Mijn controles zijn nu om de vier weken. hiebij wordt mijn bloeddruk gemeten, naar het hartje van de baby geluisterd en gevraagd hoe het gaat. That's it. Moet vrijdag weer zal dan is vragen of er nog bloed geprikt moet worden en of ik nog een liggingsecho krijg. De verschillen zijn best groot onderling! Coon, je staat er mooi op! Sjees welke ben jij? Goed om telezen dat het beter met je gaat!
Vanochtend naar de vk geweest en ik moet inderdaad nu in het ziekenhuis bevallen zodat ze tijdens de bevalling antibiotica kunnen toedienen. Geluk bij een ongeluk dan want dat wou ik sowieso graag en eerst hamerden ze een beetje op dat als het vol was in het ziekenhuis ik zonder medische indicatie dan thuis moest bevallen, nou dat zag ik niet zitten.. Maar goed het blijft vervelend! Waarschijnlijk heb ik er nu ook een schimmelinfectie bijgekregen, omdat de antibiotica ook de goede bacteriën aantast. Dus daar mag ik vanmiddag nog een ander kuurtje voor ophalen. Verder gaat het wel.. Ik zou nog wat foto's van de 3D-echo plaatsen Iemand vroeg hoe te zien was dat ze haar had, dat kun je in 2D zien. Je ziet dan witte 'sprieten' op het hoofdje die een beetje wapperen in het vruchtwater De echovrouw zei dat ze volle lippen had, een bolle toet en een klein neusje en een hoop haar al Op de 2e foto is ze aan het duimen, zo schattig!
blackbird,ik ben degene die helemaal links staat en een gekke bek trekt,zo van nee he moet ik echt die buik bloot hahhahaha. babystew,wel fijn dat je nu in het zkh mag bevallen,allee jammer dat het zo'n reden heeft,prachtige 3d echo! groen,het bloed prikken is altijd met 30 weken,dus zal jij ook krijgen,wel raar dat je daar nu niet al een formulier voor hebt meegekregen,en een liggingsecho is niet standaard,heb ik ook niet gehad,was toevallig met 30 weken echo om mijn bmm te meten en kijken of alles goed is maar andrs ook neits gehad. meiden met goede controles super!
@babystew, mooie foto's hoor.. en jij blij met je medische indicatie dan... waarschijnlijk hameren ze op thuisbevalling ivm de eigen bijdrage om te bevallen in het ziekenhuis zonder medische indicatie... gelukkig maakt dat me niets uit, dat is gedekt in mijn ziektenkosten verzekering... @sjees leuk die foto daar op het podium, jammer dat het niet gelukt is om meer dames bij elkaar te hebben.... ik vond hilversum wat ver.. ja dan had ik fam bezoek moeten doen.. denk niet dat mn hub dat leuk zou vinden na 2 weken oefening haha... @groen.. om de 4 weken.. das echt wel lang... vanaf 18 weken is het om de 3 bij ons en volgende keer al weer om de 2.. denk echt wel dat ze een foutje maakt in dr bereking, zou dat nog maar eens navragen hoor... @brusje, fijn dat je weer door de apk heen bent @bloedprikken, doen ze hier niet, alleen als ze zw suiker of iets anders vermoeden... en dan verwijzen ze je door om op bepaald iets te laten prikken... heb alleen in het begin bloedgeprikt... en toen was alles in orde...wegen doen ze bij ons ook niet, valt toch geen pijl op te trekken, de ene valt af en de andere komt 20 kg aan, zolang je je goed voelt en de baby doet het goed enzo is het oke... oef de kapper komt met 15 minuutjes tot een half uur en linette slaapt nog.. niet handig als ook zij geknipt moet worden.. haha
Bij de verloskundige werd ik hier wel gewogen. En nu in het ziekenhuis juist niet. Grappig want bij onze dochter was het net andersom. Wau wat een gave foto's babystew. Blij te lezen dat je in het ziekenhuis moet bevallen met anti biotica. Hier is het geen probleem als je in het ziekenhuis wilt bevallen. Iedere ziektekostenverzekering vergoed het hier omdat onze aanrijtijd naar het ziekenhuis langer dan een half uur is. Gave hoor al die zwangere buiken. Hier weer een slechte nacht gehad, wil wel even gaan liggen maar ben zo bang dat ik dan vannacht niet goed slaap............. Mag om 15:00 uur weer naar de fysio. Zal de laatste keer zijn, ze kan niets voor mij doen op dit moment. Hier ligt beeb nog met billen naar benenden. Voel regelmatig voetjes in mijn onderbuik. Heeft nog ruimte genoeg om te draaien denk ik. Het schoppen, bewegen maakt mij nu wel wakker snachts en ik kan niet echt zeggen dat het soms pijnlijk is maar echt lekker voelt het soms ook niet.
haha grappig blackbird en sjees dat jullie zo dicht bij elkaar gestaan hebben zonder het te weten mooie buikjes hoor!! @babystew, mooie foto's van jullie kleine meisje!! grappig dat je al haartjes kon zien. Die van mij zal wel hartstikke kaal zijn, mijn zoontje is nu 1,5 en krijgt nu pas beetje haar dus de speldjes enzo hoef ik nog niet in te slaan! @controles, Wat zit er toch verschil tussen de verschillende vk! nou ja, ik zie het wel............vind het wel leuk nog een echo te krijgen met 31 weken! kan ik toch weer even gluren naar mijn meisje............ vanmorgen wezen boodschappen doen en de woonkamer gesopt.............dan is het alweer klaar voor de rest van de dag............pffffffff meteen weer pijn in mijn billen en doodop!
Flutterby, ik heb ook zittend werk, 4 dagen van 9 tot 4 maar heb nergens last van gelukkig.... tis natuurlijk wel maar 6 uur op n dag.. Heb thuis meer harde buiken dan op mn werk! (dan doe ik teveel) Hopelijk houd ik het nog 6 weken vol, dan lekker verlof! Groeiecho, ik krijg deze helaas niet... krijgen jullie deze standaard?
@Germini Haha idd vrijheid blijheid Ja kan me indenken dat je daar van baalt,duurt nog wel even dus Vind het ook wel fijn dat het nu beter gaat met de kleine man,vond het zo sneu dat hij dus nu steeds pijn heeft gehad Maar moet nog even achter alle alternatieven komen,maar moet volgende week terug komen bij de HA We moesten nu 6 weken helemaal zonder proberen en dan zien hoe het gaat ,ik hoop dat hij ons dan naar een dieetist stuurt en dat die ons wat voort kan helpen @Sjees ach ja overal zeggen ze weer wat anders ,haha Maar ben ook benieuwd,want lag de kleine ook al met het hoofdje naar beneden ? (zal wel dan ) Hier nog niet nl,die neemt het er nog lekker van Wie ben jij dan op de foto? ziet er wel heel leuk uit @Mikmak Jeetje dus dan moet hij nu gewoon weer werken dus,pff is ook wel wat Is hij net lekker thuis van 2 weken weg te zijn geweest,maar goed nu is hij wel elke avond thuis? Ja ik doe dat ook maar niet meer zo eind fietsen (4 km heen en 4 km terug) Lekker dat de kapper zo komt (of al is geweest ) @Groen lekker genoten dus van je weekje vrij en fijn dat je nog maar 2 x de avond moet,scheelt een heel stuk denk ik @Blackbird Wat leuk nu zie ik wel je buik,maar niet je gezicht Fijn dat alles weer goed was bij de VK en de kleine nu goed is gaan liggen Leuk om te voelen is dat he ? En netjes hoor 5 kilo @Brusje Dus toch weer een groot kindje,gaan ze je nu ook eerder inleiden dan ? Maar verder alles goed dus,dat is wel fijn! @Babystew dat is dan idd een geluk bij een ongeluk,maar wel fijn dat je nu weet waar je aan toe bent Fijn ook dat je nu een schimmelinfectie erbij hebt gaat lekker zo *knuff* O wat een mooie foto s van jullie meisje! @Lin Balen zeg van weer een slechte nacht,ik hoop echt voor je dat je snel weer eens een goede nacht maakt,is wel zo prettig dan Hier de volgende x ook bloedprikken en moet nu om de 3 weken voor controle Volgende week woensdag heb ik de groeiecho en dan rond de 36 weken nog een liggingsecho
hier vanmorgen lekker druk geweest in huis Eerst boven alles gesopt en gezogen en gedweild,bedden afgehaald en verschoond (eerst het beddengoed even lekker buiten gehangen) toen was opgevouwen en opgehangen en nog 1 aan staan daarna naar beneden even een doekje erdoor gehaald en gezogen en toen was ik op Kleine man lekker op bed gelegd en zelf ook even gaan liggen,maar kan overdag niet slapen ook al ben ik zo moe ,jammer Zal zo de was even binnen halenmwant de lucht word donker hier
Kindjessuiker? Je weet wel, zo een zakje met een beeldje of een zakje, die je dan geeft aan je familie als het kindje geboren is
@ Babystew, leuke foto's meid! Hier deze morgen onze groeiecho gehad, onze flinke knul weegt nu 1350 gram en is 38cm. Hij groeit heel goed zegt de dokter en hij ligt al met zijn hoofdje naar beneden en zal niet meer draaien.
Hey lieve meiden, Jullie waren benieuwd hoe het met Nijntje was. Haar schoonzus heeft 22 september wat gezegd in een ander topic waar ze ook mee praat. Ze zou het hier ook nog neerzetten maar is het denk ik vergeten. Dus heb ik het even gekopieerd uit het topic. Dag meiden, Jullie kennen me niet, maar ik kom hier even met een mededeling jullie gesprek binnenvallen. Ik ben de schoonzus van Nijn. Wellicht dat er een aantal zijn die haar gemist hebben hier. Ze ligt al ruim 2 weken in het ziekenhuis. Het begon met heel veel rug en bekkenpijn, waar ze steeds meer last van kreeg. Uiteindelijk kreeg ze harde buiken die elkaar snel opvolgden. Later bleek dat ze al 2-3 centimeter ontsluiting had. Die hebben ze tegen kunnen gaan en terug kunnen dringen. Toch heeft ze nog heel erg buikpijn en lijkt het wel of dat nog steeds weeen zijn. Ze heeft een bekkeninstabiliteit waardoor ze bijna niet kan lopen. De baby groeit ook heel hard, dus ze blijven controleren op suiker. Tot nu toe is dat nog niet gebleken, maar er is gisteren voor een nieuwe grondigere test gedaan. Het zit haar gewoon even niet mee en ze maakt zich zorgen. Het is nog niet bekend wanneer en of ze naar huis mag voorlopig. Ze is ook erg duizelig door alles en daarom heeft ze zelf nog niet kunnen reageren hier. Dit wilde ik jullie namens haar even meedelen. Ik ga proberen jullie op de hoogte te houden. Groeten, Kat
20 weken echo brusje - 20w+5d - 407gram Kim1990 - 20w+2d - 349 gram - 23 cm kv78 - 20w+1d - 361 gram bella manuela: 20w+2d - 355 gram - 22 cm Babystew - 20w+4d - 390 gram Aapje 2009 20w+2d-373gram-21,5 cm Wub309 - 20w + 2d - 399 gram Groei echo Kim1990 30 weken en 3 dagen 1744 gram Brusje 27 weken en 5 dagen 1320 gram Brusje 30 weken en 5 dagen 1892 gram Babystew 28 weken 1320 gram Sjees 30 weken 1465 gram Goofie 29 weken 1350 gram Blondje 28 weken + 3 dagen 1013 gram
He allemaal! Pff, das even schrikken zeg van nijn! heb haar idd hier een poosje niet meer gezien.. doe maar rusitg aan nijn, de beeb moet nog even blijven zitten.. dank je kim dat je het hebt gekopieerd! hoe is het met jou? nieuwwolkje: fijn dat het goed was bij de groei echo! en idd nu ken ik het, doopsuiker.. aapje, zo dus weer lekker druk bezig geweest haha ik heb nergens zin in, dus vandaag ook echt niks gedaan.. laraxx, ik krijg volgens mij ook geen groei echo.. iig niks over gehoord.. germiini, lekker rusitg aan doen, niet te veel willen doen he sorry verder niet echt onthouden.. Was vandaag zoo moe.. heb vanmiddag 2 uur geslapen opde bank.. hopen dat ik vanavond kan slapen haha.. hebben jullie dat ook dat je savonds niet meer echt fijn in de bank kan zitten? last van de rug? ribben?
Whah had een hele lap getypt alles weg! Maar even wat ik nog weet... Sjees en blackbird; Leuk die foto, echt mooi al die buiken in het wit gekleed! Babystew; Mooie foto's! Onze meid heeft ook al haar zei ze bij de echo zaterdag, alleen dat zou nog wel kunnen uitvallen voor de bevalling. Ik hoop vrijdag ook het gezichtje zo mooi in beeld te zien van ons meisje! Fijn dat je in het zh gaat bevallen, zeker in jouw situatie. Mikmak; Hoe zijn je nieuwe haren? Flutterby; Ik doe ook vooral zittend werk, 36 uur per week maar nog geen moeite mee. Alleen stilzitten is soms lastig, als in een vergadering. Aapje; Goed bezig geweest met het wassen etc. Nieuwwolkje; Fijn dat de groeiecho goed was en hij ligt al in de starthouding! Kim; Fijn dat je het berichtje hebt geplaatst! Kat/ Nijn; Heel veel sterkte, de kleine moet nog wel even blijven zitten, het is nog geen tijd. Wat vervelend dat je zoveel pijn hebt, we zullen hier hopen dat alles goed gaat! Tamm; Ja da's herkenbaar, liggen in bed of hangen op de bank is niet zo fijn meer, snel last van mijn onderrug en als ik bezig ben juist geen last. Hier; Alles goed, niks bijzonders. Lekker druk op het werk en gaat allemaal goed dus die 7 weken werken gaan omvliegen denk ik! Morgen weer naar de vk, altijd leuk hartje horen. Vk; Ik ga morgen voor het eerst om de 3 weken, raar dat het overal anders is.
@Nijn Heel veel sterkte meis !! En idd de kleine moet nog even blijven zitten!! Ik denk aan je hele dikke knuffel voor jou
Tamm,hier gaat het goed!Heb alleen een beetje last van indalings weeën.Ach ja hoort er allemaal bij hé Meiden wat kletsen jullie toch veel hihi. Moet alle 11 pagina's nog even teruglezen. Hier trouwens gister een mijlpaal van 31 weken
He meiden, Wat vervelend van nijn zeg! Hoop dat het snel wat beter gaat. Hier niet zoveel te melden.. Zit nu voor het eerst naar bevallingsverhalen te kijken haha.. Straks maar even gtst en dan hollands next top model.
Hallo meiden, Zo, ff tig pagina's teruggelezen en een nieuw deel, jullie gaan goed Balen voor Nijn dat het niet zo goed gaat, hoop dat de beeb wel nog ff blijft zitten! Hoe is net met de beebs van de november mama's die te vroeg geboren waren ? Sorry, lang niet meer geweest, druk met werk, druk thuis met tuinhuisje opknappen, straks de babykamer inrichten, leuk leuk leuk Hier gaat het oke, erg moe vooral na een werkdag, maar ik hoop dat ik het nog ff volhoud, nog 9 weken werken ... lang he ;( Soms wat last van harde buiken, vooral als ik met onze 2 hondjes loop, eentje trekt soms nogal en dat voel ik daarna toch wel. Rustiger aan dus met die twee Hier ook geen groeiecho, alleen als er aanleiding tot is. Donderdag weer op controle, dat is nu ook om de 3 weken. Qua clubjes, ik ga naar zw.yoga, dat is heerlijk ontspannen, echt ff helemaal niets. Ik moet me wel altijd haasten om op tijd te zijn, het is om 7 uur, dus eerst werk, naar huis, snel eten en hop yoga, ontspannen en dan lekker op de bank hangen Groetjes, Oh mikmak, oktober is prima, ik pb je voor een definitieve datum !
@nijn, Jeetje dat is schrikken!! Beebje moet inderdaad nog even blijven zitten hoor!! pas goed op jezelf en ik denk aan je!! dikke knuff!! @aapje, Een dietist is inderdaad wel handig. Wij gingen destijds over op soyaproducten. Er is ook een site (ben de naam kwijt) met allerlei producten die vrij zijn van koemelk/gluten dat soort dingen. En...........je hebt ook koemelkvrije pannekoeken daar was ik destijds blij mee maar onze man was nog heel klein toen hij er zoveel last van had. @tamm, Ja daar heb ik ook zo'n last van! Vooral rechts, maar daar ligt mijn meisje ook merendeel Weet ik niet meer hoe ik liggen/zitten moet!! echt relaxed bankhangen zit er dan ook niet in helaas!! OOOOOOOOOOOhhhhhhhhh ik twijfel tussen 2 namen!!! ik dacht dat ik eruit was en nu kwam manlief met een naam die ik ook leuk vind............grrrrrrrrrrrrrr lastiglastiglastig...................