Het zet jammer genoeg niet door . Nog steeds weeen af en toe, maar onregelmatig. Morgen moeten we sowieso naar de gyn, kan ze meteen voelen of er al voorwerk gedaan is . Ons2ewonder: hoop dat het bij jou ook gaat doorzetten. Jonijoni: gaat het verder goed? Wat voor voorwerkklachten heb je? Babystew: wat fijn dat het goed gaat met mila! Wat een poppetje, geniet van jullie kleine meid zonder al die slangetjes. Nijn: hoe gaat het met jou? Kan je een beetje genieten van kerst en jullie gezinnetje? Ik ga nog ff nothing hill kijken en daarna met vriend en hond naar mijn zus en ouders voor een uurtje. Fijne dag allemaal!
Oke, ik snap het, dat ga ik zo dan ook maar eens proberen. Ik schrijf het ook op hoor, maar vind nog steeds een grote soepzooi. Maar misschien dat ik op deze manier er wat meer van af kan lezen.
jonijoni: tis hier al een paar weken zo aan het rommelen dus denk iedere keer dat het begint. aangezien het strippen vorige week niet heeft geholpen hoop ik dat ze me morgen misschien inleiden want trek het gewoon niet langer. wowkaat: jammer dat het niet door zet, misschien komt het straks weer. hier smorgens en sávonds meer last de rest van de dag niet
@wowkaat: he jammer.. misschien vanacht dat t doorzet! @babystew: aaah mooi om mila eens te zien zonder de stickers en slangetjes idd! moet echt geweldig zijn als mama! @voedingen, schema's: eehhm.. raken jullie niet tureluurs van al die cc's en voedingen en uren en opschrijven?? Of ben ik nu de enigste die eigenlijk gewoon voed (bv) als de kleine komt en totaal niet kijkt naar uren.. Tjah ik hou het wel iets in de gaten, dat hij overdag niet veel langer dan 3 uur slaapt.. maar ik schrijf niks op.. en komt ie met een uur weer.. naja het zei zo. Ik zit ook echt niet op een ritme.. en dat hoeft van mij ook helemaal niet. Als ik weg wil ga ik weg, en als hij dan onder het wandelen honger krijgt dan moet ie maar even wachten tot we thuis zijn.. Doet iedereen dat? opschrijven enzo?
Blackbird, dat is het verschil van borst en flesvoeding denk ik. Je kan wel fles op verzoek geven hoor maar persoonlijk vind ik het fijn om uiteindelijk met vaste tijden te voeden . Opschrijven doe ik voor mezelf omdat mijn hoofd anders over loopt. Geeft me veel meer rust.
Hier ook geen lijstjes hoor, gewoon wanneer madame wil. Lom meestal wel op 6/7 keer per dag, gisterenmiddag om de twee uur, mevrouw had ook zin in kersteten denk ik!
Ik schrijf ook niks op hoor en Meira krijgt fv. Ze komt uit zichzelf om de 4 uur. Maar met fv mogen ze niet te snel weer omdat het zwaarder is dan bv.
Ja ik schrijf het ook op, omdat ik het anders vergeet. Ook hoeveel hij drinkt enzo. En aangezien hij ook heel slecht slaapt, schrijf ik dat ook op om te zien hoe hij en hoe lang hij slaapt en of daar een patroon in zit, of dat ik iets kan veranderen of iets dergelijks. Vind het wel fijn. Denk idd ook wat luna zegt dat dat het verschil is van bv en fv. Ik voed ook liever op vaste tijden. Is voor mezelf ook straks met mijn werk makkelijker. Maar goed iedereen moet doen waar die zich goed bij voelt en wat voor je het makkelijkst is toch? Er is geen juiste manier. Maar ieder heeft een eigen manier of een manier dat voor je kind werkt. Daar gaat het namelijk om. Niet elke kind hetzelfde. Daarom zijn er ook allemaal verschillende manieren.
Nijn, de samenstelling van fv is constant het zelfde. Dat van bv wisselt . Dus met fv is het voordeel dat je daar een schema in kan maken. Je weet gewoon wanneer je kindje over het algemeen komt voor voeding. Ik vind het ook wel handig met fenna. Als ze naar school moet enz
Sniffy, dat klopt. Dat vind ik ook handig. Daar kun je iets makkelijker omheen plannen. En als de ritme er eenmaal is, dan is het helemaal handig. Hoe lang zijn jullie beebjes overdag eigenlijk wakker?
Meira is s ochtends een uurtje wakker en aan het eind van de dag, de ene keer rond etenstijd en de andere keer rond 21.00u
Hoihoi, Wowkaat, jammer hoor dat het niet doorzet. Hopelijk kan de gyn morgen wat voor je betekenen. Babystew, wat een mooi meisje en wat een hoop haartjes zeg. Blackbird, dat heb ik idd ook. Ik moet al nadenken welke kant er aan de beurt is. Laat staan dat ik al die ccs en zo bij moet houden. Ik vind het prima zo, op verzoek voeden, bij Stijn ook altijd gedaan en voor ons werkte dat het beste. @voedingen, hier ook geen schema; voed gewoon op verzoek en zit denk nog wel op 8 voedingen per dag. Mag flesvoeding eigenlijk ook niet op verzoek of moet dat echt met schema? Vind het zelf zo sneu om ze bijv wakker te maken voor een voeding. Met werken gaf ik twee flesjes bv mee, mocht hij dan 3 keer komen, dan kreeg hij nog een beetje flesvoeding. @wakker zijn, hier vaak s morgens en begin van de avond een half uurtje; dan ligt ze lekker rond te kijken. Hier voel ik me een beetje down vandaag, vannacht ook niet zo lekker geslapen. Noor ging pas om 1 uur slapen door krampjes en kwam om 4 en 7 uur weer. Ze wil ook nog steeds niet in dr wiegje slapen s nachts, overdag wel. Tussen de middag is het slapen ook niet gelukt, wel ff lekker op bed gelegen. Maar ik wil me gewoon goed voelen, en niet zoals nu: onzeker, hoe ga ik het straks allemaal doen met 2 kids enz. Net ff een klein rondje gewandeld en dat was wel lekker. Vanaaf carcasonne doen met manlief en daarna maar vroeg naar bed en ik heb bedacht om toch maar een kruik in de wieg te leggen, misschien slaapt ze dan ook iets langer. (als ze tenminste in de wieg wil)
@Nelta balen meis dat je je zo down voelt!vergeet niet dat je hormonen ook nog door je leef hen gieren,dikke knuff komt goed je moet je draai vinden kan even duren weet er alles van ik had er ook moeite mee met een tweede,en nu de derde er is merk ik dat ik veel relaxter ben
Ja het zijn idd vast de hormonen in combinatie met te weinig slaap. Vind het ook best lastig om mn aandacht goed te verdelen tussen alle twee.
Ja dat is ook moeilijk,vooral omdat de kleine nu veel zorg nodig heeft,maar komt echt goed al kan het even duren voordat je de ritme erin hebt gevonden,
tjah het zal idd het verschil tussen fv en bv wel zijn.. maar maken jullie dan iedere keer je kindje wakker rond "voedertijd"? of is hij/zij dan wakker? ik maak L.ars bijna nooit wakker, alleen als ik overdag vind dat ie echt te lang blijft slapen. (ik wil snachts ook graag slapen) wisselen qua borst doe ik eigelijk op gevoel, ik voel gewoon welke het volste zit, soms doe ik dus 2 voedingen achter elkaar uit 1 borst.. maar dat komt denk ik ook omdat L.ars ze echt niet leeg drinkt in 1x.. Uiteindelijk komt het aardig neer op om en om, en anders gaat er 1 wel protesteren (qua stuwing..) @nelta: even *knuffel* voor jou, ik kan me voorstellen dat het echt wel heel veel is, 2 kindjes! L.ars is ook steeds meer wakker, dan ligt ie echt rond te kijken en heb ik soms echt het gevoel dat ik hem moet "entertainen" dus dan mag tie ook wel eens in de box onder de baby-gym
@Blackbird ik geef ook bv en meestal word Elyano wel rond de 3 uur wakker als hij langer slaapt laat ik hem liggen.maar wil niet langer 4 uur overdag er tussen laten zitten.hier drinkt Elyano ook 1 borst per keer maar hij drinkt hem nooit helemaal leeg tis hier soms echt vaak slikken of verslikken
Ik moet hier ook telkens nadenken welke borst hij t laatst heeft gehad . Misschien is een bv armband wel een leuk idee, kan papa kopen voor mama . Mijn rechtertepel begint al te lekken als Koen huilt, links geen last van, zou dat over gaan ? @voedingen, ieder moet zn eigen idee daarin volgen, waar jij en je kindje je t prettigst bij voelt.