December 2011 Mama's!! Deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Doemaar, 23 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamsie86

mamsie86 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.635
    0
    0
    @babyboo, leuk dat jullie naar het bos waren geweest, het was ook super mooi weer zondag! En dan kan jij later tegen die kleine zeggen, op deze foto was jij al bijna geboren haha! Wij waren zondag ook 1,5uur wezen lopen, daarna wel beetje last van mn bekken maar had het er wel voor over!

@blondje, super leuk jurkje zeg!!!! Is dat echt een zwschaps jurkje?

@Lin, sterkte meis! Ook pijn bij het plassen zeker? Hopen dat je snel een goede kuur krijg dan..

@babyhummels, werkse vandaag!! Reis jij altijd met de trein?

Make-úp, denk tijdens de bv dat t me niet zo boeit, maar daarna wil ik er toch nog een 'beetje' leuk bij liggen! Maar ja, dat ga je nu nog niet in je tas doen, heb je toch iedere dag nodig!

Vandaag nog wat dingen wegstrijken, wasje draaien en even naar de stad voor sexy, grote onderbroeken!! Hoop niet dat als ik een maatje groter koop dat die afzak!
    Morgen of donderdag ga ik naar mn zus, die hebben vrijdag een bruiloft en dan ga ik op die kinderen oppassen als ze het zat zijn. Maar mijn zus en zwager hebben een schip dus ik moet helemaal naar Middelburg! Wel leuk dan ga ik een paar nachtjes bij hun aan boord slapen en misschien een stukje meevaren nog, is zo lang geleden dat ik gevaren heb!!

2. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @rugpijn, hier ook maar dat komt meer omdat ik te veel heb gedaan.... nu effe een half uurtje zitten...

@babyboo, niet helemaal voor de helft.. spijlen verven kost meer tijd dan ik wilde haha... maar heb vamorgen al wel de commode voor de 2de keer gevervd en terug gezet op zn plek.. die staat nu te drogen. heb ook de kapstok voor de eerste keer in de verft gezet en nog een stukje van het bedje gedaan... maar nog steeds niet helemaal af... vanavond kan de kapstok voor de 2de keer in de lak en ik hoop als linette zometeen dr slaapje doet dat ik het bedje helemaal afkrijg

@babyummels haha das handig dan... nieuwe ronde nieuwe kansen *lol*

@blondje, hopen op een betere dag vandaag.. mooie buikfoto!!

@flora, leuk een nieuw hemeltje, als hier strax bedje gedaan is gaat hier ook het hemeltje erop...

zometeen laatste keer tandarts en dan is mn gebit weer helemaal bij.. kan ik er weer tegenaan...
    brrr morgen weer werken 2 dagen heb er echt geen zin in... nu al niet meer

3. Florabella

Florabella Fanatiek lid

8 dec 2010
    4.323
    0
    0
    Juf!
    Limburg
    Lin......hmmm hopelijk zijn het nog geen tekenen dat het begint. Bijna 34 weken dan laten ze het komen, hou je ons op de hoogte

Knuffel!!

4. Sjees

Sjees Niet meer actief

goedemorgen,

Hier weer een rotnacht achter de rug,bah!

Ik voel me een beetje bweuhhhh,wil zo graag mijn huis een beetje netjes en bevallingsklaar hebben,maar krijg t in mijn eentje gewoon neit voor elkaar,heb ik t een opgeruimd ligt ergens anders alweer een berg!
    En helaas neimand in de familie die even zoiets heeft van laten we eens helpen met een stofzuiger erdoor trekken of een sopje door de badkamer,snik,snik,ik ben helaas ook neit iemand die erom durft te vragen.

Verder man nog steeds ziek,ligt nog op bed,ga zo eens kijken of ie wakker wil worden om iets te drinken.
    Dochter voelt zich volgens mij wel iets beter,in ieder geval nog geen spuiluier gehad,maar een redelijk normaal broekje.

Morgen weer afspraak bij de vk,ben benieuwd,bijna 100% zeker dat beeb helemaal vast ligt,en ga eens vragen wat het vreselijke spierpijn gevoel op blaashoogte is,doet zo'n zeer met lopen.

make-up,nou das echt het laatste waar ik aan zou denken hoor met de bevalling,niets voor mij.
    Ik denk zelfs dat ik niet meer alle moeite ga doen om het helemaal mooi te scheren,een beetje waar ik bij kan,maar het kost me nu al zo'n moeite en kan bij de helft er helemaal niet meer bij komen,dus bekijk t maar.

ik ga zo maar eens mijn megaberg was proberen weg te vouwen en strijken,gister al de bedden verschoond,en dan als ik de puf ervoor heb de badkamer soppen hij is echt zo vies,vooral het bad,die moet gewoon echt elke week gesopt worden,is zo snel vies denk van alle olie en dan zit ie onder het raam dus er dwarreld lekker stof op.grrrrrr

5. NieuwWolkje

NieuwWolkje Fanatiek lid

11 apr 2011
    1.143
    0
    36
    Gent - België
    Dag dames, ik lees wel nog alles mee, zodat ik niet achterop geraak, maar reageren is beetje moeilijk.

Groetjes

6. Peanut

Peanut Actief lid

2 mrt 2010
    361
    0
    0
    fulltime mama!
    Zuid-Holland
    @lin: dat klinkt niet fijn! sterkte meid!

@sjees: kan me voorstellen dat je je niet happy voelt met een bende in huis; hier hetzelfde gevoel. gelukkig komen mijn ouders minstens 1 x per week langs (al wonen ze aan de andere kant van het land) om me te helpen.....
    je kunt het gewoon niet meer alleen nu, als ik heb gestofzuigd moet ik eerst een half uur bijkomen :(

@make up: dat was wel het laatste waar ik aan dacht tijdens de bevalling. en ik moet zeggen: had ik wel make up op gehad, dan had dat weinig geholpen, ik lag zo in de kreukels en had zo'n opgeblazen/uitgeput hoofd, dat ik mezelf amper herken op de foto's.

@Joep zonder speen: nee, Joep was niet degene die al z'n spenen in de prullenbak had gegooid, dat was denk ik een ander decembermama-ukkie?
    het is in ieder geval vlekkeloos verlopen vannacht, hij ging zonder morren slapen en heeft dat tot vanochtend 7.15 uur volgehouden. voor zijn doen was ie vroeg wakker, maar dat kwam door de regen en wind, die hoor je op zijn zolderkamertje nu eenmaal goed.
    maarre....tot nu toe dus goede resultaten zonder speen. had het niet verwacht, want normaal gesproken is ie nogal van de structuur en regelmaat, maar zonder speen slapen gaat em tot nu toe goed af!
    ik ben trots!!

7. mamsie86

mamsie86 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.635
    0
    0
    Kamertje van onze kleine meid:

8. mamsie86

mamsie86 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.635
    0
    0
    en nog een paar;

9. Scrapdoodle4

9 sep 2011
    94
    0
    0
    Heerhugowaard
    Hej Meiden,

Hier alles rustig. Zaterdag druk gehad, zondag hele dag moe & veel geslapen. Maandag schoonmaakwoede maar te weinig energie dus deels schoongemaakt en daarna weer moe op de bank. Vandaag betere dag, vanmiddag naar de kapper en daarna maar weer eens bijlezen hoe het met jullie allemaal gaat.

Groetjes!

10. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    @lin: wat erg zeg! Daar word je toch helemaal gek van. Doe je rustig aan. Sterkte meid!
    @blondje: ja ik loop al bij de fysio,maar die rug blijft zeuren.
    @sjees:meisje toch,als ik kon kwam ik je helpen. We wonen niet ver van elkaar. Helaas ben ik zelf een onveilig wijf wat beweging betreft.
    @mamsie: leuk kamertje!

Ik lig nog steeds in bed. Val af en toe in slaap. Geloof dat ik in de ochtend beter slaap als in de nacht. Vandaag ook een beetje down gevoel. Hoop dat het bij een dag blijft. Moet er wel uit nu want zou nog even naar een vriendinnetje. Mag wel opschieten heb al over een uur af gesproken. Pff..

11. kim1990

kim1990 Fanatiek lid

18 jul 2008
    4.151
    0
    36
    Emmen
    Hey meiden,

Hier even helemaal boos over de controle afspraak van vandaag!

1 ding was in ieder geval wel goed de kleine is gedraaid:DDus niet meer in stuit!:)

Maar de gyn kon ik wel afschieten!!:x:xNiet eens goed luisteren,kon me vragen niet normaal stellen!Bepaalde dingen moest ik ook maar mooi met me eigen gyn overleggen!En even extra duidelijk maken dat ik flinke overgewicht heb!!:x Zeg je er wat van dat je al zoveel bent afgevallen is het nog niet goed!En nog niemand heeft er de hele zwangerschap iets over gezegd en deze wel!Gelukkig over 2 weken weer bij me eigen gyn.

Zal vanmiddag even reageren op iedereen!

12. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @lin, en hoe is het nu, nog op de wc..... blaasontsteking, of tekenen dat het ook bij jou al is begonnen?

@mamsie, leuk kamertje joh, super!

@nieuw wolkje, op het gemak zou ik zeggen... maakt toch niet uit.

@kim, lekker dan... mensen kunnen soms zoooo lomp zijn

@sjees, he gatver meid... snap dat een bende in huis verre van ideaal is... zal je wat energie van mij sturen, ik mag wel effe een treedje terug gaan maar kan het nog niet tot dat huis schoon is en de resterende dingen van de babykamer in de verf staan... wassen en strijken geloof ik allemaal wel haha

@peanut, toch niet zonder speen ..... dacht het ergens te lezen, of dat iemand een reactie gaf betreffende een speenloos kind haha

zo effe gauw hier beneden poetsen, en dan als linette slaapt verven.. zo niet dan lopen we effe naar de toekomstige Basisschool om dr definitieve inschrijving af te geven....

13. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    Goofie, handig van je permanetje make-up! :D
    Ik heb alleen mn wenkbrauwen geverft.... neem wel make-up mee!
    Doe het denk ik van t voren niet op als het begint... uitgelopen makeup staat nog debieler:p

Blondje, bescheiden buikje!!! Mooie jurk trouwens!
    Ik heb ook vaak last van mn onderrug, vaak aan 1 kant van mn stuitje... de laaste tijd vaak links... Heb er eigenlijk alleen last van als ik teveel gedaan heb zoals huishouden!

Lin, ik had met mn blaasontsteking ook beetje bloed... dit komt omdat er een grote druk op je baarmoedermond komt te staan door de ontsteking en deze erg doorbloed is... Dit was igg bij mij het geval.. Hopelijk is er nix ernstigs met je aan de hand!

Mamsie, super mooi kamertje zeg!!! Lekker rustig...

Gister weer bij de VK geweest, alles prima in orde.. Ze kon voelen dat het een groot kindje is! Mijn baarmoeder was erg goed gevuld voor 32 weken.... Heb gelijk even een groeiecho aangekaart (wordt hier niet standaard gegeven alleen bij een medische reden) maar mocht er een afspraak voor maken! (voor mn eigen geruststelling dus...:))

Fototjes van het kamertje staan in mn album ;)

14. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    @Babyboo
    Wat rot dat je zo n last van maagzuur hebt
    Lekker even in het bos gewandeld dus,heerlijk weer was het zondag he ?!
    Leuk he als er iemand is geweest,komt het toch weer dichterbij

@Florabella
    Beterschap met je verkoudheid!
    Leuk zeg dat iedereen zo meedenkt en meeleeft met jullie
    Leuk ook een familiewieg!

@Blondje
    Bah zeg dat je zo last van je rug hebt,doe maar rustig aan en ik hoop dat ze vanmiddag iets voor je kan betekenen
    Mooie buik heb je !!

@Goofie
    Naar hoor dat je nog steeds zo n last van je rug hebt
    Gelukkig hier geen last van zweten (nog niet)
    O bah zulke dagen zijn nooit fijn ,ik heb er zo n hekel aan als ik zo n blegh dag heb,heb dan het gevoel overal wel om te kunnen janken !
    Hoop dat je je zometeen bij je vriendin wat beter voelt!!

@Lin
    He bah zeg,hoe is het nu??

@Mammaia
    Welkom ! leuk dat je mee komt kletsen

@Babyummels
    Haha daar stond je dan,wel lief van je mannetje dat hij volledig op jou vertrouwde !!

@Mamsie
    Shop ze naar mooie grote onderbroeken ;)
    Leuk zeg even meevaren met je zus op de boot en gezellig even opassen!
    Mooi kamertje!!!

@mikmak
    Zo jij bent de laatste dagen echt druk zeg,denk goed aan jezelf meis
    En niet leuk dat je nog moet werken ,hoop dat voor jou de tijd supersnel gaat !!
    wel een foto showen van de kamer en de meubeltjes he ??

@Sjees
    Kan je helaas een hand geven wat betreft het HH ,hier ook niemand die even zal helpen :)
    Dus doe ik nu elke dag zelf maar wat,voor zover het lukt dan
    Fijn dat je dochter zich wat beter voelt
    Was je man gisteren nou naar de HA geweest ??

@Peanut
    Ja gaat makkelijk he zo zonder speen
    Wij waren hier ook heel bang om hem weg te doen,hadden de grootste doemscenario s al bedacht,maar niks niet het gaat hier nu al zo n 2/3 weken goed
    Gisteren zei hij wel tegen zijn koos knuffel "uh je tuut,nee die is in de prullebak hoor " :D
    Goed zo Joep!!!!

@Scrapdoodle
    Drukke dagen gehad dus,nou vanmiddag maar lekker genieten bij de kapster!!

@Kim
    Heel fijn dat de kleine dame nu goed ligt !
    Maar wat een nare gyn zeg,laat ie zijn kop dicht houden zeg
    Sommige mensen zou je ook :x
    hele dikke knuff meis!

@laraxx
    Dat heb je goed geregeld zeg!kun je toch ook nog even fijn naar jullie mannetje kijken !!
    Fijn dat verder alles ok is !
    Mooi kamertje ook!!

15. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    Hier weer een heerlijke nacht gehad,alleen 1x wakker om te plassen,maar sliep binnen een half uur weer geloof ik
    Ik ga s middags maar niet meer liggen en dan slaap ik toch beter s nachts ,scheelt wel

Vanmorgen even urine weg gebracht en er zaten witte bloedcellen en bacterien in
    Dus straks even een kuurtje halen !

Daarna door gereden naar het volgende dorp en even de proefdruk gehaald
    Baal er wel van dat het gewoon een a4tje is en je het nog niet helemaal goed kan zien
    Heb dus bij familycards de kaart als proefdruk besteld en plak ik daar de letters even op ,voor een beetje het idee ;)
    Ook even bij de hema en de wibra geweest en nog even wat spulletjes gehaald
    Bij de wibra hebben ze weer babyvoordeel ,dus heb even hydrofielluiers op kleur gehaald (had er nog zat witten liggen,maar wilde graag een kleurtje erbij)
    En wat sokjes,spuugdoekjes en een simpele aankleedkussenhoes
    Bij de hema even 2 kruikzakken gehaald en een pak rompertjes met lange mouw ,had nog 15% stickers dus dat scheelde mooi weer!
    Ben daarna direct weer naar huis gegaan en ben aan de woonkamer begonnen,even de ramen van binnen gelapt en de alles goed gestoft,gezogen en gedweild,helaas kon er verder niks meer vanaf,liep echt helemaal krom van de pijn maar helaas hier ook verder geen hulp dus heb het zelf maar gedaan
    morgen even de gang en de keuken doen

16. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lin; Dat klinkt niet zo best meid! Goed dat je meteen actie onderneemt. Laat je even weten hoe het afloopt?

Mamsie; dank je, ja is een zwangerschapsjurkje van Love2Wait. Wat bijzonder dat je zus op een schip zit, woont ze daar ook op? Veel plezier alvast.

Mikmak; Succes bij de tandarts en met werken.

Sjees; Houd je het wel een beetje rustig? Snap dat je alles gedaan wil hebben, zou ik ook hebben en is lastig dat je man nu ziek is, maar denk wel aan jezelf he. Anders toch maar iemand vragen om hulp, heel normaal in jouw situatie.

Goofie; lekker rustig aan doen dan als je off-day hebt!

Kim; Wat een eikel die gyn! Die mensen zijn er toch om naar je te luisteren!

Laraxx; Mooi weer goedgekeurd bij de vk! Fijn dat je groei-echo krijgt. Dank je, fijn jurkje ook.

Aapje; Thanx, hoe is het met jou???

Vanmorgen bij de therapeur geweest. Hele aardig vrouw en ze weet veel van zwangerschap en da's wel fijn, ze geeft ook een cursus zwanger en fit, helaas niet hier in de buurt. Heb oefeningen gekregen en die brachten op dat moment echt verlichting, helaas schiet het er daarna weer meteen in bij het napraten maar toch de oefingen hielpen wel. Mag ze 4x per dag doen, op mijn rug liggen en benen naar me toe etc. Aan de hand van mijn klachten geeft ze aan dat door het gewicht aan mijn buik mijn houding verkeerd wordt, trek je een holle rug, en dat daardoor mijn spieren opgezet zijn geraakt en een zenuw beknelt. Ik heb nog geluk dat mijn buik klein is voor de termijn en dat mijn buik pas recent flink gegroeid is anders had ik er veel eerder last van gehad. Klopt dus allemaal met wat ik en de vk al dachten, wel een geruststelling nu weet ik waar het aan ligt en hoe ik het kan verlichten. En dat het niks is waar de kleine iets van merkt. Ze zei trouwens wel dat ik nog hele sterke buikspieren heb en die nog goed kan aanspannen voor de oefeningen, zag ze niet vaak. Mag vrijdagmiddag terugkomen voor nog wat tips mbt tillen etc. en om te evalueren hoe het gegaan is de komende dagen. Ze raad me aan verder te blijven afwisselen in beweging en ook te gaan wandelen en zwemmen van de week. Werken deze week in ieder geval niet en als het beter gaat volgende week halve dagen, ze denkt dat 4 volle dagen niet meer gaat lukken. (heb er ook een hard hoofd in als ik nu al niet even in een stoel kan zitten bij haar) Maar dan ben ik al heel blij, als ik nog halve dagen kan de komende weken en de pijn een stuk kan terugbrengen, zal me moeten aanpassen en heel bewust met mijn houding moeten omgaan en dan kan het een stuk minder worden.

17. coon

coon Bekend lid

18 apr 2011
    931
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo allemaal

ik heb de afgelopen dagen wel mee gelezen wat kletsen jullie veel zeg hihihi.maar we hebben een druk weekend gehad dus niet echt de puf om te reageren.

hier gaat alles goed en zeker als ik alles rustig aan doe ben wel aan het aftellen naar me zwangerschaps verlof nog 17dagen werken

18. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @aapje, ja let wel een beetje op mezelf.. maar wil het gewoon afhebben.. dak kan ik dan op mn gemakje alles gaan inrichten.. zolang ik nog moet verven ga ik echt nog niet inrichten...

oh das wel jammer dat de proefdruk gewoon een a4-tje was... zo toch zeggen dat ze gewoon een proefdrukje in de vorm van het complete kaartje..

haha hier ook genoeg hydrofielluiers... en ook hier en daar 1 met kleur

@Blondje, tandarts weer gered.. ben er klaar mee voor een half jaar haha... en werken hoef ik morgen pas... morgende eerste van nog 4 werkdagen tot verlof.. haha

zo en jij fijne tips meegekregen voor wat pijnverlichting.. lekkerrrr

net even naar de toekomstige basisschool van linette gelopen.. helemaal leuk.. die druif ging gewoon effe bij een groepje zitten die aan het knutselen waren haha

19. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Hier gestart met kuur, wel goed in de gaten houden. Moet binnen 48 uur verbeteren.
    Verder is urine ook weg op kweek om te kijken hoe en wat omdat hij steeds terug komt. Nu al 3 x in 6 weken tijd leuko's in mijn urine en sinds vandaag ook weer bloed enz.................
    Nitriet positief kortom om de 5 minuten moet ik plassen en ik kan wel huilen zo zeer. Ben er ook niet lekker van, moe misselijk koud dan weer warm . Gewoon niet fit.

Lees als ik me iets opgeknapt voel morgen weer terug en reageer weer.

20. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    Haha...ja ik was gister ook al bij de wibra geweest, hoeslakentjes gehaald.
    Wilde ook witte lakentjes maar die hadden ze niet liggen helaas..
    Ook ik was aan de slag gegaan met de stickers bij de hema, scheelt toch weer wat he.

Deel Deze Pagina