December 2011 Mama's!! Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kim1990, 6 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babyboo92

Babyboo92 Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.697
    0
    0
    Had ik maar een baan..
    Nijmegen
    @Jonijoni
    Nou dat klinkt heerlijk! Wat ontzettend fijn dat je zo hebt kunnen genieten op opgezette enkels na dan. En gaaf joh dat je de kleine nou zo goed kan voelen! Geniet er lekker samen van!
    Whahah jij hebt dus ook wel lol gehad op je echo. De kleine wilde nu al verstoppertje gaan spelen!

@Tamm
    Ja zeker weten. Ik weet nog wel begin dit jaar dat ik zo snel na mijn miskraam weer zwanger was. Oh wat was ik blij! Echt gaaf maar wel echt een verrassing! Er hoeft eigenlijk niks meer te gebeuren. Alleen even beetje schoonmaken en inrichten JOepie :D! Doe maar even rustig aan en wanneer je het niet vertrouwd zeker even de vk bellen!

@Brusje
    Ik moet verschrikkelijk vaak naar de wc. En ook gewoon kleine beetje af en toe. Als ik nies dan plas ik standaart nou al een beetje dus dat is niet echt fijn. En vaak kleine beetjes he..

@laraxx
    Wij doen geen 3d echo. Hebben toen een 2d pretecho laten doen. Heel gaaf zo'n 3d, zou het graag willen maar toch ook best wel prijzig moet ik zeggen!

2. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Larrax; Wij laten over 4 weken een 3D echo maken, heb er ook veel zin in!

Aankomen; Tot nu toe 7 kilo, van 58 naar 65.

3. Babystew

Babystew Niet meer actief

Hier had ik gister toch best wat getypt maar dat is verdwenen? :(
    Misschien niet gepost ofzo, zou echt wat voor mij zijn :)

@Blondje: Het was een voltijd opleiding van 2 jaar :)

Hier van 74 kg (was al voor de zwangerschap een hoop aangekomen, woog ooit 65 :), maar ben wel lang hoor! 184 cm) naar de laatste keer gewogen iets van 83 kg. Dus al 9 kg, zal nu wel wat meer zijn denk ik ;) Vermoed dat er ook een hoop vocht bij zit.

Het uitzendbureau stond vandaag op mijn voicemail met de mededeling dat ze een hele leuke fulltime baan voor me gevonden hadden.. Als TANDARTSassistente! ;) Niks mis mee hoor maar een beetje lastig als je gestudeerd hebt voor paraveterinair DIERENARTSassistente.. Beeetje slordig! Lijkt ook zoveel op elkaar.. :(

Hier wil ik wel graag een 3D-echo, maar zoals Babyboo al zei kost het wel veel geld. Dus we twijfelen nog, want wil eigenlijk ook wel een mooie fotoshoot van mijn buik laten doen..
    Hier moet ik trouwens ook ontzettend vaak plassen. Bij kleine stukjes fietsen al, best vervelend als je even naar de stad wil.

4. Babystew

@jonijoni:

De Ierse naam wordt het hem zeer waarschijnlijk niet meer! Vind het toch niet zo super en dan zouden haar initialen S. M..(achternaam) worden, niet heel handig!
    De naam die we nu hebben is ook wel Iers, maar dan niet Gaelic. Dus gewoon door Nederlanders normaal uit te spreken (zij het op zijn NL maar dan klinkt de naam nog steeds mooi vind ik). Alleen krijg ik wat van die initialen! Ik had 2 hele mooie namen maar dan is het weer E.I. :)

5. Babyboo92

Babyboo92 Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.697
    0
    0
    Had ik maar een baan..
    Nijmegen
    @Babystew
    Ik wou net zeggen want in principe kan niemand het voor je verwijderen :p. Maar heb je er niet overheen gekeken? Want ik heb wel langere stukken van jou gezien hoor! Whahaha leuke switch dan! Verdient in ieder geval wel mooi hahaha, nouja op zoek verder dan. Ik wil inderdaad graag een shoot laten doen van mijn buik maar dan doe ik gewoon door mijn stiefvader. Die is helemaal into fotograferen met workshops en weet ik veel wat. Hij heeft een mooie grote camera dus dan lukt het ook wel.

6. Babystew

Ik hoop hier stiekem dat mijn nichtje dat wil doen! Die kan ook supermooie foto's maken (ze is pas 15!)

Sofie Photography

7. Babyboo92

Babyboo92 Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.697
    0
    0
    Had ik maar een baan..
    Nijmegen
    Wauw! die maakt ook zeker mooie foto's!

8. Peanut

Peanut Actief lid

2 mrt 2010
    361
    0
    0
    fulltime mama!
    Zuid-Holland
    @babystew: ach ja....tandarts...dierenarts....eindigt allebei op arts, toch? ;) zou het uitzendbureau uberhaupt het verschil wel weten tussen beiden??

@babyboo: ja, die kleine op de foto is inderdaad m'n zoontje! hij is erg goed gelukt, al zeg ik het zelf ;)

9. PeTera

PeTera Actief lid

11 mei 2010
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Zo weekend, kan ik weer ff bijlezen ;)
    @babystew, grappig de arts-vergissing, hopelijk komt het niet te vaak voor, dan wordt het wel irritant ;)

Iedereen druk bezig met de babykamer, zijn er al foto's ?
    Onze babykamer is afgelopen maandag gebracht, maar staat helaas nu nog vol met dozen boeken etc. Dit weekend een poging doen om ze op te ruimen. Vind het wel leuk dat de kamer nu al staat, n kan ik echt kijken welke kleuren erbij passen. Ik twijfel nu tussen zilver/ wit met tijgetje of blauw/rood met jojojanneke/pip ... Lastig he ;)
    De babykamer werd trouwens door babydump bezorgd tussen 3 en 5 volgens planning, ik eerder naar huis op t werk ... komen ze pas om half 7 ! Mijn mn helemaal kwaad toen die thuis kwam en geen kamer, was al een boze mail aan het schrijven en toen ineens waren ze er, gelukkig !

Op mijn werk een klein gesprek gehad, vinden t jammer dat ik niet mee ga naar de beurzen maar snappen t wel. Ik ga volgende week zondag wel mee voor 1 dag naar brussel, omdat dit altijd de drukste dag is. Mijn baas had dit speciaal gevraagd en ik denk dat ik ook zo ee beetje goodwil kweek ;) Deze week begonnen met mijn nieuwe collega in te werken, zij gaat de andere dagen dan parttime werken. Een leuke meid gelukkig ;)

Ik geloof dat iedereen nu (kleine) kwaaltjes begint te krijgen. Hoort erbij he ... Dat hoor je nu vaak, en ... Wen er maar aan ! Ook zo'n dooddoener ;)

Stoppen jullie 4 of 6 weken voor de datum met werken ?
    Ik hoop dat ik tot 4 weken kan werken, dan heb ik
    langer na de bevalling.

We gaan geen 3d-echo doen, vind ik niet zo heel erg mooi, moet ik bekennen. Maar het is wel altijd heel leuk om je kleintje weer ff te zien. Dat mis ik nu al, eerst had je bijna elke maand een echo en nu niets meer.

Dit weekend gaan we mijn broertje helpen met verhuizen, ik ga maar broodjes smeren, laat de mannen maar tillen ;)

Fijn weekend !

10. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    @Mikmak
    o dat is dan idd geen fijn nachtje,hopelijk vannacht een stuk beter
    Geniet van je vakantie!!
    @Nieuwwolkje
    O dat is dan ook best wel zwaar dan ,maar idd wel lastig want een vaste baan zou nu wel lekker zijn idd
    O ja kan me wel voorstellen dat de schrik er goed in zit
    @Babyboo
    O nee ,vind het juist super deze zwangerschap
    de 1e ook wel,maar was toen heel erg bang dat het allemaal mis zou gaan
    en dat is nu wel een stuk minder
    @Jonijoni
    Fijn dat je zo n leuke vakantie hebt gehad zeg
    @Tamm
    lekker rustig aan doen meis!
    @Babystew
    nou dat is dan idd nogal een verschil zeg,lekker slim idd !!
    @Petera
    Fijn zeg dat jullie het kamertje nu ook hebben en dat het staat
    Dat is idd wel slordig dat ze zo laat komen,je zou nog een andere afspraak hebben na 17.00 uur

11. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    hier contact gehad met de verloskundige, een van de nadelen hier tijdens de zwangerschap is dat ik me drukmaak om vanalles.
    Vorige keer bang voor een groot hoofdje. Nu denkik dat ik toch een blaasverzakking heb over gehouden aan de laatste.
    Heb wel eens gehad dat ik nieste en een beetje plaste en dat ik veeeel vaker naar de wc moet terwijl mijn blaas naar mijn mening niet zo vol zit. Ook als ik voel aan de binnenkant van mijn vagina heb ik het idee dat de blaas eer druk op zet aan de voorkant van de vaginawand< (kunnen jullie dat nog volgen)

Vlos gebeld maar als het zo is dan is het zo misschien naar de huisarts na de bevalling zei ze>
    En bekkenbodem oefeningen, die moet je doen, dus ben al flink aan het oefenen want ik wil niet niesen, hoesten of lachen en dan plassen, wil niet kleine beetjes voor de rest van mijn leven plassen.
    Nu maar hopen dat het helpt, en dan komt die angst weer van omg maar de baby wordt nog groter en geeft nog meer druk en dan wil ik alleen nog maar heel hard huilenn.
    Want het komt zo niet meer goed met mijn lichaam

12. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Babystew; Leuk hoor, en nu een baan naan het zieken als DIERENartsassisitente?

Petera; Dat is lekker van babydump, geen stijl idd!

Brusje; Dikke knuffel voor jou, wat vervelend dat het niet lekker gaat met je. Hopelijk valt het allemaal mee.

Foto's; Mijn schoonbroer heeft een mooie camera en kan hele mooie foto's maken, is ook zijn werk tegenwoordig. Ik ga dus ook zeker foto's laten maken als mijn buik wat groter is. Een paar alleen en een paar samen met vriendief denk ik, en dan in simpelen ff kleding denk ik. Ook leuk om een foto van op de babykamer te hangen van je buik.

GIsteren bij mijn schoonzusje een gezichtsbehandeling en zwangerschapsmassage gehad, heerlijk!!:) Zo lekker shoppen voor de kleine meid!

13. NieuwWolkje

NieuwWolkje Fanatiek lid

11 apr 2011
    1.143
    0
    36
    Gent - België
    @ Blondje, het is bediening in een delicatessezaak...

Ah, we zien wel :D

14. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Goedemorgen allemaal,

Wat een verschil met het weer zeg. Gisterenmorgen hier nog erg warm en nu bijna 10 graden koeler.

@ fotoshoot die ga ik zeker laten maken met een weekje of 8 denk ik. Samen met dochter en manlief.

@ babydump tja ik baal ook altijd van bezorg tijden. Ze komen nooit op de afgeproken tijd en je wilt het toch hebben.

@ stoppen ik moet 6 weken van te voren stoppen omdat ik al 100 % in de ziektewet zit.

@ babykamer hier zijn we nu rustig aan begonnen, manlief heeft het oude behang er nu bijna af, kan het nieuwe behang erop. 29-09 word de babykamer gebracht.

Ik spring er vanaf hier weer in omdat ik anders bijna 14 dagen terug moet lezen door onze vakantie.

15. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    whaaaaaaaaaaaaaa nog 100 dagen das een mooi gezicht om te zien. enne zijn met ruim 240 dagen begonnen.

16. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

Hier nog 109 dagen ongeveer 16 weken dus.
    Moet zeggen dat ik 16 weken sneller vind klinken dan 109 dagen.
    Dus ik ga voor 16 weken hihi!

17. NieuwWolkje

NieuwWolkje Fanatiek lid

11 apr 2011
    1.143
    0
    36
    Gent - België
    Ik ga blij zijn als ik ook mag beginnen aftellen vanaf de 100, ik denk dat het zo rapper aanvoelt :p

18. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

Ik zal hier even mijn dikke buik showen.;)
    Maar wel een buik waar ik erg trots op ben:D

19. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    Yeej! we hebben een box!:D

Gelijk maar even in de kamer gezet, met aluminiumfolie erin, zodat de katten er uit blijven..
    Kunnen we alvast wennen en het wordt ook wel echt nu zo hoor!

ik zal ook eens een foto plaatsen van mijn buik.. als t lukt;)

20. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    o_O, ik moet hier echt vaker komen lezen en reageren. Ik loop hopeloos achter. Deze week zo druk gehad.

Ik ga maar van achteren naar voren:

nijnonijntje, coon en Laraxx, prachtige buikjes, hoor!

brusje, niet te druk maken om zwangerschapsincontinentie hoor. Heel veel zwangeren hebben daar last van. Mijn blaas kan ook zeer weinig hebben, maar het is maar zo. Misschien maandverbandje? En bijna altijd is dat na de bevalling weer snel over.

Babykamer, nog niet mee bezig. Ik neem aan dat de kleine het eerste jaar weer bij ons op de slaapkamer komt. Wel zo handig met BV.

NieuwWolkje, gefeliciteerd met je nieuwe werk. Ik hoop dat je eruit komt wat je wil, succes met beslissen!
    Kwaaltjes, op altijd gas in mijn darmen (sinds het begin al) na nog niet echt kwaaltjes. Jaaah, als ik even gezellig ben geweest met mijn man kan ik de volgende dag haast niet lopen, alsof ik daar een flinke trap heb gehad :).

Stoppen, ik zie wel. Vorige keer tot op de laatste dag gewerkt. Ik werk deels voor mezelf (fysio), deels help ik mee in de praktijk (huisarts). Ik kan veel zitten, dus dat scheelt.

PeTera, fijn dat ze het wel op je werk snappen. Geeft altijd een prettiger gevoel zo. Veel plezier en succes met het klaarmaken van de kinderkamer.
    En die 3D echos vind ik ook niet zo mooi, maar ik zei dat nooit, omdat dat wel raar klinkt, lijkt mij. Je ziet toch je kindje weer even. Maar ik ga daat geen extra geld voor uitgeven, nee.

Babystew, prachtige foto's maakt je nichtje! Gefeliciteerd met het behalen van je diploma! En dat is nogal een verschil, dierenarts of tandarts... slordig hoor van dat UZB.

Aangekomen, van 63 in begin naar 67,5 op 9 aug. Zal nu dus wel richting 68 gaan, dus tot nu toe 5 kilo erbij.

Goofie, ik heb ook bij vlagen last van maagzuur. Was een keer zo erg dat het qua symptomen op een hartaanval leek :$ (voelde niet als omhoogkomend maagzuur) en natuurlijk zat ik alleen thuis met de kleine op bed. Beklemmend gevoel in mijn hele ribbenkast en schouders en linkerarm pijnlijk. Geen enkele positie gaf verlichting. Uiteindelijk huilend mijn man opgebeld of hij thuis wilde komen. Heeft totaal 2 uur geduurd. Volgende dag ECG bij de arts waar ik werk laten maken, niks aan de hand.

Tamm, Lin en jonijoni, welkom terug van vakantie!

jonijoni, leuk he, de baby beginnen te voelen. Het gaat hier ook nagenoeg de hele dag door, maar voelt fijn (nog wel). Het stelt me gerust. Mijn man heeft het ook al een keer gevoeld.

Mikmak, beetje laat, maar nog veel plezier op de camping en gefeliciteerd met je verjaardag!
    En vervelend, zo'n nacht :( Ik hoop voor je dat er niet meer komen.

Sjees, knuffel. Gaat het weer wat beter?

Oei, Florbella :( is de auto weer in orde? Ik heb de laatste tijd ook ruzie met dat ding, maar ik heb geen druk werkschema als excuus, alleen stommiteiten.

NieuwWolkje, gefeliciteerd met je nieuwe baan en succes met beslissen wat je ermee wil!

Kim, ik had dat topic gelezen, knuffel!

blackbird, sterkte met je bekkenpijn :(

Zo, nu ben ik heel veel blz teruggelezen, ik stop ermee. Sorry, sorry aan wie ik vergeten ben.

Met Ilana een week thuis, lekker druk en hangerig door de waterpokken, kwam ik niet aan mijn eigen rust toe.

Verder heb ik eindelijk zelf een echo in het ZH kunnen regelen. Blijkbaar was de dame van de planning op vakantie (6 weken lang????) en was er niemand die het overnam. Heb niet opgehangen voordat ik een afspraak voor de termijnecho had. Deze is op 6 sept. in de middag, op 23wkn+5 ;), ook net op het randje (24 wkn).

Deel Deze Pagina