December 2011 Mama`s!! Deel 5.

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door carrolyn, 28 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babystew

Babystew Niet meer actief

Mila heeft wel een vast schema, maar dat komt ook doordat ze in het ziekenhuis ligt. Ze krijgt om de 3 uur 90cc (is minder dan gemiddeld maar ze krijgt nog prematurenvoeding met extra calorien enzo) voeding, 7x per dag waarvan ze 1 voeding zou mogen overslaan (dus over de dag zou ze verspreid 90 cc mogen missen). En natuurlijk lopen de uren soms een beetje anders, dan krijgt ze een voeding wat later of eerder. En als ze bijvoorbeeld 1 voeding maar de helft drinkt, dan krijgt ze de volgende 4 voedingen weer 10 cc meer zeg maar zodat het weer goed loopt. Ik ben zelf totaal niet van de regelmaat hoor haha maar dit bevalt me op zich wel, misschien dat ik thuis wat makkelijker word. Maar Mila is er wel goed aan gewend, die wordt om de 3 uur vaak ook echt wakker om te drinken.

Nog even egobericht maar waarsschijnlijk mag ze morgen of overmorgen naar huis :D

2. Tamm

Tamm Actief lid

23 mrt 2011
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    ooh babystew wat een goed nieuws! dan kunnen jullie eindelijk echt lekker genieten;) en met oud en nieuw heerlijk samen zijn!

3. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

Hier zijn de wakkere momenten vaak na de voeding als meneer alweer een half uur ofzo in bed ligt.
    Dat is best lastig. Dan valt hij na de voeding in slap. Leg ik hemin ed en een half uur later is meneer wakke.
    Dan twijfel ik altijd wat ik moet doen. em proberen in slaap te krijgn, wat vaak niet lukt. Of er uithalen. Maar dan is hij na een uur weer moe. valt in slaap, of soms na een half uur al. En dan moet ik hem na een uur weer wakker maken voor de voeding. Vind ik altijd zo lastig hoe ik dat het beste kan doen, zonde hm te verstoren in zijn slaapritme die dan 10 keer niks is.

Ja ik ben zo onzeker over di soort dingen. Morgen heb ik trouwens een afsoraak met de ha. Hij denkt dat ik een depresie heb:(.
    Waarschijnlijk vermoedden een aantal van jullie dat al. In mijn omgeving tenminste wel. Ik zie wel wat de ha morgen zegt, maar wil er eigenlijk helemaal niet aan denken:$

4. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Jullie kindjes zijn wel ideaal met slapen. Onze zoon slaapt toch het liefst op onze armen, krijg hem niet vaak in het wiegje, maar denk ook dat krampjes een rol speelt en karakter, hij is zo anders dan zn jongste zusje. Hij lijkt het om zich heen toch wel allemaal eng te vinden en terwijl zn zusje het toen allemaal wel ok vond is hij juist driftiger in wat hij niet wil..
    Voeding, als kv zwaarder valt zijn de krampjes niet wat vervelender? Of maakt dat weer niks uit?

5. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Brusje, bedoel je dat ze van kv meer krampjes hebben?

6. bellamanuela

bellamanuela Bekend lid

8 mrt 2011
    770
    0
    0
    huisvrouw
    gennep
    ons meisje meld zich om de 3 a 4 uur, en ze krijgt wanneer ze honger heeft. kom meestal wel boven 600 cc per dag uit;)
    we laten haar niet huilen om eten hoor;)

al die regels en dingen erom heen pfff..

hier heeft ze vanacht bij mijn ouders geslapen en daar wou ze om 15 uur nog de fles terwijl wij die dagen ervoor telkens een nacht hadden van 23.00 tot 7.00 of 8.00.. mss toch vreemd denk ik.
    nu is ze ook beetje onrustig maar zal wel goed komen:)

ben blij dat ze er weer is, heb zitten huilen gister dat ze er niet was haha, dacht dat ik het wel kon maar niet dus;)

7. Sjees

Sjees Niet meer actief

Wowkaat,hopelijk zet t snel door!

Nijnonijntje,meis heel goed dat je een afspraak met de HA hebt gemaakt,ik heb na mijn eerste een flinke pnd gehad en loop nu nog onder controle ik heb elke week een pit aan huis en nog gesprekken met de psych,gelukkig gaat t dit keer goed maar ik weet hoe het is,heel veel sterkte en een dikke knuffel.

Voedingen,hier nog steeds een zooitje totaal geen vaste tijden helaas,ze komt de ene keer na 3 uur en de andere na 4 uur,dus ik kom elke keer op vaste tijden uit,ook in de nacht laat ze er maximaal 3 a 4 uur tussen dus van dooslapen hier ook nog geen sprake,volgens het cb gaan de meeste kindjes pas vanaf 3 maand een beetje doorslapen,maar blijf hopen dat L.ois er ook eens wat langer tussen gaat laten binnenkort(luna ben jaloers op je)
    Huiluurtjes,hier vooral tussen 7 en 11 uur sávonds non stop een huilende baby,echt een rottijd maar ja,vanmiddag heeft ze wel voor het eerst 3 uur in haar bedje geslapen,wat was dat heerlijk,echt even rust!

Babystew,ohhh ik hoop echt dat jullie meiske voor het nieuwe jaar bij jullie thuis mag komen,t lijkt me zo vreselijk moeilijk dat je meiske al zo lang in het zkh ligt,knuffel!

1 maand controle van cb gehad afgelopen week en meisje was al 55 cm en 3490 gram!
    Dus ze doet t verder goed.
    24 december verjaardag van mijn oudste gehad die werd 2,was erg geslaagd,dochter is verwend,moet wel zeggen dat ik t echt een rottige datum vind maar ja je hebt t niet voor t kiezen he….en ach heb wel een echt kerstkindje hihih.

8. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    ga naar bed maar wil nog even reageren op dit berichtje:

HOERA!!:D:D

9. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.903
    9.426
    113
    Gelderland

Wat fijn zeg! Eindelijk je kleine meisje thuis bij jullie na al die tijd.. Wat zal dat genieten zijn.

10. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

@sjees
    Dankje. Ja ik zal even zien wat de ha zegt en wil gaan doen.
    Hier net zulke dagen en nachten als bij jullie

@bella
    Zo jaloers op jou nachten!
    Kan me voorstellen dat je moest huilen dat je kindje er niet was. Zou ik ook doen. :) gelukkig heb je je meisje weer thuis!

@babystew
    Hoera!!! Denk dat we hier allemaal je meisje heel speciaal vinden. We hebben erg met jullie meegeleefd. Was toch heel bijzonder. Ze was ook de eerste baby van de decembermama's.
    Zo blij dat ze binnenkort naar huis mag.

11. Robin88

Robin88 Actief lid

10 jun 2011
    476
    0
    0
    Wakker zijn.... Sem is 's morgens niet meer in slaap te krijgen. Hij drinkt dan bij me en dan nemen we hem mee naar onder. Soms is hij dan tot de volgende voeding wakker :$ De rest van de dag slaapt hij gelukkig beter.

Misschien stomme vraag, maar hebben jullie ook moeite met naar de wc gaan? Ik kan zoooo moeilijk poepen :( Vanbuiten is er niks te zien, maar het doet zo'n pijn en het lukt me maar eens in de 2/3 dagen om naar de wc te gaan. Als het zo blijft denk ik toch dat ik maar eens naar de dokter ga bellen want krijg er toch wel aardige buikpijn van...

12. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Robin geen stomme vraag meis,ik kon dag na de bevalling mijn behoeftes alweer doen,vervelend dat je er zo last van hebt

13. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    @Robin: ja klinkt heel bekend van dat niet kunnen poepen, maar het is bij mij binnen een week weer over gegaan.. mss dat dat bij jou ook gebeurd? En veel vezels eten denk ik..

Ik ben er dus net achter gekomen dat ik mijn kleine man waarschijnlijk veel te warm inpak steeds!:$
    Hij was zo aan het huilen weer, dus ik temp. Opnemen.. 37,5! Dat is echt veel voor hem.. en terwijl ik hem aan het omkleden was kwam hij helemaal tot rust!
    Gelijk ook maar even de (voorwarm) kruik uit zijn bedje gehaald.. en nu ligt ie prinsheerlijk te slapen!
    Voel me weer echt een amateur.. heb ik t zieltje al die tijd oververhit zowat.. :(

14. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    ach meis,je niet rot voelen dat kan iedereen toch overkomen,hier houd ons ventje zich al zelf warm vanaf de tweede dag en heeft al helemaal geen kruik meer,maar een ander kindje heeft het wel weer nodig,hou het gewoon goed in de gaten en temp hem wat vaker,

15. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Babystew; wat een geweldig nieuws, mila mee naar huis! Geniet ervan. Wat n mooi meisje, mooie bos haar.

Wij hebben heerlijke kerstdagen gehad, gister bij mijn ouders en vandaag schoonouders. Erg gezellig en genoten van ons meisje met onze families. Ze slaapt al anderhalve week door nu, 6 tot 8 uur tussen voedingen. Regelmatig krampjes, maar verder gaat het perfect morgen is ze al weer 2maanden, wat gaat t hard... Vriendlief is lekker de hele week vrij!

16. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    Ik word echt gek. E.lynn komt wel voor de voedingen maar de laatste 2dagen drinkt ze erg weinig. Snap het niet en word er onzeker van. Pff.. Verder doet ze het prima. Wel zin ze onder de rode pukkeltjes in haar gezicht. Maar dat drinken maak mij een beetje zorgen om. Het is nu dag 3.

17. jonijoni

jonijoni Actief lid

7 mei 2011
    246
    0
    16
    ZH
    wowkaat: vooral dingen als steken onderin, menstruatieachtige krampen die een beetje komen en gaan, harde/gevoelige buik, dat soort werk. Soms ben ik ook ineens onwijs misselijk vanuit het niets, maar geen idee of dat er ook bij hoort ;)
    Jammer dat het bij jou niet doorgezet heeft! Hopelijk is er in ieder geval goed voorwerk geleverd :)

ons2ewonder: dat is vervelend ja, kan me voorstellen dat het na weken rommelen wel een keer klaar is. Hopelijk komt de kleine snel, of willen ze inderdaad inleiden!

Babystew: wat een super nieuws! Toch nog voor het nieuwe jaar!! :)

Nijnonijn: ik snap dat je er niet aan wilt denken, maar ik vind het echt super goed van je dat je er met de huisarts over gaat praten! *dikke knuffel voor jou*

Goofie: ik heb er nog geen ervaring mee, hopelijk kan een ander je hier helpen en anders even vk/cb bellen?

18. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    @Babystew
    HOERA, wat fijn dat Mila vandaag of morgen met jullie mee naar huis mag
    Wat zullen jullie blij zijn zeg!
    En wat een prachtig meisje is ze idd !

19. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    @Goofie
    Ik zou gewoon even het CB bellen,daar zijn ze voor !
    Hoeveel drinkt E.lynn nu dan ?

@Wowkaat
    Hoe is het nu ?

@Nijnonijn
    Goed van je dat naar de HA gaat
    Ik heb me bij de 1e heel vaal rot en naar gevoeld en heb er nooit iets mee gedaan,dacht kan het allemaal zelf wel
    Hier was hij best een moeilijk kindje ,veel huilen,weinig slapen echt niet zo n leuke tijd gehad toen en dat vrat enorm aan me
    Dus echt petje af dat je nu gaat
    Hele dikke knuffel voor jou!

20. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    Hier ga ik zo de osteopaat even bellen
    D.jaydian doet het verder echt goed,maar hij is de laatste 3 dagen wat onrustig met slapen,op de arm in de maxicosi of in de wipstoel gaat het goed,maar gewoon in de box of in zijn wiegje heeft hij echt moeite met in slaap komen
    Net ook weer en we hebben nu een handdoek onder zijn matrasje gelegd en hij slaapt ineens
    Dus misschien toch iets van een reflux,we nemen nu geen risico s dat het weer zo ver gaat als bij de 1e
    Dus even na laten kijken dan maar

Deel Deze Pagina