December 2011 Mama's!! Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kim1990, 6 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    #3481 sniffy, 13 aug 2011
    Laatst bewerkt: 13 aug 2011
     fijn dat de kamer voor mannetje bijna klaar is. En dan hoop ik dat hij er natuurlijk ook wil slapen 
    Bij fenna ben ik er 2 keer bij gaan liggen en toen ging het goed. De eerste nacht snapte ze het niet. Ze wist niet dat ze daar moest slapen, maar dacht dat het voor de sier was.

Lief weer hè zo'n klein hummeltje. Een vriendin van mij is donderdag bevallen. Kan ik eindelijk het gehaakte kraamcadeautje geven 

Babyboo, ohhh wat fijn dat jullie ws een huisje hebben. Ik hoop dat het wat is.

2. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Nelta dat is geen leuk nieuws. Gelukkig is het tegenwoordig goed te behandelen en zie je er meestal weinig van. Sterkte meid

Goofie, hoe was je avondje uit? Lekker gegeten?
    Fijn dat je vakantie hebt.

3. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Nelta, je moet je niet schuldig voelen hoor. Met foliumzuur verklein je volgens mij de kans. Het is niet zo dat je kindje het dan niet zal hebben.

4. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Vandaag het huishouden doen. Alleen de woonkamer en beneden ( wonen in een drive-in woning ;) )
    Maandag gaat fenna weer naar school dus dan kan ik lekker de slaapkamers incl de babykamer soppen.

Zo ook nog op pad voor taartspullen. Ga dinsdag een taart maken voor mijn neefje. Hij is woensdag jarig en wil graag een riddertaart.

Wij gingen gisteren naar een campingwinkel, moesten nog wat hebben voor de caravan. Mijn man had nog een folder meegenomen van de camping waar we vorig jaar waren geweest.
    Dus ik zit dat door te bladeren, kom ik een foto van Fenna tegen 
    Die had mijn man vorig jaar naar hun toegestuurd. Ze wilde graag foto's voor de nieuwe folder. Staat ze er ook nog in!

5. Wub309

Wub309 Actief lid

28 mrt 2011
    452
    0
    0
    Gelderland
    ha meiden,

Ik ben weer terug van weggeweest. Nu nog lekker 5 daagjes thuis om de vakantie af te sluiten met 3 dagen lowlands, heb er zin in! (niet in de minste plaats om dat het weer beter gaat worden!)

Nelta: jeetje, flink schrikken bij de echo. Je komt verder wel heel rustig over, knap hoor! Hopelijk blijft het beperkt en kunnen ze het heel mooi maken.

sniffy: grappig zeg, dat je je dochter tegenkomt in die folder! Knap dat je taarten kan maken (en ook al haken enzo... ) ik ben echt niet handig (en dus jaloers op mensen die dat wel zijn! :))

Babyboo: veel plezier met kijken vandaag, hopelijk is het wat en hebben jullie binnenkort je eigen huisje!

Nachtbrakers: vervelend joh, dat jullie zo vroeg wakker zijn. Is dat iedere nacht, of alleen maar af en toe? weten jullie ook hoe het komt?

Lin: fijn dat je je wat beter voelt nu!

Tamm: ik denk niet meer dat je dit leest, maar alsnog een fijne vakantie!

Verder heb ik nog niet teruggelezen, ik pak hem vanaf hier weer op!

6. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Wub, lekker nog even vrij! Geniet er maar van.
    En taarten maken is op zich niet moeilijk. Van iedere taart die je maakt leer je weer wat 

7. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Leuk, hier ook een keer zo'n workshop gedaan en wat taartjes en cc's gemaakt. En nu weinig tijd of puf. Zou best wel weer een taartje willen bakken. :D

8. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Tja, ik ben van mezelf redelijk nuchter en werk zelf ook in de zorg. Dat scheelt denk ook wel.
    (al moet ik wel zeggen dat dinsdag toch wel heel erg spannend vind)

9. PeTera

PeTera Actief lid

11 mei 2010
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Sorry afgelopen week weinig geweest, t was erg druk op t werk helaas en t wordt de komende tijd alleen maar drukker ;(

@wub; wauw naar lowlands, gaaf zeg ! Ik denk altijd, nu kan het nog, steeds ook nog, maar lastiger qua planning & opvang. Daarom zijn we dit jaar weer naa pinkpop geweest. Geniet ervan !

@nelta; dat is wel schrikken bij de echo, maar gelukkig is het goed te behandelen. Ik ben blij dat dit alles is, alhoewel dit ook niet leuk is. Toch maar goed dat ze bij de 20weken echo alles goed nakijken. Lang leve de techniek, dat hadden ze bij onze moeders niet.

@sniffy, leuk je dochter is een fotomodel ;)

Voor iedereen die nu vakantie krijgt, fijne vakantie, het weer gaat beter worden (zeggen ze) !

Helaas heb ik een tandvleesontsteking, komt vaak voor bij zwangeren, maar is toch niet fijn. En zeker niet alle verhalen die je erover leest, als het niet goed behandeld wordt.

Op mijn werk doet mijn baas een beetje vreemd. Ons bedrijf, een groothandel in deco artikelen, staat 2x per jaar op beurzen in nl en buitenland, parijs, brussel etc. Normaal ga ik altijd mee, maar ik heb in juni al gezegd dat ik nu niet mee ga. Een beursdag betekent 10 uur voornamelijk staan, bijna geen tijd om te zitten/pauzeren en dat trek ik niet. Zitten op een beursdag doe je op de wc, zeggen we altijd ;) En als het druk is in de stand, ga je niet pauzeren, is ook niet leuk voor je collega's, zo ben ik niet. Als ik nu thuiskom van t werk, ga ik een halfuurtje liggen, zo moet en druk op mijn buik heb ik dan. Dus lijkt het me nu helemaal niet verstandig om mee te gaan. De beurs in parijs is een hele week weg van huis, dan slapen we in een hotel. Stel je voor dat er dan iets gebeurt, moet ik naar een frans ziekenhuis, ik ken wel een beetje frans maar medisch frans zeker niet. Nee daar moet ik niet aan denken.
    Mijn baas heeft niet gezegd, je moet toch mee, er is al een parttime vervangster voor me aangenomen, vooral omdat ik straks parttime ga werken. Dus qua planning is er eigenlijk niets aan de hand, maar toch krijg ik soms commentaar in de trant van, je doet steeds minder ... Tegen een collega werd gezegd dat ik inderdaad niet mee ga naar de beurzen, maar dat we daarin van mening verschillen ...
    Ja klopt, ik ben zwanger en niet alles gaat meer, ik probeer wel heel beel, maar eens stopt t! Grr wordt er weer kwaad om, bij de volgende opmerking, gooi ik alles eruit.
    Wat denken jullie ervan ?

Onze babykamer komt op ma 22 aug, over 2 weken. De (oude) kamer begint al aardig vol te raken, afgelopen een schommelstoel gehaald via mp, zo eentje van de ikea, heel leuk !

De controle bij de vk afgelopen maandag was goed, ben nu 4 kilo aangekomen, netjes op schema.

Zo genoeg over mij gezeurd ;)

Fijn weekend nog !

10. Babystew

Babystew Niet meer actief

Hier ben ik het helemaal mee eens!!
    (Begrijp je gevoel overigens wel, zou het zelf denk ik ook zo voelen, maar dat is dus niet de waarheid)

@PeTera: Vervelend van je baas, je hebt vroeg genoeg gezegd dat je niet mee zou gaan en ze mogen wel wat meer begrip tonen over je zwangerschap. Zou zelf ook absoluut geen hele week naar Frankrijk gaan op zo'n drukke beurs waar je nauwelijks kunt zitten. Lijkt me ook wel logisch ;)
    Ik ben het helemaal met je eens. En zou proberen een gesprek met je baas aan te gaan voordat het uit de hand loopt (en je dus alles eruit gooit). Zou het niet leuk vinden die opmerkingen en ook niet dat hij die dingen tegen een andere collega zegt. Niet professioneel!

11. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Mijn eerste post op de vorige pagina is voor AAPJE!!!

12. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Petera, lastig meid. Maar als ik goed begrijp is je baas er mee akkoord dat je niet meegaat?!

Ik zou ook zeker niet meegaan als je geen pauze kunt houden. Ik weet niet hoe veel dagen je op de beurs moet staan maar ik denk persoonlijk dat je het niet vol gaat houden.

En wat betreft je andere collega's, daar zou ik mij echt niks van aantrekken als ik jou was.

13. jessyboy

jessyboy Lid

5 aug 2011
    12
    0
    0
    buurt van zwolle
    heej petera

das minder zo baas en collega's!!!
    echt flauw omdat jij er gewoon voor uit komt dat je het niet aan kan en dan kunnen ze toch beter er 1 mee nemen die het wel volhoud en niet zwanger is.
    ik ben ook blij dat ik ben verhuisd en niet meer bij een oude werkgever werk.

ik vind dat je trots op je zelf mag zijn omdat je te minste durft te zeggen dat je een beurs dag niet volhoud!!!
    en het is echt zwaar zo dag!
    wij moesten van school vaak naar bloemen beursen heen nou en dan loop je er alleen maar jullie moeten er de hele dag staan en mensen te woord staan.

succes de komende tijd op je werk ik hoop voor je dat ze het een beetje gaan in zien dat niet elke zwangerschap het zelfde is en de een zwaarder is dan een ander!

14. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    @Blondje
    Nee de babykamer is eigenlijk al af,onze kleine man ligt nu op de kleinste kamer en daar hebben wij toen de babykamer gemaakt (is creme met lime groen)
    en die is verder nog helemaal goed,alleen gaan we er nog laminaat leggen
    het ging ons zo goed af samen:D
    @Lin
    Naar hoor dat je niet weet wanneer het weg/over is,maar ik hoop en duim voor je dat het heel snel is
    Fijn dat je je gisteren weer iets beter voelde
    Probeer te genieten van de leuke dingen die jullie nog gaan doen
    @Babyboo
    Nou vind het superknap dat je zelf gaat maken,zien er echt leuk uit
    en idd straks heb je nog alle tijd en dan zijn ze mooi op tijd af en dan heb je ook echt eer van je werk
    O spannend met jullie nieuwe huisje,ik hoop dat het iets is
    @Babystew
    Als jullie het echt een hele mooie naam vinden dan zou ik er voor gaan
    Net wat je zegt de simpelste namen worden nog wel eens verkeerd gespeld
    Net als de dochter van mijn vriendin heeft een aparte naam en zelfs de juf beweert maar steeds dat dat meisje het fout schrijft
    Dus mijn vriendin is er heen gegaan en heeft de juf nu al meerdere keren gezegd dat hun die naam zo hebben gegeven en dat haar dochter het dus wel goed heeft,juf houd stug vol;) ze hebben gewoon steeds vol gehouden en tegen haar dochter gezegd dat ze gewoon har naam goed schrijft
    Nu is ze over en hopen ze dat er een betere juf komt:p
    @Goofie
    Ik hoop dat je een leuke avond met je vriendinnen hebt gehad
    en geniet van je vakantie meis!
    @Nelta
    Jeetje meis dat is toch even schrikken idd
    Ik hoop dat jullie dinsdag iets meer wijze worden over hoe en wat
    dikke knuff!!
    Mooie duidelijke foto s heb je !
    Gefeliciteerd met je vriendin,maar wel even spannend dus,ik hoop dat het met de kleine snel goed gaat!
    @Tamm
    Fijne vakantie meis!!
    @Msi
    Leuk zeg dat jullie een familiewieg hebben,ben benieuwd hoe die eruit ziet!
    @Sjees
    Leuk is dat he Balorig,onze kleine man kan zich daar ook echt uitleven
    en de grote ook hoor :D
    @Sniffy
    Ja denk ook dat de kleine man hier denkt dat het voor de sier is ;)
    Hij zegt wel dat hij er gaat slapen en dat het zijn kamertje is
    gelukkig ligt hij al wel een maand of 9 in een groot bed dus dat kent hij gelukkig al wel
    Leuk dat je vriendin is bevallen en ben benieuwd wat ze van het cadeautje vind!
    Wat leuk dat Fenna in de folder staat,grappig als je dan zo je eigen kindje ziet staan
    @Wub
    Fijn dat je er weer bent,heb je een leuke vakantie gehad?
    @Petera
    wat vervelend dat je baas zo doet en helemaal l*llig dat hij dan achter je rug om zit te klagen is zeker niet netjes van hem
    Ik zou er ook zeker wat van zeggen,kom nou!
    Leuk dat jullie het kamertje bijna krijgen,lekker gaan inrichten dan !!

15. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hoihoi,

Petera, ja idd wij zijn ook wel blij dat we het nu al weten en niet straks pas bij de bevalling. We kunnen ons nu (en ook onze omgeving) er toch op voorbereiden.
    Lastig dat ze op je werk zo moeilijk doen. Heb helaas weinig tips voor je; heb gelukkig lieve collega’s die evt bij kunnen springen en het is nu vrij rustig bij ons ivm vakanties. Maar ze kunnen toch niet verwachten van je dat je 10 uur gaat staan.
    4 kilo is trouwens wel super netjes zeg; hier al op het dubbele.

Aapje, met de kleine van mn vriendin gaat het de goede kant op. Hij heeft nu alleen nog een ab infuus; door langdurig gebroken vliezen (ongeveer 40 uur totaal) heeft hij een infectie op gelopen en tijdens het persen vielen de harttonen weg. Hij is toen snel gehaald met de vacuum en gelijk meegenomen door de kinderarts. Gelukkig gaat het nu beter. Morgen mogen ze naar een perifeer ziekenhuis en mag hij ook proberen aan de borst te drinken.

Hier vandaag met Stijn naar het Dick Bruna huis geweest, echt super leuk hij het. Het ging ongeveer 2 uur zo: http://www.youtube.com/watch?v=IclRqoW-RX4&feature=share. Daarna nog ff langs een vriendin geweest om een kraammand te maken. Lekker bezig geweest dus. Heerlijk ff mn zinnen kunnen verzetten.

16. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    @Nelta
    Zo dan heeft de kleine al best veel voor zijn kiezen gehad zeg
    Maar zo lang gebroken vliezen mag toch ook niet dacht ik (??)
    Nou ik hoop dat het goed blijft gaan en de kleine morgen goed aan de borst zal drinken
    Leuk dat jullie vanmiddag naar het bruna huis zijn geweest en helemaal super dat de kleine man het leuk vond

17. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    Hier gisteren weer een dagje weg geweest naar drouwenerzand (met de familie)
    was erg leuk en het weer zat ons zelfs mee ,af en toe iets spetteren
    Maar de zon scheen ook nog volop ,
    Kleine man vond het prachtig en heeft erg genoten van alles om hem heen
    Vandaag hebben we een rustig dagje gehouden voor hem ,wel zijn nieuwe bedje in elkaar gezet en alles staat nu op zijn plek
    Nu is het wachten op de gordijnen en dan kan hij er slapen (als hij wilt ;) )

18. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Na 24 uur wordt je ingeleid, maar dan komt natuurlijk de duur van de bevalling er ook nog bij. Het trouwens denk nogwel korter geweest in totaal.

19. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    Hoi Ladies,

Heb gister een heerlijk avondje gehad:D
    Vandaag hebben we hier lekker niks gedaan, gewoon bankhangen enz hihi..
    Merk wel even dat mijn lichaam moe is, benen en armen voelen zwaar joh..
    Morgen nog maar zo'n dagje houden denk ik, misschien wel goed.

Heb veel last van spier in mijn rug en heb gister bij de apotheek een smeersel gehaald,mag niet mijn hele rug insmeren maar wel dat pijnlijke stukje.
    Ben benieuwd of dat werkt.

20. Babyboo92

Babyboo92 Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.697
    0
    0
    Had ik maar een baan..
    Nijmegen
    @Yenolah
    Dat is mooi sh*t! Je hebt in ieder geval je best gedaan toch ;) Voor ons idee
    heb jij een heel verhaal voor ons getypt hahaha.

@Sjees
    Oh haha dankje voor de info!
    Had jij ook al zo'n last van slapeloosheid? Ik wilde gisteren om 10 uur slapen en uiteindelijk ben ik tussendoor
    nog maar is bij mijn vriend op de bank gaan zitten en uiteindelijk dan in slaap gevallen.

@lin71
    Is er dan een speciale oorzaak voor je buikpijn? Of komt het allemaal puur door de zwangerschap?

@Sniffy
    Ja het is zeker wat :D:D:D:D!!!!
    Gefeliciteerd met de kleine van je vriendin! En wat ontzettend leuk dat jullie kleine in de folder staat! Weer een dingetje voor in het plakboek ;)

@PeTera
    Wat belachelijk zeg! Ik zou echt ontzettend boos zijn. Je doet toch zeker je best en het lijkt me niet meer dan normaal dat je geen hele dag meer kan staan.
    Wat leuk dat de babykamer bijna komt, Dan kan je je lekker daar op richten.

@Aapje2009
    En anders gewoon in bed leggen en vastbinden :p. Dan kan ik je garanderen dat hij wel blijft liggen hahaha.

Deel Deze Pagina