December 2011 Mama`s!! Deel 5.

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door carrolyn, 28 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Luna, ik weet niet of het vaker bij meisjes voorkomt .

Ze moet in maart naar het zkh voor een echo.

2. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Tamm hoe gaat het met het afbouwen van de bv?

3. jonijoni

jonijoni Actief lid

7 mei 2011
    246
    0
    16
    ZH
    Mijn bezoek kwam iets eerder dan verwacht en nu ben ik mijn reacties kwijt. Wat ik nog weet:

Ons2ewonder: gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! :)

Nijnonijn: vervelend meid, maar een eerste (belangrijke) stap is nu in ieder geval gezet en nu kan je er gerichts iets mee doen. Hopelijk gaat het snel beter met je. Dikke knuffel!

Zeepaardje: hopelijk gaat het snel weer beter en heb je ook nog snel je kleintje in handen! :)

plus, dan mag ik ook eindelijk :D Het is hard gegaan met de lijst, nu duurt het wachten met al jullie verhalen al helemaal lang, ook al loop ik nog niet eens overtijd.

Iedereen met borstontsteking en zielige kindjes: veel sterkte! Ook al is het niet altijd even leuk en makkelijk zo'n baby, ik kijk er toch wel erg naar uit ;)

4. Tamm

Tamm Actief lid

23 mrt 2011
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    sniffy, t gaat best goed, heb al veel minder melk in de borsten.. geef nu steeds naar een borstvoeding nog een klein flesje melk.

vandaag de voeding van 1 uur smiddags ook laten vallen.. de borsten doen nu wel een beetje zeer.. maar het is nog te doen.

nu krijgt hij alleen nog om 10 uur savonds bv en in de nacht, de rest allemaal flesjes.

alleen sinds gister voel ik me niet zo lekker.. weet niet of er een beginnende ontsteking aan zit te komen, of dat er gewoon wat heerst.. even in de gaten houden;)

5. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Tamm, als je te volle borsten hebt moet je hem toch even aanleggen of met je hand je borst kolven. Want op een ontsteking zit je ook niet te wachten ;)
    Je borsten goed masseren als je onder de douche staat.

Ik heb soms nog het toeschietreflex. Maar ik kan mijn gewone bh's weer aan . Ik gebruik ook geen zoogcompressen meer maar een wattenschijfje voor het drupje melk wat er soms nog uit komt.

Drink je ook nog saliethee?

6. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Oh er heerst ook genoeg hoor, hier is het een snotter en hoesthuis ;)

7. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.907
    9.430
    113
    Gelderland
    Even een babyslaapvraagje, wat hebben jullie kindjes aan in bed en hoeveel dekens, kruik ect. De nachten dat Robin tot nu toe goed geslapen heeft waren de nachten dat het minder koud was buiten. Nu twijffel ik of ik hem niet warmer moet toedekken. Je gaat wat zoeken hè als ze zo moeilijk slapen...

8. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Meira ligt onder een dubbelgevouwen deken , laken, bakerdoek en kleertjes .

9. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    L.ars slaapt in een wiegje, onder 2 dekentjes en een lakentje. in een boxpakje.
    Voor hij het bedje in gaat, leggen we er even een kruik neer, zodat hij niet in zo'n steenkoud bed komt:D maar de kruik leg ik niet echt meer bij hem, wel in de wieg maar buiten alle dekens om (hij bezet nog niet zo'n groot gedeelte van de wieg;))
    inbakeren zijn wij dus weer mee gestopt, L begon er heel erg tegen te vechten, en nu slaapt ie weer veel beter zonder.

Er staat dus wel een raam open op de kamer, aan de andere kant van waar de wieg staat.

10. Tamm

Tamm Actief lid

23 mrt 2011
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja vadaag al 3 koppen thee gehad..:p haha valt eigenlijk best mee hoe vies het is..

11. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Heel vies is het niet, maar ik zou niet kunnen genieten van een kopje saliethee ;)

12. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

Ja dat probleem heb ik dus ook. Maar ik geef dus nog 8 voedingen daarom geef ik overdag minder dan 's avonds en 's nacht, omdat hij anders echt tegen de 900 ml per dag krijgt.
    Maar ja 's nachts met hij zich nog wel om de 3 uur, dus ja ik klungel nog lekker met al die voedingen.
    Wou maar dat het hier hielp om 's avonds meer te geven en dat meneer dan meer uren doorsliep en hij een voeding over zou slaan.
    Daar kan ik alleen maar van dromen. Hoe meer drinken ik geef hoe meer hij er aan gewend raakt en steeds meer gaat vragen ipv meer uren doorslaapt.
    Ht lukt jou ook om overdag 4 voedingen te geven. hier dus niet. meneer meld zich om de drie uur of slaapt helemaal niet en dus zit ik overdag ook aan 6 voedingen. Hij drinkt echt veel. Zo lastig controle over te krijgen.

13. coon

coon Bekend lid

18 apr 2011
    931
    0
    0
    NULL
    NULL
    voor iedereen die zich niet lekker voelen of de kindjes niet mee werken hopelijk gaat het allemaal snel weer wat beter.

vanmiddag in het ziekenhuis geweest voor me bloeddruk controle.nou het was nu het andere uiterste nu was ie te laag hij is 112/70 dus moet gelijk stoppen met de med en dan maandag naar de HA voor controle om te kijken of het zonder med ook goed blijf gaan.ik voelde wel aan me lichaam dat ie te laag was maar zo laag had ik niet verwacht.hopelijk kunnen we dit hoofdstuk snel helemaal sluiten.
    nu nog 1 keer naar het ziekenhuis over 3 weken voor wond controle.

14. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.907
    9.430
    113
    Gelderland
    Coon, jeetje dat is ook wat. Hopelijk pakt je lichaam het zelf weer op.

Nijn, kun je niet beter overdag juist meer voeding gaan geven inplaats van de nachten? Mij is verteld dat hoe meer voeding overdag in een kortere tijd hoe meer dat vult. Dus overdag elke 3 uur of doe je dat nu ook? Verder wil ik je even een dikke knuffel geven. Vind het goed van je dat je naar de ha bent gestapt!

Slapen, Robin ligt in zijn ledikant met kleertjes, romper lange mouw en een slaapzakje. 1 deken dubbel en een enkele en dan stop ik hem extra strak in met een badcape erover. Klinkt wel heel warm maar zo voelt het niet.. Hij voelt zelf ook helemaal niet warm eerder koud. Julian sliep juist altijd heel goed op warmte. Of verwen ik hem nu teveel?

15. Tamm

Tamm Actief lid

23 mrt 2011
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    slapen: I. is snel warm (heeft ie van mij:p) ik heb een pacco inbakerdoek, daar leg ik hem in, in alleen een romper met lange mouw. en een dekentje dubbelbevouwen..
    hij voelt niet koud aan dus t zou wel goed zijn;) nu zit die doek in de was, dus baker ik hem in een wikkeldoek.. dan doe ik alleen zijn broekje uit. warm zat.. verwarming staat ook iets aan op zijn kamertje

16. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    @brusje : Hier FV . Pepti – koemelkvrij !

@ hoeveelheid 6 x 90 + 3 schepjes en heel soms komt ze na 2 uurtjes weer en krijgt dan 60 cc. Maar eigelijk heeft ze dan bij de vorige fles 50 cc laten staan. Meer krijgen we er niet in. In verhouding met haar geboorte gewicht en het gewicht bij een maand is ze ook te weinig gegroeit waardoor we ook eerder terug moeten komen.

@ bedje : 2 dekentjes, een lakentje, half in een omslag handdoek en kleertjes.

17. nijnonijntje

Ja dat is mij ook gezegd, maar ik krijg niet de indruk dat het helpt, daaarom veranderd. Geef nu 5 keer per dag 110cc en 'savonds en 'snachts (dat is dan nog 3 keer) 120 cc.
    Denk je dat ik het eens andersom moet doeen ofzo? Gewoon proberen? Of anders?

18. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Overdag zit ze idd aan 4 voedingen, om de 4 uur.

Er is ook nutrilon Forte, voor hongerige baby's.

19. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Nijn, als je eens rond 23 of 24.00 eens 150 geeft, misschien slaapt hij er langer op en slaat hij een voeding over. Zijn maagje is dan langer vol?

20. nijnonijntje

Ja dat wil ik ook proberen, maar is die stap niet te groot dat? Van 1e0 (135) naar 150 (165)?

Deel Deze Pagina