Dit zijn de geboortekaartjes. Ze zijn niet erg duidelijk maar de beertjes zijn dus 3d. Ik ben er zo blij mee en het wordt echt leuk! Als ze af zijn zal ik nog is een foto maken. Nu staat er ook nog niks in de binnenkant.
Dit is wat op de zijkant staat naast een beertje. Een leuke simpele manier om je kaartje toch op te fleurten, Het enige is dat het je allemaal wel veel tijd kost maarja die heb ik straks toch genoeg!
@Aapje2009 Ze zijn nu 9 weken geloof ik, Ze zijn heel lief maar inderdaad echte rebellen. Nu zijn ze even lekker aan het tukken dus dat was een mooi moment voor mij om even een fototje te maken . Ah dus ik zat wel in de buurt met oranjestad. Wat raar dan dat het zo vol was. Lijkt me toch dat ze bepaalde regels op moeten stellen voor het aantal mensen wat naar binnen mag. Anders wordt het echt gevaarlijk wat je zelf zegt. Ook met al die kleine kinderen!
@aapje, heeee jou h eb ik lang niet gezien... of heb er gewoon overheen gekeken.. ja goed he.. zoooo trots op mn meisje.. hadden vanmorgen wel een ongelukje bij de etos..moest zo lachen.. stond bij de etos. mama roept ze plassen.. ik oeh snel betalen en naar de wc rennen.... hoor ik ergens achter in etos.. oh jee heb je geplast.. komt ze met dr beentjes wijdt aanlopen. bah mama nat hahahahahaha om te bescheuren gewoon.. het droppie maar jij iig lekker aan het klussen @babyboo, hooooo wat een snoesjes.. om op te vreten, en wat een leuke kaartjes zeg. lekker creatief allemaal
Nelta, nee, ik heb geloof ik nog geen zwangerschapsdiabetes. Ik laat het privé af en toe controleren, want ik vind de standaard contoles in mijn geval niet vaak genoeg. Tot nu toe zit ik noetjes binnen de waardes. Ik ben wel sinds de laatste keer 15 kilo afgevallen met Dr. Frank dieet (ook suiker en koolhydraatarm). Begin oktober is het meestal nog mooi weer, in ieder geval in de Algarve. Elders in Portugal wordt het dan al kouder. Hier ook dan niet meer de zomerhitte van 35 a 40 graden gelukkig. Tweede helf oktober wat vaker kans op een regenbui. Babystew, mijn gewrichtsbanden zijn overal nogal rekbaar, daar moet ik al mee uitkijken. En de eerste keer was een klein stootje tegen de poot van een picknicktafel in een attractiepark hier in Albufeira. Ik kermen van de pijn op de grond, Ilana in de buggy beetje in paniek om mijn gekerm, man snel EHBO zoeken en een stel jonge mensen twee tafels verderop gewoon doorgaan met het eten van hun broodje :x. Echt wel dat ze me zagen en hoorden. Aso's. Enfin, 2,5 uur later in het ZH in Faro pas gezet, was maar klein zetje nodig. Wist ik wel en dat zei ik ook, maar niemand durfde het. EHBO niet, gezondheidscentrun Albufeira niet, ambulacepersoneel niet, mijn man niet (kan ik me voorstellen).Tweede keer was ik op het strand, toen ik met mijn neefje aan het stoeien was. Ik zette hem over mijn benen opzij en tilde hem zo over mijn knie heen . Ik zei tegen mijn schoonzus dat ze mijn been recht moest rukken (kan ik zelf niet). Ze deed het gelukkig wel, maar vond dat knakgevoel in het onderbeen niet fijn. Ik wel. Scheelde me weer een rit naar het ZH. Hellepelle, gefeliciteerd met de goede echo! Mikmak, ook gefeliciteerd met een goede controle! En goed van Linette Babyboo, ja gezondheidszorg is hier iets anders, zit hem vooral in de planning. Vorige keer had ik voor de 22 weken echo een afspraak om 10.00 in de ochtend... ja, samen met 20 andere vrouwen :x, wie het eerst komt, is het eerst aan de beurt en dan nummertjes trekken. Zo werd mijn afspraak van 10 uur om half een uitgevoerd of zoiets. Lieve kittens!! En mooie kaartjes! Babystew, jammer van die uitkering. Er zijn in NL ook zoveel uitkeringssoorten, toelages en whatever, dat heb je hier sowieso niet. Ik hoop dat het je lukt in ieder geval iets te regelen. aapje, veel plezier straks met kamertje inrichten. Ik ben er wederom nog niet eens mee bezig. We hebben maar twee slaapkamers, een voor ons, een voor Ilana. Toen Ilana geboren was zaten we in een blokhutje in een (overigens prachtig) valleitje, met een piepklein huiskamertje en één zolderkamer. Ik weet ook niet waar we over een half jaar zitten. Kan zijn dat mijn man van baan gaat wisselen en zou zomaar kunnen dat we dan verhuizen. Ik zie wel, ergens in december. Ja, ik ben erg van het allerlaatste moment
Bevallingslijst: 27-11-2011 Kim1990 - 20 jaar - 1ste kindje - Ziekenhuis - Bv 28-11-2011 Mamsie86 - 24 jaar - 1ste kindje - ?? - Bv 30-11-2011 Sjees - 28 jaar - 2de kindje - Ziekenhuis - ?? 01-12-2011 Florabella - 29 jaar - 1ste kindje - Thuis - Bv 01-12-2011 Robijn28 - 28 jaar - 2de kindje - Ziekenhuis - Bv 01-12-2011 Noname - 33 jaar - 3de kindje - Ziekenhuis - Fv 01-12-2011 Beertje1234 - 33 jaar - 4de kindje - Ziekenhuis - Bv 02-12-2011 Purk2011 - 27 jaar - 1ste kindje - ?? - Bv 03-12-2011 Babyboo92 - 19 jaar - 1ste kindje - Ziekenhuis - Bv 03-12-2011 Petratje - 31 jaar - 3de kindje - Ziekenhuis - Fv 03-12-2011 Tamm - 22 jaar - 1ste kindje - Ziekenhuis - Bv 04-12-2011 Bellamanuela - 22 jaar - 1ste kindje - Thuis - Bv 05-12-2011 Lin71 - 40 jaar - 2de kindje - Ziekenhuis - Bv 05-12-2011 Sniffy - 29 jaar - 2de kindje - Ziekenhuis - Bv 05-12-2011 le0nieTje - 24 jaar - 1ste kindje - 06-12-2011 Brusje - ?? - 4de kindje - ?? - FV 06-12-2011 Luna86 - 24 jaar - 2de kindje - Ziekenhuis - FV 07-12-2011 Peanut - 33 jaar - 2de kindje - Ziekenhuis - Ovb 07-12-2011 Wub309 - 28 jaar - 1ste kindje -Ziekenhuis - BV 07-12-2011 Tam27 - 33 jaar - 3de kindje - Ziekenhuis - FV 08-12-2011 Goofie - 30 jaar - 1ste kindje - Ziekenhuis - Fv 08-12-2011 Laraxx - 26 jaar - 1ste kindje - Ziekenhuis - BV 08-12-2011 Charlie10 - 40 jaar - 1ste kindje - Ziekenhuis - BV 09-12-2011 Mikmak - 35 jaar - 2 kindje - thuis - BV 09-12-2011 Feline - 31 jaar - 1ste kindje - Ziekenhuis - BV 10-12-2011 Mamootje - 21 jaar - 1ste kindje - Ziekenhuis - Ovb 10-12-2011 Sphinx - 28 jaar - 2e kindje - Ziekenhuis - BV 11-12-2011 Blackbird - 26 jaar - 1e kindje - Ziekenhuis - BV 11-12-2011 Germini - 33 jaar - 2de kindje - Ziekenhuis - BV 12-12-2011 Aapje 2009 30 jaar-2e kindje-Thuis-BV 13-12-2011 Sayen - 35 jaar - 1e kindje - Ziekenhuis? - BV 13-12-2011 Prinsesje88 - 23 jaar - 1e kindje - Thuis? - FV 14-12-2011 Nijnonijntje - 27 jaar - 1ste kindje - Ziekenhuis - BV 14-12-2011 Nieuwwolkje - 23 jaar - 1ste kindje - ?? - ?? 15-12-2011 Beppie1983 - 27 jaar - 3de kindje - Ziekenhuis - BV 15-12-2011 Babystew - 21 jaar - 1e kindje - Ziekenhuis - BV 17-12-2011 Groen29 - 30 jaar - 1ste kindje - Ziekenhuis - BV 20-12-2011 Sjakie22 - 35 jaar - 1e kindje - ziekenhuis- BV 21-12-2011 Nelta - 25 jaar - 2e kindje - ziekenhuis -BV 22-12-2011 Coon - 27 jaar - 1e kindje - geboortekliniek? - ?? 22-12-2011 kv78 - 32 - 1ste kindje - ziekenhuis -Bv 23-12-2011 Vwpolo1988 - 22 jaar - 1e kindje - Thuis - ? 24-12-2011 Wowkaat - 26 jaar - 1e kindje - ziekenhuis - BV 25-12-2011 Wolfje22 - 26 jaar- 2de kindje- thuis- FV 25-12-2011 Petera - 36 jaar - 1e kindje - ziekenhuis - BV ? 26-12-2011 Evi83 - 28 jaar - 1e kindje - ziekenhuiz - FV 26-12-2011 Yasmin84 - 26 jaar - 1e kindje - ziekenhuis - BV 27-12-2011 MSI - 29 jaar - 1e kindje - thuis(?) - BV 28-12-2011 Jonijoni - 27 jaar - 1e kindje - thuis - BV 29-12-2011 yenolah - 38 jaar - 2e kindje- ziekenhuis - BV 30-12-2011 Inkie86 - 25 jaar - 1e kindje - thuis- BV 31-12-2011 Hellepelle - 32 jaar - 2e kindje - ziekenhuis - BV Afsprakenlijst: 10-08-2011 Hellepelle 20 weken echo 11-08-2011 Lin71 controle VK 11-08-2011 Sayen - afspraak VK + pretecho 11-08-2011 Kim1990 - Controle Gyn 11-08-2011 MSI - 20 weken echo 12-08-2011 Nelta - 20 weken echo 12-08-2011 LadyJoey - 20 weken echo 15-08-2011 wolfje22- 20 weken echo 16-08-2011 Inkie86- 20 weken echo 17-08-2011 coon-afspraak verloskundige 17-08-2011 Nelta - controle vk 19-08-2011 Germini- controle vk 22-08-2011 Evi83 - 4e afspraak vk 22-08-2011 Peanut - controle vk 22-08-2011 Laraxx - controle vk 27-08-2011 bella manuela - 3d/4d echo 01-09-2011 Mikmak - controle vk 02-09-2011 Germini - Pretecho 03-09-2011 Laraxx - 3d/4d echo 05-09-2011 Goofie - controle vk 05-09-2011 Kim1990 - Pretecho 06-09-2011 Nijnonijntje - informatieavond ziekenhuis 07-09-2011 Nijnonijntje - controle gyn 16-09-2011 Peanut - 1e groeiecho 27-09-2011 Nijnonijntje - controle gyn 25-10-2011 Nijnonijntje - controle gyn BUDDIES LIJST Nijnonijntje & Babyboo92 Sniffy & Babystew Lin71 & Florabella Tamm & Nieuw wolkje Wub309 & Sjees Aapje2009 & Mikmak Coon & Goofie Prinsesje88 & Bellamanuela Tam27 & Jonijoni Kim1990 & Sammie88 Le0nieTje & Laraxx
zo effe de lijst terug gezocht.. volgens mij is die hierboven de laatste @yenolah, ja bedankt...altijd fijn, ben geloof ik de enige die in 10 min weer buiten staat.. altijd alles goed ja.. hartje klopt bloeddruk laag.. nog vragen.. nee oke nieuwe afspraak en klaar.. jij had gisteren toch ook controle? maar wat een aso's zeg, vooral iemand ander's zn pijn negeren.. grrr helaas bestaan dit soort mensen steeds meer...
Hoi Dames, Even 15 paginas teruggelezen. Het is een hele klus zeg. Vandaar een lange lijst reacties. @jonijoni, maak je maar geen zorgen over de 20-weken echo. Ik heb ook heel veel last van buikpijn en bij mij was alles prima dus dat wil niks zeggen. @Yenolah, welkom, leuk zo vanuit het zonnige Portugal. Wel vervelend dat sommige dingen daar anders gaan tijdens je zwangerschap, zoals gewoon je man buiten moeten laten bij een echo. En dat je niet eens weet wanneer je een afspraak hebt. Maar ja dat het je toch, in elk land doen ze dingen weer anders. Alles op het laatste moment zou ik niet tegen kunnen. Ik ben meer van het plannen. @groen, mijn placenta ligt ook aan de voorkant, en als ik dan op de bank lig en me goed concentreer op mijn buik dan voel ik het wel, dan voel ik ook lichte schopjes. Petje af dat je nog zo veel kan werken. Ik werk normaal 15u in de thuiszorg, nu nog de helft. We hebben ook nog een eigen bedrijf dus thuis heb ik normaal ook nog veel werk maar dat laat ik nu ook meer door anderen doen. @florabella, hoe is het ondertussen met je vader? @evi, doe lekker rustig aan als je niet zo lekker in je vel zit. De hormonen werken ook niet echt mee in een zwangerschap. Ook op je werk rustig aan doen. Haha, en wat betreft je man ik heb er ook zo ene. Hij wil wel graag mee met afspraken, maar je ziet dan aan hem dat hij het benauwd krijgt van het ziekenhuis. Het liefste rent hij na afloop heel hard naar buiten. Hij is ervan overtuigd dat het bij de bevalling wel goed zal gaan want dan zit hij vol met adrenaline zegt hij .ben benieuwd. @goofie, jammer dat je geen borstvoeding kan geven, maar ja je moet toch doen wat het beste voor de kleine is. Ik had trouwens geen idee dat lactose intolerantie zon impact heeft. En gooi je frustraties maar lekker hier neer, want het is ook niet makkelijk om ineens zo lang voor een kind van een ander te zorgen, en dan ook nog eens de hele situatie eromheen. @sniffy, lekker een caravan gekocht. Leuke opmerkingen van je dochter!! @lin, doe maar heel rustig aan, dan komt het wel goed. Is alleen erg vervelend zeg! Ik hoop dat je niet meer pijn krijgt, want elke keer ziekenhuis in en uit is ook niks. @babyboo, wat leuk dat je zelf de kaartjes maakt. Ik heb daar het geduld helaas niet voor. Geweldig die kittens, maar ja met al drie katten in huis moet ik er nu even niet aan denken. Handen vol aan die drie. Wat een snoepies op de foto. @ coon, ik heb ook steeds meer last van mijn rug nu. @wub, jammer dat het weer niet echt meewerkt op je vakantie. @blackbird, jij werkt ook al zoveel, trek maar op tijd aan de bel bij je werkgever want als een zombie je werk doen lijkt me niet verstandig. Dat pijnlijke gevoel met snel opstaan heb ik ook regelmatig. Ook als ik hard moet niezen, dan schiet het meteen in mijn buik. Erg jammer dat je moet stoppen met je werk. @nieuwwolkje, ik heb ook sinds een week of 2 opeens last van migraine-aanvallen. Vandaag van de verloskundige te horen gekregen dat ik dan een kop sterke koffie moest drinken. (met cafeine) Wat stom dat je net één stukje mist van je puzzel. Ik vind het idee van sniffy wel leuk. @ Jessy, welkom. Gooi je vragen maar hier op het forum, misschien heb ik ook nog wat aan de antwoorden. Ik ben ook de eerste/enige op dit moment die zwanger is in mijn omgeving. Ik had eerst ook dat de placenta voor de baarmoedermond zat, deze is nu mee omhoog gegroeid en zit er nu niet meer voor. Op internet lees je inderdaad verschrikkelijke dingen maar dat zijn dan alleen de erge gevallen. Je moet gewoon uitkijken met sex en ik mocht toen niet in bad omdat dit bloedingen kan veroorzaken. En als hij voor de ingang blijft dan kun je inderdaad niet natuurlijk bevallen. Maar maak je maar niet teveel zorgen, je zit op de helft dus de placenta heeft nog tijd om weg te groeien. Waarschijnlijk zullen ze bij jou ook over een tijdje weer een echo doen om te kijken hoe het dan ervoor staat. @babystew, wat vervelend dat je geen uitkering of vergoeding krijgt. @Tamm, erg he die weegschaal. Ik moet zeggen dat ik me nog niet heb hoeven wegen bij de verloskundige. Ik ben thuis nu 4,5 kg bijgekomen. @ nelta, jij hebt ook hard moeten werken met de bevalling zeg! @mikmak, oei dat is niet zo leuk als het misgaat in de winkel. Fijn dat iedereen weer goed controles heeft gehad.
deze week voor mij een drukke babyweek. Vanmiddag afspraak gehad bij de verloskundige, alles was prima. morgenmiddag de extra 20-weken-echo Morgenavond de eerste keer naar de bevallingscursus. vrijdagmiddag afspraak bij de verloskundige en zaterdagmiddag buikfoto's laten maken door mijn schoonmoeder. gelukkig hoef ik niet veel te werken.
Zo ik ben er klaar mee... Ik doe al bijna 3 weken heel hard mijn best de kleine man tevreden te houden. Maar vandaag hield meneer zich weer niet aan de afspraak. Toen ik vroeg waarom hij zich daar nou niet aan heeft gehouden was zijn antwoord: Ik had geen zin om mij eraan te houden. Pffff....ik liep geloof ik rood aan:x Dus ik zei oke als je zo gaat beginnen, na het eten meteen naar bed. Heb hem nu naar boven gestuurd, ben hem nu echt spuugzat. Denk maar niet dat ik mij als stront laat behandelen. Ik weet dat hij voor het grootste gedeelte gewoon verpest is door zijn moeder maar dit is voor mij zoooo zwaar! Mijn mannetje begrijpt mij helemaal en doet zijn uiterste best elke dag wat eerder thuis te zijn van zijn werk. Nog 2 dagen en dan vakantie, denk dat ik de eerste dagen instort! Sorry meiden heb nog even niks terug gelezen..
Ja Mikmak, ik had gisteren ook een controle, staat op blz. 331 (sorry, te lui om weer te typen). Alles goed. kv78, idd een volle week! Succes ermee.
@Mikmak Ja ik heb nog genoeg te doen Het zijn meer dan genoeg kaartjes om te doen. Maar ik zal er wel extra blij mee zijn als ze af zijn. @Yenolah Nou lekker dan! En waarom heb je daar dan eigenlijk niet gewoon verloskundige? @Kv78 Hahah ik weet hoe je je voelt. Ik was daarstraks ook verschrikkelijk lang bezig met reageren . Maarja nu zijn we wel weer helemaal bij he En wat een leuke week voor de boeg toch . Ik zou er lekker van genieten. En die buikfoto's doe je die ook een beetje hier posten? Ik ben erg benieuwd! @Goofie Heel goed! Hij zal inderdaad gewoon verpest zijn door zijn moeder maar dat hoeft nog niet te betekenen dat hij jou ook slecht moet behandelen. Lekker zijn kamer in en hoppa luisteren! Ga jij maar even ontspannen op de bank zitten want te veel stress is niet goed he! Hoe moeilijk dat natuurlijk ook is..
Babyboo, geen flauw idee waarom hier geen verloskundigen zijn. Tot nu toe alleen gynaecologen rond zien lopen. Misschien omdat iedereen hier toch verplicht in ZH moet bevallen. Ik heb net zelf een soort buikfoto gemaakt, een zelfportret voor op mijn project 365 vandaag (linkje onderin mijn handtekening). De buik is nog niet goed te zien hier en ik heb de kleuren en het licht flink bewerkt, maar ik vind het resultaat wel mooi geworden
Kv78; wat een lieve katjes! Echt droppies... Yenolah; Mooie foto zeg! Goofie; Nog 2dagen en dan gaat hin weer naar school of zijn moeder.succes nog... Weten jullie of je tegenwoordig bij 32 weken een liggingsecho krijgt? Kan me herinneren dat dit tegenwoordig standaatd is? Zal t zo ie zo morgen eens vragen bij de vk. De kleine meid is hier iedere dag meer en harder aan het trappelen, zo leuk... en gisteren vroeg voor het eerst iemand aan me of ik zwanger ben, bij het sporten. Ik helemaal blij dat het eindelijk n beetje te zien is!
@yenolah, mooie foto zeg!!! Ik zie alleen geen link. @ babyboo, ik zal een foto posten zodra ik ze heb.
Die 365 in het roze in mijn handtekening Zo, Ilana van schooltje halen en verzinnen wat ik met eten wil doen. Ik heb helemaal geen trek, zucht...
@Yenolah Wauw echt een gave foto! Jammer dat je niet wat dichterbij woont dan had je voor mij ook foto's mogen maken . @Blondje Niet gek bedoelt maar dat waren mijn katjes . Volgens mij is zo'n echo tegenwoordig standaart. Ik was maandag bij de verloskundige en toen las ik er toevallig iets over op een formulier wat zij daar hadden hangen. Tenminste daar mag je dan zelf kiezen of dat je het wilt of niet.
Helaas heeft hij nog 3 weken vakantie die hij ook bij ons is. Het hele verhaal hierover heb je waarschijnlijk gemist, maar zijn moeder heeft hem even 6 weken gedumpt hier..