December 2011 Mama's!! Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kim1990, 6 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peanut

Peanut Actief lid

2 mrt 2010
    361
    0
    0
    fulltime mama!
    Zuid-Holland
    Zou je slijmprop kunnen zijn, schijnt dat deze zich tijdens de zwangerschap soms "ververst", dus ik zou zeggen: vooralsnog geen paniek!
    Voor de zekerheid gewoon even morgen vragen aan de vk.

2. mamsie86

mamsie86 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.635
    0
    0
    @babystew, ik ben 2 weken terug op vakantie ook een grote slijmsliert/prop verloren. Schrok er ook een beetje van, maar verder niks geks gebeurd tot nu toe..

3. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goofie; fijn weer door de APK en een extra echo is nooit weg hè!:)

Blackbird; jij ook weer goedgekeurd, en leuk dat ze kunnen voElena hoe de kleine ligt.Dat golven heb ik nog niet gehad lees er meer over. Wat moet ik me hier precies bij voorstellen?

Baby boo; heb t met je te doen de hele zwangerschap misselijk! Ik heb t nog maar zelden gehad en zei gister nog tegen vriendlief moet er niet aan denken om dit hele tijd te hebben. Wat fijn dat je al zo ver bent met de spulletjes. Nu de sleutel nog! Veel plezier overmorgen!

Lin; dikke knuffel!

4. Peanut

Peanut Actief lid

2 mrt 2010
    361
    0
    0
    fulltime mama!
    Zuid-Holland
    @dromen: ik word soms helemaal uitgeput wakker van al dat vreemde gedroom! heb het soms echt heel erg, kan me dat van de vorige keer niet meer herinneren....
    lang leve de hormoonsters!

5. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mamsie; ik werk als projectassistente Vastgoedprojecten bij een woningbouwvereniging, lichamelijk niet zwaar dus.

Dromen; droom ook veel meer sinds ik zwanger ben, de raarste dingen.

6. Sjees

Sjees Niet meer actief

babystew,je kan gaandeweg je zwangerschap zo nu en dan slijmpropjes verliezen,maart deze vult zich ook weer aan,als je verder geen weeen etc hebt zou ik zeggen niets aan de hand....

7. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    even een vraagje voor de mama's onderons. Wat gaat jullie zoon of dochter trakteren als het brusje geboren is.
    Ideeen zijn welkom. Heb nu alle tijd om iets te knutselen.
    Mag eetbaar en knutselbaar zijn.

8. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @blondje, ja haha.. lache he.. buiten een klein driftkopje is ze ook superlief!! haha

@babyboo, ben blij dat alles nu is aangekomen en dat er wat voor je bijzit.
    balen dat je zo een last hebt van je buik en misselijkheid, lichtpuntje is gelukkig wel jullie eigen huisje strax

@mamsie, rottig joh die dromen.. gelukkig zijn het maar dromen

@laraxx, wat een duidelijke foto's zeg! super mooi

@babystew zou toch misschien wel de slijmprop zijn.. lijkt me niet dat witvloed niet uitelkaar te trekken is...

9. CinCinCin

CinCinCin Actief lid

27 jul 2011
    121
    0
    0
    Verzorgende IG
    Omgeving Utrecht
    Hallo (a.s ) mama's , ik kom me hier ook even melden. Had al wel gepost in het andere topic, maar had deze nog niet eerder gezien.
    Ik ben zwanger van m'n 2e kindje, nu ruim 25 weken. Ik heb een zoontje, hij is in juni 2008 geboren ( uit mijn vorige relatie ). Nu in verwachting van een meisje.
    Zwangerschap verloopt goed, baarmoeder is wel te groot voor duur van de zwangerschap, maar ik maak me er geen zorgen om. Als het over 2 weken nog zo is, krijg ik een groeiecho en gaan ze testen op suiker. Maar ik heb zo het idee dat alles wel in orde is.
    Wel veel rugklachten ( bekken ). Woensdag krijg ik een gesprek op m'n werk ; evt deels ziektewet ( wil ik zelf niet ) of aangepast werken.

10. Tamm

Tamm Actief lid

23 mrt 2011
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    babyboo.. Ik denk dat het niet mag, omdat je dan veel naar je eigen kind toetrekt.. ik zou het zelf oko niet willen hoor.. zo is mijn kind straks ook even zonder mama..;) is ook wel goed.

super zeg bijna de sleutel!:D

Sorry meiden verder niet echt tijd om te reageren,moet na de vk voor controle;) zal straks even verder reageren!

11. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    Babystew, misschien gewoon afscheiding? Dat is bij mij ook ineens geel (bah haha) Maar je kunt het voor de zekerheid even vermelden bij de vk!!!

Dankjulliewel dames., ben er zelf ook heeel blij mee!!

12. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    @mamsie: Ik moet nu nog een keer na 4 weken terug naar de vk, denk daarna om de 3 weken:(

13. Tamm

Tamm Actief lid

23 mrt 2011
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    En daar ben ik weer..:p stond zo weer buiten haha. alles zag er goed uit,kleintje groeit mooi door.. bloed druk was goed.. en de weegschaal.. hmzzz daar hebben we t maar niet over;) haha

Lin, gelukkig kwam je dochter met veel verhalen thuis;) zal straks wel lekker moe zijn van al die indrukken!

Sjees, haha dat is idd een mooie datum! zal wel tof zijn als het nog echt gebeurde ook;)

laraxx,, wauw super mooie foto`s zeg!:D ik zat te twijfelen of we het ook zouden gaan doen, toch maar niet gedaan,maar als ik het nu zo zie.. hmm toch wel een beetje jaloers..:p

Blondje, doe maar rustig aan..en veel plezier vanavond!

Goofie, gelukkig weer goedgekeurd.. goed naar je eigen lichaam luisteren..ookal is het moeilijk (heb ik ook last van haha)

blackbird, ook weer goedgekeurd;) hihi fijn he kramp, heb er ook regelmatig last van..

babystew, ik weet niet zo goed wat het is, morgen dan maar even vragen!

mamsie, oef heftig he die dromen,, heb ik soms ook dan word ik echt zwetend wakker..

cin, welkom!

zo weer een beetje op de hoogte, jullie kletsen wel veel hoor haha! maar wel gezellig;)
    Hier was ik 2 dagen een beetje ongerust, voelde de beeb wel, maar stukken minder.. pfff gelukkig net bij devk geweest en was alles goed ga ik net zitten op de bank en ja hoor beweegt weer vollop haha..

14. Nicky1983

Nicky1983 Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.328
    57
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @daisy: ow dat is wel erg jammer dat je partner de kleine dan niet kan voelen. En je hebt een mooie mijlpaal! Nog 100 dagen :)

@mikmak: zo te lezen wordt het idd tijd dat ik het dan ga proeven. Als ik het een keer tegenkom zal ik het eens proberen.

@lin: ow moeilijk moment gehad vanmorgen lees ik. De dag een beetje doorgekomen? Balen dat je zo'n last van je rug hebt zeg. Lekker rustig aan doen. Hier geen traktatie als het brusje geboren is. Onze dochter zit niet op een KDV.

@laraxx: mooie foto's van de echo meis!

@blondje: Wij wonen hier dichtbij Lieshout dus tsja bij ons is het Zó nu eerst een Bavaria :D Lekker rustig aan doen meis en inderdaad aan jezelf en de kleine denken. Veel plezier vanavond bij de cursus.

@goofie: balen van je bekken zeg. Wel fijn dat je voor de rest bent goedgekeurd. Kun je ook niet gedeeltelijk in de ziektewet? Dat je bijvoorbeeld voor 50% gaat. Heb je in ieder geval al veel meer rust maar werk je nog wel.

@blackbird: jij ook weer goedgekeurd :) Altijd fijn. Wel balen van je kramp vanmorgen. Maar lekker rustig aan doen dan.

@babyboo: Met de BI gaat het met ups en downs. Vandaag thuis gebleven maar dat had ik afgelopen vrijdag al aangegeven aan mijn baas. Ik zit erover te denken woensdag ook nog thuis te blijven en donderdag de analyse van de bekkentherapeut af te wachten en met haar te overleggen. Balen dat je zo ontzettend misselijk bent zeg. Niks aan. Zie trouwens dat je in Wijchen woont :) leuke plaats, ik heb er een paar jaar gewerkt en mijn broer woont er. Succes met overhuizen!

@babystew: zou zomaar de slijmprop kunnen zijn maar hoef je je verder geen zorgen om te maken, ik raakte die bij mijn vorige zwangerschap ook vroeg kwijt maar nooit ergens last van gehad daarna. Ik meen ook dat die zich weer opnieuw kan ontwikkelen. Je kunt altijd info bij je VK vragen morgen. Succes ermee. Neemt niet weg dat je enorm kunt schrikken en ongerust kunt zijn.

@mamsie: jeetje wat een nare droom zeg. Dat zijn geen leuke dingen om te dromen. Hier wel een tijdje geleden gedroomd over de bevalling. Zelfs mijn moeder droomt daarover! Mijn moeder heeft een tijd terug gedroomd dat de kleine op 29 november geboren zou worden (wat geen van ons hoopt ivm verjaardag van een inmiddels overleden familielid waar we niet zo'n goed contact mee hadden)

@cin: welkom hier meis en lekker meekletsen. Rustig aan met je bekken. Wat voor werk doe je? Ik zie dat we even ver zijn in de zwangerschap :)

@tamm: Fijn dat je weer bent goedgekeurd! En je voelt de kleine weer volop, altijd lekker die bevestiging.

@hier: Vanmiddag even geslapen, vandaag eigenlijk helemaal niks uitgevoerd *shame on me*. Werk heeft ook niet meer gebeld tot op heden. Ben benieuwd of ze morgen bellen. Ik ben tot nu toe 1x eerder ziek geweest (1 dagje) en toen hingen ze gelijk dezelfde dag aan de telefoon en ook het uwv hing toen aan de telefoon. Nu hoor ik ineens niks. Beetje vreemd maargoed. Donderdag dus naar de bekkenfysio en 's middags op controle bij de gyn + groeiecho. Ik moet donderdag ook weer naar school na weken vakantie gehad te hebben. Hebben alleen een onwijs rotrooster aangezien ik al meer als de helft af heb. Moet 's morgens 2 uurtjes naar school en dan van kwart over 1 tot kwart voor 4 weer. Denk dat ik op school ga overleggen dat ik alleen 's middags ga komen. Maar even overleggen met de leraren. Moet helemaal goed komen en is voor mij ook een stuk rustiger.

Knuffel voor wie wil en wie het nodig heeft!

15. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @goofie, huh das lang.. hier ben ik al om de 3 weken.. dus nu nog 20 sept en 11 oktober dan 2 keer 2 weken en dan al wekelijks

@cin welkom hier.. hier ook en iets te grote baarmoeder, dus idem voor mij, als het bij mij 20 sept nog te groot is dan krijg ik ook nog een meting van het babietje...

@lin, dan gaan we gewoon met beschuit en muisjes naar het kdv.. ik geef daar 2 rollen met beschuitjes af en een pak blauwe muisjes.. denk ik he... zal strax eens vragen wat ouders doen... en anders maak ik wel muffins met glazuur en blauw witte muisjes. hou het een beetje binnen de perken want ze trakteert 11 januari ook voor dr 3de verjaardag

16. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    @Nicky: Weet je wat het is, ik werk maar 12uur in de week, maar veel huishoudelijk dus erg pittig.
    Dus eigenlijk mag ik niet klagen hoor, want werk dus al heel weinig.
    Maarja even aankijken maar, vanmorgen na 1.5uur werken was ik al kapot.

@Mikmak: Ja raar he, ik vond de assistente ook een beetje vaag vandaag, dus misschien had ze haar dag niet haha..
    Misschien moet ik eens bellen ofzo..of zijn er meerdere die nu ook nog om de 4 weken naar de vk moeten??

17. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Heb ook al zitten kijken op het net. Ik denk dat we hier ook iets van cakejes, koekjes of beschuitjes met muisjes doen. Het is immers de tijd van sinterklaas enz. Of ik doe iets met een bad eendje en een tekst hoera ik ben niet meer in mijn een(d)Tje .
    en dan met een achtergrondje van gekleurde muisjes rose/wit of blauw/wit. Vraag wel wat school wil wel of geen gekruimel in de klas.

18. Nicky1983

Nicky1983 Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.328
    57
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @goofie: ik moest nu ook om de 4 weken op controle. Ik moet komende donderdag weer en dan hoor ik meer over hoeveel weken er nu tussen zit. Ik zal het hier laten weten :)

19. Babyboo92

Babyboo92 Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.697
    0
    0
    Had ik maar een baan..
    Nijmegen
    @Lin71
    Ach ach. Doe even helemaal niks en misschien toch maar weer even contact opnemen met de vk? Fijn dat je in ieder geval geen last hebt van misselijkheid enz. Want dan zou het helemaal niet meer te doen zijn. Hoezo wordt hij niet blij van zijn moeder als ik dat natuurlijk mag vragen?

@Babystew
    Ik verlies verschrikkelijk veel afscheiding. In alle diktes en soorten als ik het maar zo vies mag zeggen dus het kan heel goed gewoon vieze afscheiding kunnen zijn! Ik snap dat je ervan schrikt en anders bel je toch gewoon even de vk dan weet je het zeker!

@Mamsie86
    Hahaha lekker dan! Ach hoort er allemaal bij toch. Gelukkig was ie er nog! Ja is zeker vroeg maar gezien ook de verhuizing en het is eigenlijk allemaal veel te leuk om te doen hebben we het nu maar allemaal vast. Dan kunnen we ons zometeen lekker richten op ons huisje en hoef ik alleen nog de rest van de geboortekaartjes af te maken. Dus ben wel heel blij dat we nu niet meer aan de spullen voor de kleine hoeven te denken. Jeetje wat een rot droom zeg! Ik krijg er letterlijk ook even een rot gevoel van in mijn maag. Dat heb ik gelukkig nog niet gedroomd! Wel veel dromen maar nog geen dode kindjes gelukkig! Bij mij is het heel stom. Wanneer ik zeg maar wakker ben, ben ik erg bang voor de bevalling maar in mijn dromen vallen ze er altijd zo ongeveer uit zo makkelijk.

@Blondje
    Als ik eerlijk ben vind ik de zwangerschap ook echt helemaal niks aan. Maar dat komt ook vooral door de misselijkheid. Ik heb er zoveel last van en dat is gewoon verrot. Het bewegen enz van die kleine vind ik natuurlijk wel echt super leuk!

@Mikmak
    Absoluut en dan hebben we alles netjes geregeld en dat geeft ook wel een hoop rust moet ik zeggen! Want daar raak ik af en toe ook wel een beetje uitgeput van! Met de kleren ben ik echt verschrikkelijk blij ja. Er zitten zo ontzettend veel leuke dingen bij!

@CinCinCin
    Welkom en gezellig dat je mee komt kletsen! Wat vervelend dat je zo'n last hebt van je bekken, Daar hebben heel veel hier helaas last van! Snap dat het niet fijn is om deels in de ziektewet te moeten maarja als het beter is voor jou en de kleine zou ik het zeker doen. Toch even goed naar je lichaam luisteren!

@Tamm
    Ja dat is natuurlijk wel zo! Ze is dan in ieder geval wel lekker dichtbij! hahaha is het zo erg met die weegschaal? Je hebt toch een goede reden voor het feit dat je zo aankomt. Er zit een prachtig mooi wondertje in je! Fijn dat je weer door de APK bent ;)

@Nicky1983
    Ja is ook wel een leuke plaats op zich. Maar ik ben eerlijk gezegd stiekem wel weer blij dat ik weer lekker terug ga naar Nijmegen. Vind het gewoon leuk daar, geen idee waarom en ik mag weer terug naar de andere verloskundige praktijk en die vond ik namelijk ontzettend leuk! Af en toe een dagje niks mag toch zeker ook lekker! Bovendien neemt die kleine ook veel energie van je weg dus je kan het vast wel gebruiken! Misschien dat je werk deze keer minder laat horen omdat ze nu vinden dat je een goede reden heb?

20. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Cin; welkom! Succes woensdag met je gesprek.

Tamm; fijn dat alles goed was en dat je de kleine weer goed voelt. Scheelt hier ook veel per dag hoor.

Nicky; Goed dat je je rust neemt, niet onverstandig denk ik de mening van de therapeut af te wachten.

Goofie; ik ga woensdag weer naar vk en vanaf dan om de 3 weken.

Voel me al nstuk beter. Ruim een uur geslapen en tv liggen kijken. Heb ook weer eetlust.

Deel Deze Pagina