December 2011 Mama`s!! Deel 5.

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door carrolyn, 28 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ik kom even tussendoor een foto posten van mijn dame, sinds vandaag zonder sonde!! :D EINDELIJK dat mooie gezichtje eens goed kunnen bekijken zonder slangetjes en enorme plakkers!!

2. Babystew

Babystew Niet meer actief

Over een tweede: Ik had het enkele dagen na de bevalling alweer over een tweede.. Vaak zijn het ook de hormonen, en ik was nog lang niet klaar met zwangeren. Denk dat dat in mijn geval ook meespeelt!
    Maar we wachten nog wel een tijdje hoor, geloof dat het bij een vroeggeboorte sowieso niet verstandig is om binnen 9 maanden alweer zwanger te zijn omdat de kans op herhaling dan groot is. En mijn 1e dochter is nog niet eens thuis. Eerst even kijken hoe het straks gaat met eentje haha, misschien veranderen we dan nog wel van gedachte ;)

3. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

Raar dat ze mij zeggen om de 3 uur wakker maken (als hij slaapt tenminste) maar wel vinden dat hij teveel drinkt.

4. nijnonijntje

Wow wat een mooie meid babystew.

5. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Is hij te licht qua gewicht?

6. Wowkaat

Wowkaat Actief lid

26 apr 2011
    375
    0
    16
    Daisy: Gefeliciteerd meid met jullie zoon! Eindelijk is hij er! Ik hoop dat alles goed met jullie gaat. Geniet ervan.

@all: Hele fijne kerst!! Hebben jullie een fijne kerst? Zeker erg bijzonder om kerst te vieren met jullie kleintjes?

Ik heb sinds gisterochtend 11 uur krampen (voelen als darmkrampen). De krampen werden minder na het douchen vanavond, maar een uur daarna weer heftiger, maar er zat iedere keer ongeveer 10 minuten tussen. Ook doet mijn onderrug pijn (zeurend gevoel die erger wordt tijdens een kramp). Ik hoop echt dat dit weeen zijn. Ben maar uit bed gegaan, slapen lukte niet. Ook moet ik heel vaak plassen. Hadden jullie dit ook?

7. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @wowkaat spannend meis!ik duim dat het door zet!ik had het zelf wel de harde buiken kwamen vaker en mijn rug werd ook steeds pijnlijker.ik hoop voor je dat het begonnen is!

@voeden hier voed ik ook om de 3 uur en s.nachts lukt het me 5 uur tussen te laten.ik geef bv weet niet of dat anders is

8. nijnonijntje

@sniffy
    Nee juist niet. Hij is ruim 4 kilo. Dus dat is raar he!

@nadesy
    5 uur er tussen 's nachts. O wat lekker, dan kun je goed een paar uur dooorslapen! Ben jaloers. En dat met bv.

9. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Babystew, ik vind je meisje toch best wel op jou lijken hoor :)

Wowkaat, ik hoop dat het doorzet, en het zou heel goed kunnen dat het doorzet, bij mij begon het 3 keer met zulk soort weeen, alleen de laatste wilde het maar niet doorzetten, ergens denk ik toch dat ik het tegen heb gehouden omdat ik te onrustig was. Maar ik zal voor je duimen, wordt dat wel een kerstkindje :)

Hier beetje vreeeemde kerst, wil het vieren, maarhet voelt toch anders en druk, alsof ik mn draai nog niet heb gevonden.
    Gister gegourmet en vandaag schaatsen, daar heb ik zin in.
    Mijn nacht was aaaargh en ik lig toch wel wat in de clinch met mn vriend, wat haaaaaat ik de ps3 met zn fifa 12, soms denk ik dat dat zijn vrouw is ipv ik.
    Liet hem schrikken toen ik hem. (Voor de grap) pingde dat ik nog een baby wilde, ahahahahaha lig dubbel hier

10. PeTera

PeTera Actief lid

11 mei 2010
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    In t zkh hebben ze tegen mij gezegd dat je van bijvoorbeeld 8 naar 7 voedingen gaat, juist om 1 nachtvoeding te minderen. De voedingen overdag blijven om de gemid 3 uur, maar s nachts rek je langer zo. Dat is ook zo bij van 7 naar 6 voedingen, dan laat je de nachtvoeding weg, maar overdag blijf je om de 3 uur, s avonds rek je dan wat langer.

Als je interesse hebt, wil ik je schema's wel hier zetten. Ik houd me er er niet exact aan, maar vind ze wel een makkelijke leidraad.

11. nijnonijntje

Ja graag ik ben heel benieuwd.
    Zou namelijk niet weten hoe ik er 's nachts een voeding af krijg.
    Hij meld zich gewoon als hij honger heeft.
    Maar dus overdag wel om de 3 uur voeden dan?
    Ik snap er helemaal niks van.
    Ben benieuwd naar het schema.

12. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    Mij is verteld dat een baby 150cc per kilo gewicht minimaal nodig heeft.
    El.ynn weegt bijna 4 kg dus 4x 150cc.
    Bij ons werd verteld tussen de 3a4uur voeden.
    Wij geven in principe tussen de 3a4uur voeding, meestal komt ze tussen die tijd zelf.
    Maar als ze in de nacht komt krijgt ze ook en als dit dat voeding nummer 7 is vind ik dat ook prima, ze drinkt vaak nog steeds niet de volledige fles leeg.
    Maargoed ben er nu ook wel achter dat de een dit zegt en de ander dat, dus zolang mijn kind er goed uit ziet, volg ik mijn eigen gevoel een beetje hoor.
    Wordt soms gek van al die regels.

13. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    Ik bedoel dan in totaal 4x 150cc. Dat verdelen we dan over de dag natuurlijk.

14. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

3 mei 2011
    986
    8
    18
    moeder
    wowkaat: hopelijk zet het door. heel veel suc6

babystew: wat een mooi meisje. en wat fijn dat de sonde er uit is, blijft bijzonder als je eindelijk het hoofdje compleet kan zien zonder plakkers. bij onze dochter zat het hele hoofd onder de draadjes en infusen(na een week mocht het er al allemaal af maar ik was toen ook heel blij dat ik eindelijk het hele hoofdje kon zien)
    ik wou ook direct weer voor een 2e(hormonen je bent moeder maar je kan amper bij je kind zijn), bij ons ook niet verstandig omdat we eerst moesten weten of de hartafwijking erfelijk was en of ze nog meer mankeerde.

meld me weer met bib.

gaan zo maar effe naar de prenatal kijken of ze nog wat leuks hebben.
    hier iedere keer krampen maar dan zakt het weer af, ze heeft gewoon geen zin om met kerst te komen ;)beebje is wel erg rustig vandaag maar heeft wel wat bewogen.
    morgen weer voor controle naar het ziekenhuis, kijken wat ze dan voor me kunnen doen.

15. Robin88

Robin88 Actief lid

10 jun 2011
    476
    0
    0
    Haha het is nog geen 13.00 uur en ik zit nu al op de 5e keer voeden :) Hij maakt er vandaag wel ook echt een potje van moet ik zeggen.

Gisteren zat ik op 8 voedingen in totaal.

16. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    Hier ook af en toe een zooitje hoor. Als ze geen zin meer heeft schreeuwt ze soms de boel een uur later weer bij elkaar. Ach zal wel een x goed komen. Het is ook niet wat zo'n eerste kerst haha.

17. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.902
    9.425
    113
    Gelderland
    Babystew, wat een mooi meisje en wat een prachtige bos met haar! Fijn dat de sonde eruit is. Geeft meteen een heel ander koppie weer.

Nijn, Voeding, je mag 175 maal gewicht, delen door aantal voedingen. Dus als je zoontje 4500 gram weegt doe je.
    175x4.500= 787,5 delen door het aantal voedingen 6 = 131,25 cc
    Mocht je kindje dat niet voldoende vinden mag je tot 200 maal gewicht gaan. Je mag nooit meer dan 1 liter aangemaakte voeding geven of meer dan 30 schepjes voeding.
    Robin krijgt nu 5 of 6 flessen van 150cc water en 5 schepjes. Hij weegt nu ongeveer 4500 gram schat ik dus hij krijgt teveel voeding. Ik laat hem geen honger hebben dus vandaar de keuze om meer voeding te geven. Ophogen flessen, je kan elke fles eerst 10 cc extra geven of meteen proberen de goeie hoeveelheid te geven en dan de voeding te rekken naar 4 uur ertussen zodat er dan 1 flesje afvalt. Maar als je kindje het fijner vind om om de 3 uur te drinken dan zou ik dat nog even zo laten en dan bijv met 10 cc extra erin. Dan gaat hij vanzelf meer uren ertussen laten en bij voorkeur in de nacht. Op de dag moet niet langer dan 4 uur tussen de voedingen laten. Je zou ook nog kunnen kiezen voor forte voeding speciaal voor hongerige baby's. Dit krijg Robin nu ook en dat gaat heel goed. Ik geef dan 3 schepjes forte en 2 schepjes gewoon. Als hij eerder gaat komen voor voeding hoog ik eerst de schepjes forte op tot hij aan het juiste gewicht zit om meer cc te krijgen. Ons schema os nu ongeveer zo, 9.30-13.45-18.00-22.00 en dan kijken we hoelaat hij komt voor zijn eerste fles (nummer 5) Iedere dag is ons schema dus anders tot ik merk dat er ritme in gaat komen dan probeer ik de eerste fles om 7.00 uur in de ochtend te geven en de laatste dan om 22.30 in de hoop dat hij dan de nacht door slaapt maar dat zal nog wel even duren.
    Sorry heel verhaal maar hoop dat het duidelijk is.. Het is een heel gepuzzel met die hoeveelheden en hetis een richtlijn kijk vooral naar je kindje waar hij behoefte aan heeft. Hoe ging het afgelopen nacht?

Cb, ik vertel het cb niet eens hoe en wat eigenlijk.. Ze zijn er voor de prikken en als ik wat wil vragen. Verder gaat alles ene oor in en andere weer uit. De kinderarts vertelde me dat als ik Robin op zijn zij laat slapen hij door kan rollen, ja duhh dat weet ik ook wel.. Maar ik laat hem voorlopig echt nog niet op zijn rug slapen als hij lekker op zijn zij ligt ;)

Heeft iedereen een leuke eerste kerstdag gehad? Wij hebben lekker tapas gegeten met schoonfam. Alleen wilde Robin echt niet slapen gisteravond dus sliep pas tegen half 12. Hij was zo moe dat hij pas weer om half 5 wakker was. Na zijn fles viel hij gelukkig weer in slaap en we hebben met ijn allen uit kunnen slapen tot half 9. Heerlijk!

Wowkaat, hopelijk zet het door maar zo klinkt het wel.. Spannend!

Robin, waar laten die kleintjes het allemaal hè? Hihi, hij wil lekker bij zijn mama zijn.

18. nijnonijntje

@luna
    het verhaal is best duidelijk ;)
    Maar het blijft lastig dat iedereen wat anders zegt en dat het wel lijkt alsof niemand een soort van schema heeft. Maar goed, het blijft dus een gevogel.
    Ik ga dan idd eens kijken of er overdag een fles eraf kan krijgen door te kijken of er 4 uur tussen de voedingen kan komen. Hij zal inderdaad zelf wel aangeven of hij het toch eerder wil hebben.
    Maar je zegt ook dat je altijd probeert om om 7 uur 's morgens de eerste fles te geven. Maar doe je dat ook als hij zich bijvoorbeeld om 5 uur 's nacht al gmeld had voor een fles?
    En met de laatste fles dan? Je probeert de laatste fles om 22.30 uur te geven.
    Doe je dat ook als hij zich 1,5 uur bijvoorbeeld nog een fles heeft gehad? Of rek je het gewoon? Ook als het langer dan 4 uur is?
    Of ga je eerder op de avond al puzzelen en op die manier de laatste 2 voedingen ofzo inplannen?

@wowkaat
    spannend meid. Hoop dat het goed doorzet. Spannend!!!

19. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.902
    9.425
    113
    Gelderland
    #4079 Luna86, 26 dec 2011
    Laatst bewerkt: 26 dec 2011
    Nijn, op dit moment hebben we ook totaal nog een vast ritme en kijken we hoelaat hij komt voor zijn nachtvoeding en afhankelijk daarvan gaan we de dag in maar ik probeer het zo te sturen dat de laatste fles rond 22.00 uur is. Dat kan betekenen dat sommige flessen om de 3 uur gegeven worden of juist om de 4 uur en 15 min.
    Als hijzelf een ritme begint te krijgen door na de voeding van 22.00 uur altijd om 5 uur te komen dan ga ik uiteindelijk proberen die fles van 5 uur te rekken naar 7 uur. Door geen voeding aan te bieden maar een speen. Maar dat zie ik voorlopig nog niet gebeuren hoor. Eerst maar eens zien of hij tevreden blijft op 5 flessen .

Gisteravond heeft hij bijv de laatste fles om 21.30 gehad toen wilde hij niet slapen en heeft hij om 23 uur nog een keer 60 cc gehad. Toen melde hij zich om 4.30 en was rond half 9 wakker maar we hebben de fles pas om 9.30 gegeven en weer om 14.00. Als we nu over 4 uur weer een fles geven en dan weer 4 komen we op 22.00 uit en dan kijken we weer hoe laat hij zich meld. Ik schrijf alles op hoelaat en of hij tevreden is en slaapt zodat ik kan kijken of er een ritme in begint te komen.

20. jonijoni

jonijoni Actief lid

7 mei 2011
    246
    0
    16
    ZH
    Wowkaat en ons2ewonder: het begint bij jullie allebei spannend te worden zo te horen! :)

Babystew: wat een heerlijke foto, kan me voorstellen dat het heel fijn is haar nu echt goed te kunnen zien. Nu op naar huis!

Voor de rest: ik hoop dat de voedingen en het doorslapen overal snel in een fijn ritme komen. Ik vind het erg interessant om alles te lezen, kan ik me vast mentaal voorbereiden op straks ;)

Hier dus nog bib, begin wel steeds vaker voorwee-achtige verschijnselen te hebben, maar nog niets serieus. Ik hoop wel dat het wat uithaalt in de vorm van verweking of ontsluiting ofzo, scheelt straks weer :)

Deel Deze Pagina