@tamm: lief van je mannetje! En wat vervelend he zo'n nacht. Denk dat we allemaal steeds meer van die nachten krijgen helaas. Bij mij is het alleen zo dat ik niet moe ben. Wel lichamelijk maar geestelijk niet. Vind de tijd nu ook wel sneller gaan.
@Mikmak O lekker dat dat nu klaar is,dus vandaag de rest en dan is het helemaal af en kun je weer gaan inrichten/opruimen @Mikmak/Blondje Ja met hub gaat het nu weer beter,die spuit heeft hem goed geholpen ,gelukkig wel want hij had echt enorm veel pijn @Goofie Ja ze zeggen wel dat door de beperkte ruimte je ze nu minder/anders gaat voelen Maar hier ook dagen dat ik denk "hallo ben je er?" en andere x dan denk ik "zo het mag wel iets rustiger daarbinnen " @Blondje Wat naar dat je zo slecht geslapen hebt en zo n last hebt Als je op je zij slaapt moet je eens een kussentje onder je buik leggen dan trekt het niet zo erg,want dan rust je buik op het kussentje Idd heel lief dat je vriend zo meeleeft ,merk hier wel dat vriendlief nu ook weer goed meeleeft en snel bezorgd is @Nieuwwolkje Jeetje meis dat is echt niet goed hoor,ik zou gewoon de VK bellen je maakt je nu ook nog eens zorgen (en terecht ) en dat doet ook geen goed hoor laten ze je maar goed in de gaten houden !! hele dikke knuffel voor jou meis! @Tamm Lief van je hub ! Wel rot dat je zo slecht geslapen hebt en dat je zo n hoofdpijn hebt hoop dat het snel beter met je gaat *knuff* @Goofie O naar he die dromen,hopelijk slaap je snel weer beter
Hier gisteren bij mijn zus geweest en was weer erg gezellig ! Kleine man heeft zich prima vermaakt met zijn nichtjes Wilde eerst niet meer mee naar huis,haha Wel gisteren erg veel last gehad van harde buiken ,begon gisterochtend,maar gelukkig trok het weer weg,maar einde van de dag begon het weer Dus ik naar huis en daar de hele avond last gehad ben om 22.00 uur naar bed gegaan en sliep zo,maar werd ook zo weer wakker van de harde buiken de hele nacht last gehad dacht op een gegeven moment echt dat het ging gebeuren maar gelukkig ging het weer over Nu af en toe nog,maar voel me ook niet lekker dus misschien een griepje ofzo Of het zijn indalings/voor weeen,hou het wel in de gaten !
@aapje het inrichten is begonnen, toen vanmorgen het tapijt door het raam naar buiten ging heb ik me gelijk geperimeneerd om de muren weer wit te sausen, althans 2.. de rest was al wit.... vanavond is alles weer bij het oude.. maar wel onze slaapkamer anders neerzetten.. dat leek ons wel leuk haha gelukkig dat het met hub weer oke gaat!!! nierstenen zijn niet grappig.. ken ze niet maar wel galstenen en die waren ook niet lollig . maar je ukkie heeft zich prima vermaakt.. heel mooi!!! altijd fijn als ze het naar hun zin hebben, dan hebben papa en mama dat ook gelijk @nieuwwolkje, lekker rust blijven houden!! zo ga weer effe door.. wil het aan kant hebben dan kan ik door met het verven van bedje en commode
@ nieuwwolkje als je het niet vertrouwd gewoon bellen hoor. Beter een keer te vaak dan te laat. @ blondje heerlijk zeg een zwangerschapsmassage . Hopelijk geeft het je verlichting. @ tamm ja en nee met het snel gaan. Achteraf gezien denk ik jemig we hebben er allemaal gemiddelt 30 weken al weer opzitten. Maar als ik denk aan de eerste weken die leken niet om tegaan. Lief dat je mannetje thuis is gebleven. Hier ook af en toe dat ik denk hallo komt er nog een trap of iets. Maar goed dit is meer een schuifbaby . Voel hem/haar regelmatig langs mijn buikwand schuiven. ZO grappig en de bewegingen zo anders dan bij onze dochter.
Zooo mikmak jij bent ook goed bezig!! Ik heb de helft van Bella haar kamer in de onderlaag latex, nu ff met de benen omhoog....stomme harde buiken...ik wil Dooooooooorrrrr haha Lin; Bella schopt en schuift! Maar pijn doet het niet, behale als ze klem zit onder mijn ribben!
Kriebel is een echte schuiver, ook regelmatig overdwars en dan heb ik een gekke buik. Of scheef. Jammer he die harde buiken dat je dan niet door kunt met sauzen.
Bedankt voor alle tips dames over wat je wel/niet nodig hebt. Ook fijn om te horen dat ik niet de enige ben met zwangerschapsdementie blondje: ik had precies hetzelfde! Ben geen grote zuivel-fan, dus bij het ontbijt probeerde ik altijd iets van melk/optimel/yoghurt te nemen, samen met een vitamine/ijzerpil :') Fijn dat de uitslagen goed waren! Hopelijk is de migraine snel minder, ik weet hoe vervelend dat is helaas Ik had het er toevallig laatst met mijn man over, wat nou als ik onwijze hoofdpijn/migraine heb tijdens de bevalling? Kan dat uberhaupt voorkomen? Wat een superleuk jasje! Ik ga het met al die leuke kerstkleertjes bijna jammer vinden dat mijn uk pas eind december/begin januari komt peanut/mikmak: leuk al die peuter-verhalen, dat zijn dingen waar ik ook erg naar uitkijk Nicky: sterkte! Robin: wat een prachtige echo!! Sjees: zuivel is juist ook goed voor je en heb je ook zeker nodig! Maar als je ijzer laag is moet je het niet tegelijkertijd met ijzerrijk voedsel / ijzertabletten etc nemen, want dan remt het de opname ervan germini: ik ben bang dat ik het straks ook moeilijk ga hebben met heel verdrietige kindjes. Wij hebben twee katten die tot voor kort gewoon op de slaapkamer mochten, maar nu niet meer ivm de baby straks. De ene kat kan niet normaal miauwen, alleen heel zielig piepen, echt hartverscheurend, en ik vind het dan zo moeilijk om snachts de deur niet toch weer open te doen. Tot nu toe gaat het aardig, maar ik houd mijn hart vast voor straks als de kleine zo gaat doen Fijn om te horen over nijn! En dat is zeker een leuke verrassing, ben benieuwd wat ze er van vindt, is vast leuk thuiskomen zo Laraxx: wat een mooie buik! Leuk zo recht naar voren De mijne is meer een uitgezakte plumpudding Susan: wat vervelend die jeuk! Ik heb er gelukkig geen last van. Had het wel helemaal in het begin van mijn zwangerschap, dat ik ineens helemaal onder de kleine rode bultjes zat en verschrikkelijke jeuk had. Dat was waarschijnlijk een reactie van mijn lever die even niet snapte wat hij met al die rare hormonen aanmoest. Hopelijk is het bij jou ook iets onschuldigs wat snel weer wegtrekt. Mentholpoeder helpt trouwens heel goed tegen de jeuk! Spannend die afspraak! Kan me voorstellen dat het allemaal heen dichtbij komt zo. Ik heb het gemist denk ik, hoezo moet je een keizersnede eigenlijk? Aapje: 6,7 zit ook tegen de grenswaarde aan, dus op zich is het nog goed, maar hij moet niet verder zakken. Ik begon met 8,6 of iets dergelijks (in ieder geval aardig hoog) dus waarschijnlijk dat ik er daarom goed/beter op moet letten. Beetje jammer dat je daarvoor helemaal naar de arbo moet, maar toch ook wel prettig dat de arbo arts niet vindt dat je je aanstelt ofzo... Naast de ijzerrijke producten nemen die sniffy al tipte, kan je ook in je eetpatroon meer ijzer opnemen: broccoli, spinazie, kalkoen, rood vlees etc bevatten aardig wat ijzer. Eventueel eten met een glas sinaasappelsap erbij (zonder calcium!) en geen zuivel bij je eten nemen, maar tussen de maaltijden door (calcium remt de opname van ijzer, vitamine c bevordert de opname van ijzer). Sniffy: wat spannend voor je schoonzus! Wel fijn dat ze naar huis mag, maar toch niet helemaal rustgevend lijkt me Sjees: vroeger werd bij bijna alles het advies "platliggen" gegeven, tegenwoordig juist overal het omgekeerde lijkt het wel. Hopelijk heb je ondanks je harde buiken toch een leuke tijd bij het concert! Goofie: wat een leuk pakje En een tweetalige opvoeding is een grote plus! Wij gaan dat ook doen, mijn eerste taal was ook Engels (mijn britse moeder kon nog niet goed Nederlands spreken toen ik klein was) en heb er in mijn leven veel profijt van gehad. Aapje: ik denk dat je de spijker op zijn kop slaat! Met veel dingen denken mensen heel snel "als ik het nu 1x toelaat, gebeurd het voor altijd", maar ik denk inderdaad dat er echt wel verschil in kan zijn in wanneer je wel en niet iets toelaat, zeker bij zo'n grote verandering (althans dat denk ik nu, heb nog geen kinderen dus wie weet hoe ik er straks over denk ) Sterkte met de man! Hopelijk is hij gauw verlost van zijn niersteen. babyummels/menstru pijn: het zijn waarschijnlijk je darmen die je banden/baarmoeder/eierstokken irriteren als ze vol zitten (er tegenaan drukken), vandaar dat het voelt als menstruatie pijn, maar het verlicht wanneer je naar de wc bent geweest. Ik heb dit altijd (net als bandenpijn, die herkende ik eerst dus ook niet als zodanig ). Ik denk wel dat het in combinatie met harde buiken even opletten is, als ik de verhalen hier zo hoor! scrapdoodle: wat gaaf die boom! Echt heel mooi! Sjees: wat een naar bericht! Heel veel sterkte ermee babyboo: fijn dat het opschiet met de kaartjes, blijf het een hele prestatie vinden, ook al is het het absoluut waard! nieuwwolkje: oei, goed rustig aan doen dan!! Dat is wel schrikken, raar dat de gyn er zo nuchter over blijft doen, maar hopelijk hebben zij ook veel ervaring met dit soort dingen, dus ook weer niet te veel zorgen maken!!! En wat iedereen hier ook zegt: bij twijfel bellen! Beter 10x onnodig gebeld, dan 1x te weinig. @kleertjes: steriel inpakken lijkt mij ook wat onnodig? @hakken: alleen nog met dansen, alhoewel ik ze soms halverwege omwissel voor lage schoenen, alleen dat zijn natuurlijk geen dansschoenen, dus dat danst eigenlijk best verrot. Ik twijfel nog of ik latin schoenen ga kopen (die zijn qua hak een stuk lager dan ballroom schoenen) of voor een dansschoen zonder hak ga. Ik denk misschien toch het eerste, want geen idee hoe lang ik het dansen uberhaupt nog vol houd en die latinschoenen had ik sowieso nog nodig...
Dag lieve meiden, Ik neem het weer even over van Kati Ze heeft jullie goed op de hoogte gehouden zie ik. Het is ook een schat. Ik moest jullie ook even weer opzoeken er was namelijk alweer een deel 3 Maar daar ben ik dan. Na ruim een maand ziekenhuis ben ik vandaag eindelijk weer thuis. Ik weet van gekkigheid niet of ik in bed wil liggen, op de bank wil zitten of onder de douche wil haha. Je eigenlijk huis is toch wel heel lekker. Ja het is nu wat rustiger, maar dat waren wel even hele heftige weken hoor. Ik denk dat jullie al genoeg sores hebben gehoord over mij Het komt er dus op neer dat we gewoon even heel bang waren of beebje wel zou blijven zitten en wat hij er allemaal van meekreeg en merkte. Hij heeft zich heel goed gehouden. In principe heeft hij nergens last van gehad op een paar momenten na, maar dat was ook niet zo gek. Ik had hele heftige weeen en een infectie. De weeen zijn weg. De harde buiken zijn er helaas nog. Dat hoort er bij. Al zijn ze wel heftiger dan gemiddeld. Maar ik wordt goed in de gaten gehouden en trek bij het minste of geringste aan de bel. Dat geeft wel een goed gevoel. Helaas is de bekkeninstabiliteit echt een feit en verergerd dat de pijn en proces ook. Moet veel rusten en zo min mogelijk lopen. Ja wel een beetje natuurlijk, maar niet boodschappen doen, of huishouden enzo. De babykamer staat hier al helemaal. Ben zo blij, zo leuk om te zien, dat manlief dat helemaal klaar had gemaakt. Ik deed alleen de kastdeuren open en toen zag ik dat de achterkant er niet in zat. De arme schat in alle haastigheid en spanning vergeten. Dus dat was wel erg lachen. Maar dat wordt nu natuurlijk meteen gefixt. Ik zou wel op iedereen willen reageren, maar dat zijn er echt teveel en moet ik heel ver teruglezen, dat lukt me helaas niet. Goed te lezen dat alles hier zo goed gaat op een paar gevalletjes na. Ik duim dat dat allemaal goed blijft gaan en iedereen zijn zwangerschap mooi kan afmaken met een mooie bevalling. @babystew Prachtige foto"s van je meisje. Wat schrikken zeg dat je vliezen braken. ik hoop dat alles goed gaat met jullie en je kleine meid en ze snel mag aansterken. o en iemand vroeg mij/kati hoe het zat met mijn ontsluiting. Ik heb nog steeds 2cm ontsluiting, maar dat blijft gelukkig zo. En ik hoop dat dat zo blijft. Lees net toevallig, dat beertje op de vorige pagina het ook heeft gehad en uiteindelijk toch ingeleid is. Dus hier is het afwachten. Het gaat iig niet meer terug, we hopen alleen dat het blijft, de vliezen niet breken en de weeen wegblijven. Maar op dit moment gaat alles naar omstandigheden goed. meiden, ik ga weer achter de computer weg. Kom morgen nog wel even langs, misschien vanavond via mijn telefoon ook nog even. Dikke knuffel!!
Nijn, fijn dat je er weer bent meis en dat beebje nog lekker warm in je buikje zit!! Lief van je mannetje dat hij alles klaargemaakt heeft!!
@nijn: fijn dat we weer van van je horen. Lekker rustig aan blijven doen meid. Ik hoop dat uk voorlopig netjes blijft zitten. Knuffel voor jou!
Nijn, heerlijk dat je weer thuis bent, en hopelijk kan je de laatste weken samen met je hub nog even rustig genieten van het gerommel in je buik! Hij zal het ook wel heerlijk vinden dat je weer gewoon thuis bent of niet? Doe maar rustig aan en laat je lekker verwennen!
Nog 2 woorden op mijn canvas doek en mijn kunstwerk is klaar. Ben best trots. Moet alleen elke 2woorden even rust nemen omdat mijn rug zo'n pijn doet. Brand echt vreselijk. Ik heb ook besloten niet teveel op internet meer te lezen zou word gewoon bang van al die dingen. En overal lees je wel iets wat ik ook voel pff.. Nou even dat doek afmaken dan kan ik hem showen. Haha
@nijn, Wat fijn weer wat van je te horen! en heerlijk om weer thuis te zijn!! Wel schrikken hoor!! Nu rustig aan blijven doen he!! @voor alle meiden met harde buiken en narigheid, Hoop dat jullie je snel weer wat beter voelen!! dikke knuff voor jullie!! @joni, Ahh kan me voorstellen dat je het zielig vind voor je katten!! maar kan me wel voorstellen dat je dat doet ivm de baby! @blondje, Ik ben ook wel een hoge hakken loopster maar tot 25 weken en toen was het toch echt klaar haha. Volgens mij had mijn man vandaag last van nesteldrang HIj heeft alles startklaar gemaakt voor de baby.........maxicosi staat al klaar met omslagdoek en al erin, babykamer is klaar, box is omhoog gezet........en ik moest al mijn vluchtkoffer klaar zetten!! (heb ik nog niet gedaan hoor!). Hahaha ik lag in een deuk, hij is altijd zo nuchter en helemaal niet zo.............zou hij wat aanvoelen?? hoop het niet haha want deze week zit ik een paar dagen in Zeeland met de kids (vakantie) en hij is gewoon thuis...........
Nijn, wat heerlijk dat je weer thuis bent!!! Doe maar lekker rustig aan... fijn dat de babykamer af is, leuke verassing Hier lekker zondagje gehad, vanmorgen lekker gewandeld in het bos en vanmiddag het rolgordijn + schilderij opgehangen in de babykamer... tis nu helemaal af!! Ook even de pakjes bijelkaar gelegd voor strax in de vluchtkoffer.. Moet nog een pyama/pantoffels en nachthempt hebben voor in het ziekenhuis.. volgende week even bij de H&M kijken! Nu lekker met laptopje en chocomel op de bank Zag net dat over 53 dagen het alweer 8 dec is pffff dat klinkt zo dichtbij ineens!!! Fijne avond meiden!!!
@Nijn lekker hoor dat je weer thuis bent En idd genieten van al het moois om je heen,maar toch lekker rustig aan doen Fijn dat de babykamer verder klaar is,is toch een fijn gevoel! @Germini O haha grappig zeg dat je mannetje er zo mee bezig is,hoop niet dat het een voorgevoel is en je lekker kan gaan genieten van je vakantie!
Ik ben wel al begonnen met vluchttas, en alles klaar zetten. Maar ik denk dat ik het moeilijk krijg met de nesteldrang met zoveel rommelmakers en een klein handenbindertje pffffff
Gooooooofie ik ben zo benieuwd!!! Iedereen dus lekker aan de nesteldrangklus haha hier duurt het nog even voor het af is maar gisteren wel ale kleertjes in de kast gedaan. Wat vouwen jullie op en wat doen jullie op hangertjes?