December 2011 Mama's!! Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kim1990, 6 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    @Germini: Vannacht wat beter kunnen slapen?

@Mikmak: Wat goed, weer een nacht zonder speen!
    Hier helaas een duimerd, moeilijk af te leren..

@Lin: Gefeliciteerd met jullie trouwdag :)

Hebben jullie ook de hele dag honger? Ik ben serieus de hele dag bezig met me te beheersen. Wil niet weer zoveel aankomen als vorige keer ;).

2. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    Goedemorgen meiden,

Thnx voor alle steunberichten.............van8 gelukkig goed geslapen!!:D ik was het zo zat gisteren dat ik het campingbedje naast ons bed heb gezet...........onze kleine man werd om 1u gillend wakker, wilde niet in eigen bedje in slaap komen en accepteerde dat hij niet in ons bed mocht maar in het campingbedje moest en heeft vervolgens tot half 7 geslapen. Jahoeeeeeeeeee!! hopelijk was het niet eenmalig! manlief nog steeds niet echt lekker maar geen koorts meer..........blijf het raar vinden......sinds juni is hij zo aan het kwakkelen! En ik.............ach..........we gaan gewoon door:);)

@mikmak,
    Wat een onwijs schattige laarsjes..........oooooooo verheug me zo op mijn meisje:D

@bevalling,
    Zie er zo onwijs tegenop. Had bij mijn vorige een helse bevalling! ik wil er ook nog niet teveel aan denken;)

3. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @germini, koorts duid meestal op een infectie..... misschien eens bloed laten prikken...
    fijn dat ukkie tot half 7 heeft geslapen... hier om kwart voor 7 op.

thanx.... zijn in het echt leuker, zwart met grijs en zilver van de binnenkant... bent wel geneigd om wat extra uit te geven met een meid.. haha.. en in de schoenenwinkel haalt ze alles uit, wil alles passen hahaha de troela.

@futterby, duimen... ik weet nog dat mijn moeder een washandje over mijn handen had gedaan.. dat duurde 1 nacht en ik was eroverheen.... succes ermee, een duim is moeilijk verstoppen of weggooien

zo ga eens effe douchen en aankleden

4. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Is hub niet een keer gebeten door een teek germini?
    Stuur hem anders eens langs de ha.

5. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    @lin en mikmak,
    Hij zit al in de medische molen..........bloedgeprikt e.d. ivm aanhoudende moeheid. Bleek laag Hb zit nu aan de staaltabletten en hb is gestegen. Verder was het bloed goed. HIj is in juni gebeten door een teek, maar volgens mij is hij geprikt op lyme.........maar dat moet ik hem even navragen. Vind het maar raar..........dan weer koorts dan niet.....dan voelt hij zich weer helemaal goed een week en dan weer plots erg moe of koorts..........raar toch?bah vind het maar eng.....je hoort zulke rare dingen tegenwoordig.

@mikmak,
    Mijn man houdt de bankpasjes goed bij zich hahaha.................een meid kost echt meer geld!

6. Peanut

Peanut Actief lid

2 mrt 2010
    361
    0
    0
    fulltime mama!
    Zuid-Holland
    @mikmak: maat schoenen overslaan komt me bekend voor: Joep is van maat 24 naar maat 26 gegaan.
    maat 25 had ie blijkbaar geen zin in ;)
    leuke laarsjes trouwens!

@daisy: zo schokkend vind ik het echt niet hoor! ik maak deze keer helemaal geen foto's van m'n blote buik, heb aan de vorige zwangerschap flinke strepen overgehouden, maar ja, da's ook niet zo vreemd, ik had zo'n enorme toeter!
    en ik moet zeggen dat het best wel aardig was weggetrokken, maar nu is het in volle hevigheid terug.

@luna: bij mij is het nog even afwachten, mocht uk 2 weer zo groot worden, dan wordt het sowieso een ks want dan gaat het gewoon niet passen.
    ik ga bij 36 weken ook over naar de gyn en dan maken we een plan van aanpak. ze laten me in ieder geval niet meer zover overtijd lopen (42 weken + 2 dagen) maar leiden me in bij 38 of 39 weken.
    ik probeer me er nog maar niet druk over te maken, maar vind het best naar dat het vooralsnog allemaal zo onzeker is.

@litteken: bij mij zie je er echt helemaal niks van. zit precies in een huidplooi en alleen als je het weet, zie je dat er een litteken zit.

@lin: gefeliciteerd met je trouwdag!

7. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @germini, dan is het idd nog vreemd.... ik hoop dat ze er snel achterkomen.... en even navragen of hij voor lyme is geprikt... alhoewel je mij niet moet vragen wat de verschijnselen daarvan zijn.

aha, tja wij hebben de bankrekeningen gewoon gescheiden, maar als ik het niet uitgeef dan komt hub wel weer met iets aan haha...

@Peanut, thanx ze is er zelf ook blij mee haha... had ze wilde er mee naar bed gaan gisteren
    op zich is het niet raar.. ze heeft bijna het hele voorjaar op dr crocs en slippers gelopen... alleen als het echt slecht was had ze dr adidasjes aan... en heel af en toe dr normale schoenen..als ze dan in die maanden van juni tot nu is gegroeid dan kan dat zomaar.....23 past ze nog wel, maar die mevr in de winkel zij dat ze er maar amper een vinger achter kon krijgen en dat het beter was om een maatje groter te nemen.... ja ach dan doen we dat maar... kan het wel op prijs stellen dat ze me daarop wijst... zeker omdat 80 euro in de aanbieding voor een paar kinderlaarsjes nog steeds aan de prijs is... en ik geen zin heb om volgende maand
    of over 2 maanden weer naar de winkel moet om een paar nieuwe laarzen te kopen... ze moet nog een paar gympen en snowboots hebben, gezien het weer van vorig jaar... voor dr broertje wil ik nog eea nieuw.... buiten het feit dat we nog op de slaapkamers nieuw laminaat willen hebben.. nu wordt dat gewoon een aanbieding van 5 euro de m2, maar dan heb ik haar kamer voor 80 euro al bekleed met laminaat....

zo wie ouwehoert er veel..... ;)

8. Peanut

Peanut Actief lid

2 mrt 2010
    361
    0
    0
    fulltime mama!
    Zuid-Holland
    kids kosten nu eenmaal veel geld!

ik vind het zeker voor schoenen erg belangrijk dat ze goed zitten (Joep heeft een hoge wreef) en dan geef ik er ook graag wat meer geld aan uit!
    qua kleding ben ik een stuk kritischer qua geld uitgeven; ik ben allang blij dat ik voor de kleine nog een hele collectie heb liggen. en alles wat ik nu voor Joep koop, is alvast een goede investering voor nummer 2 ;)

verder zijn ook wij aan het verbouwen zodat we straks 2 leuke kinderkamers hebben. Joep krijg een ruime kamer op zolder en zijn oude kamer wordt dan babykamer. al zal de kleine eerst een aantal weken bij ons op de kamer slapen, dat hebben we bij Joep ook gedaan. we streven ernaar om Joep per 1 oktober te "verhuizen" en dan kunnen we aan de babykamer beginnnen; ik wil namelijk wel nieuw behang en nieuwe gordijnen :D
    en ik wil eigenlijk ook onze slaapkamer nog schilderen voor de kleine komt, dus m'n man heeft het er maar druk mee ;) (terwijl ik lekker zitten te typen, is hij de muren boven aan het schilderen..)
    gelukkig zijn zowel mijn ouders als schoonouders superhandig (en gepensioneerd) dus krijgen we, met name van mijn ouders, erg veel hulp. wel zo prettig!

o ja, ik heb gisteren trouwens de proefdruk van het geboortekaartje ontvangen. ben er erg blij mee!!

p.s. beginnen jullie ook last te krijgen van hysterische nestdrang? ik wel, dat had ik bij Joep lang niet zo erg, maar nu word ik af en toe gewoon moe van mezelf!

9. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    klopt en dat geeft ook niet dat kids geld kosten, en ik vind ook dat schoenen goed moeten zitten, en geef daar dan met liefde meer geld aan uit dan een paar prut schoenen van een paar 10-tjes.. ze heeft een smalle voet en die zijn vaak snel weg.... en deze laarsjes maat 24 zaten haar goed om haar voetjes, en dan denk ik er ook niet over na dat ze 80 euro kostten.... heb 1 keer schoenen voor 45 euro gekocht en dat waren petit shoes in de aanbieding haha... btw petit shoes is tegenwoordig petit boots en don't disturb, die zijn altijd smal, net als shoesme en perche no.... nou ja in ieder geval kan ze weer vooruit,

ja hier gaat linette ook naar de ruime zolder kamer, en haar kamer wordt de babykamer.... heb alles al geverfd, maar wacht nog even met omzetten tot het laminaat er is....ik reken op half november... zo niet dan toch haha

en is de proefdruk helemaal naar wens??
    hier moeten we nog bezig gaan met de geboorte kaartjes. oktober ga ik eens wat mappen halen bij de drukker en dan op ons gemak eens een kaartje uizoeken.... alhoewel ik al wel wat rondkijk op internet..

ps nee.. heb er veel minder last van nu, laat de dingen veel meer op zn beloop en doe de dingen die op dat moment nodig zijn

10. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Hier ook precies net zo'n type wat betreft schoenen. Ik koop liever 2 paar duurdere schoenen dan 5 paar goedkope schoenen die na 3 weken al meer versleten dan goed zijn.
    Vaak koop ik nu een paar goede schoenen en laarsjes en in de uitverkoop nog eens een paar laarzen.

Over een weekje of 2 willen wij eens gaan kijken voor een leuk kaartje. Heb wel een beetje zoiets van ik wil het allemaal een beetje voorelkaar gaan krijgen de komende 4 tot 6 weken..................

11. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.882
    9.393
    113
    Gelderland
    Schoenen, ik werk in een schoenenwinkel. Groot voordeel nu met een kleine wamt man man man wat zijn de schoenen duur geworden zeg. Tot nu toe heb ik nog geen dure schoenen gekocht. Heb toen ik zwanger was 4 paar op de groei gekocht vanaf maat 20. 2 daarvan kan hij aan die andere twee paar vielen helaas te smal. Maar die kunnen nu door naar ukje 2 misschien;) Bij elkaar waren ze denk ik 25,-. Allemaal goeie leren schoenen die voor 60 à 70 euro in de winkel stonden. Nu koop ik niet meer vooruit of we moeten heel erg gaan afprijzen maar tegenwoordig gaan de prijsjes niet meer zo laag en betaal je in de uitverkoop ook gerust nog 30 euro :(
    Bij ons staan er meisjes laarzen in de winkel voor 110,-:$ sorry maar er zijn echt grenzen..ik budgetteer 70,- voor winterschoenen maar hoop dat wij in onze winkel nog iets leuks binnen krijgen zodat ik met korting kan kopen;) anders pech..
    Ik vind de jassen ook zo duur:)

12. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Wij hebben een goede winterjas voor onze dochter voor 40 euro.
    50 is voor ons het limiet met betrekking tot een jas. Het is maar 1 seizoen dat ze het aan hebben.
    Schoenen tot ongeveer 80/90 euro en dan is het ook wel genoeg hoor.
    Vorig jaar een paar clarcks laarzen voor dochter kunnen kopen in de uitverkoop voor 40 euro , helaas kan ze die niet meer aan.

13. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    @Daisy
    Ik herken het wel hoor,ligt ook aan welke kleding ik aan heb
    vorige week vroegen nog een aantal mensen "huh ben je zwanger dan ?? " dusdeo nu veel strakke truitjes aan valt het tenminste op ;)
    @Luna
    Wat leuk zeg dat jou de meubels voor jullie zoontje maakt
    En ik hoop dan ook voor je dat ook mag kiezen
    @Mikmak
    O dat zijn zeker mooie laarsjes zeg!
    En je mag met recht trots zijn op jullie meisje,netjes van haar hoor
    @Sniffy
    O je bent dus al wel verwend en vandaag dus de rest:D
    Veel plezier vandaag
    @Lin
    Gefeliciteerd met jullie 1 jarige huwelijk,lekker uit eten!
    @Flutterby
    ik lust wel meer dan anders ja ;)
    @Germini
    O wat fijn zeg dat dat werkt,hopelijk is het idd niet eenmalig
    Fijn dat het met je man beter lijkt te gaan
    @Peanut
    Wat fijn dat jullie zo blij zijn met de proefdruk
    En fijn dat jullie zoveel hulp krijgen om de boel op orde te krijgen,want zo te lezen ben je nog wel wat van plan ;)

14. Zeepaardje

Zeepaardje Niet meer actief

hoi meiden

ik ben al veel te lang hier niet geweest... sorry erg druk

ff korte update en vanaf volgende week ben ik er weer meer!

met mij en de baby gaat alles goed!

heb voor sem dus winterschoenen gekocht, 70euro wel van de geox... en winterjas 50euro van de we...
    oja en regenlaarzen 20euro:p:p

Meiden dikke knuffel en tot snel weer!

15. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    he bah...........de meubeltjes voor mijn zoon worden pas in de week van 24 oktober geleverd!! dan kunnen de babymeubeltjes pas naar de babykamer:(:(:x had me zo verheugd om het kamertje in te gaan richten................. en mijn zoontje moet wel wennen aan denieuwe meubeltjes voor dat zijn zusje er is.................pffffffffffffffffffff na al die ongein kan ik dit slecht hebben momenteel!!

16. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @luna, dasdan wel weer handig dat je in een schoenenwinkel werkt... die laarzen van linette waren eigenlijk 110 euro, maar in de aanbieding 79.... heb ze dus maar meegenomen, anders had ik dat ook niet gedaan... snowboots kostte vorig jaar maar19,95, van rucanor.. in een outdoor winkel net over de grens gekocht... dus doe dat dit jaar weer.. en dan in de uitverkoop koop ik dan strakjes nog wel een paar schoenen....

@aapje, gaaf he

@winterjas, tot nu toe heeft ze alle winterjassen gekregen, en voor komende winter heb ik er ook al weer 1 liggen een super toffe 2 poncho's een gevoerde spijkerjas van timberland, voor zachte winter of najaar, 1 gortex jas van Nomad.... komt van de taxfree shop van de kazerne, die wer opgedoekt dus hub had er 2 meegenomen.. normaal 130 euro per stuk nu 2 voor 45 euro :D. kan er dus nog effe tegen.. voor volgend jaar heb ik ook al weer liggen, en voor het voorjaar en zomer ook al.

nou ga effe eten, waren laat terug van broer en schoonzusje...

17. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    @Wolfje
    Leuk iets van je te horen
    @Germini
    O dat is dan zeker balen zeg!
    Idd de kleine man moet er toch nog even aan wennen
    @Mikmak
    Nou jij bent idd voorlopig wel klaar met de jassen ;)

Hier draagt de kleine man eigenlijk alleen nike of puma
    Vind mooie schoenen voor een jongen echt moeilijk en wij houden wel van sportief en stoer;)
    Maar hier zitten ook niet zoveel goede schoenenwinkels
    Winterjas was vorig jaar €80 en toen ik die net had gekocht zag ik een andere hele gave ,maar ja 2 jassen die zo duur zijn vond ik iets te gek
    Kreeg een paar maandjes later een mail van kleertjes.com dat er op de winterjassen 50% korting was en en nog een code van 20% eroverheen had ik toch nog die gave jas voor €40 euro en normaal €100
    En die heb ik dus een maatje groter gedaan en die kan hij nu aan
    heb hem pas uit de doos gehaald en in de kast gehangen en vind hem nog steeds geweldig:D

18. Babystew

Babystew Niet meer actief

@Goofie: Oooh nee wat verschrikkelijk voor hun!! Bahbah je reinste nachtmerrie!!
    Ik heb het de laatste tijd wel vaker gehoord.. Eng zeg. :(

@Germini: Wat vervelend, slapeloze nachten en je man die ziek is en jij die ook constant pijn hebt. Sterkte, ik zou de boel een beetje de boel laten en zelf mijn rust proberen te pakken al is dat makkelijker gezegd dan gedaan.. Misschien dat je iemand kan vragen je met wat klusjes in huis te helpen?

@Daisy: Mooie buik meid. Met je shirt omhoog zie je inderdaad overduidelijk dat je zwanger bent haha! Hier ook striae, (nog) niet op mijn buik maar mijn kont, heupen en rechterborst zitten helemaal onder. Ik had al striae en omdat mijn huid zo licht is valt het bijna niet op als het weg is, dus maak me er nog niet zo druk om. Maar zal het wel ff moeilijk hebben denk ik als mijn buik ook begint.

@Mikmak: Fijn dat het zo goed gaat met de spenenfee :D

@Lin71: Gefeliciteerd met jullie eenjarige huwelijK!

@Peanut: Hier ook last van nesteldrang hoor! Alles moet af en klaar.

Gister 3 uur in de Ikea rondgelopen :p Ging een keer heerlijk rustig alleen dus heb echt ALLES bekeken. Echt te erg eigenlijk, maar als ik met vriendlief ga voel ik me altijd een beetje gehaast om het voor hem niet te lang te laten duren. Dus nu kon ik even heerlijk overal kijken en ideeën opdoen. Was wel kapot hoor na die 3 uur, maar moest even wachten tot vriend klaar was met werken zodat hij me op kon pikken (had 6 klimopplantjes gekocht voor in huis en dat gaat een beetje moeilijk meenemen in de bus).
    Maarr ik heb weer helemaal zin om te klussen :D

19. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    @Germini: Gaat het weer een beetje?
    @Lin71: Gefeliciteerd met jullie huwelijk
    @Babystew:Tja het hoort erbij he, ik heb het alleen op me buik, hopenlijk blijft de rest vrij van striae.Maar ik heb het zelf veroorzaakt.Als ik van me vriend was afgebleven (en hij van mij) had ik er geen last van gehad.:D

Hier begint de nesteldrang ook door te breken.
    Vriendlief heeft vandaag bedje en kast op de kamer neer gezet, gaan we morgen in elkaar zetten.
    We hebben 2 boxen, beide gekregen, de box die van me zus komt gaat op het slaapkamertje.
    Morgen komen me ouders, die zie ik 1x per maand (wonen te ver weg) en die komen helpen.
    Hopenlijk schiet het morgen lekker op.

Vanmiddag heeft me vriend z`n oor op me buik gelegd, wou weten of hij wat kon horen.Hij z`n oor tegen me buik, en wat gebeurt er.De kleine schopt tegen me vriend z`n oor aan.:D

20. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @babystew, ja daar ben ik ook blij om.... en het vreemde is dat met speen het veel langer duurde voor ze in slaap viel, nu in 10 minuten in slaap... ook het naar bed gaan gaat veel makkelijker.... kan aan mij liggen of aan het ontbreken van de speen, of aan een spurt.... geen idee maar zowel zij als ik zijn een stuk blijer, tevredener

lekker zo een middagje ronddwalen door ikea... soms is alleen idd wel lekker.. meestal ga ik met dinnetje die ook zo kan ronddwalen... wel zo gezellie

@germini, balen dat de meubels pas eind volgende maand komen zeg

@daisy,wat is de functie van een box op de slaapkamer als ik vragen mag? er staat toch een bedje waar uk niet uitkan, zo ja dan is er toch een traphekje.....

Deel Deze Pagina