Goedemorgen! @ eerste pakje, heb ik vorige week gehaald bij de prenatal, echt zooo schattig haha.. mikmak, haha fijn he zo`n hub.. als ze verkouden zijn, zijn ze al zooo zielig.. en wij maardoorgaan @ kaartje, die krijgen we van mijn ouders,mijn vader werkt in een drukkerij.. we hebben hem al klaar,maar wachten nog wel opeen proefdrukje.. @susan..hoe is het gegaan met je meisje? iets uitgekomen? suc6 vandaag! Hier beetje K*T week achter de rug.. voelde me zo eenzaam, verdrietig bleeeegg.. hopen dat het vandaag beter gaat
Susan, onze oudste is 12, daarna 10 en daarna 2. Eerste pakej, hier al klaar, maar moet nog een vestje zonder mutsje eraan. Ik ben niet veel hier, maar ik heb het druk met de laatste loodjes, tuinen winterklaar maken en huis babyklaar maken. Daarnaast het gezin en ik ben gewoon echt moe
Blackbird,hier ook een broekje met truitje,slofjes en een mutsje gekocht in maar 56 want mijn dochter was een lange van 53 cm dus verwacht dat nu weer,heb eventueel nog wel een pakje maat 50 van de vorige keer die ze toen dus niet had gedragen,mocht de baby dit keer toch kleiner zijn. Mikmak,euhhhh schoenmaat ik heb nu een paar schoenen van maat 22 gekocht die zitten wel ruim,maar ze kan ze aan.Heerlijk zeg dat je zoveel kleertjes krijgt,scheelt een hoop geld,a ylani zit nu net in 86 dus weet niet tot wanneer ze erin zal zitten(ze is nu 83 cm)ze is wel een heel slanke dame,ik vermoed dus dat ze in het voorjaar wel in 92 zal zitten of gaan . Luna,heel erg bedankt dat je wilt kijken!(ben wel jaloers op julie hoor hahaaahha al die zakken kleding maar krijgen!Hoe is t verder met jou?Ik denk dat ze in het voorjaar ongeveer in 92 zal zitten of gaan .maar is zo lastig he,de ene keer staat ze helemaal stil qua groei en nu heeft ze dus een klein spurtje gehad zodat ze 3 weken terug ongeveer over ging naar 86,al passen veel 80 dingen haar ook nog. Susan mijn dochter wordt 24 december 2 jaar.Hoe is het nu met je meisje? Meiden met vermoeidheid en dipjes,sterkte en een knuffel! Ik ga even op bed liggen,ben beremoe
Ok, het heeft even geduurd maar ben nu weer bijgelezen Nu nog even reageren: Mamsie: Gecondoleerd met het verlies van je moeder. Wat verschrikkelijk om mee te maken als ze nog zo jong is en dan ook nog in de tijd dat je zelf mama gaat worden. Heel heftig allemaal! Ik wens je veel sterkte voor de komende tijd. Bad/Tummytub: We hebben allebei gekregen maar weten nog niet wat we gaan gebruiken. Maar even afwachten wat de meisjes fijn vinden... BH's: Tja, heb er een paar gekocht in een grotere maat (gewone) en heb een aantal voedingsbh's gehad van mijn zus en vriendin. Moet trouwens wel zeggen dat ik die nog niet gepast heb, binnenkort maar eens doen. Maagzuur en andere zwangerschapskwaaltjes: Gelukkig niet al te veel last van. Ik heb wel mijn hoofdsteun iets omhoog en mijn benen iets in de knik tegen kramp. Ik heb gemerkt dat als ik kramp heb nog best heel snel uit bed kan stappen Raamfolie:Bedankt voor de complimenten, zal het doorgeven aan mijn hub! Hij heeft het zelf gemaakt en geplakt, dat is odnerdeel van zijn werk dus vandaar. Verlof: Het advies van de gyn is om met 28 weken te stoppen en dat is dus al volgende week zondag. Dit om vroeggeboorte te kunnen voorkomen. Een collega van mij heeft van week 30 tot 36 bedrust gehad omdat ze anders te vroeg zou bevallen. Nou daar zit ik niet op de wachten dus ik luister maar braaf naar de gyn. Gelukkig doen ze op mijn werk niet moeilijk. Wel vervelend voor de mensen bij wie het lastiger te regelen is. Je voelt je dan vaak al schuldig dat je minder gaat werken en dan krijg je dat ook nog eens over je heen! Maar meiden we moeten echt voor onszelf en onze beebs kiezen, dat is nu het belangrijkst. Mijn verlof na de bevalling is trouwens niet langer omdat we een tweeling krijgen maar ik heb wel er wel met overuren en najaarsvakantie 3 weken bij kunnen rekenen. Dus vanaf 1 januari heb ik in ieder geval 13 weken verlof. De gyn zei trouwens dat mijn baarmoeder nu qua grote net zo groot is als bij 34 weken als je 1 baby verwacht dus over een week met verlof gaan klopt dan wel redelijk Foto's: Mikmak, mooie kamer voor Linette, echt een meiden kamer, helemaal leuk! En dat bomen behang vind ik ook erg gaaf, het straald gewoon rust uit! Mooie buikenfoto's ook van Babystew & Laraxx. Ik zal straks even kijken of het mij lukt om de onderwaterbuikfoto van afgelopen donderdag erbij te zetten. Kunnen jullie mijn 27 weken buik zien met tweeling 1ste pakjes: Hebben we bij prenatal gekocht. We hebben alleen niet alleen maatje 50 maar ook 44 gekocht omdat de kans toch wel bestaat dat de tweeling dit nodig heeft. Heerlijk om te shoppen trouwens voor de tweeling. Gister met mijn moeder naar een outlet in Schagen geweest en weer goed geslaagd. Altijd leuk om samen met mijn moeder te shoppen. Ben extra blij met haar als ik het bericht van Mamsie lees. Onze tuin is gister flink onder handen genomen en ziet er nu weer top uit. Mijn hub en vader hebben samen ook een bakfietspleintje gemaakt voor de toekomst. Heeft 1 van jullie een bakfiets of ervaring hiermee? Welke merken zijn goed en waar moet ik op letten als we er tzt 1 gaan kopen? Met mijn moeder heb ik dus lekker geshopt, beetje geholpen met snoeien in de tuin en natuurlijk in de tuin gezeten. Lekker bijkletsen en ondertussen was zij bezig met het boxkleed. Wij hebben een tweelingbox te leen van een oom en tante van mij en daar moet een groter kleed in. Mijn moeder wilde die wel maken dus hebben we samen stof gekocht en leeft zij zich nu helemaal uit. Ik ga mijn best doen om het nu wat beter bij te houden met lezen, als ik vanaf volgende week verlof heb moet dat haast wel lukken Meiden geniet van het mooie weer, doe rustig aan als je niet goed tegen de warmte kan en hopelijk tot snel!!!
Hoi allemaal, Ben ik ook weer eens! Druk druk hier... Eerste pakje: Ik heb een overslagrompertje, overslagtruitje, broekje, slofjes en mutsje in maat 50. Ik zou zelf niet voor 56 gaan, mijn oudste was 8 pond en 56 was voor het mooie nog te groot. @Blackbird: Niks MOET er in staan, maar meestal staat erin: Volledige naam, geboortedatum en tijd, lengte en gewicht en dan een gedichtje en regeltje dat je moet bellen voor een bezoekje. @Susan: Hoe is het nu met Sophie? Leeftijd oudste: Onze oudste is in juni 2 geworden, precies 2,5 jaar leeftijdsverschil dus dalijk @Sjees: Ik heb je oproepje gemist en kan het zo snel niet terug vinden, wat zoek je precies? @Scrapdoodle: Mooie buik! Beschaafd voor een tweelingbuik!
Hier gaat alles goed, babykamer is zo goed als klaar. Heb een hele gave muurschildering van W & P . De rest is aangekleed met fuchsia zodat het toch een echte meidenkamer is. Moet wel wennen aan die vrolijke kleuren, bij onze oudste hadden we alles in aardetinten, heel rustig en 'chique'. Vind ik persoonlijk mooier, maar dit is voor baby zelf wat leuker Verder niks te klagen eigenlijk, pijnlijke bekken maar als dat het enige is met 31 weken..
@Sniffy Dat hebben we al geprobeerd,maar kan er niks moois van maken @Laraxx Mooie buik! @Mikmak Zo dat is idd ook heftig zeg,fijn dat je er nu dus minder last van hebt Hier is ie na de bevalling verwijderd,4 weken na de bevalling kreeg ik enorme pijn en kreeg het benauwd kon niet meer zitten,liggen, lopen of staan ik dacht echt dat ik dood ging zo benauwd en beroerd voelde ik me Dat ging bijna de hele nacht zo door en de volgende ochtend was het wel iets beter en voelde ik me "gewoon"ziek (dacht een griepje ofzo) Maar tegen de avond begon het weer en heb gelijk de HA gebeld en die is toen geweest en wilde dat ik voor de zekerheid naar het zkh ging Hij dacht een buikgriep of een blindedarmontsteking,vriend gebeld en toen naar het zkh ,allerlei onderzoeken enz gehad en na zo n 5 uurtjes kwam eruit dat ik een alvleesklierontsteking had Na nog meer onderzoeken kwam het mede voort uit mijn galblaas er had een galsteen alles verstopt dus mijn lever kon niet meer goed functio0neren en daardoor dus een ontsteking ,bleek mijn galblaas ook vol stenen te zitten en die hebben ze zo n 6 weken later verwijderd(mocht niet eerder want de alvleesklier moest eerst weer goed worden )Heb met die ontsteking een week in het zkh gelegen en mocht toen naar huis omdat ik net moeder was geworden,anders had ik langer moeten blijven Maar heb er nog wel eens last van en moet ook goed op mijn eten letten ,heb jij dat ook?? Beterschap met je hub ! en idd bekend mannen zijn altijd zo zielig als ze ziek zijn O dan is Linette idd wel erg vroeg wakker! @Babyboo Uit de naam zijn we al sinds week 19,maar de doopnaam he Heerlijk dagje gehad gisteren dus het was idd echt mooi weer he,te warm om maar iets te doen eigenlijk @Sjees Gisteren dus een leuke dag met de familie gehad! was het optreden leuk vanmorgen ? @Blackbird Dat is wel gezellig zeg zo n hondenuurtje! 1e pakje is een pakje die je echt speciaal koopt voor de kleine die die gelijk aankrijgt als de kleine geboren is Ik laat die van mij 2 kleintjes straks inlijsten ,vind ik toch bijzonder En net wat Luna zegt bij de drukker zie je wel voorbeelden in de boeken hoe of wat Wij doen sowieso een gedicht uit onze naam en die uit naam van grote broer @Robin Dikke knuff dat je je zo naar voelt met die hoofdpijn! @Babystew Leuk dat jullie het kaartje al bijna af hebben zoals jullie willen En dat word dus vaak bij mama eten @Susan O dat is idd vermoeiend,ik wens je in ieder geval een hele fijne dag toe vandaag ! he bah wat naar dat de kleine ziek is,Beterschap! Onze kleine man is nu 2,5 jaar en word in maart 3 zit nu in broekmaat 92/98 en truitjes 98/104 (ligt aan het merk) @Tamm Knuff naar dat je je zo voelt @Brusje Dat is idd ook een drukke bedoening dan,maar wel fijn dat je zo af en toe laat weten hoe het is ! @Scrapdoodle Zo dat is wel lekker dan dat je nu met verlof kan en idd zo zit je toch precies op de 35 weken dan En lekker geshopt met je mams dus,en de tuin ook weer helemaal klaar,heerlijk is dat he !? Mooie buik heb je en als ik het zo zie is die niet heel extreem groot voor een tweeling toch? @Flutterby Wat een supergave muurtekening zeg!!
Meiden, lief van jullie berichtjes over Sophie... Ze heeft krentenbaard volgens de Huisartsenpost. Aan de ene kant heel sneu voor haar natuurlijk (t ziet er ook niet uit hoewel ze er weinig last van lijkt te hebben) maar aan de andere kant niet gevaarlijk voor beeb in buik. Ze krijgt nu 3x pd antibitioca en daarnaast nog een anti bacteriële zalf die we erop moeten smeren. Hopelijk werkt t snel maar ja meestal werkt ab pas na een dag of 2... Probleem is nu wel dat ze niet naar kdv kan (of iig, dat willen we niet) en we voor dinsdag een oppasprobleem hebben. Hopelijk kunnen we dat vandaag nog oplossen. Ik houd t ff hierbij. Sophie slaapt nu dus ik ga ook ff m'n rustmomentje pakken!
Susan, ahh wat sneu voor je meisje.. Krentebaard heerst bij ons op het kdv dus in principe mag je je ze volgens mij gewoon brengen toch? Flutterby, Wat een mooie muurschildering zo met die schaduwen!! Erg mooi gedaan! Scrapd, mooie buik! Sjees, hier gaat het redelijk, thanks voor het vragen! Ben weer erg moe en heb veel last maar ik moet zeggen dat er momenten zijn dat het heel goed gaat zijn druk met de babykamer! Was ook heel blij dat ik echt alles mocht overnemen van die vriendin alleen zo jammer dat ik dan 2 keer een zoon krijg haha! Maar ik heb al heel veel weg gegeven en sommige dingen verkocht en daar wordt ik dan ook weer blij van. Ik heb het een en ander ander voor je gevonden! Zitten mooie dingen bij. Ik las nu even beter en zag dat maatje 86 ook nog kan? Ik heb namelijk ook een jas(je) maat 86/92 weet alleen niet of het echt winter is maar het voelt wel heel lekker. En verder een broekje van noppies, vest van Billy&lilly, jurkje van geloof name-it, truitje en nog wat dingen. Interesse? (Vraag alleen een kleine verrgoeding voor het versturen van 5,- ) Maar dat is omdat ik vaker pakketjes weg geef en niet elke keer volledig voor de kosten op wil draaien wil je dat ik even een foto maak? Is misschien wel zo fijn kijken?
@Susan o naar zeg dat je meisje krentenbaard heeft onze kleine man heeft het pas gehad en toen leek het over en kwam het keihard weer terug op zijn hele rug IK hoop dat je meisje er snel vanaf is !!
Aapje, wat heb je gekregen van de ha en hoe snel dacht je dat t over was, voor het op de rug terugkwam? Wij denken trouwens zelf dat t een combi is van 5e ziekte met wellicht wat krentenbaard... Het lijkt iig minder vurig in dr gezicht nu maar het is nog lang niet minder!! De rode vlekken zitten nl op dr hele lijf (op buik en rug na) en alleen gelige korstjes bij dr mond.
@Susan Wij hadden eerst alleen een zalf gekregen(fucidin),want het was eerst maar 1 plekje op zijn rug en na een week/2 weken leek het beter te gaan maar toen zagen we een heel klein plekje erbij komen en omdat het bij hem precies op de luierrand zat is het heel snel uitgebreid Toen hebben we een AB kuur gekregen en moesten we blijven zalven (3x per dag hebben we zijn rug helemaal ingeplakt met pleisters ,zodat het niet kon versrpeiden )en toen was het met 2 weken over Maar een week of 4 later kreeg mijn vriend het ,die heeft ook gezalfd en een ab kuur gehad en toen ging het bij hem over Zou het idd even goed in de gaten houden,als het krentebaard is dan word het met de dag groter en anders zal er idd wel iets van de 5e/6e ziekte bij zijn
@susan, aha het was babyummels.... ook goed.... hahaha @blackbird, das is een feit, vrouwen kunnen beter zwanger zijn dan mannen.. die kunnen dat niet handelen hahaha @aapje, ik had regelmatig galaanvallen en mijn huisarts wilde niet aan galstenen, op aandringen van mijn moeder toch een echo laten doen,en toen kwam het uit.. ging hij ook nog vragen wat ik ermee wilde.. sukkel.... maar goed ze hebben ze weggehaald, na een paar dagen thuis nog een maand ziektewet... soms heb ik er nog wat last van als iets gepanneerd te vet is ofzo, of slechte bbq, slechte wijn, dan kan ik er nog wel last van hebben.... het zij zo. @susan, lekker dan krentenbaard.... kan lang duren voor het weggaat.... normaal met AB zou het in 24 uur beter moeten gaan.. maar krentenbaard is een hardnekkig iets hoor... pffff en besmettelijk, breidt zich makkelijk uit.. beterschap iig wie vroeg naar de leeftijd van de kindjes, hier wordt linette in januari 3 @sjees, die schoentjes zijn allebei maatje 22 als je wilt mag je ze hebben.. @scrapd, thanks... ja verstandig dat je naar je gyn luistert, en dat je wat in 44 hebt gekocht, 2lingen komen altijd vroeger... leuk zo een tuin.... bakfiets, ik zou er in iedere geval voor gaan om een bakfiets te kopen waarin ze naast elkaar kunnen zitten.. een din van mij heeft er zo een.... en en met versnellingen anders trap je je helemaal het ongans.... gisteren naar verjaardag neefje en nichtje geweest.. was wel weer super gezellig, jammer dat mn moeder gewoon niet als een normaal mens aanspreekbaar is, en dat hub dan niet mee was... maar ja hopenlijk gaat mn moeder doen wat ze heeft gezegd en het riagg bellen, en hub is al weer aardig opgeknapt.. die heeft zich 1 dag heel slecht gevoeld en toen ik thuiskwam was hij al weer aardig op de been... nou tot laters
Morghu allemaal, Weinig online geweest, hier zaterdag poetsers gehad en mijn schoonvader heeft onze tuin alvast een beetje winterklaar gemaakt. Hub is nu de laatste onderdelen van de babykamer aan het inelkaar zetten. O men zo gaaf weer allemaal. Verder las ik een kindje met krentebaard. Beterschap en sterkte voor het meisje. De rest ben ik kwijt, net als mijn telefoon die ik keurig in de koelkast had gelegd ..........................
Flutterby,ik had aan mikmak gevraagd of ze misschien nog kleertjes in maat 92 over had,want heb nog heel niets in die maat,mijn dochter is net 86 in gegaan daar heb ik wel wat voor gekocht,maar t is allemaal al duurgenoeg dus dacht vraag t even aangezien ze veel kleertjes krijgt van fam en vrienden . Scrabdoodle,ik vind het een heel bescheiden buikje zeg voor een tweeling! Aapje,dank je voor vragen,optreden was erg geslaagd,was ook leuk er kwam een man kijken die werd 90 die dag! Susan ach arme sophie,hopelijk trekt t snel weer weg,goed door blijven smeren ook hoor want t is erg hardnekkig en kan snel terugkomen als t niet helemaal voldoende is behandeld Luna,je bent een schat! Ik zal je even mijn adres pb-en,en natuurlijk vergoed ik die kosten ben al blij dat je me een beetje hebt geholpen,86 is idd ook goed daar zit ze net in,heb wel een paar dingen maar ook niet heel veel,ook geen jas nog dus super!Geef jij me dan je rekening nummer,dan maak ik t direct over aan je! Mikmak,sorry heb even gemist van je moeder denk ik ..heeft ze md? Ik zou heel blij zijn met die schoentjes,zal je een pb sturen!Hardstikke bedankt Lin hahhahhaah je telefoon in de koelkast! Hier alles wel redelijk op die stomme bekken en vreselijke obstipatie na dan,ik heb nu voor de 4de nacht wakker gelegen van de obstipatie en daarbij behorende buikijn,ik heb erge aandrang maar t lukt niet,iemand een gouden tip????(behalve klisma)
Even kort voor Sjees, vraag aan de vk of gyn magnesiumoxide tabletten. Mag je er 2-3 per dag en daar wordt de ontlasting wat kneedbaarder van en dan obstipeert t niet meer zo. Helpt bij mij erg goed! Moet nu elke dag 1x dus erg fijn!
he dames,, weer even een kort berichtje van me. sorry dat ik er bijna niet meer ben, maar zoveel slecht nieuws gehad in de fam dat ik eerst moet verwerken. met de zwangerschap gaat het goed, wel vaak harde buiken. verloskundige adviseert me ook om rustig aan te doen en me niet druk te maken. kleine is lekker druk in de buik en schopt met de dag harder. liefs xx
Goedemorgen dames, Susan, beterschap met je meisje. Anders KDV even opbellen of het mag?! Bella, dikke knuffel Leuk dat je weer even langs komt. Ik zag een mooie buikfoto in het topic.