@ Wub309, ik ben ondertussen al wat beter, wel door de medicatie die ik (normaal) niet mag nemen. Zoals een neusspray, staat in de bijsluiter dat het af te raden is tijdens de zwangerschap, maar ik gebruik die enkel voor het slapen gaan, ik hoop dat het dan niet zo erg is. Voor de rest siroop drie maal per dag en een keelspray. Bedankt voor het vragen
@ Florabella, hopelijk heb je nog wat kunnen slapen! Ik heb wel last van mijn maag en slaap al een tijdje met het hoofdeinde omhoog, maar ik hoef er gelukkig nooit van te spugen. Lijkt me heel vervelend! @Wub, oke fijn om te weten dat het standaard is! Dacht al ik heb iets gemist Bij de vk ben ik altijd net een verstrooide professor. Als ik wat wil vragen dan vergeet ik het en soms krijg ik niet alles mee wat ze verteld. Ben ik blij dat mijn man er altijd bijzit @ Blondje, mooi buikje!! Had je sterke buikspieren? Formaat buik heeft niets te maken of je groot of klein kindje krijgt maar vooral hoe het kindje ligt en of je sterke buikspieren hebt @ Scrapdoodl, ben tot nu toe pas een keer op zwangerschapszwemmen geweest (is op vrijdagavond en komt altijd wel weer iets tussen) en heb me nog niet aangesloten bij een "pufclub". Weet eigenlijk nog niet of ik dat ook nog wel ga doen. Als ik er even trouw heen ga als het zwemmen zal het niet veel nut hebben ben ik bang
Mag ik vragen hoeveel jullie ondertussen zijn aangekomen? Ik ben 165 en woog 51 kilo voor de zwangerschap. Nu zit ik op 56 kilo. Hier blijf ik nu al een aantal weken op hangen. Is 5 kilo niet te weinig voor deze termijn? Ben het gisteren helemaal vergeten te vragen aan de vk
@varkenshaas, eet je doorgaans wel rose... zou me er alleen niet te druk om maken.. voornamelijk zeggen ze dat rood vlees niet goed is omdat vaak het centrum van het vlees niet een bepaalde temperatuur is geweest zodat alle bacterien dood zijn.... varkenshaas wordt eigenlijk altijd zover rose doorgebakken dat het die temperatuur wel heeft bereikt.... geen zorgen maken dus @wub, thanks sommige dingen onthoudt je gewoon zullen we maar zeggen @blondje, wat een bescheiden buik zeg.. super mooi en ja geniet er wel van vanmorgen boodschappen gedaan, nu met mn moeder en linette effe weg.... morgen komt hub weer thuis en maandag komt de kapper thuis... gaan we linette eens laten knippen weer en ik ga mn haar er ook afhalen tot later, fijne dag iedereen
Het is 27 weken en 5 dagen, was een foutje en had het gecorrigeert. Hier ook nog maar 5 kilo aangekomen, mischien nu 6??? Maar meer ook niet. Over buikspieren, zit een kern van waarheid in, maar bij mij is het de vierde en veel vruchtwater en grote baby dus dat maakt me buik een keer zo dik als nodig en ik heb daar veel last van
hey meiden, Ff gauw een berichtje..............kids komen uit school dus moet broodje maken!! @peanut, Gefeliciteerd!! ga je nog wat leuks doen? @kim en robin, Mooie echo's hoor!! @nieuwwolkje, sorry, ik reageer ook niet altijd op iedereen.........vind het soms zo lastig bij houden! het is inderdaad niet leuk als je stuen zoekt en je krijgt he tniet. Ik zal er in ieder geval op proberen te letten!! maar neem me niet kwalijk als ik het eens vergeet Verders heb ik niet kunnenlezen!! ETen was gisteren leuk!! alleen balen dat ik geen rood vlees mag! Tot latersssssssssssssss
@ Robin88, hier was mijn startgewicht 52, en nu weeg ik al 68 maar ah, zolang het er achteraf af gaat is het goed
Robin: ik woog bij de start 78 (na een heftig dieet 8 kilo afgevallen en direct gestopt met het dieet nadat ik wist dat ik zwanger was) en de laatste keer 93 kg, dus ook al 15 erbij... Ach we zien wel hoe snel het eraf gaat. Maar de laatste 5 kg was binnen 3 weken, dus ik krijg nu ook een suikertest. Bij mij is die ijzertest standaard, wil niet zeggen dat het overal zo is. Kijk maar naar die groeiecho's, die krijg ik dan weer niet... Nieuwwolkje: fijn dat het wat beter gaat. Kan me voorstellen dat je die medicijnen niet al te vaak wil nemen. Scrapdoodle: balen van je mindere nachtje, hopelijk blijft het hierbij. Mijn 'pufclub' is al een tijdje bezig, ben gisteren voor de 3e keer geweest. Ik vind het wel informatief, maar ben er nog niet helemaal weg van. Ik doe bewust bewegen, bewust bevallen, met een fysiotherapeut. Op maandag ga ik ook zwangrschapszwemmen. Wat raar van het UWV zeg, alsof je je niet ziek zou mogen melden... kan me voorstellen dat het extra zwaar is met een tweeling.
Ik ben hier ook al 10 kilo aangekomen, zucht! Maarja...kan er weinig aan doen, want vreet mij toch echt niet vol, mijn vriend zegt juist dat ik veel minder weg krijg als normaal. Na vanmorgen 2uur te hebben gewerkt en de tranen stonden weer om een hoekje te kijken, heb ik toch besloten om mij voor de laatste uurtjes die ik nog werk ook ziek te melden.. Zit dus nu volledig in de ziektewet. Ik vond het heel moeilijk om te moeten zeggen,maarja ik werkte nog maar 4,5uur en de rest ziektewet. Als die 4.5uur nu al niet meer lukken, moet ik toch maar voor mijzelf en mijn kindje kiezen toch
zo, ik heb mn verjaardag weer overleefd. en ik voel me vandaag weer een stuk beter, want ik heb eindelijk weer eens een nacht goed geslapen. nooit gedacht dat ik daar zo blij van kon worden. verder weinig nieuws. straks komt er nog een goede vriendin op bezoek, heb haar al een tijdje niet meer gezien, we zien elkaar niet zo mega-vaak, maar als we elkaar zien, is het net alsof we elkaar gisteren nog aan de telefoon hebben gehad....heerlijk vind ik dat. fijne dag allemaal! p.s. ik ga morgen naar de kapper, weer even m'n racebaantje bijwerken. ik ga zo om de 7 weken en ik bedacht me net ineens dat de volgende keer dat ik naar de kapper ga (dan ben ik ruim 36 weken...), gewoon de laatste keer is voor de bevalling....OH MY GOD!
@goofie: je hebt groot gelijk hoor, je kindje is nu even het belangrijkst. en ik heb geen idee hoe het zit met een 0-urencontract....
@robin, bij linette ben ik van 57kg naar 92kg gegaan toen weer terug naar 62 en vanaf daar zit ik nu al weer op 78kg.. dus ook hier 16kg erbij... nope varkenshaas is de uitzondering @goofie, och meissje... rustig aan maar, tis niet anders!! probeer ook een beetje van alle vrijheid te genieten het wordt nog druk genoeg, het eerste kindje is de grootste cultuurshock @brusje das lekker zo weinig kilootjes erbij... @scrapdoodle, UWV weet doorgaans niet een hoeveelling het is.. alleen dat het een zwangerschap is! maar het feit dat ze verontwaardigd was is natuurlijk niet zo leuk...als ze gewoon open had gestaan dat het gesprek anders kan lopen dan zij in dr hoofd had was het een stuk aangenamer voor beide geweest.... maar ja het zijn ambtenaren.. en die denken per definitie niet na (sorry voor de eventuele ambtenaar hier) net met mn moeder en linette gordijnen voor haar kamertje uitgezocht... en het worden geen cremekleurige van winnie depooh maar effe zilveren, ook verduisterend, met de paarse muren ziet dat er wel gaaf uit... mn moeder gaat ze strakjes maken...
Pffff hier weer thuis, Heb vandaag drie uur mesheften maar ben lekker ziekgemeld gebleven, dus nu weer op Bank!
Goofie, volgens mij kijken ze naar het gemiddelde aantal uren die je gewerkt hebt over een periode van 1 jaar. Ik kan het natuurlijk mis hebben maar dit was bij mij zo. Niet schuldig voelen hoor over volledig ziek melden. Jij en je kindje gaan voor lekker gaan genieten van je verplichte rust nu Ziektewet, ik zit ook al even in de ziektewet. Teveel last van harde buiken en van de bekken. Werkte 21 uur nu 10 tot 15 maar ik merk dat ik de laatste weken meer naar 10 uurtjes ga. Vind dit echt genoeg meer trek ik niet. Ik probeer dit aantal wel vol te houden.. Nog 4 weekjes geloof ik. Kilo's, haha al ruim 11 kilo aangekomen en ik zit weer in een vreetfase. Wel valt me op dat me buik maar niet groeit terwijl de baarmoeder wel goed groeit zelf iets voor loopt. Vorige keer zat ik op 30 plus ik hoop nu ongeveer 20e 24 kilo aan te komen ( het liefst minder natuurlijk) Ik ga verder ff niet reageren maar meer in het algemeen. Iedereen die ( gedeeltelijk ) in de ziektewet zit niet schuldig voelen naar je werk en collega's. Iedere zwangerschap is anders en jij en je kindje gaat echt voor. Probeer lekker uit te rusten en te genieten van je vrije tijd. Ik zag nog een mooi buikje langs komen en las dat er al wat kamertjes klaar zijn. Eerste wasjes ook al gedraaid zag ik.. Heerlijk zo lekker aankeutelen met al dat lieve kleine babyspul Hier, zijn begonnen in de babykamer en in de kamer van mijn zoontje. Ontzettend leuk behangetje in beiden kamers. Zoontje nieuw bedje en nog even en dan kunnen de rest van de meubels doorgeschoven worden. Heb al allemaal leuke deco spulletjes gekocht wordt ik altijd zo blij van..verder eigenlijk niks boeiends.. Oha buddylijst, ik hoef er niet op te staan ik denk ( bij deze een vraag aan sjees..) dat sjees het wel wil doorgeven mocht er wat zijn toch? Ik ga even lekker genieten van mijn zelf gemaakte eiersalade.. Jummie
Ik heb me vandaag een beetje depri gevoeld, vraag me niet waarom, maar heb mijn eigen verplicht om mijn huishouden te doen, en een paprika soep te maken, en voel me al wat beter De kleine is ook super actief, soms kun je echt zijn handje of voetje voelen, en kan je het gelijk zo wegdrukken, super leuk, wie heeft dit nog?