December 2011 Mama's!! Deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Doemaar, 23 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    #601 Laraxx, 6 okt 2011
    Laatst bewerkt: 6 okt 2011
    Zo dit had ook ik niet verwacht, gefeliciteerd Babystew met jullie dochter!!!
    Hopelijk gaat alles goed met haar!!!

Susan, pff ook heftig zeg mbt je schoonmoeder... tsss kan me voorstellen dat je het gehad hebt met haar na al die toestand!!!
    Vervelend dat je vriend er een beetje tussenin hangt..
    Dit was bij ons ook een tijdje zo met als gevolg dat wij zelf vaak ruzie hadden.
    Totdat mevrouw het te bond heeft gemaakt (niet bij mij maar bij haar zoon, niet zo slim!) en hebben we het contact verbroken...
    4jaar lang niets gehoord en toen ik 16weken was belde ze ineens op.... tjaa beetje laat en we laten hen nú in iedergeval niet in ons leven toe, misschien later... heb geen zin in stress met m'n kindje in mn buik!!!

Ik heb sinds een paar dagen felle steken achter/rond mn schaambot, af en toe moet ik echt even stilstaan... zou dit indalingspijn kunnen zijn??? Mannetje lag bij de laaste controle al erg diep..

2. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    Meiden, ik ben blij dat het wat koeler is maar wat is het dan ineens fris he hahaha..

Ik heb gister weer een mail terug gehad van schoonmoeders.
    Kan jullie niet uitleggen hoe pijn die mij deed.
    Denk dat ze zelf niet door heeft gehad wat ze allemaal schreef.
    Mijn mannetje was er ook van geschrokken en wilde meteen zelf terug mailen.
    Uiteindelijk heb ik besloten om zelf nog 1 mail te sturen, ik heb ook eens even mijn hart gelucht en haar verteld waar het op staat.
    Ben benieuwd of ik nog wat terug krijg, maar bij mij heeft ze de deur voorlopig nu gesloten.

3. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Sniffy, fijn dat je haar even hebt gesmst! Hoop zo dat het goed met ze gaat!

Scrapdoodle, oh fijn zeg bijna verlof maar je moet ook idd echt. Foutje van de natuur klinkt idd echt heel stom zeg! Hoe kan zoiets moois nou een foutje zijn?
    Bv met een tweeling lijkt me trouwens erg pittig (ik kreeg het met 1 al niet voor elkaar ;)) maar het gaat je vast lukken! De kraamhulp en de mensen in het zkh kunnen je ook veel vertellen hoor, mocht je alweer wat vergeten zijn...
    Tav je vraag, voor de kinderwagenbak zou ik gewoon wieg formaat kopen. Volgens mij is er ook niet kleiner trouwens...

@hier: gisteravond een beetje emotioneel ingestort. Sophie wilde niet eten (waar ik haar antibiotica in had verstopt), vervolgens via een spuitje gegeven en dat spuugde ze uit... Heb 2 uur lang hysterisch gekrijs aangehoord. Vervolgens haar handjes in sokken gedaan en vastgetaped zodat de ab creme op haar handen bleef zitten. Ook toen in bed nog 30 min gehuild. Had t ff niet meer! 's Ochtends nl ook door mn lage bloeddruk bijna van mn stokkie gegaan, verder moet ik alles regelen tav onze verbouwing (wat dus al 6 mnd duurt), gezeur in mn praktijk etc. etc. en mn man die nu dus in Duitsland zit en ik die alles alleen moet doen. Heb manlief dus een pissig smsje gestuurd (moest mn 'ei' kwijt) en daarna uitgehuild bij mn moeder. Dat luchtte echt enorm op! Daarna nog met mn man uitgebreid gebeld en na een goede nacht slaap is alles weer ok.
    SOphie heeft dr sokjes aangehouden en de krentenbaard is echt al stukken minder! Ik denk wel dat het nog een tijd duurt voor alle plekjes weg zijn want het zijn er zo veel! Heb in ieder geval voor vandaag weer frisse moed:) Mochten er dus nog kindjes duimen 's nachts (wat Sophie ook doet), sokjes over die handjes en vasttapen. Werkt dus echt!! In ieder geval nog wel op deze leeftijd ;)

Nou de aannemer is er dus ff me ermee bemoeien. Zouden eigenlijk morgenmiddag komen maar belde vanmorgen of het vandaag kon. Natuurlijk! Hoe eerder hoe beter!! Hopelijk volgende week (of de week erna) ergens Sophie's gordijntjes en dan kan ze ein-de-lijk naar echte nieuwe kamer! Ze slaapt nu tijdelijk even in de babykamer, die dus is ingericht voor een manneke. Wel leuk als ze strax tussen haar eigen roze spulletjes ligt :)

4. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    oh mennn en je bedoelde het ook nog goed... laat haar maar contact opnemen met mijn moeder die heeft ook een slecht bewustzijn ;)

5. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Goofie, wat heeft je schoonmoeder dan teruggestuurd??

Laraxx, idd hier dus ook veel ruzie gehad over zijn moeder. Uiteindelijk heb ik aan t kortste eind getrokken maar daarbij dus wel gedacht aan mn man en Sophie. Als t aan mij had gelegen, had ik haar NOOIT meer gezien (heb dat sowieso 8 mnd volgehouden trouwens, en nu zie ik haar gemiddeld 1x per 2 mnd?). Ik hoop dat ze mn man ook iets gaat flikken zodat ik van dr af ben. Aan de andere kant is Sophie ook dr oma kwijt dan maar ja, dat is dan maar zo. Gelukkig heeft mijn moeder liefde voor 10 kleinkinderen!! hahahaha (en deze baby wordt haar 2e kleinkind)

Wat je schreef over die pijnen, het zou kunnen dat het indalingsweeen zijn, zeker als de kleine al redelijk diep lag vorige keer! Rustig aan he!

6. jessy100

jessy100 Actief lid

13 dec 2010
    183
    13
    18
    NULL
    NULL
    sjees,

heeft bij jouw je dokters bezoek je al geholpen.

om extra ruimte te maken in je buikje.

7. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    @Mikmak, jeetje wat een heftig verhaal over je moeder zeg! Het klinkt idd echt alsof ze hulp nodig heeft en dat moet van 2 kanten komen. Zo te horen laten beide kanten het afweten... ;) En natuurlijk blijft het je moeder, wat het er niet makkelijker op maakt.

8. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    Drama he!!
    Ja ik met mijn goede hart weer hoor pfff..
    Ik heb aan het einde gezegd dat ik ervoor pas om als tussenpersoon te functioneren en dat ik absoluut niet wil dat er nog dingen via mij gaan.
    De deur is nu voorlopig gesloten van mijn kant.
    Heb gewoon de hele mail in IK geschreven, want daar is zij ook een ster in.

9. Sjees

Sjees Niet meer actief

jessy,hihih wilde net gaan vertellen dat her en eindelijk uit is,het deed alsnog megaveel zeer maar de opluchting erna niet te beschrijven!
    Ik ga nog wel even door met de lactulose en kiwi's en pruimen eten want merk toch dat het nog neit is wat het moet zijn maar ben echt heeeeeeel blij!
    Heb jij al iets gehaald ervoor bij de HA?

goofie,jemig wat een mens en dat terijl jij juist de beste bedoelingen had,sommige mensen hebben oogkleppen voor!

mikmak,ik snap je frustratie volkomen en dan komt er nog bij kijken dat er zo wenig aan kan worden gedaan ze kan alleen hulp krijgen als ze zelf meewerkt of een serieus gevaar opleverd voor de gemeenschap of zichzelf,helaas kampen wij hier ook met die problematiek,mijn man zijn broertje is dus schizofreen maar wil daar neits van weten,maar hij heeft wel serieuse psychoses,mijn moeder heeft md dus daar hebben we ook al het een en ander mee achter de rug,gelukkig is zij nu heel stabiel,maar je weet nooit hoelang het duurt.
    En dan mijn SV die sinds het overlijden van zijn vrouw heel raar doet en net van die dingen roept als jou moeder tegen jan en alleman en vooral tegen ons,en je voelt je er gewoon zo machteloos bij!
    Ik begrijp dus echt goed hoe je je voelt,maar kunen jullie niet nog weer eens de HA contacten dat die poliklinische behandeling niets heeft geholpen en of hij neit nogmaals een brief wil schrijven dat opname echt het enige juiste zou zijn?

laraxx,klinkt wel als indalingsweeen!

10. Florabella

Florabella Fanatiek lid

8 dec 2010
    4.323
    0
    0
    Juf!
    Limburg
    Jeetje jullie hebben echt wat te stellen met julle melders en schoonmoeders!!!

Gelukkig is je buikje weer leger sjees!!

Ik hoop dag het hier rustig blijft, lig echt 95% van de tijd plat maar de kramp is er nog en trekt als een soort spierpijn/verzuring door in mijn bovenbenen. Gisteren urine weggebracht maar die was schoon.... En nu met het verhaal van babystew ben ik ben niet meer zo relaxed als gisteren...

11. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    @Susan: Ik ga proberen het uit te leggen haha..
    Mijn schoonmoeder heeft vanwege haar psychische toestand mijn vriend op 17jarige leeftijd het huis uit geschopt.
    Sinsdien heeft hij geen tot weinig contact.
    Mijn vbriend heeft een zoontje uit een vorige relatie die wel gewoon contact heeft met oma,maar dat gaat allemaal via ex.
    Omdat ik met mijn goede hart vond dat ik haar toch op de hoogte moest houden van mijn zwangerschap mailde ik haar af en toe over hoe en wat,maar ben vanaf het begin duidelijk geweest over dat wij haar pas willen zien als het ons uitkomt.
    Zij ging hier in mee.
    Nu vond ze het waarschijnlijk allemaal te lnag duren en stuurde zij een mail dat ze 16 oktober langs wilde komen.
    Ik heb gezegd nee dat wil ik eerst bespreken.
    Waarop zij mij terug stuurde dat zij hiermee een klap in haar gezicht kreeg, dat zij wel oma is.
    Of ze langs mag komen als het geboren is, of dat dat van mijn vriend niet mag??? ( nou klaar was ik toen al)
    Nu gaat ze de boel ook nog vergelijken met mijn vriend zijn zoontje, dus schreef zij de geschiedenis herhaald zich dus gewoon en ben ik weer degene die naast de pot pist.
    Alsof dit te vergelijken valt.
    Ze heeft in de hele mail mijn vriend ook nog eens even afgezeken.
    Heel lang verhaal er nog tussen, maar aan het eind zei zij dat ze deze conclusie had over mij: Iemand blij maken met een dode mus!

12. Florabella

Florabella Fanatiek lid

8 dec 2010
    4.323
    0
    0
    Juf!
    Limburg
    Wat een mens zeg poeh poeh

13. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    @Sjees: Wat fijn zeg, ik weet zoooo hoe je je voelt haha..
    Ik zou zeggen ga niet te lang door met lactulose, je darmen worden daar toch lui van en dan zit je straks weer op hetzelfde niveau.
    Vraag eens aan je huisarts of je volcolon mag hebben, dit zijn gewoon vezels en daar wordt de boel niet lui van,maar het gaat ook niet vastzitten.
    Ik neem dit 2x per dag en voel mij daar goed bij.
    Je moet natuurlijk doen wat zelf goed voelt,maar ik als expert;) in het nemen van vanalles raad je dit echt aan.

14. jessy100

jessy100 Actief lid

13 dec 2010
    183
    13
    18
    NULL
    NULL
    Hoi Sjees,

Kan me die opluchting heel erg voorstellen.

Maar dat lactulose er niet voor kon zorgen dat jij het makkelijk zou hebben op het toilet,

tja die middeltjes werken eigenlijk nu pas he, nu het je gelukt is.

ik moet dat gevoel hopelijk vandaag nog krijgen, heb al un boekkie klaar liggen hihi.

15. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    Susan, ja dat is dan inderdaad te hopen... bij mij is dit gelukkig wel gebeurt anders weet ik niet of het wel goed gegaan was tussen mij en mijn vriend.... Hij heeft gelukkig voor mij gekozen!
    T blijft natuurlijk wel super erg voor hem nu hij geen ouders heeft.. Vooral nu ons eerste kindje komt, ben je toch trots en wil je dat met je ouders delen! Maar goed die band is gewoon helemaal kapot en t mens spoort gewoon echt niet... erg jammer..

Ik denk idd dat het indalingspijn is, las dit net op internet:

Het indalen begint meestal tussen week 30 en week 32. In week 35 is het indalen meestal voltooid.
    Plasdrang/steken/pijn met lopen kunnen hierbij horen.

Nou mooi dat kleine vent hier al meebezig is! :)

16. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    Ja hier ook hoor, gemene steken zijn het zo af en toe..
    En die druk op je blaas, is net alsof je soms zoooooo nodig moet plassen..
    Gister op de echo was ook duidelijk te zien dat ze al wat lager ligt, dus dat verklaart een hoop hihi

17. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @susan, mijn moeder is gewoon de weg kwijt sinds dat mn vader overleden is vorig jaar oktober... bijna een jaar terug...

@sjees, ja heeel frustrerend. ze snapt ook gewoon niet dat ze kwetsende opmerkingen maak, zeg wel eens tegen dr... ik weet niet hoe ik tot je door moet dringen, maar jij vind iets en jij moet dat zeggen ongeacht wat een ander daarvan vind, of dat een ander dan gekwett wordt.. jij wil toch ook niet dat je wordt gekwetst met rotopmerkingen van anderen.... nou ja zelfs dat wil niet doordringen, dan zeg ik iedereen houdt zn bek behalve ik dus zal wel weer de boeman zijn.. maar doe dat ook omdat je mijn moeder bent en ik ook wel eens een normaal gesprek wil hebben met mn moeder.... ik moet zelfs oppassen dat als jij komt bepaalde andere mensen niet komen (heb een vriendin die alleenstaand is en de vader is een antiliaan, krijg je die opmerkingen weer) en ga zo maar door.... dan zeg ik dat iedereen haar niet meer serieus neemt en dat iedereen er klaar mee is.. dan zegt ze nou dan vertrek ik naar italie... nee mama dat is niet de oplossing..... enz enz enz.. jep heel machteloos... jou SV en mijn Moeder zouden een perfecte combi voor elkaar zijn.. althans als je van gevaar in de maatschappij houdt ;)

@goofie, dat ze vraagt of ze uk mag zien na de geboorte snap ik, maar ze duwt zichzelf wel in een hoekje door dit soort gedrag... lekker de deur dichtlaten....

18. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    @Scrapdoodle
    O heerlijk zeg dat je verlof bijna begint
    lekker uitslapen :D
    O dat is idd dan fijn zeg dat je hub mee was (zie die van mij dat echt niet doen nl )
    @Mikmak
    zoals jij schrijft over jou moeder zou het over die van mij kunnen gaan
    Het is echt moeilijk om te horen van anderen over hoe jou moeder is
    Je weet het zelf en wat je zegt het is en blijft je moeder en dan is het heel moeilijk
    Ik vond dat ook altijd,maar nu (probeer) ik het naast me neer te leggen
    Maar makkelijk is het niet,ik heb nu ook niks aan mijn moeder
    Krijg altijd alleen maar te horen hoe zwaar zij het altijd heeft gehad
    toen ik dus net bevallen was en in het zkh kwam en de kleine man maar 2 uur per dag mocht zien,had ik steun en begrip nodig
    Maar nee mijn ma zei alleen maar"nu weet je hoe het is he? "
    Ik snap dus heel goed hoe je je voelt en wil je daarom een hele dikke knuffel geven
    Jij lijkt me een hele sterke vrouw en jij weet precies hoe je dat aan moet pakken !
    @Goofie
    O dat klinkt niet als een leuke mail
    Vind het wel heel goed van je dat je nu zelf ook je hart gelucht heb
    Ben dan ook benieuwd of ze nog reageert!
    @Sophie
    Doe je rustig aan meis!
    Kan me wel indenken dat je er even doorheen zat,wel fijn dat je na een goede nachtrust weer even frisse moed hebt en er vandaag weer tegen kan

19. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    @Mikmak: Daarom, ik heb mijn hart gelucht en ben er nu klaar mee.
    @Aapje: Ben ook erg benieuwd!

Even voor de duidelijkheid: Dit noemt zichzelf schoonmoeder,maar ik ken haar dus totaal niet.
    Hoe kan je dan zo over iemand praten als ze je niet eens kent??
    Gek wijf!!

20. Tamm

Tamm Actief lid

23 mrt 2011
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo meiden, idd veel hebben het zwaar te verduren met (schoon)moeders! hier gelukkig (nog) geen last van..
    Dikke knuffel voor jullie! leuk is anders in zo`n situatie zitten..

Sjees, gelukkig is het eruit, hopen dat het nu beter blijft gaan;)

indalen, hier volgens mij ook gebeurd.. laast ook veel last van steken.. we zullen zien..

Gister naar een informatie avond geweest over hoe de bevaling in zijn werk gaat en wat je allemaal kan verwachten, gegeven door de vk`s! vriendlief ook mee, duurde anderhalf uur, maar toch wel erg fijn.. nu weten we allebij een beetje wat er komen gaat..

net heeft het uwv me gebeld, wel een aardige kerel haha.. hij begreep me helemaal.. ach nog 2.5 week werken en dan heerlijk verlof! gaat echt snel nu allemaal he..

Florabella, snap dat je nu niet meer zo relaxt bent, kreeg ook even kippenvel hoor.. rustig aan doen..en lekker blijven liggen;)

Deel Deze Pagina