December 2011 Mama's!! Deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Doemaar, 23 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Scrapdoodle4

9 sep 2011
    94
    0
    0
    Heerhugowaard
    Goedemorgen meiden,

Mikmak: ziet er goed uit die meubels! Ik blijf dat bosbehang gaaf vinden. Werkze vandaag! Hopelijk niet te veel straf na al je activiteiten gister!

Lin: Doe maar lekker rustig aan! Hopelijk hoef je niet naar het ziekenhuis voor de antibiotica...

Hier: Wel een goede nacht gehad. Zo even ontbijten, douchen en aankleden en dan maar eens kijken of er nog wat spullen over zijn bij Wibra en Hema :-D

Fijn dag!

2. Mammamia01

Mammamia01 Actief lid

20 sep 2011
    104
    0
    0
    administratief medewerkster
    Den Ham
    Ik ga zo naar m'n 30 weken echo, heb er zo'n zin in! Hebben jullie die al gehad?

3. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lin; sterkte en houd jezelf goed in de gaten. Betekend dat dat je blaasontsteking hebt? Klinkt pijnlijk, hopelijk slaat de kuur snel aan.

Goofie; Ik heb vorige week bij de Wibra ook een heel schattig aan elkaar pyamatje gekocht wit met rose voor 3,50 en een lichtrose vloers joggingbroekje ook maar 3,50! Hebben idd leuk spul daar voor een prikkie. Hoe was de verjaardag?

Scrapdoodle; Fijn weer naar de kapper geweest. en grappig dat ze bij jou raar opkijken over je buikje omdat je een tweeling draagt, gaat het nu snel met jouw buik ook nu de kindjes ook hart groeien?

Aapje; Ja mijn buik is echt hard gegaan in 2 weken, dat geeft wel even wat extra spanning op mijn rug en buik. Jouw mannetje was idd een kleintje zeg.

Kim; Heb je normaal een andere gyn dan deze? Anders zou ik proberen niet meer bij hem terug te hoeven.

Jonijoni; Geweldig verhaal van hoe jullie op dansles zijn gekomen! Ik heb best wat kleding van een collegatje die afgelopen jaar is bevallen geleend, en zelf wat bij gekocht. Gelukkig dezelfde smaak en maat als haar. Vind het in de winkels vaak ook suf, maar moet zeggen dat van Noppies, Love2Wait, Mamalicious echt mooi spul is, helaas betaal je daar ook een stukje meer voor. Verder shirts een maat groter van vero moda die langer vallen (ze hebben nu hele mooie 9,95 per stuk alle kleurtjes) en daar dan een leuk "normaal" vestje of jasje overheen. Of jurkjes waar je buik in kan, dan kun je er straks ook nog wat mee na de bevalling, aangezien we toch niet meteen onze eigen maat weer terug zullen hebben, en die broeken met hoge banden zul je dan niet meer aantrekken maar een shirtje in een maatje groter wel denk ik.

Nijnonijntje; Lijkt me voor jou ook lastig dat je zelf weinig kan gaan kopen voor de kleine, je ligt al een maand in het ziekenhuis en nu kan dat ook niet. Online shoppen dan maar, of moeders op pad sturen hihi. Nog steeds lekker aan het genieten thuis?

Mikmak; Hard gewerkt, mooi hoor! Hopelijk niet teveel last nu van je rug vandaag?

Petera; Nog 20 daagjes werken, ga maar lekker aftellen.

Florabella; Beterschap!

Mamamia: 30 weken echo?? Nee die krijg ik niet, is het en groeiecho? Veel plezier!

Hier; Vannacht heerlijk geslapen en bij wakker worden weer geen rugpijn, fijn dat ik ik in ieder geval mijn nachtrust weer een beetje terug heb. Wel uurtje wakker gelegen omdat ik toen ik moest plassen gevoelige buik had, ik denk dat ukkie precies op organen had getrappeld ofzo. Zo mijn oefeningen weer doen, kost nog best veel tijd stieken en dat 4x per dag, hoef me niet te vervelen thuis haha. Dan zwemmen,ben benieuwd tussen de bejaarden haha. En ben zo rustig sporten niet gewend, zal even wennen zijn, maar ben al lang blij dat het voor mijn rug juist goed is te bewegen (lopen, zwemmen en fietsen) kan ik me tenminste bezig houden en er iets aan doen. Vanmiddag weer terugkomen bij de vk omdat maandag bloeddruk iets te hoog was en urine mee brengen. (bloeddruk was 130/90 tov 116/80 vorige week donderdag)

FIjne dag meiden!

4. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Goedemorgen,

Kuur lijkt gelukkig aan te slaan in combi met paracetamol ben ik de nacht redelijk doorgekomen.
    @ blondje een hele duidelijke blaasonsteking met de "normale" klachten waar ze voor waarschuwen dat je die niet in de zwangerschap hoeft te voelen. Hier dus heel duidelijk wel.

Zag mooie babykamer voorbij komen. Mooi lichte kleuren.

Verder welkom mammamia en veel plezier bij de 30 weken echo !

Verder ben ik het weer even kwijt.

5. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

@blondje
    Ja dat is ook wel lastig, je gat natuurlijk liever zelf snuffelen en shoppen. Met een rolstoel kan ik wel overal heen worden geduwd, maar daar wacht ik nog even een paar dagen mee. Net terug uit ziekenhuis dus nog even bijkomen thuis, uitrusten en krachten sparen voor een middagje weg.

6. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    @blondje:verjaardag was gezellig hoor!
    Dat jogging pakje staat daar toevallig mini dept op? Die had ik laatst bij d wibra gekocht.

Vanacht een redelijke nacht gehad. Maar 2x wakker geweest. Uk drukt hier ook tegen de organen denk ik. Het voelt niet helemaal zoals normaal.

7. Mammamia01

Mammamia01 Actief lid

20 sep 2011
    104
    0
    0
    Den Ham
    Bedankt! Ik ben al weer terug, stelde niet zo veel voor. T was inderdaad een groeiecho. Ons kleintje zag er goed uit :) T word wel een kleintje ... maar niet zo erg dat we ons er zorgen over hoeven maken.

Straks moet ik door naar de Gyn. om te bespreken hoe we de bevalling doen, aangezien ik bij onze eerste 2 kindjes de artose in mijn rug en heupen behoorlijk overbelast heb. Dus deze keer krijg ik misschien een keizersnede. Ben benieuwd, zijn er meer dames hier die ook een keizersnede in t vooruitzicht hebben?

Ik moet nog even in t verhaal komen hier om op iedereen te reageren :) Maar dat ga ik zsm doen.

8. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    #1408 Goofie, 19 okt 2011
    Laatst bewerkt: 19 okt 2011
    Vanmiddag even naar de baby dump met mijn vader. Heb alleen niet zo veel geld meer dus hoop dat ik niet al teveel leuke dingen zie. Haha.

Even jullie mening meiden, ik heb de mijne maar door een discussie met een vriendin van de week vraag ik mij af of ik dan echt gek ben.
    Ons geboorte kaartje is klaar. Wij hebben ervoor gekozen om alleen mijn naam en die van mijn vent onderaan te zetten. Mijn vriend heeft natuurlijk al een zoon. Ik heb hem niet vermeld in dat kaartje. Waarom niet, nou omdat hij voor mij niet voelt als een kind. Ook is de band met zijn vader niet super hecht en zijn gedrag is natuurlijk de laatste tijd vreselijk. Ik heb zelf heel sterk een gevoel,ik begin samen met mijn vriend een nieuw gezin. Niet dat zijn zoon daar volledig buiten valt maar ik ben bang dat ik spijt krijg als ik hem erbij zet. Ik heb namelijk echt helemaal geen moeder gevoel of iets voor hem.
    Lastig uit te leggen allemaal. Ik heb dit expres niet met mijn vriend besproken omdat ik weet het is toch zijn zoon. Maar hij heeft er ook niks over gezegd,dus laat het dan maar zo.
    Hij draait trouwens niet volledig mee in ons gezien. Buiten de vakantie is hij hier maar 4dagen in de maand.

9. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    @Jonijoni
    Ja als ik iemand zou vragen zouden ze me wel helpen,maar ik ben niet zo n vrager :)
    Ik wil het liefste alles zelf kunnen en doen ,soms iets te
    Hoe is het verder met jou dan ??

@Nijn
    Ja scheelt toch mooi weer op die manier,fijn dat je moeder even voor je op pad is geweest
    hoe is het vandaag met je ?

@Mikmak
    Zo lekker door gegaan dus,maar nu dus wel (bijna) af
    Ziet er wel heel mooi uit zeg,heb je ook een voor foto toevallig ???
    En heb je eerst alles afgeschuurd of gewoon er zo overheen gegaan ?
    Ik ga nl een computerkast kopen en die is donker,past hier wel
    maar denk dat wit nog mooier is en dacht erover om hem te gaan verfen nl
    Nou idd heel goed ga zo door,ik wilde het eerst wel,toen toch maar niet en dacht ach komt dan na die tijd wel,maar dan gebeurt het toch niet ,dus dacht na jou verhaal,ach het is maar een paar uurtjes werk en dan is boven ook alles af ;)

@Petera
    Zo ook al lekker geshopt dus,ja scheelt zo toch een boel centjes en zo kan je juist meer kopen :D
    Ja leuk een foto van het 1e pakje,ik zal er ook 1 maken als het compleet is en zet hem dan wel even in mijn fotoalbum

@Florabella
    Jullie gaan de aankomende week dus druk zijn ?
    maar wel leuk druk ;)
    en Beterschap ik hoop dat je je vandaag iets beter voelt!

@Goofie
    Hoe is het vandaag met je ?
    Oei dat is een lastige idd,als ik naar mezelf kijk dan zou ik aan mijn vriend vragen wat hij wil,het is toch zijn kind en ik zou niet willen dat hij het gevoel kreeg dat ik zijn kind negeerde (wat zegt je vriend erover dan ?)
    Maar goed snap jou ook wel dat je niks met die jongen hebt en het liefst gewoon jullie samen wil,lastig idd
    Veel plezier bij babydump!!

@Scrapdoodle
    Shop ze en neem een goed gevulde beurs mee,zul je nodig hebben (als er nog wat is ;) )

@Mammamia
    Veel plezier zo bij de echo!
    Ja hier heb ik hem zo n 2 weken geleden gehad,was weer erg leuk om de kleine te zien
    O je bent er al weer :D fijn dat alles goed was en een kleintje dus ,wel leuk hoor ;)
    Weten jullie het geslacht of wilden jullie dat niet weten ?

@Blondje
    ja de kleine man was echt heel klein,vriendlief heeft nog even snel hele kleine pakjes moeten halen
    En zelfs de kleinste mutsjes waren hem te groot ,vriend is toen naar de hema gegaan en heeft alle mutsjes op elkaar gelegd en zo de allerkleinste ertussen uit gehaald :D
    Maar daar zie je nu niks meer van hoor van dat kleine,dat had hij snel ingehaald
    Fijn meis dat je even lekker hebt kunnen slapen en je rugpijn iets minder lijkt
    Idd wel fijn dat je toch nog iets aan sport kan doen,want als je gwend bent om zoveel te sporten zal het zeker vreemd zijn als je niks meer kan/mag doen ,zwem ze meis!
    Succes vanmiddag bij de VK

@Lin
    Fijn dat je redelijk hebt kunnen slapen,is toch altijd wel fijn als je iets slaap pakt
    Helemaal fijn dat de kuur aan lijkt te slaan
    Hier idd ook wel verschijnselen van een "normale "blaasontsteking
    Hoe lange kuur heb jij nu ? Ik voor 5 dagen

@iemand nog iets vernomen van Groen of Nelta ???

10. Florabella

Florabella Fanatiek lid

8 dec 2010
    4.323
    0
    0
    Juf!
    Limburg
    goofie; ik zou hem ook niet vermelden. Als hij nou echt half oid bij jullie woonde was het voor mijn gevoel anders!

11. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    @aapje: heb het bewust niet met mijn vriend besproken, heb al teveel discussie met hem als het om zijn zoon gaat. Maar hij heeft het zelf ook niet aangegeven. Als het hem echt wat deed had hij wel wat gezegd.
    @florabella: zo denk ik er ook over. Hij komt zo af en toe logeren zo zie ik het. Niet alleen te weinige dagen maar ook zijn hele gedrag draait niet volledig met ons mee.

12. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    Mamamia, ik heb volgende week woensdag de groeiecho, ons kindje wordt groot geschat, ben erg benieuwd!
    Maar toch wil een groeiecho ook niet alles zeggen hoor, kleintje kan nog een groeistart krijgen of juist net gehad hebben....
    Maar altijd leuk zo'n echo natuurlijk :D (aangezien ik zelf best n bezorgd type ben....) toch nog even een laaste check!

Goofie, ooooh babydump... ik was gister toevallig even op hun site aant kijken en ze hebben daar erg leuke kleertjes!! Ga vandaag even het één en ander bestellen..... :)

13. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    @ aapje ik heb een amox kuur voor 7 dagen .

@ goofie gewoon je gevoel volgen dat is het belangrijkste. En wat een ander vind, moet hij/zij maar naar de politie brengen.

@ nijn in de rolstoel laten vervoeren is erg prettig hoor ( word onderhand al 8 weken in een rolstoel uitgelaten zoals ik het zelf noem. Af en toe een beetje frisse lucht doet de mens goed.

@ mammamia hier iedere 2 weken nu een echo. Nog geen keizersnede in de planning. Afwachten wat beeb doet blijft hij zij in stuit of gaat het nog in de goede houding?
    Weten jullie wat je gaat krijgen?????

14. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    Ohja, als jou gevoel zo sterk is zou ik hem inderdaad ook niet vermelden.
    Jou vriend ziet toch ook het geboortekaartje voordat hij definitief wordt, als hij het echt zo belangrijk vind kan hij het nog melden toch?
    Niet over beginnen....

Vanacht trouwens een vreselijke nacht gehad pfffffffff rugpijn!!! Ik kon maar niet inslaap komen en wanneer ik even sliep werd ik na een uurtje ofzo weer wakker :x

15. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    @lin: geweldige omschrijving! Die hou ik erin. Ik moet zeggen denk mijn hele leven al aan andere en wat andere vinden. Nu mag het ook wel eens mijn beurt zijn toch?

16. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @flora, bedankt meis… ben toch ook wel blij met het resultaat.. was er nog niet uit met het verven van de meubels, maar nu het is gebeurt vind ik het toch wel beter zo haha..

@scrapdoodle, haha thanx , zag dat bedje staan lijkt net of die echt tussen de bomen in staat....de straf blijft beperkt.. maar zodra ik ga staan voel ik de verzuring in mn benen...
    Winkel ze.. nog wat leuks gevonden?

@Mamamia, fijn dat de echo goed was.. ondanks dat het dan een groei echo was heb je toch nog effe je ukkie kunnen bewonderen hihi

@aapje, heb wel foto’s van de meubels ervoor.. geloof dat die nog op mn hyves staan
    Ik heb nu niet eerst afgeschuurd, alleen stofvrij/vetvrij gemaakt met een sopje en erover heen gegaan met een lakroller... moet je doen... praxis verf kleur 9001 hahahahaha

@blondje, valt allemaal wel mee... had wel veel last toen ik ging liggen gisteravond.... zag ook nog in de waskamer 3 schone wassen liggen. Dacht doe ik morgen wel, maar toen ik de winterzak van de maxi cosi zag moest en zou ik die alvast weer in de maxi cosi doen.. dus alsnog bijna de hele was weggevouwen haha
    @lin, fijn dat de kuur aanslaat...gelukkig dat AB in 24 uur al effect heeft.

@goofie, ik snap jou wel.. voor de formaliteit kan ik begrijpen dat je de naam van het zoontje erbij zet.. maar ik kan ook begrijpen, daar de banden niet sterk zijn, het jouw kind niet is (maar wel het half broertje van jullie uk) dat je zijn naam er niet op wil. Trek lekker je eigen plan.. als het niet goed voelt zeker niet doen!!! En ook al heb je het niet met hem besproken en hij begint er niet over zegt dat ook al genoeg.. daarbij waarom slapende honden wakker maken?

17. NieuwWolkje

NieuwWolkje Fanatiek lid

11 apr 2011
    1.143
    0
    36
    Gent - België
    Mooie kamertjes zien voorbij komen :) Nu binnen een paar weken onze baby's nog :)

18. babyummels

babyummels Actief lid

27 aug 2009
    255
    0
    0
    Hoi Goofie,

hier ervaring!
    Mijn man heeft ook nog een zoon van 13. Is er ook alleen maar 3 dagen per maand.
    Ik heb hem er bij de eerste niet onder gezet. Ik vond het zo raar, Maarten, Joan en Giovanni ummels. Dan lijkt het net of ie van mij is! en dat issie niet. Wat je zegt, je hebt geen moedergevoelens voor iemand anders zijn kind, hoeft ook niet, hoort ook niet.
    Wel is Gio een lieverd dus dat scheelt. We hadden kunnen doen:
    "broertje van Giovanni Ummels"

En dat ga ik bij de tweede ook doen. Broertje/ zusje van Giovanni en Luca Ummels"
    (gio is van mijn man, luca van mij en mijn man.)
    Dus ik snap jou helemaal. Ik zat er toen ook mee. HEb toen voor niet gekozen en kies nu voor wel, helemaal omdat ik het wel erg schraal vind om dan alleen Luca erop te zetten. Plus Giovanni is heel lief en zorgzaam voor Luca!
    Succes ermee en volg je gevoel zou ik zeggen.

19. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    @mikmak: voel mij soms echt wel een heks hoor. Maar wil niet alles altijd maar voor een ander doen. En inderdaad geen slapende honden wakker maken.
    Het kamertje voor jou uk word mooi zeg. Mag je trots op zijn hoor.

Ik ga morgen beginnen met wassen van kleertjes enz. Wilde eigenlijk met neutral gaan wassen. Maar zag nu bij albert heijn dat ze van hun merk ook parfum vrij hebben alleen scheelt dat even bijna 4euro de pak. Dus je snapt heb albert heijn gehaald. Haha.

20. Mammamia01

Mammamia01 Actief lid

20 sep 2011
    104
    0
    0
    Den Ham
    Gelukkig toch geen keizersnede voor mij (zag daar best tegen op), maar wel een bevalling bij de Gynecoloog zodat ze me goede pijnbestrijding kunnen geven en me goed kunnen begeleiden zodat ik mijn rug en heupen tijdens het persen zo min mogelijk belast. Moet vanaf 38 weken onder controle bij de Gyn. waar ik wel erg blij mee ben. Heb daar stiekem toch meer vertrouwen in dan in de verloskundige :)

@Goofie: Moeilijke keus, ik zou je er geen advies in kunnen geven.. al moet je er misschien ook niet te zwaar aan tillen het is "maar" een geboorte kaartje.

Deel Deze Pagina