December 2011 Mama`s!! Deel 5.

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door carrolyn, 28 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamm

Tamm Actief lid

23 mrt 2011
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja een kleine 2 weekjes over gedaan.. ongeveer om de dag liet ik een voeding vallen.. en helemaal zonder kolf he..:D ik heb denk ik 2 x met de hand afgekolft.. ooh ben zo blij dat ik er nu vanaf ben;)

2. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    ik ben in 1 dag gestopt en na 2 dagen kwam er hooguit nog 60 cc ( was totaal van beide kanten ) na 1 x per dag kolfen. Bij mij was het dus op.

3. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Lin, jij was dan helemaal zo klaar. Het was dan idd op.

4. jonijoni

jonijoni Actief lid

7 mei 2011
    246
    0
    16
    ZH
    Florabella: wat een onwijs lief filmpje :)

Sniffy: ik hoop borstvoeding te gaan geven, maar geen idee of ik dan tepelhoedjes
    nodig heb perse?

Lin: succes alvast voor morgen! Ik duim hard mee dat ze iets voor jullie kunnen doen.

5. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Klopt was ook helemaal op. E.smee was ook in 1 dag 75 gram afgevallen , toen ook direct de knoop door gehakt om te stoppen.

6. Florabella

Florabella Fanatiek lid

8 dec 2010
    4.323
    0
    0
    Juf!
    Limburg
    Ben bezig met een slaap in je wieg dag.....nou het is tot nu toe huil in je wieg en mama troost dag....

7. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Misschien tijd van het sprongetje Flora.

Hebben jullie al een groeispurt vernomen? Hebben jullie ook het boek oei dat ik groei?

8. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    Hier ook maandag naar het cb. Heb een hoop vragen.
    Elynn spuugt ineens de afgelopen 2 dagen veel meer. Echt na de voeding.
    En natuurlijk zo tussen mijn rieten haha

@ flora: leuk filmpje!
    @ sniffy: had honger vanacht haha

9. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    Fijn om te horen dat er meerdere zijn met tranen. Dacht echt dat het aan mij lag.

10. PeTera

PeTera Actief lid

11 mei 2010
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha gelukkig, ik ben niet de enige ;)
    Ik klaag wel, maar als hij eenmaal aan t drinken is (zoals nu) is er toch niets mooiers !
    En t zal wel allemaal sneller gaan na verloop van tijd, K.oen is ook pas (al) 1 maand vandaag !

11. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Flora; wat n lief filmpje!

Jonijoni; de laatste decembermama die moet bevallen! Wetennwe dan eigenlijk al of zeepaardje bevallen is? Overtijd lijkt me niet fijn, zeker niet als iedereen blijft sms-en/bellen. Voel je je verder nog goed? Succes!

Oei ik groei; heb de app gedwonload op mijn Iphone, kun je de sprongetjes volgen erg informatief.

Spugen; had Isa net in bad gedaan en voeding gegeven, kwam alles er uit over haar schone kleding, mijn pyama, ons bed.. Ze leek er zelf geen last van te hebben. Gebeurt af en toe vlak na de voeding, deze week al 2 keer eerder maar toen was ze ook ziek.

Weer; idd helemaal niks! Ga niet weg met dit weer, bang dat de kinderwagen wegwaait, haha. We hebben een lek op zolder in de dakkapel, water vindt zijn weg omlaag via de lamp in onze slaapkamer, fijn met dit weer. Hebben t vorig jaar ook al gehad, de dakdekker al gebeld maar waren dicht ivm verhuizing, als t goed is bellen ze zo terug voor n afspraak op hopelijk korte termijn..

12. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Petera; helemaal eens ik vind borstoeding geven ook prachtig! Zit er wel mee wat te doen als ik ga werken, wilde dan eigenlijk stoppen, maar nu het zo goed gaat twijfel ik. Ga 4 dagen werken dus nogal wat om te kolven.

13. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Goofie, ik ook :D ;)

14. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Bv geven is idd het mooiste wat er is. Het zien groeien van je kindje door jou melk.

Moeten ze natuurlijk wel drinken ;)

15. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Joni, normaal gesproken heb je geen tepelhoedje nodig. Als je een vlakke tepel hebt kan je kindje de tepel niet altijd goed pakken. Dan zijn th echt een uitkomst.

16. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    Ik heb een keer een vriendin een sms gestuurd, ze smsde mij weer: En is de kleine er al, en ik smsde terug ja hij is al 3weken oud.De rest van de week liet ze mij met rust.Heel lullig maar het werkte wel.k werd op het einde ook constant gebeld, ik heb me telefoon gewoon uitgezet op een gegeven moment.

17. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    @weer: hier is het ook bagger, vanacht was het helemaal erg zeg!
    De schutting bij de buren is al omgewaaid:$
    Ben blij dat die van ons er nog staat hihi..
    Dus niet de deur uit vandaag, krijg straks nog visite dus dat is een goeie smoes haha..
    En zit op een pakketje te wachten, heb de laatste tijd veel besteld via internet de postjongen zal wel denken.
    Laat het nou toevallig ook een leuke vent zijn;)

18. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Hee meiden, even een teken van leven!!

Heb wel elke keer meegelezen, bij het naar bed gaan en dus in bed, maar dan was het alweer zo laat en te moe om te reageren dus nu even een momentje voor mezelf opgezocht :D

Wat een leuke foto's zag ik allemaal voorbij komen!! En wat worden ze eigenlijk al groot he?! IK verbaas me er elke dag weer over...

@inentingen: hier laat ik alles gewoon doen. Bij Sophie ook gedaan en nu bij Daan dus weer. Sophie had er overigens weinig last van, na afloop.

@gewicht/dieet: hier nog zo'n 7 kilo te gaan. Eet eigenlijk ook gewoon teveel chocola nu maar over 2 wkn mag ik in principe weer sporten dus ik heb mn hardloopschema al klaar liggen. Over 1,5 wk dan even goede nieuwe hardloopschoenen kopen en dan hopen dat het weer mee blijft werken. Verwacht dat ik dan wel wat meer afval en in shape raak. Tenslotte al over 2 mnd mn eerste hockeywedstrijd weer!! :D

@tranen: ja hier ook nog hoor! Vooral bij zielige dingen op tv... :(

@bv/fv: hier alleen maar fv. Momenteel zitten we op 6 voedingen van 120/4. Daan komt netjes om de 4 uur (of iets eerder) en dan 's nachts maar 1x, meestal rond 04.00 uur dus dat is prima vol te houden! Vooral omdat mn man bij elk geluidje wakker wordt, en ik pas bij het echte huilen. Het is dus al 2x voorgekomen dat ik heb doorgeslapen en hij de nachtvoeding alleen heeft gedaan. Wij gaan er nl allebei uit 's nachts, solidair met elkaar :)

@krampjes: vooral overdag bij Daan. 's Nachts gelukkig niet (wat bij Sophie wel was)!! Wij gebruiken Cinababy en tja, of het werkt...hij heeft ze nog steeds natuurlijk maar hoe erg dat is... geen idee hoe het is zonder cinababy.

@cb: wij zijn zojuist geweest! Sophie ook maar meteen gewogen en opgemeten want die eet slecht de laatste tijd. Klopte ook want was maar 100 gram aangekomen in ruim 1 maand tijd!! Wel 2 cm gegroeid...
    Daan was 2 wkn geleden (bij thuisintake van wijkverpleegkundige van cb) nog 3500 gram en vandaag 4190 gram! Mooi gegroeid dus. Zijn lengte ging van 51 cm (geboorte) naar 53.5cm. Heel fijn want met lengte zit hij net ondergemiddeld en gewicht op het gemiddelde! Sophie zit met lengte nl op de -1 lijn en met gewicht duikt ze nu dus zelfs onder de -2 lijn. Dit zijn we dus niet gewend ;)

@lekkende borsten/vloeien: het vloeien is eindelijk gestopt en ook alweer lekker sex gehad met mn man!! En lekker vaak ook ;) hebben natuurlijk wat goed te maken. Helaas wel met condoom want met die ks mag ik echt niet zwanger worden natuurlijk! De cd's die we hebben, zijn alleen allemaal overdata (oudste was van april 2008 :D) maar ze blijven nog allemaal heel tot nu toe! Strax lekker aan de pil hoor, hoeven we die dingen niet meer te gebruiken.
    Lekkende borsten heb ik wellicht nog heeeeeel licht! Het begon bij mij vooral als een vd kids ging huilen...hoppa daar gingen ze weer!! Heb niet het idee dat het nu nog lekt.

@opnieuw zwanger zijn: jaaaaaaaa ik wil!! Ik vind zwanger zijn zoooo leuk!! Maar ja, heb ook 2 probleemloze zwangerschappen gehad. Ten eerste mag ik sowieso het eerste jaar niet zwanger worden (tenminste dat is het advies), daarnaast is de kans klein dat wij op natuurlijke wijze zwanger kunnen worden, maar bovenal wij vinden beiden dat 2 kinderen wel genoeg is! Toch blijft het aan me vreten dat ik het zwanger zijn zo ontzettend leuk vind en ook dat we nog 7 bevruchte embryo's in de vriezer van het zkh hebben liggen.......... In maart krijgen we de nota daarvan (jaarlijkse bijdrage voor de opslag ervan) en die gaan we dit jaar iig nog betalen en dan volgend jaar of jaar erna beslissen wat te doen. Anders worden ze afgestaan aan de wetenschap dus er wordt dan wel wat nuttigs mee gedaan.

Verder hebben we nogal wat te stellen gehad met Sophie. Die was echt even van slag na de thuiskomst van Daan en mij uit het ziekenhuis. Ze wilde overdag niet meer slapen, at slecht (nog steeds wel) en wilde 's avonds ook niet meer slapen! Ook wilde ze niet meer naar kdv waar ze eerst met veel plezier naartoe ging. Ze ging dan ook echt op kdv en met naar bed brengen hysterisch krijsen! Wilde gewoon bij ons blijven... Hebben het naar bed brengen nu na 4 wkn eindelijk onder controle. Heeft wel heel wat hoofdbrekens opgeleverd maar de Supernanny methode (Jo Frost van EHBO) heeft gewerkt! Super fijn want ze heeft nu ook geen wallen meer onder dr ogen. Hopelijk gaat ze ook binnenkort beter eten...

Dan is afgelopen dinsdag mn oma overleden. Dat zat er al lang aan te komen; ze is uiteindelijk 96 jr oud geworden dus een respectabele leeftijd. Voor haar is het beter want ze wilde ook echt niet meer. Nu dus maandag de crematie... En dan is het vreemde dat mn zus de dag erna jarig, mn vader 1 wk later en mn man weer een paar dagen daarna.

Nou, ik ga Sophie maar even een broodje geven en dan in bed stoppen. Daan begint ook wat te mopperen dus die wil denk ik wat aandacht :)

Zal ns kijken of ik nog wat kan spammen strax...

19. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Susan, gecondoleerd !

Al weer van plan om te gaan hardlopen?! Moet er nog niet aan denken hoor na de ks., om te gaan sporten.

Ik heb de pil al weer in huis. Volgende week moet ik naar de gyn voor controle. Zal eens vragen of ik er al mee mag beginnen .

20. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    @pil en condooms: beide in huis!;)

Elynn is echt al vanaf 10uur wakker,beetje teveel van het goeie hoor ;)
    Ze tilt trouwens haar hoofd al zelf op, bescherm het wel hoor.
    Sterke nek dus..

Deel Deze Pagina