toch bedankt voor de tip :)

10. Babyboo92

Babyboo92 Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.697
    0
    0
    Had ik maar een baan..
    Nijmegen
    Nou dames wil ik gezellig weer mee kletsen, gaat niemand meer praten :( lekker is dat.

Wel een beetje balen nu, sinds we terug zijn van het strippen heb ik de baby niet 1 keer meer gevoeld...

11. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Babyboo, gelukkig is er actie ondernomen en toch al 2 cm! Die heb je al binnen :D En vrijdag dus sowieso een nieuwe poging dus dat is ook wel een prettig idee lijkt me!

@doorslapen: normaal gesproken ligt het gemiddelde tav doorslapen bij 3 mnd hoor dus tja......... dat zegt wel genoeg lijkt me

12. Frutsel

Frutsel Actief lid

17 feb 2011
    268
    0
    0

Graag gedaan. Maar klinkt niet echt zoals het hoort zoals het er daar aan toe gaat... Maar ik snap dat je er niks mee doet. De lieve vrede bewaren is soms beter. Maar vragen mag altijd toch? En mocht er ooit iets zijn en je man moet/gaat daar weg dan sta je met zulke dingen wel sterker! Gelukkig wordt de werknemer wat dat betreft nog steeds beschermd via de wet. Maar twee weekjes is al lekker, hier het zelfde!

13. Frutsel

Frutsel Actief lid

17 feb 2011
    268
    0
    0
    Oh ja, ook al is er geen CAO, dat hebben heel veel bedrijven niet hoor! Dan moeten ze zich altijd nog aan de wet houden en dat wordt hier helaas dus niet altijd gedaan... Maar goed tegenwoordig heb je weinig keus wat dat betreft... Als zijn werk maar leuk is en hij netjes betaald krijgt dat is belangrijker!

14. Babyboo92

Babyboo92 Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.697
    0
    0
    Had ik maar een baan..
    Nijmegen
    @Susan79
    Zeker weten! het is geen pretje maar ze gaan het nu tenminste wel proberen door te zetten!

Zo vriendlief heeft haar weer een beetje wakker gemaakt en ze heeft toch weer wat bewogen. Pff sorry voor het geklaag maar hier wordt ik wel moe van hoor, al dat ge-emmer. Het voelt echt als een gebed zonder end..

15. Frutsel

Frutsel Actief lid

17 feb 2011
    268
    0
    0
    Owwww... Das niet zo mooi... Ff rustig gaan zitten/liggen en goed diep richting buik ademhalen zou je kunnen proberen? Werkt bij mij vaak goed, komt dan vaak weer snel beweging in!

16. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    @Coon: klinkt heftig hoor, je bevalling... Fijn dat er iemand komt praten! En dan ook nog je tepels stuk gezogen.. bah..

@babyboo: jammer dat t strippen niet aan slaat.. en ook niet leuk dat het bij jou zoveel pijn doet.. raar dat dat zo kan verschillen... Hopen dat t volgende x wel lukt!

Bedankt voor alle reacties over de speen! Vandaag was de vk er, maar ze willen/mogen niet aanraden een speen te gebruiken voor t geval t mis gaat... Ook begrijpelijk.. maar goed toch maar speentjes uitgekookt voor vanavond.. net al geprobeerd, meneer was druilerig.. maar voorlopig spuugt hij ze meteen uit! Haha naja hij wilde uiteindelijk gewoon drinken want hij ligt nu al weer een uur op mijn buik te slapen.
    We zullen vanavond wel zien dus..

17. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.884
    9.395
    113
    Gelderland
    Wat goed dat er iemand komt praten. Ik heb een soortgelijke bevalling gehad bij de oudste en ikzelf deed daarna of alles koek en ei was. Ik heb er heel lang last van gehad en het duurde even voordat ik het een plekje kon geven. Wat mij uiteindelijk heel erg geholpen heeft is er met iedereen in mijn omgeving over praten en het hele verhaal op papier zetten.
    Wel heel fijn dat met je meisje alles goed is! 4 keer een vacuüm is niet niks..

18. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Babyboo, heb je de kleine alweer gevoeld? Hopelijk doet het strippen wat.
    (ik hoef trouwens niet eerst langs de vk, omdat ik al bij de gyn loop, dus vandaag gelijk naar het ziekenhuis)

Coon, dat klinkt idd heftig. Hier was Stijn er toen gelukkig met 5 tracties met de pomp en flink op mn buik drukken. Lijkt me niks om als je zover bent nog een keizersnede te krijgen.
    Ik gebruikte trouwens bepanthen zalf na het voeden, hielp echt super goed hier.

Aapje, nee morgen hoef ik niet.
    Lief he als ze willen “helpen”.

Babystew, wat een mooi gewicht al zeg. En een dikke knuffel, het is ook niet niks wat jullie allemaal mee maken.

@kraamverlof, mijn man heeft officieel maar 1 dag kraamverlof (cao mag afwijken van die 2 dagen), maar heeft sowieso vrij tussen kerst en oud en nieuw en kijkt daarna nog ff wat hij doet, of halve dagen werken of vrij.

@doorslapen, hier vanaf 4 weken (op bv) en vanaf het begin maar 1 keer per nacht, dus daar hopen we nu ook op, maar ja……

Vanmiddag nog langs een vriendin geweest. Zij heeft een zoontje van 4 maanden oud, dus ik zeg tegen Stijn in de auto: we gaan naar een baby. Zegt hij: in buik. :D.
    Sinds een week zegt hij dat de baby in de buik zit ipv weg is.

19. Babyboo92

Babyboo92 Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.697
    0
    0
    Had ik maar een baan..
    Nijmegen
    Jeetje wat is het rustig! What happend?!! Nouja ik denk dat ik dan ook maar even ga afsluiten voor vanavond.. Ik kan niet eeuwig dezelfde berichten gaan zitten lezen. Nou hier wil het niet doorzetten geloof ik dus ik baal wel flink. Hopelijk dat het vrijdag dan misschien beter werkt..

@Blackbird
    Nou zo pijnlijk was het nou ook weer niet hoor. Maar een pretje was het zeker niet!

@Nelta
    Ja gelukkig heb ik de kleine alweer gevoeld. Vriendlief had haar wakker gemaakt en toen begon ze weer te spartelen!

20. prinsesje88

prinsesje88 Fanatiek lid

21 mrt 2011
    1.226
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ babyboo; je had al 2 cm! Nou, die zijn in ieder geval al lekker binnen! Jammer dat het strippen tot nu toe nog niet werkt, maar wie weet wat de nacht gaat brengen! Begrijp wel dat je nu een beetje bij de pakken neer zit, zou ik ook hebben!

Heb de rest wel gelezen, maar ben het allemaal alweer vergeten. Ben echt een zeef op dit moment, maar ben nu ook wel erg moe.

Morgen kom ik weer uitgebreid reageren!

Deel Deze Pagina