@Tamm en Brusje: Mooie buiken hoor!!! Hier ben ik om 1uur gaan liggen omdat ik ineens vreselijk duizelig werd. Had wat zwart witjes genomen en even in bed gekropen. Wat resulteerde in dat ik dus nu net pas wakker word pfff...nu ben ik gaar joh haha.. Hoe zit dat eigenlijk met de ziektewet?? Krijg je dan nog volledig betaald als je daar nu net voor je zw verlof in komt??
Tamm; Wat een ruim begrip zeg tussen 8 en 6! Dat ze dan de middag of ochtend zeggen, is wat handiger. Maar wel leuk dat de spulletjes komen, wat brengen ze allemaal? Goofie; Dan herken ik het gevoel wel denk ik, maar twijfelde of het zuur was omdat ik het ook nooit proef zeg maar. Had al zo'n vermoeden dat het dat was. Gelukkig heb ik het maar af en toe. Mikmak; Succes bij de tandarts. Brusje; Mooi buikje hoor! Misschien ff gemist, maar waarom krijg je alle onderzoekjes?
Goedemiddag dames, Ik meld me ook weer even een keertje aangezien ik even in bezit ben van internet. Als jullie het goed vinden ga ik even niet terug reageren op alle berichten. Ondertussen zitten we nog steeds heerlijk in ons nieuwe huisje! Helemaal tevreden en op wat kleine troep na zijn we ook helemaal klaar. Wel zware dagen achter de rug. Vorige week woensdag met het tekenen een ontzettend drukke dag gehad aangezien alles dus in een keer werd over gebracht. Paar keer flink over de buitenkant van de auto heen gekotst tijdens het rijden, echt niet grappig. Uiteindelijk kon ik niet meer en heb ik het laatste stukje gelopen. Na een tijdje zakte het gelukkig.! Het viel me op dat ik die dag de kleine ook niet veel voelde. Logisch misschien dacht ik aangezien we erg druk waren, maar de volgende dag nog steeds erg rustig dus toch maar even de verloskundige opgebeld en eerst naar de praktijk geweest 's avonds en vervolgens door naar het ziekenhuis voor een ctg scan en een echo. Daar werd ik helemaal niet goed en kon mezelf niet meer onder controle houden. Misselijk, duizelig, benauwd. Het ging allemaal niet lekker. Dus alles van me afgetrokken en gauw naar buiten. uiteindelijk weer opnieuw aan de scan en na een half uur mocht ik er gelukkig af. Eigenlijk een uur maar ik kon gewoon niet meer! Toen was het wachten op de echo. Helaas duurde dat erg lang en kwamen ze pas om 0.40 uur. Alles was wel meer als in orde dus dat was wel heel fijn! Naar huis en gelukkig heeft vriendlief zich de volgende dag ziek gemeld. Was voor hem toch ook allemaal lange dagen met verhuizen en elke keer zo laat naar bed en vervolgens weer vroeg op. Bovendien had ie zich nog nooit ziek gemeld dus dat mag dan ook wel een keertje. Zaterdag is mijn moeder met man langsgekomen voor al mijn kleding en kledingkast en zijn de kastjes en schilderijen opgehangen. Dus tot zover zijn we al een heel eind en kan ik nu rustig gaan ontspannen. Bij de volgende afspraak maar is met de vk over hebben, want die stress enz kan ik bij de bevalling echt niet hebben! Zal toch iets moeten vinden om een beetje rustig te blijven. Ik probeer binnenkort weer bij te houden maar we hebben nog geen internet. Dus tot zover even een berichtje van mij. hoe gaat het met de dames hier? Heb ik nog iets belangrijks gemist? Dikke knuf van mij voor iedereen!
De kleine beweegt trouwens echt super veel! zoveel dat ik bijna het idee heb dat ze helemaal niet slaapt overdag. Ik voel der echt de hele dag door. Ze doet het dus in ieder geval heel goed. En ook over heel mijn buik die schud heen en weer. het is niet meer een plopje hier of een plopje daar. Nee mevrouw maakt gebruik van de gehele ruimte. Herkent iemand dit?
Omdat ik voor de derde keer last heb polyhydramnion heb (teveel vruchtwater)en een kindje wat weer voor op de groei ligt. De oudste was bij de zwangerschap 4165 dus voor de zekerheid kijken of het geen zwangerschapssiker is en medisch bevallen ivm complicaties zoals teveel bloedverlies tijdens de bevalling. En heb risico dat vliezen breken etc
babyboo, doe je rustig aan meid.. de stress kan je er idd nu niet bij hebben. nu lekker genieten in jullie nieuwe huisje blondje, haha ja he, ze waren hier rond 3 uur.. nou zit je dan vanaf 8 uur aangekleed.. pff ben nu wel doodmoe. ze hebben een ledikantje, commode, badje, standaart, matras, wandelwagen, dekentje, matrasbeschermer, luiertas gebracht haha.. weer genoeg goofie, dank je goed dat je even bent gaan liggen, ook wel eens fijn.. alleen daarna idd ben je heel gaar haha. mikmak, hoe was het bij de tandarts? je kleine meisje weer iets beter?
@ ziektewet. Ja hoor goofie ik krijg gewoon 100 % loon ( ziektegeld ) en straks verlof en als blijkt dat ik na mijn verlof niet in staat ben om te werken kan ik me weer ziek melden. @babyboo pas je wel een beetje goed op jezelf, je man en de beeb??? Heerlijk Tamm je spulletjes zijn bezorgt. Nijnonijntje hoe is het met jou?? Gaat het allemaal een beetje ?? Kim hoe is het met jou?????
Oke, ik denk dat ik mij binnekort ook ziek moet melden, de pijn in dat bekken is af en toe een hel. Maar voel mij nu al schuldig om mij ziek te melden, vind dat zo moeilijk!!!
schuldig hoef je je niet te voelen hoor, het is voor je eigen gezondheid en ten tweede je werkgever krijgt jouw loon volledig terug van het UWV.
Niet schuldig voelen hoor, sinds deze week zit ik ook in de ziektewet, vanwege dat het nu ook echt zwaar begint te worden, en ik heb er geen spijt van. Dit weekend alleen al, mn zus die steun zocht vanwege haar baarmoederhalskanker en de bedoeling bij de gyn, deze week blijf ik heen lopen, het feit dat de baby groot is n en de polyhydramnion, mn dochter die klaagt over buikpijn en pijn in mn bekken die ik voel, het huishouden wat ik niet meer aankon. Etc etc Zwanger zijn is zwaar, je hoeft je niet schuldig te voelen als het niet meer gaat
Jeetje wat een vervelende dingen allemaal.. Hou die buikpijn van je dochter in de gaten hoor, mijn vriendin haar dochter had ook buikpijn en dat was niet zo goed! Sindsdien waarschuw ik iedereen, dram door bij de artsen.. Ik ben gewoon geen held wat betreft ziek melden hoor, maar ik heb een heel erg minpunt: ik denk altijd alleen maar aan een ander en dat geldt bij dit dan ook weer.. Vervelend voor mijn clienten en vervelend voor mijn teamleidster, pfff...denk alleen nog steeds niet goed na over hoe vervelend het wel niet voor mij is..
En je beby dan? Wat goed is voor jou is goed voor je baby, dus dan denk je nog aan een ander. En een ander heeft meer aan jou als het goed met jou gaat. Niet schuldig voelen. Zwanger zijn is zwaar. Buikpijn van mn dochter, ik heb een goede huisarts, urine was goed, maar ben vergeten te bellen vandaag, de assistente wilde het even overleggen. Maar ik bel morgen weer, want heb zelf wat meer inzicht in haar pijn. Verder belemmert het haar niet.
@goofie: gewoon ziekmelden hoor.. ik heb er ook heel lang tegenaan zitten hikken.. maar weetje.. je geneest niet meer voor dat die kleine eruit is hoor.. ik dacht ook weer even dat het beter ging maar dat was gewoon omdat ik genoeg rust nam.. 1x te ver wandelen en ik had weer een paar uur pijn. Gewoon ziekmelden, heel vervelend.. maar pijn is niks en het wordt alleen maar erger. zo. @babyboo (geloof ik..) mijn kleine is ook zoo druk!! jeemig! ik las dat ze zo'n 19 tot 20 uur van de 24 uur slapen.. nou dan is tie van mij aan het slaapwandelen (lees slaap-karate) heeft ie vast van zijn vader Ik heb nu trouwens sinds een paar dagen dat ik de baby echt voel zitten als een hard iets in mijn buik als ik buk ofzo.. en hij kan me nu echt pijn doen, als tie "klem" zit ofzo.. gisteravond leek er even een voetje klem te zitten ofzo bij het draaien in bed.. au au.. En vanmiddag lag ik op de bank en toen deed het echt een lange tijd pijn.. toen voelde ik eem iets bewegen en toen was het ineens over.. hebben jullie dat ook??
Nou meiden, ik ben ongeveer een uur bezig geweest met alles teruglezen en kom tot de conclusie dat ik echt een enorme lap tekst heb omdat ik op zoveel mogelijk wou reageren Sjees, brusje en Tamm: Erg mooie buiken!! Groeit goed @NieuwWolkje: Ook een mooie buik Ik zie dat je al een zwangerschapsstreep hebt! Hier nog niet te zien, ben benieuwd of die nog komt. Vind het wel wat hebben Het is beter om een beetje schuin overeind te komen, dus niet opeens helemaal recht opstaan. Anders is het te zwaar op je buikspieren. Ik had gister toen ik bukte ook opeens zo'n pijn in mijn baarmoeder, ongelooflijk, maar dat ging wel sneller weg dan bij jou. Heb je nog contact opgenomen met je vk? En hoe gaat het nu? @Goofie: Hoe gaat het nu met je bekken? Werkt het rustig houden? Vervelend dat je last hebt van maagzuur. Hier (nog) niet gelukkig, heb het 1x gehad met 10 weken en dat was geen pretje.. sterkte! @aapje: Hoe had je mij in gedachten dan? Grappig hè hoe je snel een beeld bij iemand kan vormen. Fijn dat het slapen van je zoontje steeds beter gaat, hopelijk krijg je zelf ook snel meer nachtrust. @Wub309: Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van een Tummytub in het kraampakket Dacht dat in een kraampakket alleen producten zitten die nodig zijn bij de bevalling, maar lees hier dat sommige meiden hem wel gehad hebben. Apart! Hier nog geen kraampakket gekocht, mijn schoonzus moet volgende maand bevallen en ze wil graag naar het ziekenhuis dus ik wacht even af hoe dat gaat verlopen en of ik haar kraampakket over kan nemen @jessyboy: Wat naar zeg dat je zwangerschapssuiker hebt. Maar fijn dat het nu goed gaat en dat ze er op tijd achter zijn gekomen. Ben benieuwd naar je kamertje! Leuk dat jullie uit de naam zijn, hier nog steeds niet! en wat fijn dat je werk hebt gevonden!! @Sjees: Dus toch een infectie, bah!! Fijn dat het nu wat beter lijkt te gaan, of las ik nu over een lichte terugval?? Hoe gaat het? Leuke boom trouwens in de kamer van je dochter @flutterby: Ik ben 21 @blackbird: Mooie boomschildering zeg!! Ben erg benieuwd naar de rest van het kamertje. Oh ik lees net dat hij ervan af is gevallen Nou ja, je muurschilderingen zijn ook leuk! En ook al heb je ze nagetekend, ik vind het nog steeds vindingrijk en creatief van je! @coon: Wat lekker zeg dat jullie kamertje al (bijna) helemaal af is. Fijn dat je genoten hebt van Najib, en zo'n compliment is natuurlijk altijd leuk!! @Sammie88: Wat schrikken zeg van Kim! Fijn dat je ons op de hoogte houdt, en dat Kim morgen (of inmiddels vandaag?) naar huis mag. Hopen dat haar meid nog een hele tijd blijft zitten.. @germini: Hier ook HUGE haha en inderdaad ook een meisje.. Dus hier klopt het wel. 7 cm vruchtwater is wel ruim dan, ben benieuwd hoeveel ik heb @MamaBibi: Wat een geweldige muurschildering voor zover ik het kan zien! En erg schattig hemeltje voor boven het bedje. @Blondje: Beterschap meid!! Hier ook nog steeds een beetje verkouden. Heb dat 1x per jaar. Slapen is ook een hel dan. Bah! @Mikmak: Haha wat een dametje heb je zeg als ik het zo lees Geweldig!! @germini: Ik heb het ook erg snel benauwd!! Ook na het avondeten 's avonds moet ik echt even de ventilator erbij pakken.. krijg het dan zooo warm! Hier vind ik mezelf ook niet charmant. Jurkjes staan niet zo leuk meer omdat ik flinke heupen gekregen heb en je dan lovehandles ziet Als ik een jurkje draag doe ik ook een brede riem om zodat het niet opvalt. @Babyboo92: Fijn dat jullie al lekker gesettled zijn in jullie nieuwe huisje, maar schrik van je berichtje. Doe alsjeblieft rustig aan meid! je hebt nog een aantal maanden voor de laatste dingetjes dus probeer alles rustig in te delen. Fijn dat alles wel goed was met Nikita verder, en ben erg benieuwd naar foto's van jullie stekkie.. Bewegen, hier beweegt ze ook steeds meer en zie mijn buik ook steeds meer bewegen aan de buitenkant, maar superhard is het nog niet.
Hier alles goed, werk is weer eventjes afgelopen Alle enquêtes zijn ingevoerd en nu is het wachten op de volgende lading.. Ben wel even blij met de vrije dagen moet ik zeggen. Wij hebben ook een 3D/4D echo gepland staan voor volgende week zaterdag Enorm veel zin in! Die week is ook onze eerste groeiecho dus echt een echo-week. Hele verandering na 8 weken niks. Ben zoo benieuwd hoe ze gegroeid is en hoe ze eruit ziet! Bedankt trouwens voor jullie felicitaties Wanneer we gaan trouwen weten we nog niet, maar het wordt waarschijnlijk ergens op een maandagochtend 8 uur Het is echt alleen de officiële dingen die we nu gaan regelen, en de bruiloft etc. komt later wel. Zou nu toch geen fut en zin hebben om dat helemaal te plannen. En ik ben gewoon thuis ten huwelijk gevraagd, ik verwacht nog een spectaculairder aanzoek over een aantal jaar Maar het was wel heel lief hoor Ben sowieso niet zo van het trouwen dus vind het echt prima zoals het nu gaat. Verheug me er wel al op om zijn achternaam te mogen dragen en dat we straks met zijn 3tjes dezelfde naam hebben
@babyboo, te gek dat jullie al zo ver zijn.. maar niet te veel stressen hoor... is niet nodig, tijd zat om alles op orde te krijgen @tamm, bedankt voor t vragen, uk is wel oke.. de tandarts vond ze niet zo leuk.. ze moet in ieder gevan van dr speen af... ASAP, gisteren en meteen... ik moet de 20ste weer terug want bij mij is mn tandvlees verre van in orde.. dus moet met spoed naar mondhygieniste... nou ja ach... heb zowiezo en zwak gebit dus stond er niet raar van te kijken. oh super je spulletjes zijn er @goofie, haha tja vind mezelf ook verre van charmant, maar gruwelen doe ik dan ook weer niet.. zo dramatisch is zwanger zijn dan ook niet denk ik dan... en tis voor een goed doel.. @ziektewet, niet druk om maken.. wou dat ik er in zat maar ben er te bikkel voor... of voel me gewoon wel oke genoeg.. doe het wel allemaal op mn gemakjeen laat me zeker niet opn**ien door mensen die teveel willen waaronder werk
@goofy, Meid als het niet gaat moet je je echt ziekmelden hoor. Je baby is het allerbelangrijkste!! en zoals Lin al zei............je krijgt gewoon 100% loon en je baas krijgt van het uwv geld, dus het kost ze niets! @babyboo, Pas je een beetje op jezelf?? niet teveel stressen hoor!! Wel fijn dat het verhuizen nu (Bijna) achter de rug is! @babystew, haha ja die lovehandles.......................ik heb ze ook!!! @mikmak, ws voel je je dan ook goed................anders had je je al wel ziekgemeld denk ik? @blackbird, Dat heb ik ook!! soms krijg ik een trap...............PIJN!!!.............en dat is soms zo over maar soms duurt het ook een tijdje............en ik vind het ook al ver........soms bijna tot in mijn zij! Vandaag bezig geweest met geboortekaartje...........we gaan toch voor eigen ontwerp en dan laten drukken bij de drukkerij..............kon niets leuks vinden in de boeken namelijk..............we hebben al een supergaaf idee op pc uitgewerkt!!
Meiden, Heb net even 2 foto's gemaakt van mijn buik.. Ik schrok ervan, want had de laatste foto met 21 weken gemaakt. Dus over groot gesproken pfff... Bekijk bijlage 182843
@germini, laat dat voor zichzelf spreken... voel me ook goed.. als dat idd anders zou zijn zou zeker gebruik maken van de ziektewet... maar merk wel aan mn mood swings.. dat ik minder bullsh*t kan handelen.... in mijn werk liegt iedereen zo een beetje en ik zit daar tussen... opkopers, verzekeraars, eigenaren van auto's... en maakte er al rap korte metten mee maar nu helemaal.. zeg dan ook tegen de collega's, neem maar effe over, kan dat geleuter echt niet handelen..trek ze zo door de telefoon haha