December 2011 Mama`s!! Deel 5.

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door carrolyn, 28 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Florabella

Florabella Fanatiek lid

8 dec 2010
    4.323
    0
    0
    Juf!
    Limburg
    Sjees had net op fb gezet dat ze erg druk met de kleine is, die heeft waarschijnlijk het kiss syndroom. Dus huilt veel en ligt overstrekt ed

2. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Hier moet ik ons meisje overdag echt een fles aanbieden anders slaapt ze alleen maar door. De ene keer laat ze er snachts 5 uur tussen maar van de week ook 6 uurtjes.
    Hier doet manlief soms de late voeding en dan weer de nachtvoeding zo wisselen we vaak.

Flora ik ga je pben. Heb nu ook FB.

3. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    @hellepelle: Gefeliciteerd met de geboorte van je zoon!!:D

Hier vandaag beetje off dag.. vanmorgen naar het ziekenhuis geweest om L zijn tongriempje te laten knippen.. pfff
    Eerst kregen we een korte "preek" waarom ze eigenlijk niet zo vaak meer tongriempjes kliefden.. echt alsof ik het leuk vond en het graag wilde omdat hij dan leuker eruit ziet:(;) en dat hij niet kon beloven dat de voeding beter ging.. Nee ok dat snap ik.

Dus toen met een mega pincet en schaar naar binnen, maar de kleine man ging meteen huilen dus tong zat helemaal achterin zijn mondje.. het duurde dus even en hij moest wat "rommelen" Ik zag al bloed op zijn tongetje zitten voor het riempje doorgeknipt was, er zitten dus ook wat sneetjes in zijn tong:(
    Maar het ergste is nog dat je eigenlijk gewoon op wil staan en weg wil lopen.. je wil helemaal niet dat je kleine man pijn wordt gedaan.. pffff
    Ik moest in de auto terug nog denken aan babystew, die zo vaak haar kindje heeft zien huilen.. en er dan niks aan kon doen.. bah bah bah vreselijk..

Verder ligt de kleine eigenlijk al de hele dag te slapen, hij heeft 2x gedronken, niet heel lang maar toch minuut of 12-13.. en dat is voor hem echt wel flink.. :) maar ik verwacht geen wonder, echte resultaten zullen nog wel even op zich laten wachten.

Mijn borsten staan vandaag ook flink op spanning (vanacht al..) daarnet bij het drinken liet L even de tepel los en toen spoot de melk echt zo zijn gezichtje in!!:$:) te zielig.. gelukkig hapte hij weer vlug aan en toen was de druk er af na het drinken..

sorry voor het ego bericht.. ik had niet verwacht dat zelfs zo'n simpele ingreep zoveel inpackt zou hebben.. k vond het gewoon zooo zielig..:(

4. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Blackbird , wat een gedoe zeg , daar in het zkh. Idd alsof je het fijn vindt?!?

Nou maar hopen dat hij er baat bij heeft.

5. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

@black
    Nou leuk zeg bij jullie in het ziekenhuis. Vreselijk zeg!
    Alsof je graag je zoontje pijn ziet leiden. Rare lui.
    Logisch dat je het niet kon aanzien van je mannetje die pijn heeft. Is ook zo zielig.

6. Babyboo92

Babyboo92 Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.697
    0
    0
    Had ik maar een baan..
    Nijmegen
    @Goofie
    Hoe gaat het nu met je bloeddruk ? Oh ik heb het inmiddels al gelezen. Hopen op een wonder morgen dat ie is gezakt!

@Nijnonijntje
    Ik zou zeker overstappen op een ander CB. Kom nou! Stelletje debielen daar. Echt associaal!

@Prinsesje88
    Jeetje meis, zit die kleine donder van je nou nog binnen?! En ik snap heel goed dat je bang wordt van die gesprekken in het ziekenhuis. Had ik destijds ook met de miskraam met wat ze vertelde over risico's van dingen en blabla, maarja helaas moeten ze. En over die 41 weken kindjes. Mijn schoonmoeder heeft 4 kinderen en allemaal na 41 weken geboren en kerngezond.! Dus das echt bullshit! Fijn dat het gesprek nu zo lekker is gelopen. Voor jou ook weer een ontspanning denk ik!

@Flutterby
    Misschien laat maar hier zei de vk: elke dag die erbij komt mag in principe 10 cc meer.

@Groen29
    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon R.ik!

@Bellamanuela
    Fijn dat de kleine het zo goed doet!

@Aapje2009
    Zo te horen lig jij ook al heel goed in de markt voor borstvoeding. Hier spuit het er ook net niet uit elke keer. Ik wordt wel gek van die natte voedingsbh's steeds weer! Bed helemaal nat, bah! Maar in ieder geval genoeg voor de kleine! Doe jij ook alles afkolven? Fijn dat de kleine van zijn virus af is!

@Blackbird
    Voortaan dus altijd lekker een drama maken in de winkel hahaha. Snap dat het heel moeilijk was in de zkh. Zou het ook niet willen zien enz, maar hopen dat het voor een heel goed resultaat gaat zorgen!

@PeTera
    Hier krijgt ze voor we weg gaan voeding. Ze krijgt nu momenteel alles via de fles, maar je kan dat helemaal zelf bepalen. Ze kreeg in de eerste week al een keertje de fles omdat ik zoveel had dat ik wat had afgekolfd voor de druk. Maar hoe wil je dat onderweg opwarmen? kan niet in de magnetron he!

@Tamm
    Hier drinkt de kleine dame ook 90 cc per keer terwijl ik dacht dat ze al wat meer moest hebben. Via sms hebben wij nog steeds contact met de kraamzorg en die legde uit: ze moet 150cc vocht per kilo hebben. Dus dan kan je het zo uitrekenen ;)

Bijvoorbeeld bij 4 kilo: 4x150cc = 600 cc . Geef je bijvoorbeeld 7 voedingen van 90cc dan zit je dus op 7x90cc = 630cc dus dan krijgt ie al meer. Snap je het idee?

@hellepelle
    Gefeliciteerd met jullie zoon! Geniet ervan.

@Wowkaat
    Jeetje meid, hele dikke knuffel voor jou! Snap dat het zeker een teleurstelling is als je zo graag thuis wilt bevallen. Hopelijk komt de kleine toch gauw, ik zal hard voor je duimen. En goed dat je het met de verloskundige gaat hebben over een nieuw plan. Dat is voor jou helemaal belangrijk om ook je angst een beetje kwijt te raken!

7. Babyboo92

Babyboo92 Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.697
    0
    0
    Had ik maar een baan..
    Nijmegen
    Zoo pfff ik ben weer een beetje bij,. Vind het knap hoe sommige mama's alles hier nog zo kunnen bijhouden. Ik had vandaag eindelijk een heel klein beetje tijd voor mezelf. Verder wordt elke minuut door alles opgeslokt. Ik lees wel steeds alles mee maar dus gewoon weinig tijd om te reageren.

Ik had het laatst over de griep die ik had. Dat was het dus niet! We hebben via sms nog contact met de kraamzorg en die begon opeens over een borstontsteking. Die deden inderdaad al flink pijn. Vooral rechts. Naar de dokter geweest, blijkt dat ik aan beide borstontsteking heb. Fijn! Ik heb nu antibiotica. Gisteren leek het erop dat nikita daar ook een beetje last van had, want ze was best huilerig en dat is ze normaal nooit!
    Verder is de vrouw van het cb geweest. Hartstikke leuk persoon, had de weegschaal meegenomen maar de kleine dame was dus afgevallen :O!! Ze meldde zich zelf gewoon te weinig dus nu moesten we haar weer wakker maken. ondertussen meld ze zich nu weer keurig om de 3 uur dus ik hoop dat ze gauw weer flink aankomt!
    Verder is de ergste drukte van bezoek momenteel gelukkig voorbij want ik werd er gek van. Was echt veel te vermoeiend!

Vandaag was helaas de laatste vrije dag van mijn vriend. Die moet morgen weer werken. Dan is het de kleine, de hond en ik. Ga mijn vriend wel echt ontzettend missen! Die is eigenlijk door het ziek zijn en zijn vrije dagen, en verlofdagen de afgelopen 3 weken op 2 dagen na elke dag bij mij geweest. Dus dat wordt wel even afzien ondanks dat we niet veel tijd voor elkaar hadden.

Met kerst lekker naar mijn moeder, heb ik echt zin in, aangezien ik haar niet veel zie door de afstand. Lekker met ons gezinnetje, wat klinkt dat toch heerlijk! Moet ook nog steeds tot me doordringen!

Verder kolf ik nu sinds 2 dagen alles af en geef ik het via de fles. Via de borst vond ik gewoon echt niks meer., Het ging zo moeizaam en deed veel pijn wat maar niet weg wilde. In combinatie met de borstontsteking werd het alleen nog maar erger. toch wil ik wel super graag borstvoeding blijven geven, dus dan maar alles via de fles. Kost veel tijd, maar het is voor een goed doel!

8. vwpolo1988

vwpolo1988 Actief lid

4 jun 2010
    136
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo Allemaal,

Gefeliciteerd met jullie baby's en geniet ervan!

Ik ben op 8 december bevallen van een gezonde dochter Janice. Ik zou uitgerekend zijn op 23 december 2011.

De rest succes met de laatste loodjes.

Groetjes Polo

9. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    @blackbird, het is ook zielig bij zo`n kleintje, heel logisch dat je er als moeder mee zit als ze dat bij je kindje doen.Ik denk dat ik keihard zou gaan zitten janken omdat ze mijn kindje pijn doen.

@babyboo, eigenwijs he die kleine van prinsesje, en die van mij houdt zich aan de afspraak en wacht op prinsesje.Prinsesje houdt de lijst op.Fijn dat jij er een keer wat van zegt, Jij was kampioen overtijd lopen nu gaat de kroon naar prinsesje.:D

Jammer dat je vriend weer aan het werk moet, Goed dat je in ieder geval nog afgekolfde moeder melk geeft, net wat je zegt het is voor een goed doel.Fijn dat we weer wat van je hebben gehoord.We begonnen je al te missen.

10. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    Hier net bijgekomen van een paniekaanval..pfff..
    Werd ineens niet zo lekker, druk op mijn borst en ging dus hyperventileren.
    Vroeger veel last van gehad toen ik een andere pil kreeg van de dokter ( dus hormonen)
    IK weet dus dat dit gebeurd met je lichaam,maar het is best eng als je alleen bent en dan ook nog een kleintje hebt.
    Maak mij toch gewoon wat druk om de bloeddruk, niet bewust maar gaat vanzelf.
    Ik moest zo huilen en de kleine meid deed natuurlijk mee, want mijn paniek alleen maar erger maakte.
    Heb toen even met mijn vriend gebeld ( heeft kerstdiner op werk, dus laat thuis)
    Het ging toen gelukkig weer wat beter.
    Gaat dus lekker met die KLOTE hormonen!
    Mijn moeder is hier heen gekomen en we hebben samen de kleine in bad gedaan.
    Ze is nu net weg, ben gelukkig weer rustig!

11. Robin88

Robin88 Actief lid

10 jun 2011
    476
    0
    0
    Hoi dames,

waar halen jullie de tijd vandaan om up to date te blijven haha.

Met Sem en mij gaat het best goed. De borstvoeding is goed op gang, Sem loopt af en toe gewoon over :p Heb het idee dat ik veel te veel voeding heb :( Mijn borsten staan echt af en toe op knappen...
    Voeden buiten de deur heb ik nog niet gedaan. Wel bij mijn ouders thuis maar nog niet echt in het openbaar. Het aanleggen duurt soms nog even en dan heb ik liever geen pottenkijkers.. Als het straks makkelijker gaat vind ik het geen probleem om in het openbaar te voeden. Wie het niet wil zien kijkt maar de andere kant op :D
    Doet het voeden bij jullie ook af en toe zo'n pijn? Aan mijn linkerborst valt het nog wel mee, maar rechts zit ik echt af en toe met kromme tenen :(

Heeft hier iemand ervaring met de BtoB kolf van Difrax?
    Op mijn werk is niet echt een ruimte om te kolven en hij lijkt me heel handig omdat je hem onder je kleding kan dragen.

12. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    Sorry voor mijn gezeur hoor, jullie zullen wel denken die heeft ook altijd wat!

13. Robin88

Robin88 Actief lid

10 jun 2011
    476
    0
    0
    @Goofie, wat vervelend joh dat je je zo slecht voelt. Hopelijk gaat het snel weer beter!! *hug*

14. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    Das schrikken :$, gelukkig maar dat het weer een beetje gezakt is.
    Fijn dat je moeder lekker is komen helpen.
    Doe je een beetje rustig aan, let goed op jezelf en op de kleine meid.Je kleintje heeft er niks aan als mama knock-out gaat.

15. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    Zeur maar lekker door.:D
    Jouw gezeur is afleiding voor mij, en ik vind het wel leuk om ervaringen/verhalen te lezen over hoe het gaat.

@Robin, ik blijf up-to-date omdat ik elke dag kan lezen, ik wacht nog steeds.Dan blijf je wel up-to-date.

16. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    Vind het gewoon helemaal niks als ik alleen ben, kan niet goed alleen zijn..
    Ben ook echt nog aan het wennen dat ik het alleen moet doen overdag.
    Ben gewoon een onzekere miep geloof ik!

17. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    Nou leuke ervaringen zijn dit niet haha..
    De pest is dat ik weet dat ik heel sterk ben, laat de zwakte alleen af en toe teveel toe.

18. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    Onzekere miep, vind je het gek je hebt net een kleintje.
    Dat is niet niks, je moet overal aan wennen de kraamzorg is weg.
    Je staat er nu alleen voor, en tuurlijk heb je wel bijv je moeder waar je bij kan aankloppen.Maar ik vind het niet meer dan logisch dat je af en toe onzeker bent.Je bent pas net moeder.Dat is wennen.
    Over een tijdje gaat het echt wel beter, dan ben je wat meer gewend.

19. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Goofie, dat onzekere is normaal hoor. Ik had dat ook toen ik bevallen was van fenna, en Janco ging werken. Vreselijk vond ik dat. Ik zat echt de uren op de klok weg te kijken tot hij weer thuis kwam.

20. Robin88

Robin88 Actief lid

10 jun 2011
    476
    0
    0
    Wacht maar zodra hij/zij er is dan wou je dat je nog een keer de tijd had :) Tis dat mijn kleine man even uit zit te hikken bij pappa op schoot voordat ik verder kan met voeden :D

@Goofie, alleen zijn is ook absoluut niet leuk. Mijn man heeft nu nog 1,5 week vrij en dan moet hij ook weer werken. Moet er echt niet aan denken om alleen te zijn :( Maar goed ik mag al blij zijn dat hij vrij heeft gekregen. Eerst zou hij gewoon moeten werken maar na lang "zeuren" mocht hij vakantie opnemen. Maar goed ook want was me echt niet alleen gelukt!!

Deel Deze Pagina