December 2011 Mama's!! Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kim1990, 6 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @bekkenoefeningen, ik doe ze ook niet hoor... houd met niezen mn benen over elkaar haha, en als ik aandrang heb dan ga ik... na de bevalling idd weer nieuwe ronde nieuwe kansen.

zo vandaag weer bij de vk geweest,mooie bloeddruk, uk groeit goed alles weer op schema. brief meegekregen met het advies voor mijn werkgever om minder uren te gaan werken. ze had zelf zoiets van tussen de 20 en 25 uur... bespreek zelf wel met mn baas hoeveel ik de ziektewet inga...

@goofie ja goed he.. wij hebben dat eind volgende week ook... deze week halen we de 29 en dan de week erna gaan we ook naar nog onder de 2-cijferige weken.. dus nog 1 week als we het afronden haha

2. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @scrapdoodle, dan wordt je zeker te weten een december mama... je loopt nooit tot 40 weken met een 2ling... max 38... nee hier zijn geen 2ling mama's er is wel bij de algemene club een clubje 2-ling mama's.. daar heb ik bijgezeten in januari, omdat ik zwanger was van een 2ling...
    welkom hier

3. Scrapdoodle4

9 sep 2011
    94
    0
    0
    Heerhugowaard
    Hoi Mikmak,
    Bedankt voor je reactie.
    Jeetje, "was" dat klinkt niet goed. Wel fijn dat je nu weer zwanger bent en dus alweer een tijdje want je bent in december uitgerekend.
    Tot nu toe gaat het met onze meisjes goed maar elke keer als we naar de gyn gaan vind ik het toch weer spannend.
    Ik zal eens kijken of ik mij ook aan kan melden bij de 2-ling mama's. Ik weet nog niet zo goed hoe het allemaal werkt op deze site maar dat gaat vast goed komen.

4. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @scrapdoodl, tuurlijk komt dat helemaal goed hier op de site... nee haha dat was ook niet goed... ging mis met 9 weken, jammer maar niet echt een heel groot drama in zo een vroeg stadium;)

5. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    @Mikmak, gelukkig dat het nu wel goed gaat.was er ook een reden dat het niet goed is afgelopen?
    Als je het er niet over wilt hebben dan mag je dat uiteraard ook zeggen.

6. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @daisy, nee geen reden... is gewoon niet goed gegaan... is ook niet iets dat me stoort eerlijk gezegd... het enige dat vreemd was, was dat je je van een zwanger gevoel gelijk niet zwanger voelt en dan bedoel ik hormoniaal... of ja een gedragsverandering die je ondergaat.. kan het niet goed uitleggen, maar goed, was mn eerste mk die dingen gebeuren bij 1 op de 5... whatever reason... ;)

7. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag meiden,

Voor iedereen die het zwaar heeft, een hele dikke knuffel! Heb alles vluchtig doorgelezen maar er is zoveel geschreven de afgelopen 2 dagen! 2 drukke maar leuke dagen gehad op t werk, gisteren een uitstapje met huurders(110 bejaarden) op een boot. vandaag sportdag met collega's, was gezellig een hele dag op locatie spelletjes in jungle en oosterse sferen met aansluitend bbq en muziek. Morgen kom ik weer wat uitgebreider lezen. Slaap lekker alvast.

8. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    @mikmak, en deze kleine doet het wel goed?Geen problemen gehad?
    Je bent in elk geval al ee stuk verder.

sorry voor me nieuwschierigheid

9. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @daisy, nope geen problemen... een zelfde zw als bij linette.... alleen vocht, en nu wat vermoeider omdat er al een uk rondrent die alle aandacht van mama ook verdient... heb daar ook niet aan getwijfelt.... en dat was bij die mk anders, daar had ik al een slecht gevoel bij.... ging bloed verliezen en de gyn maar zeggen na iedere echo als ik weer aan de foon hing.. geen zorgen, bloedverlies heeft 1 op 5.... nou ik niet, het zit niet goed en ik had gelijk. tis effe jammer maar geen drama

10. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    zo ik ga naar bed.. ben gesloopt... morgen rond weer op...

11. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    hmmm, de laatste zullen de eerste zijn vandaag haha.
    zo vanmorgen weer eens verslapen.. stond pas om 6.45 op en dat alleen omdat Linette me wakker maakte en zei dat ze moest poepen haha.

heb eigenlijk wel goed geslapen vannacht... lag er op tijd in, wel 1 keer wachten om naar de wc te gaan... kwam linette gelijk en zei dat ze bij mama wilde slapen... ook niet erg... :D

vandaag weer werken, mn baas is er niet dus kan de brief van de vk ook niet onder zn neus schuiven.. maar als andere eikelige collega komt wrijf ik het hem vast onder de neus.... hihi.

fijne dag allemaal

12. Florabella

Florabella Fanatiek lid

8 dec 2010
    4.323
    0
    0
    Juf!
    Limburg
    Hi meiden!!

Ik leef nog hoor! Hier best druk, paps is te logeren dus minder online. Verder weer goed misselijk en spugen bakjes, vanochtend thuisgebleven en hopelijk vanmiddag weet fit genoeg om nog even te werken!
    Bijna 30 weken jeuh!!

13. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    Goofy, toevallig zat ik net een lijstje te maken wat ik nog nodig heb :D

2 wiegdekentjes (voor in wagen/maxicosi en evt op bedje)
    2 wieghoeslakens
    2 ledikant lakentjes

-verzorgingsproducten
    -eerste pakje :)

Dat was het, volgensmij heb ik verder alles al...

Scrapdoodle4, welkom! Wat leuk zeg een tweeling!!!
    Gaat alles goed met ze? Weet je al wat het wordt?

14. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    Jeej meiden, ik ga 1 dag naar bea zwaaien en gelijk weer een heleboel pagina's erbij!
    Ik heb niet alles doorgelezen hoor.. sorry..

@Scrapdoodle4: welkom! leuk een 2ling! die hebben we hier idd niet! lijkt me wel zwaar! zijn het je 1e kindjes?

Mijn lijst met wat ik nog nodig heb begint ook aardig te slinken:D hoera!
    Nog wat grote dingen zoals een badje maar voor de rest veel beddegoed.
    Kleding heb ik nu bijna allemaal, gister flink ingeslagen samen met mijn moeder babyshoppen was echt leuk!!!
    De kleine was het er wat minder mee eens, die is vandaag echt zijn speeltijd aan het inhalen omdat ik gister te druk was.. wat een golfslagbad had ik vanmorgen!;)

Vanmorgen lag ik nog even lekker te genieten van het getrappel, geschop en gedruk tot ik ineens weer enorme kuitkramp kreeg.. au! dan maar uit bed...

15. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb het koud, dan weer warm, dan weer koud dan weer warm!Pfff...word je ook welleens gek van

16. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    As vrijdag is mn intakegesprek met de kraamzorg...

Hebben jullie dit al gehad?

Moet dan ook aangeven wat mn wensen zijn... nou dat weet ik niet goed! Jullie?

17. Scrapdoodle4

9 sep 2011
    94
    0
    0
    Heerhugowaard
    #4877 Scrapdoodle4, 21 sep 2011
    Laatst bewerkt: 21 sep 2011
    @ Laraxx & Blackbird:Het zijn onze eerst kindjes, het zijn 2 meisjes en alles gaat (tot nu toe) goed.
    Het is een 1-eiige tweeling dus dat wordt goed opletten dat we ze niet door elkaar halen :)
    Ik ben inmiddels 25 weken en we hebben elke 2 weken een afspraak bij de gyn met echo. Die extra controle is om te bekijken of ze niet het twin-to-twin-transfusiesyndroom krijgen. De kans hierop is 15% dus wel aanwezig maar ook weer niet super groot. Dit maakt het wel elke keer weer spannend als we naar het ziekenhuis gaan maar tot nu toe gaat het goed dus dat is heel fijn.
    Het schijnt dat een tweeling zwaarder is dan een eenling, ook wel logisch natuurlijk maar aangezien ik geen ervaring heb vind ik dat ik niet mag klagen. Ik werk inmiddels 4 uurtjes ipv 8 en niet meer onregelmatig. Dat is voor mij goed te doen en dan heb ik 'smiddags ook nog wat energie. Toen ik nog 6 uur werkte merkte ik dat ik 's middags harde buiken kreeg en dat is natuurlijk niet goed als je "pas" 21 weken zwanger bent. Maar ik voel me dus goed en probeer goed naar mijn lichaam en de gyn te luisteren :)

18. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @laraxx, thuis of ziekenhuis, hele halve dagen enz enz.. en als je dat nog niet weet gewoon open laten..
    ze doen in ieder geval iedere dag effe zuigen, dweilen, koken lunch maken, wassen enz enz enz.. ik vond het wel moeilijk om de regie uit handen te geven... maar ja... bij mij deed ze ook iedere dag het bed opnieuw opdekken.. nou dat was nu echt niet nodig
    maar goed denk dat ze dat soort dingen bedoelt en anders komt zij wel met voorbeelden.

nee ik heb nog geen intake gehad.. 11 oktober komt ze bij mij.

op mn werk geregeld dat ik minder ga werken.. das dan wel weer fijn waarschijnlijk nog maar 2 dagen ipv 4..

@goofie hahaha, ja die dingen zijn er ook nog ja... komt goed, na de bevalling;)

19. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb hem al gehad ja...
    Weet natuurlijk niet of elk kraambureau hetzelfde doet.
    Bij mij hebben ze alles uitgelegt dat het inhoud en wat ik moet doen met het kraamboek enz.
    Uitleg vooral dus..
    Verder heeft ze de standaard dingen uitgelegt die de kraamverzorgster doet en ik moet zelf straks maar met de kraamverzorgster overleggen wat mijn wensen zijn naast de normale dingen.
    Nou het was een gesprekje van een half uur dus veel boeiends was het niet.
    Bij ons nemen ze in de 8ste maand nog even contact op om te vragen hoe het gaat, maar dit komt ook omdat ik mijn intake al met 5maanden heb gehad en zij niet vanaf 5maanden tot aan de bevalling geen contact willen hebben.

20. Scrapdoodle4

9 sep 2011
    94
    0
    0
    Heerhugowaard
    @ Laraxx: Ik heb dat gesprek volgende week dinsdag. Wat ik van een vriendin begreep is dat je dan bijvoorbeeld aan kan geven of je een kraamverzorgster wilt die wel of niet rookt, of je bezwaar hebt tegen een leerling en dat soort dingen. Ik kreeg ook de tip om van te voren even mijn zorgpolis na te kijken om te zien waar ik allemaal voor verzekerd ben tav kraamzorg enzo. Ik ben verzekerd bij IZZ en volgens mijn polis krijg ik extra kraamzorg, dat vond ik wel handig om te weten zeker omdat we een tweeling krijgen :)
    Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Deel Deze Pagina