Daisy: Ik had het niet over een flurry, maar over een heerlijk menu van de Mac. Ik snap dat je het te ver weg vindt . Over het indalen: bij mijn schoonzus was de baby ook niet goed ingedaald, maar de bevalling is met 39 weken vanzelf op gang gekomen. Jammer genoeg daalde mijn nichtje niet in (en ze lag in stuit), dus uiteindelijk toch een ks. Dus je weet maar nooit! Altijd leuk om kado's te krijgen.
compleet menu??? Nu maak je het moeilijk, ik moet er even over nadenken.Moeilijke keuze omdat de Mac hier op 5min afstand zit en als ik zelf naar de mac ga ben ik goedkoper uit dan een retourtje woerden.Dus ik slaap er nog een nachtje over, even diep nadenken wat ik ga doen. Vk heeft vorige keer gezecht dat de kleine al goed ingedaald was. En wie moet ik geloven VK of me schoonmoeder, makkelijke keuze lijkt me. Onze kleine ligt goed en vibi, mijn schoonmoeder heeft wel vaker van die adviezen.Maar ja ze heeft dan ook 2 kinderen dus ja dan weet ze er alles van. Maar wel een leuk campingbedje gehad, en dan is het wel de moeite waard om te luisteren.
Tja, een retourtje Woerden is idd veel geld. Ben blij dat onze mac niet op 5 minuten afstand is, anders was ik iedere week wel 1 of 2 keer gegaan . (Schoon) moeders vinden er idd altijd wel wat van. Analyseren doen ze grondig en ze komen met vele adviezen. Goed bedoeld, maar soms zwaar vermoeiend. Het bedje is schattig! Hebben jullie alle spullen voor de baby? Helemaal klaar met alles?
29.40 retourtje woerden, ik denk dat ik goedkoper uit ben als ik zelf bij de mac ga eten. Ik wil nog een wip/schommelstoeltje. En een muziek mobiel, maar die krijgen we van een vriendin. En ja misschien nog wat kleding, maar we weten niet wat het word, dus ik ga niet teveel nu kopen. Magnetronsterilisator, flessenverwarmer, voedingsbeha`s, kolfapparaat, babyfoon hebben we allemaal nog niet. Maar ik denk dat ik alleen de voedingsbeha`s koop en met de rest nog even wacht. Babykamertje is af, we zaten in verbouwing voor ik zwanger was dus we hebben nog wel wat klusjes te doen.En ik wil nog een paar dingen gepoetst hebben en de was weg hebben. Maar ja dat is zwangere vrouwen eigen denk ik. Morgen misschien kerstinkopen doen, denk dat ik dat nog wel kan doen.De kleine geniet nog te veel van zijn/haar prive zwembadje. En bij jou al klaar? Al een teken wanneer de kleine komt?Of heeft die het ook nog teveel naar zijn/haar zin in je buik?
Ik denk niet dat ik daar snel kom ik heb daar van 2003 tot 2006 in de buurt gewoond.Samen met mijn ex, dus ik bedank daarvoor. Ik vind mijn ex namelijk niet zo leuk.
Gefeliciteerd Robin met jullie mannetje Sem!! Klinkt heel spannend, gelukkig gaat het nu goed met hem zeg! En ik hoop dat jij ook snel herstelt. Knip en kiwi klinkt niet prettig Fijn dat je bv eindelijk op gang komt!! @aapje: Wat naar zeg dat je zoon die ziekte heeft, hoop dat D.jaydian het niet krijgt! Lijkt me erg lastig om alles steeds te moeten ontsmetten.. Heeft hij er zelf geen last van verder, van die ziekte? Over de vitamine D-druppels: Ja dit klopt inderdaad, in het zkh hier doen ze dat nu ook bij de kunstvoeding, dit was nieuw. Volgens mij doen ze ook nog vitamine K erbij zelfs. De arts had het vandaag over dat Mila misschien over 2 weken naar huis mag, als alles goed blijft gaan dan. Maar de 29e heeft ze haar MRI-scan dus hopelijk mag ze rond oud en nieuw naar huis.... Hoop het want ben die ziekenhuizen echt spuugzat. Donderdag zou mijn uitgerekende datum zijn, zal wel een moeilijke dag worden denk ik.
Hallo dames, ik kom ook weer even om het hoekje kijken. Ik snap niet dat sommige dames met een baby tijd voor het forum hebben! Ik kan nauwelijks mail, facebook en hyves bijhouden! Knap hoor. Ik zie dat er weer een paar baby's bij zijn! Nicky, Petera, Babyboo, Susan, Aapje, Scrapdoodle en Robin, van harte gefeliciteerd met jullie prachtige kindjes! Scrapdoodle, dat heb je goed gedaan, 36,5 week met een tweeling! De meisjes nog steeds aan kop, maar er gaan aardig wat jongens bij komen zie ik. het valt ook op dat er veel dames eerder dan 40 weken zijn bevallen. Mooie namen trouwens ook, nog steeds geen dubbelen! Hoe is het met de nog zwangere dames? Nog altijd aan het kletsen over lekker eten, mac donalds, schoonloeders en de mannen? Met Fleur gaat alles goed, ze slaapt al een paar nachten 6 uur achter elkaar. Vandaag lekker op stap geweest naar de intratuin, kerstboompje gehaald. Ook dat gaat lekker zo, in de kinderwagen! Kortom: we genieten nog volop. Manlief is wel weer per vandaag aan het werk, maar alleen lukt alles ook goed. Woensdag moeten we terug naar de kinderarts om het hartruisje te controleren waar ze in het ziekenhuis last van had. Ik beloof niet dat ik hier morgen weer kom schrijven, want ik kan m'n beloftes toch niet waarmaken de laatste weken, maar ik doe mijn best.
Hier last van voorweeen, hopelijk zetten ze door want het doet geen deugd! Misschien heb ik nu al 2 cm ipv 1 haha
Wat belachelijk duur is het ov toch! Leuk dat jullie nog niet weten wat het geslacht is, spannend hoor. Je krijgt waarschijnlijk genoeg kleertjes van vrienden en familie, dus kopen zou overbodig zijn. Het wipstoeltje hebben wij van marktplaats gehaald, scheelde 30 euro en het was maar een paar keer gebruikt. Volgens mij is de voedingsbh van dat lijstje het belangrijkst, de rest kan je altijd nog kopen of krijgen. Fijn dat jullie kinderkamer af is. Wij moeten alleen nog gordijnen, prikbord en plank ophangen. Ook komt er nog een muurschildering, maar het heeft geen haast. Ons kindje komt de eerste paar maanden bij ons op de kamer slapen. Lekker gaan morgen als jij je lekker voelt! Altijd leuk om kerstinkopen te doen en het leid lekker af. Als je morgen weeen krijgt, dan ga je meteen naar huis . Hier zit de kleine ook nog prima. Ik denk (of eigenlijk hoop ik het) dat hij tussen 18 en 22 december komt. Begin nu wel een stuk onrustiger te worden omdat het ieder moment kan gebeuren. Babystew: wat zou het fijn zijn als jullie Mila lekker naar huis mogen nemen! Nu duimen dat het goed blijft gaan. Kan mij goed voorstellen dat je het ziekenhuis spuugzat bent. Ik duim voor jullie dat ze snel naar huis mag!
Bij ons komt de kleine ook op de slaapkamer, een prikbord? leuk idee. Mijn vriend wou zo`n krijtbord op het kamertje. Gordijnen al wel gekocht? Waarvan een muurschildering? Winkelcentrum is hier 10minuten fietsen vandaan. Waarom tussen 18 en 22 dec?
Had een heel leuk prikbord gezien van jute en touw, dus je kan er ook kaarten tussen steken enzo. Ik vind een krijtbord ook leuk, maar meer als het kindje wat ouder is, kan hij/zij lekker kleuren en leren schrijven . De gordijnen en rolgordijnen liggen klaar, maar mijn vriend is op dit moment belachelijk druk met zijn opleiding en werk. Er komt een schildering van een grote boom met uiltjes en andere dieren. Zelf ga ik er nog een vogelhuisje met lichtje in hangen. Wat doe jij eigenlijk qua werk/opleiding? Het is meer een gevoel hoor dat de kleine tussen de 18e en de 22e komt. Voor mijn gevoel ga ik niet heel ver overtijd lopen, maar je weet het nooit... Heb jij ook een voorgevoel wanneer de kleine komt? Hoe gaan jullie kerst doen dit jaar? Snap dat je niet zoveel behoefte hebt om naar deze omgeving te komen met slechte herinneringen. NieuwWolkje: spannend!! Ik duim voor je dat het gaat doorzetten, succes meid! Wub: wat fijn dat jullie meid het zo goed doet. Succes in het ziekenhuis. Wat gaan jullie eigenlijk doen met kerst?
Maak je wel een foto van de muurschildering? Wie gaat die maken? Ik werk bij zeeman (ja die goedkope rommel winkel) Maar mijn contract loopt af de 3e week van februari, en mijn zwangerschapsverlof tot eind februari. En grote kans dat mijn contract niet verlengd word, ik ben namelijk te duur qua loon. Mijn moeder was 2oktober uitgerekend, en ik ben op 2 oktober geboren, gewone bevalling geen ks. Dus wie weet doet de kleine het ook precies op de juiste datum. Zou leuk zijn woensdag, dan kan ik morgen nog het voorraam lappen, en de cv schoonmaken. Kerst als het goed gaat: Kerstavond met z`n 3e (vriend, baby en ik) 1e kerstdag naar me ouders en 2e kerstdag naar me schoonouders. Maar we maken het niet te laat. Als het niet gaat of we moeten plannen wijzigen dan blijven we misschien gewoon thuis, of komen ze naar ons. Als de kleine vlak voor kerst komt mag de kleine toch niet naar buiten ivm geboortegewicht. Mijn ouders en zussen wonen in noord-holland, ruim 150km hier vandaan.Dus als we daar heen gaan moeten we 1.5uur heen en 1.5uur terug rijden.Schoonouders wonen op 10minuten afstand. Het hangt er dus een beetje vanaf hoe het gaat. Jij kan zeker ook niet slapen? Ik ben veel te zenuwachtig in ieder geval.(geen idee waarom )
Wat balen als je contract niet verlengd gaat worden! Lastig deze tijd om aan een baan te komen, ze vinden je al snel te duur . Dat zou wel heel gaaf zijn om op de uitgerekende datum te bevallen. Tot nu toe is het volgens mij alleen Florabella hier gelukt. Bijzondere kerst wordt het in ieder geval dit jaar. Klinkt als een gezellige kerst, maar je moet tegen die tijd maar kijken hoe alles verloopt. Jullie hebben de perfecte reden om thuis te blijven als jullie geen zin hebben. Volgend jaar moet je wel met de kleine naar beide opa's en oma's. Vind je het niet lastig dat je ouders en zussen zo ver (voor nederlandse begrippen) weg wonen? Ik slaap iedere avond pas heel laat, ben ook niet echt moe. Soms slaap ik tot 11 uu in de ochtend en soms kan ik na 7 uur niet meer slapen. De nachten vind ik het minst leuk. Het is toch niet zo vreemd dat je zenuwachtig bent? Woensdag ben je 40 weken, het kan elk moment gebeuren!! Het is allemaal behoorlijk spannend. We worden gewoon moeder! Slaap jij een beetje 's nachts? De muurschildering gaat gemaakt worden door een goede vriend van ons. Hij is grafisch vormgever, dus denk dat het wel mooi gaat worden. Ben benieuwd.
@ Daisy en Wowkaat, ik hoop het ook dat het doorzet, heb best veel pijn als ik een voorwee heb, maar moet ze nog niet wegpuffen en kan ook nog steeds praten dan, dus ze hebben me verteld dat dat dan nog geen weeën zijn. Toch doen ze best echt wel pijn. En het is al een hele avond, ik ben bang er niet van te kunnen slapen. Mijn rug begint nu ook zo veel pijn te doen, dus niet enkel tijdens een voorwee. Ik zou graag in bad gaan, maar ben bang dat het zal afnemen dan, kan dat?
Ik zou in bad gaan. Als het echte weeen worden, dan worden ze toch sterker onder de douche of in bad? En een bad nemen is gewoon heerlijk! Als de weeen stoppen, kan je daarna lekker proberen te slapen. Succes meid!
@ Met 2 van me zussen heb ik weinig contact, me ene zus is het jaloerse type, zij is 30 en haar kleine zusje van 26 is zwanger. En me kleine zusje is een late puber zoals ik het noem. Me andere zus (3jaar ouder) heeft 2kinderen (1 en 3) en die spreek ik vrij vaak. Maar ik vind het wel lastig vooral omdat ik niet even snel bij me ouders kan langs gaan.Dat mis ik wel. Meestal lig ik rond 11uur in bed soms later en lig ik tot 1.30/2uur een boek te lezen.En s`morgens vaak uitslapen, geen wekker zetten. En dan pas tegen 11uur wakker worden, vriendje is dan werken en de katten zijn dan stiekem op bed gekropen.(kan ik niet eens boos om worden) Ik vind het wel behoorlijk spannend, moeder worden. je leeft er 9maanden naar toe en nu is het bijna zover. Doe ik het wel goed, hoe moet dit, hoe gaat dat? Dat soort vragen zit ik vaak mee, enn je kan wel bij mensen aankloppen maar je wilt het toch ook zelf doen/weten. Best vreemd, het lijkt wel gister dat ik me vriend mijn zwangerschapstest in z`n handen duwde, en nu duw ik bijna een baby in z`n handen.Het is al 9maanden geleden.Echt snel gegaan. Aan de ene kant wil ik voorlopig nog wel zwanger blijven want de tijd ging te snel.maar aan de andere kant ben ik ook zeer benieuwd naar ons kleintje.Wij hebben geen 3d echo gedaan dus weten ook niet hoe de kleine eruit ziet. Jij wel 3d echo gedaan?