Hee meiden! Weer even een teken van leven na een enorm vermoeiende werkdag! Pffff, van 08.40 uur tot 16.30 uur non-stop met in mn pauze alleen maar telefoontjes enzo. Had niet eens tijd om te plassen... Pas om 14.00 uur ff snel gegaan (en de keer daarvoor was thuis 's ochtends om 07.15uur dus ik stond redelijk op ontploffen)... Net klaar met eten (boerenkool met worst!! Zooooooo gemist!) dus strax Sophie naar bed en dan lekker voor de tv hangen op de bank met de pootjes omhoog @Combi-test/Down-kindje: wij hebben deze zwangerschap in zo'n situatie gezeten... Onze combinatietest wees uit dat ons kindje een verhoogde kans op Down had (1:190). Niet bijzonder hoog maar vanaf 1:200 heet dat dus wel verhoogd. Wij hebben toen een vruchtwaterpunctie laten uitvoeren, met idd, alle risico's van dien. Daaruit bleek dat ons kindje GEEN Down heeft, of een andere chromosomale afwijking. Een pak van ons hart, dat kunnen jullie je wel voorstellen. Mocht de uitslag niet positief zijn geweest, dan hadden wij het kindje laten aborteren. Het klinkt misschien heel hard maar wij weten hoe het leven van een kindje zonder Down kan zijn door onze dochter. Een kindje met Down heeft het zelf niet in de gaten natuurlijk maar wij weten dat het ook anders kan. Daarnaast gaat er veel zorg en aandacht uit naar dat Down kindje en daardoor ook minder naar onze dochter. Maar goed, iedereen heeft en maakt daarin zijn/haar eigen keuze in en dat is ieders goed recht natuurlijk. (Hoop niet dat ik teveel commentaar nu ga krijgen........... ) @zittend bevallen: had idd al gehoord dat dat makkelijker is maar heb ook gehoord van mn zus (verpleegkundige op de verloskamers geweest) dat het na afloop van de bevalling niet handig is omdat dan de pasbevallen moeder zich moet verplaatsen naar het bed wat niet altijd even fijn is... Hier een geplande keizersnede dus kan er verder niet over meepraten @slecht nieuws: las iets verschrikkelijks van iemand (weet ff niet meer wie?). Heel veel sterkte!! Ik begrijp dat er meer narigheid is gebeurd/geweest dus ik hoop dat er vanaf nu alleen nog maar positieve dingen gebeuren in je leven. @Florabella, doe jij rustig aan? Ons een beetje laten schrikken! FOEI!! @Mikmak, je hebt het steeds over je man en de kazerne. Wat voor kazerne is dat dan? Hier thuis nl ook kazerne, maar dat is een brandweerkazerne. En bij jouw man? UHm, de rest ben ik kwijt, sorry sorry sorry! Het waren ook wel 3 of 4 pagina's.........pffffffff Hier zijn we vanmorgen door ons kdv, als reactie op onze email van gisteren waarin we te kennen gaven het slordig te vinden dat het kdv de ouders niet hebben gewaarschuwd dat er een kindje (of 2) rondliepen met krentenbaard. Wat daarin hun beleid/protocol was etc. Wat blijkt, het zijn inmiddels al 5 kindjes!!! Vorige week dinsdag was het eerste kindje met krentenbaard (dat was ook de laatste dag dat Sophie op kdv was) en pas donderdag hebben ze een notificatie opgehangen. Bij een eerste geval gaan ze dus niet meteen ouders alarmeren (hoe besmettelijk dit ook is) omdat ze ouders niet bang willen maken. Maar ja, aan de andere kant denk ik dan, als wij het hadden geweten, hadden we zaterdag bij het eerste vlekje al meteen naar de huisarts kunnen gaan. Dan was het wellicht nu niet overal gaan zitten... Ook vertelde de locatiemanager ons dat ze zich houden aan de richtlijnen van de GGD en van de GGD mogen kindjes met krentenbaard gewoon naar een kdv gaan (is veranderd per 1 juli). Ik vind dat persoonlijk toch wel vreemd... Krentenbaard is mega besmettelijk!!! Dat is ook wel te zien want het zijn er toch al 5 nu! We gaan eerst even informeren bij de GGD of deze info ook echt klopt. Zoja, dan gaan we via de oudercommissie van ons kdv er toch iets van zeggen. Want wat is er nu belangrijker.........het gemak voor ouders dat kinderen die ziek zijn, of een besmettelijke ziekte hebben, toch mogen komen, of het belang van de kinderen (dat zij niet worden aangestoken door zieke kindjes)? Misschien denk ik wel erg zwart-wit maar goed, Sophie heeft er behoorlijk veel last van (gehad) en ik verwacht dat het pas over 2 wkn helemaal weg is. En nu zitten we er antibiotica in te pompen om te bestrijden terwijl het natuurlijk beter is om te voorkomen dat dat sowieso gegeven moet worden. Zo, ff mn frustratie kwijt Nou wij gaan ff de tafel leegruimen en dan Sophie naar bed brengen.
@sniffy, beetje flauw.. maar goed ik doe het ook niet hahahaha @susan, hub is militair, en zit nu in de vredepeel en gaat per1 november naar oirschot.. hij is binnenslaper maar rijd tenminste 1 keer in de week wel op en neer naar maastricht. ja weet je suus, ik denk dat wij een kind met down ook zouden aborteren......maar goed wij hebben geen combitest gedaan en ook geen vruchtwaterpunctie... wij zijn vanuit de 12 weken echo uitgegaan....zodra daar een neusbotje is te zien kun je down eigenlijk wel uitsluiten om dat een down kindje doorgaans geen neusbeentje heeft... wat betreft de krentenbaard... is ook een deel te wijten aan de leidsters... dat betekend dat hun hun handen ook niet goed wassen enzo.... en zijn ze niet consequent met handoeken enzo, en nemen ze het niet zo nauw met contacten tussen de krentenbaarders en de niet krentenbaarders eindelijk uk ligt in bed..wat een GVD klein duveltje was ze vanavond... haren trekken, slaan brutaal, telkens uit bed komen en niet naar bed willen.... heb dr op de trap gezet, erg boos geweest.. stem nogal moeten verheven (wat zullen de buren wel niet denken) maar ze ligt erin.... mennnnnn ben gesloopt ze is de hele dag al tegendraads maar dit sloeg werkelijk alles... :x
susan,ik ben benieuwd wat het ggd zegt,kun je dat hiert ook nog even laten weten dan? Hier mogen ze met waterpokken ook niet komen bv waarom zou t dan wel mogen met krentenbaard,sterkte nog met jullie meisje! goofie,ja heb de HA gesproken en een latulose drankje gekregen die ik 2x daags moet nemen,dus hopelijk gaat t snel werken. Mijn zus heft de woonkamer opgeruimd en een lapje gegevne en mijn moeder de ramen gelapt,mijn broer de keuken opgeruimd en vaatwasser ingeruimd,en ze hebben mijn dochter meegenomen die slaapt vanavond bij oma zodat ik even rust heb en morgen kan uitslapen,jahoeeeeeeeee Ik ben nu dus nog even aan het relaxen en ga zo lekker naar bed toe. dank jullie wel voor de knuffels!
mikmak,jij gelukkig ook je meisje op bed,wat erg he als ze zo'n dag hebben,ik heb ook echt mijn stem verheft hoor,maar ze deed gewoon of ze me niet hoorde,me niet aankijken enz,ik ben zo blij dat ik even rust heb nu,ze is ook erg lief hoor maar vandaag grrrrrr dan denk ik weleens waar ben ik aan begonnen,whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Geniet jij ook maar even van je avondje rust,knuffel!
@Nieuwwolkje wel fijn dat je je beter voelt,en wel herkenbaar idd dat als je je goed voelt gelijk weer teveel gaat doen Maar doe maar lekker rustig aan en geniet voor zolang het kan/duurt ! Ja hier gaat het wel goed,voel me de ene dag fijner als de andere en doe dan ook gelijk teveel @Mikmak o dat is wel fijn dat dat nu zo geregeld is,en idd maakt dan ook niks uit als je die 2 weken erna plakt,misschien wel net zo fijn Lekker dat Linette weer zo goed slaapt en weer iets later wakker is Ja babyboo is haar buddy! O fijn dat Linette dan nu ligt ,niet leuk he als ze zo doen,hier was het gisteren zo n dag,pfff werd echt stront sjaggie van hem! @Flora Fijn dat het niks ernstig is,maar wel goed je rust pakken meis En ben benieuwd wat er uit je urine gaat komen ! @Babyummels Need dat gevoel is niet fijn,en ik hoop voor je dat de kleine nog lekker blijft zitten Maar Sjees haar kindje was geloof ik ook al ingedaald(?) En dat kan geen kwaad en als je verder geen krampen enz hebt zou ik (proberen) me geen zorgen te maken Knuff voor jou!! @Lin Fijn dat de babykamer nu klaar is,hier in principe ook alleen nog wassen Wel rot zeg dat je je zo naar voelt,ik hoop voor jou ook echt dat de tijd vliegt vanaf nu hele dikke knuff @Sjees Hele dikke knuff ook voor jou! @Sniffy Fijn dat je geslaagd bent voor het 1e pakje ben benieuwd wat jullie verwachten Heb je het verder al aan iemand verteld of weten alleen jij en je mannetje het??? @Susan zo een lange dag achter de rug en dan ook nog zo weinig pauze,pfff Jeetje lijkt me wel moeilijk als je voor zo n keuze staat ,ik verschil hierin van mening ,maar wat je zegt iedereen denkt er anders over ! Hier is onze kleine man toen de 1e week niet naar het KDV geweest de 2e week wel,want hij had het op een plek waar de kindjes niet bij kunnen en als ze AB hebben is besmettingsgevaar binnen 48 uur geweken Maar hier mocht hij wel gewoon komen ook de 1e week,maar wij hadden zelf zoiets van we doen het niet,zou me enorm schuldig voelen als een ander kindje er onder zou komen door ons
die rust duurde 15 minuten, ze stond om 9 uur weer halverwege de trap... dus heb dr bij dr hand genomen en weer in bed gelegd.... nu slaapt ze dan echt sinds een kwartier.... das echt meisje.... hier ook zo een oost-indisch dove some... jaja tuurlijk is ze ook super lief, maar na zo een dag als vandaag vraag je je nu al af waar je de fout bent ingegaan maar goed slaap lekker
Hey meiden, Zag dat ik er al een tijdje niet ben geweest sorry daarvoor!! Hou alles wel bij hoor met lezen Hier gaat alles goed ben over de 32 weken heen en binnenkort maar beginnen aan de kleertjes wassen hihi,wat zal dat wennen zijn.Ook af en toe beetje last van voorweeën/indalingsweeën. Zag dat het met een paar meiden niet helemaal goed ging. Dikke knuffel voor degene! Sniffy,wat flauw zeg hihi Combi-test,hebben we hier ook niet gedaan omdat de kans heel klein was. Down syndroom,nee daarvoor zouden we het kindje niet weg voor laten halen,tenzij het gewoon weg niet levensvatbaar is buiten de baarmoeder. Sjees en Mikmak,hopelijk blijven ze nu wel rustig!
Hey ff berichtje van mij. Hier alles goedn ben flauwwwww van het zwanger zijn pfffffm En even een vraag; Loopt iemand bij een bekkenbodem therapeut? Zou je kunnen vragen hoe sterk je bekkenbodem zou kunnen krijgen (na de bevalling) als het een spier is, zou je hem toch weer net zo sterk moeten krijgen als bijvoorbeeld een armspier?
Combi test; wij hebben hier niet voor gekozen, kregen het wel vergoed vanwege de ICSI behandeling, maar de kans is niet vertgroot op afwijkingen hierdoor. Had t wel ff gehad met onderzoeken en onzekerheid dus besloten niet te doen. Morgen al 30 weken! Dan gaat het echt opschieten vind ik! voor iedereen slaap lekker!
Blondje, jij ook icsi? Ik ook! Sophie met de 1e poging, voor een brusje was de cryo mislukt en toen nog een verse gedaan en weer meteen raak! (wij hebben geen combi gedaan vanwege de icsi trouwens...maar hadden t sowieso gewild) @GGD advies: staat ook zo op internet dat kindjes met krentenbaard gewoon naar school en opvang mogen. Blijf t raar vinden... Morgen iig ons kdv bellen want Sophie mag van ons volg wk ook nog niet. Daarnaast wil ik eerst weten of er 0 kindjes rondlopen met krentenbaard. Ben miss erg en overbeschermend maar ik zie hoe vervelend dit voor haar is en dat wil ik in de toekomst zoveel mogelijk proberen te voorkomen. Mikmak, jouw man is dan ook vaak van huis, of niet? Hier over t algemeen 1x per 5 dgn. Vind r nix aan dan en klaag al jaren hierover tegen m'n man Wellicht komt er vanaf t nieuwe jaar verandering in wegens een mogelijke overstap naar een hogere functie. Dan kan hij diensten draaien vanaf huis Meiden die het zwaar hebben, veel sterkte! Gelukkig wordt het weer minder warm dus dat moet wel iets schelen hoop ik. Bekkenbodemspier, zelf nog geen last van gehad dus kan er nix zinnigs over zeggen. Je hoort wel ns over incontinentie na de bevalling door verzwakte bodembekkenspieren...
@Mikmak en Sjees: Pfff lijkt me erg vermoeiend als ze zo'n bui hebben Sterkte ermee en fijn dat ze nu in ieder geval lekker slapen. En hopelijk blijven liggen @babyummels: Volgens mij wordt mijn urine naar het ziekenhuis gestuurd, tenminste dat was de vorige keer zo, dat ze het daar aflezen. Duurde de vorige keer 5 dagen voordat ik de uitslag had, dus wat ze er toen allemaal mee gedaan hebben geen idee.. Die bacteriën zullen wel hun tijd nodig hebben om te groeien in zo'n petrischaaltje. Hier vanavond voorlichtingsavond gehad bij het ziekenhuis, erg informatief! Denk dat ik wel in goede handen ben daar. Verder nog steeds een beetje ongerust, verlies nog steeds elke dag slijm met bloed erin, dit is niet weggegaan na het anti-schimmelkuurtje. Het is ook echt taai slijm, geen afscheiding o.i.d. Morgen maar weer bellen naar de vk, zal het zeker laten weten hier!
Babystew, goed dat je t laat checken want het klinkt niet ok, slijm met bloed... Welk zkh ga je bevallen? Want waar woont iedereen ongeveer? Provincie of welke omgeving? Ben ik wel benieuwd naar!!
Susan; fijn dat het zo snel gelukt is met ICSI tot 2x toe. Bij ons ook wel, de 4e cryo is blijven plakken, geen verse tp omdat ik met overstimulatie was opgenomen in het ziekenhuis. Ik woon in Brabant, en jij?
Blondje, heftig zeg, overstimulatie!! Gelukkig is cryo 4 jullie wonderbeeb Welk zkh liep je dan? Eindhoven? Hebben jullie nog meer cryo's zelfs? Bij ons liggen er nog 7 in de vriezer...blijf dat een gek idee vinden! Ik woon naast Amsterdam. Door m'n vorige keizersnede nu medische indicatie en lekker onder controle in de VU. Daar zijn de kindjes ook verwekt (en Sophie gehaald middels ks) dus dat is eigenlijk wel een grappige gedachte
Zo ik lig weer in bed. Heb even een cracker gegeten,want door de honger kan je ook niet slapen. Warm pitten zak mee naar boven voor het ruggetje. En nu hopen dat ik nog even kan slapen. Zou toch fijn zijn he haha.
Susan; Breda voor metingen etc en tilburg zijn ze bevrucht en teruggeplaatst. Bijna n jaar geleden lag ik in het zg. Met mijn verjaardag, deze verjaardag hoogzwanger! wij hebben nog 4 diepvrieskindjes. Raar idee idd, maar mooi dat t allemaal kan!