Sjees, lauw water op een nuchtere maag is ook goed voor de stoelgang. En lijnzaad volgens mij ook. Even een correctie; lactulose zorgt niet voor luie darmen.
Wauw, al eentje bevallen, PROFICIAT!!! Hier gisteravond en afgelopen nacht heel veel harde buiken gehad, om het uur ook wakker, zeker 8 keer moeten plassen, vandaag voel ik me slap en heb gelijk geen zin om te eten, heb enkel potje cornflakes en een banaan gegeten... Vind het beetje raar, heb me twee dagen goed gevoeld, en gisteravond is het begonnen...
Wil ik toch weer even wat op zeggen... Lactulose is een laxeermiddel! En laxeermiddelen maken de darmen lui. Maar iedereen zal zijn eiegen mening hier natuurlijk over hebben en dat mag natuurlijk Het is minder erg als andere laxeermiddelen, dat is waar! En overal staat ook dat het de darmen niet lui maakt, ik zeg dit alleen uit ervaring.
Babystew, gefeliciteerd mte je kleine dochtertje, hopen dat alles goed blijft gaan en ze ze snel mee naar huis mag.
Sjees, fijn dat je iig 1x geweest bent! Ik weet verder nix over lactulose dus kan er nix zinnigs over zeggen Hopelijk blijft het nu gewoon lekker doorlopen. Goofie, weet je of magnesiumoxide ook laxeermiddelen zijn dan? Dat neem ik nu al een week of 4 (werkt wel heel goed trouwens) en ben dat eigenlijk van plan in te bijven nemen tot een paar weekjes na de bevalling. @schoonouders/ouders: concluderend, het is maar een raar volk Ben benieuwd of er later ook zo over ons gepraat door onze kids
Haha...sommige zullen wel denken heb je haar weer. Ik heb door mijn ervaringen met mijn darmprobleem een hele hoop "studie" gedaan. Ik heb echt werkelijk alles uitgezocht omdat het zo frustrerend was dat de oorzaak van mijn pijn nooit gevonden werd. Vaak genoeg na 3 weken niet poepen de boel eruit laten halen door klysma behandelingen en heb geloof ik wel bijna alle soorten pillen, drankjes en poedertjes voorbij zien komen. De moeder van mijn vriendin is natuurgeneeskundige en samen met haar ben ik in boeken gedoken en heb een hoop geleerd over medicijnen, vitaminen en mineralen. Uiteindelijk zijn wij zelf tot de conclusie gekomen dat er misschien sprake is van lactose intolerantie en ondanks dat de dokter dit onderzoek daarvoor niet nodig vond heb ik het toch gekregen. Nouja uitslag is bekend.
Het is idd een laxeermiddel, maar wel als ik het goed heb het enige middel dat de darmen dus niet lui maakt. Ooit eens geleerd tijdens mijn opleiding.
Even een bericht van Babystew; Ze waren tot 3 uur 's nachts met haar bezig en toen konden we haar eindelijk zien. Het gaat naar omstandigheden goed met haar, ze heeft haar geboortegewicht mee en meisjes doen het als prematuur vaak beter. Ook komt mijn borstvoeding al goed op gang dus ze krijgt nu mijn melk via de sonde. *einde buddybericht*
Fijn om te horen zeg!!! Toch ook wel erg prettig dat buddy systeem hoor, al die zwangere vrouwen met stress is ook niks.
Fijn om te lezen dat het naar omstandigheden toch goed gaat hopelijk kunnen jullie lekker knuffelen met jullie meisje Ook fijn dat de BV goed op gang komt!
over lactulose, is gewoon laxerende honing.... zo ziet het eruit.. als baby's verstopt zijn krijgen ze ook wel eens lactulose.. heeeel efficient als laxeermiddel ja haha @tamm, jij blij dat je weet wat er gaat komen.. gaat het toch nog anders haha @indalen, volgens mij hier ook al aan de gang... lientte was niet ingedaald ja toen ze kwam effe gauw haha dus heb daar nooit last van gehad maar wat iedereen beschrijft voel ik ook, dus zal dan wel... @aapje, helaas is mijn moeder niet de enige die een beetje gesjeest is (sorry sjees niet persoonlijk is een uitdrukking). ik probeer het ook een beetje langs me heen te laten gaan, maar dan komt ze weer met een opmerking, over bijv eerste pakje waar ik dat ga halen, bij zeeman, wibra..... en dat terwijl ze geld als water heeft en echt haar hand voor dure dingen hoeft te draaien.... en als je zegt die mensen hebben echt een tik van de molen zeggen wij... oh echt.. zij zegt, echt waar welke molen...
fijn dat het goed gaat met ukkie em idd Goofie, lang leve het buddysysteem... iedereen had hier anders dagen in de zenuwen gezeten over hoe het zou gaan met babystew,babyman en mira!!
ik denk dat het sjees even helemaal niks uitmaakte of het wel of geen laxeermiddel was. als niks werkt en je HA geeft het en het lukt je om naar het toilet te gaan is dat ook wat waard. ze zou best weten dat het geen limonade is.
Hihi....als je zoveel pijn hebt en je zo vast zit vreet je alles op wat maar kan helpen toch.., tenminste ik wel hoor! Normaal is een verstopping echt al verschrikkelijk,en dat is in de zwangerschap nog veel erger.. ( denk daarbij ook aan de hormomen die weinig kunnen hendelen haha)
Potverdorie....ik denk ga lekker mijn broodje eten met krabsalade. Niet dus... Mijn vriend eet nooit krabsalade en nu heeft ie gewoon het hele bakje meegenomen:x Hij had zeker geen tijd om zijn brood te smeren vanmorgen grrr..
@babystew, gefeliciteerd!! Gelukkig dat alles goed gaat, zou me kapot schrikken als zo vroeg je vliezen al breken.. En leuke naam, zo heet het dochtertje van mn zus ook!! @mikmak, jij hebt ook een zorgenmoedertje..jammer hoor. Heb je niet het gevoel dat je een echte moeder mis nu je zo zwanger bent? @sjees, gefeliciteerd met de geboorte van je poep haha! zware bevalling zeker?
Babystew, van harte gefeliciteerd met jullie meisje! Wat een prachtige naam hebben jullie haar gegeven! Jeetje schrik er wel een beetje van dat de eerste nu bevallen is.. Mijn duimen draaien voor jullie babystew. Hopelijk gaat het verder met iedereen goed? Hier even gauw een teken van leven. Alles gaat hier goed op de klachten van de bekken en vermoeidheid na. Ik kan echt merken dat de laatste 9 weken zijn ingegaan. Geboortekaartje, geen idee wat het ons gaat kosten deze keer. Volgens mij de vorige keer rond de 200 dus verwacht nu eigenlijk hetzelfde. Schoonouders, hier hele lieve schoonouders. Ze zijn nog niet zo lang geleden gescheiden dus dat is soms wel even lastig. Mijn schoonmoeder woont in de buurt en past ook elke week een dag op op de kleine man. Vakantie, wij hebben nog een weekje vakantie geboekt. We blijven natuurlijk wel in Ned. Ik ben dan 36 weken maar moet zeggen dat ik het na het bericht van babystew wel heel spannend vind. Mijn schoonmoeder gaat mee dus dat ik heel fijn! Ik zal dan wel niet meer zo mobiel zijn Kamertje, hebben er hier dames het kamertje nog niet af? Naam, wij zijn er eindelijk uit. We gaan 2 namen geven en beiden zijn gekozen! Ben zo blij, ben zo blij!