December 2011 Mama`s!! Deel 5.

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door carrolyn, 28 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    wieieie nieuwwolkje! leuk leuk leuk! zet eem op! t is even afzien maar dan heb je je kleintje in je armen!!!:D

@nijn: balen! ik had gehoopt dat bij jou de nacht ook wat beter zou zijn.. evt even bellen met cb? of de vk? kunnen ze misschien even checken of het niet iets medisch is ofzo?

2. Frutsel

Frutsel Actief lid

17 feb 2011
    268
    0
    0
    Nieuwwolkje zet m op!
    Hier meld ik mij BiB.
    Vanochtend is man naar Brussel vertrokken. Hij was nog niet weg of ik kreeg ineens een kramp in mijn onderbuik, maar heb maar niks gezegd. Daarna nog een keer kramp gehad na 20 min maar die was al minder dus heb hem niet hoeven laten terug komen tot nu toe. Daarna nog heerlijk geslapen.
    Man overnacht in Brussel vannacht en mijn moeder blijft dan hier. Mijn ouders wilden nl absoluut niet hebben dat ik de nacht alleen ben. Vind dat ook wel fijn eigenlijk. En morgen helpt ze me met huisje poetsen, dus das helemaal top natuurlijk!
    Vandaag ga ik niet veel doen denk ik, geen zin...

3. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

Ja best wel. Maar is hij van begin al geweest. Al weet ik dat niet meer zo goed.

4. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Speentje, ik heb geen speen kinderen, eerste geprobeert, maar wilde niet, tweede geprobeert, maar wilde niet dus laat maar bij nr 3 en deze :)
    Maar een voordeel, zal ze nooooit kwijtraken en hoef ze snachts ook niet in te pluggen en afleren is geen probleem :)

5. nijnonijntje

Zet em op nieuwwolkje

Wie heeft er een tip waarin ik hem kan inbakeren eventueel?

6. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.931
    9.441
    113
    Gelderland
    Nieuwwolkje, spannend! Het gaat nu niet lang meer duren!

Nijn, jeetje de nachten blijven onrustig bij jou. Zag je topic in het babygedeelte al. Er stonden handige tips bij. Je geeft flesvoeding toch? Denk je dat het honger is want dan zou je eventueel op forte voeding over kunnen gaan. Inbakeren is ook heel fijn. Ik leg Robin bijv. Altijd in een verwarmd bedje ( kinderwagenbak ) lekker geborgen. Als hij echt niet in slaap komt zet ik de stofzuiger aan;)
    Fietsen met de beentjes en met de klok mee over zijn buikje werkt verlichtend voor krampjes. Misschien allemaal al geprobeerd maar dit is even wat in me opkomt. Hou oud is de kleine man nu? Er komt echt met de tijd verbetering in hoor;) en het doorslapen komt ook goed.. ;) hetis gewoon even zoeken wat het beste werkt voor jullie beide.

7. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    @prinsesje, bij jou net zo rustig als bij mij?

@nieuwwolkje, je kruipt voor, jij mag vrijdag pas.
    Je moet je wel aan de lijst houden. :D
    Zet hem op meid, je kan het.

8. nijnonijntje

Hij is nu 1,5 week oud.
    Ja zag idd wat nuttige tips. Ik probeer ze allemaal. Nog geen vruchten afgeworpen helaas. Overdag slaapt hij nu ook slecht kom zelf echt niet meer aan rust toe. Dat breekt me behoorlijk op.
    Hoop echt dat het iig ooit beter wordt met name de nachten :(

Haha de stofzuiger aan. Grappig dat hij daar rustig van wordt. Hoe kwam je daar zo achter?

9. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.931
    9.441
    113
    Gelderland
    Een hydrofiele luier. Ik probeer het uit te leggen maar dat is best lastig merk ik al.. Leg hem helemaal open als een ruit.
    Vouw bovenste punt naar beneden zodat je een brede bovenkant krijgt.
    Leg baby met de schouders net iets boven de rand.
    Eerst een arm naar beneden en leg 1 kant van de doek over arm/ buik heen en vouw die strak onder zijn lijfje.
    Dan het andere armpje naar beneden en dan doe je hetzelfde met de andere kant. Ik hoop dat het duidelijk is anders hoor ik het graag.

10. nijnonijntje

Nou niet dus helaas :(
    Hoe as jou nacht?

11. nijnonijntje

Dames, met welke doek kan ik hem het beste inbakeren?

12. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    Kan je er helaas niet bij helpen.
    Ik merk dat E.lynn ook rustig wordt als ik haar goed inpak in de kinderwagen bak.
    Hier wel graag een speen als troost.
    Anders pakt ze heel driftig haar handjes hihi..
    Stofzuiger word ons meisje ook wel rustig van...schijnt het ruis geluid te zijn.
    Net als in de auto, vind ze ook heerlijk.
    Maarja daar heb je ook niks aan als je thuis bent.
    Misschien even vragen aan het cb??

13. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.931
    9.441
    113
    Gelderland
  14. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    Mijn nacht was dus wel goed, L heeft tot 2x achter elkaar 4 uur geslapen! echt super goed ineens.. en toch nog steeds maar heel kort drinken.

Wij bakenen L gewoon in met een hydrofielluier. vanacht ook gedaan.. hij is er eerst wel even boos over, maar slaapt daarna wel veel rustiger.

ik vind het moeilijk uitleggen hoe je het doet, maar ik zal het proberen te omschrijven:

je legt de doek helemaal uitgevouwen en dan zo dat er 2 hoeken naar Links en rechts uitsteken en 2 naar onder en boven. dus je legt eem scheef..
    Dan klap je bovenaan een hoek naar binnen, daar komt zijn hoofd te liggen, de doek komt dus tot zijn schouders ongeveer.
    Dan leg je een armpje langs zijn lichaam (links of rechts maakt niet uit) je pakt de hoek van de doek aan die kant en die vouw je over zijn lichaam heen tot onder zijn billetjes. Schuin naar onder. dan leg je zijn andere armpje langs zijn lichaam en doe je hetzelfde aan de andere kant. De doek prop je dan zo onder zijn lichaampje dat ie eem niet zomaar open krijgt als hij zijn armpje omhoog doet. Maar niet te strak natuurlijk. En dan is het echt zo'n laaf poppetje:D lekker onder de dekentjes en slapen maar!

Hoop dat je het snapt.. anders zal ik eens kijken of ik er fotos van kan maken/vinden.

15. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.931
    9.441
    113
    Gelderland
    Zie mijn post voor jou ;)

16. jonijoni

jonijoni Actief lid

7 mei 2011
    246
    0
    16
    ZH
    NieuwWolkje: ooh wat spannend! Zet hem op meid! :)

Blackbird: wat fijn dat de kleine iets meer doorgeslapen heeft! Hopelijk blijft het zo :)

Nijnonijntje: dat is ook slopend! Hopelijk helpen de tips van de andere mama's hier.

Petera: wat een goed nieuws, fijn om te lezen dat K.oen het zo goed doet. Hopelijk mogen jullie snel naar huis! :)

Frutsel: lekker rustig aan doen en fijn zo'n hulp in huis ,geniet er van zou ik zeggen ;)

Hier wederom goedgekeurd bij de vk, bloeddruk nog steeds rond de 120, baby nog steeds bibi en voor het eerst was de weegschaal ook lief voor me (niets bijgekomen) :D

17. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Nijn, idd inbakeren zoals Luna schrijft . En vastplakken met een stukje tape uit je kraampakket.

18. bellamanuela

bellamanuela Bekend lid

8 mrt 2011
    770
    0
    0
    huisvrouw
    gennep
    @ nieuwwolkje: heel veel succes:)

@ inbakeren: idd een hydrofielluier, open leggen, bovenstepunt dichtvouwen, dan kleine erinleggen met schouders op de rand en dan idd eerst 1 arm en punt dicht vouwen dan andere arm erin l;eggen en die punt dicht vouwen en dan met tape die laatste punt plakken dan blijft het zeker zitten... zo heeft de kraamzorg het mijn uitgelegt en voorgedaan haha;)

19. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    hihi lol ik had er nooit over na gedacht om het vast te plakken met tape.. moet nu gelijk denken aan een kindje helemaal ingewikkeld in ducktape :D

20. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    bij ons heeft "artis de partis" (knuffel van artis zoo) een paar dagen ingebakerd op het nachtkastje gezeten, had de kraamzorg gedaan om het uit te leggen:p

Deel Deze Pagina