Goofie,ja heir wordt echt alles gewassen ook de dekens,en kruikhoesjes(helpt me eraan herinenren dat ik nog een kruik moet kopen!) Laraxx,je hebt van die pads die je echt op je borst kan plakken,ideaal voor snachts hoef je niet een bh aan te doen. Scrapdoodle,ik heb al aambeien vanaf mijn dochters geboorte en door de obstipatie zijn ze nu weer erger geworden,ik smeer curanol zalf. Lijkt mij ook heerlijk weer een keer op mijn buik slapen,of op mijn rug,ben niet zon zijslaper. Mikmak,prachtig dat bedje en die achtergrond hebben jullie echt mooi gedaan! Tamm,maar je kon het wel oplossen met tabletjes dan? In het begin dacht ik ook echt van ik stop er weer mee,maar ja t moet nu eenmaal,want ik had echt enorme klachten ben zelfs tijdelijk verlamt geweest in 2001,wat nu blijkt allemaal van het tekort te zijn gekomen heb er zolang mee gelopen dat ik helaas al zenuwschade aan mijn linkerbeen heb opgelopen,ik blijf dus maar braaf mijn prikies halen en die pijn ach ja tis met een minuut weer weg(behalve als ze in je zenuw prikken hiih) beter dan alle pijn die je hebt als je t niet neemt. Vervelend zeg dat de beeb zo tegen je ribben drukt,hopelijk daalt t snel in en is de druk er straks wat af! Lin super dat de kuur aanslaat! Aapje je gaat toch wel even een foto showen he vd kamer Flora,lieverd,denk je wel om jezelf?? Mannen zien vaak niet in wat er nog allemaal moet gebeuren,en wij hebben momenteel zon last van nesteldrang dat wer echt alles maar dan ook alles aan kant willen hebben,ik zou eens in een brief opschrijven hoe je je voelt en hoe verdrietig je bent,en duidelijk laten merken dat je hem nu gewoon echt even nodig hebt,mocht hij het echt niet willen begrijpen vragen of er andere mensen zijn die je even kunnen helpen bij de dingen doen die moeten gebeuren,mijn man is ook niet bijster behulpzaam normaliter,maaaaaar volgens mij heeft ie nu door dat het toch menens wordt en de baby bijna komt,want hij was vandaag voor t eerst weer uit bed,en voelde zich wat beter,hij heeft direct de keuken gepoetst en kastjes uitgezocht,plus alle spenen,flessen etc gesorteerd,wie weet ziet jou mannetje ook straks het licht!
ik heb vanmiddag heerlijk 3 uur geslapen en lag echt compleet in coma,voel me nu iets beter,maar lopen en dingen doen blijft een pijnlijke kwestie,zit dus voornamelijk op de bank. Mannetje lijkt weer op te knappen,en dochter is ook weer beter dus dat is wel fijn. Heb vandaag een lijstje gemaakt met wie er allemaal een kaartje moeten krijgen,en gekeken of ik alle adressen compleet had,geeft ook weer wat rust,helaas stuurt het bedrijf waar we kaartjes hebben besteld geen enveloppen op voorhand maar ik haal gewoon van die etiket stickers en die ga ik vooraf schrijven hoeft mijn man ze straks alleen nog maar op de enveloppen te plakken.
Aapje, bijna klaar dus met zijn kamer. Dat is mooi! En een valletje??? zeker een gordijntje?! Wel een koopje
Ik ben bezig om Fenna zindelijk te krijgen. Ik laat haar luier af en doe alleen een onderbroek en een maillot of legging aan. Vandaag al aardig wat was erbij Al heeft ze in een week tijd al wel een keer of 25 op het potje geplast of gedrukt. Dus het begin is er.
even klaagmodus aan MANNEN Mijn man had voor mijn verjaardag een bosje bloemen besteld. De rekening zou hij over de post krijgen, maar we kregen gelijk een betalingsherinnering. Hij dus een geïrriteerd mailtje gestuurd naar Fleur op. Met daarin de boodschap dat het bedrag reeds voldaan was. Lag er dus vandaag een aanmaning op de mat dat de rekening nog niet betaald was. Ik het vorige mailtje opgezocht en daar boos op gereageerd. Belt mijn man mij net op en zegt, hihi ik had hem nog niet betaald. Was het vergeten. EIKEL, ik mijzelf boos maken voor niks. GRRR Hij zoekt het verder maar uit.
sniffy,grrrrr mannen,zou zo een actie voor mijn man kunnen zijn,alleen heb ik echt nog nooit wat voor mijn verjaardag gehad hahhaahh
@Babyummels Wat een gaaf wiegje dan zeg! die zou ik echt wel willen hebben, Doe je een foto plaatsen als hij staat? Ben echt heel erg benieuwd! En foei! Goed naar de verloskundige luisteren en je rust pakken. Leuke foto ook! lijkt op mama! Ja ik moet ook echt nu mezelf laten dimmen, want ik neem veel te weinig rust. Al klinkt dat vreemd aangezien ik niet meer werk. Maarja ik ben elke keer weer veel te druk. Niet mijn ding om dingen uit handen te geven en mijn rust te pakken. Maar ik geloof dat ik nu wel ga moeten! @Goofie Wat lief van je vader! Altijd leuk een nieuwe jas en ook erg prettig denk ik! Nee helaas waren het geen darmen, maar het begint nu te zakken gelukkig. @Sjees Fijn dat je weer bent goed gekeurd. @Wub309 zijn jullie ondertussen al uit over een jongensnaam? Of niet meer bij nagedacht.. Ik heb ook nog geen strepen, maar wel al heel lang zo'n donkere streep vanaf mijn navel naar beneden. @Coon Ja ik moet mezelf er ook toe gaan zetten. Vriendlief vraagt vaak eind van de middag als ie thuis komt en dan net voor het eten of net erna van: zullen we even een half uurtje op bed liggen en uiteindelijk is het dan heerlijk maar als ik alleen ben vind ik het wel moeilijk hoor! Bij mij is het niet speciaal als ik heb geslapen maar het stinkt ook zo lekker! Hahahaha wat een grappig kleed zeg! Echt leuk. En doe jij het dan ook maar rustig aan he @Mikmak Je bent er maar druk mee! Doe je wel voorzichtig en niet te druk? veel succes en plezier met alle babywerkzaamheden haha. Vandaag was een verschrikkelijk slechte dag. Ik had al heel erg slecht geslapen en nog nooit zoveel pijn gehad in mijn buik. Enz enz. heb het even helemaal gehad. @Blondje Wat ontzettend fijn dat het al veel beter gaat met je rug! En goed dat je in ieder geval naar je vk en therapeut luisterd! @susan79 Ik hoop voor jou dat het kitten gaat werken. We hebben destijds bij mijn moeder thuis een nieuwe dakkapel gehad. Ongeveer 3 jaar geleden ofzo. Die is op een gegeven moment gescheurd op het dak om wat voor reden dan ook. Hebben ze ook opnieuw afgedicht met allerlei dingen, maar nog altijd blijft het lekken en is het zwak. Iets wat zwak is blijft vaak ook zwak dus ik hoop voor jou dat het wel werkt! @Tamm Wat ontzettend spannend zeg! Leuke en drukke tijden voor de boeg dus. Verlof en een nieuw huisje. Heel gaaf! Doe je niet te druk dan?
Zo ik ben weer mooi bij. Gelukkig is mijn pijnlijke buik nu weer aan het zakken. Maar wat deed dat verschrikkelijk veel pijn zeg. Ook nog een verschrikkelijke treinreis achter de rug. Overal waren weet ik veel wat voor dingen aan de hand, met als gevolg dat ik ruim 20 minuten heb moeten staan. Geplet in zo'n tussengang met twee tassen en een hondje in mijn armen. Vannacht verschrikkelijk slecht geslapen, waarschijnlijk ook doordat we gisteravond naar mijn oma toe waren en het gaat gewoon echt heel slecht met haar. Het was vandaag echt even allemaal te veel en ik moet zeggen dat de tranen me momenteel nader staan dan het lachen. Gelukkig begint mijn buik nu wel iets minder pijn te doen en is mijn vriend heel lief voor me. Ik begrijp niet wat mensen leuk vinden aan een zwangerschap. Zeggen ze dat je moet genieten zolang het nog kan. Nou sorry maar persoonlijk vind ik het helemaal niet om te genieten! Wel lekker verwend door mijn moeder. Een ontzettend leuk wollen vest gehad, een wat langer grijs shirt die ik nu mooi nog aan kan de rest van de tijd. Hele lieve slofjes met I love papa en een doosje met 96 rennies hahaha dus daar kan ik nog even mee doen. Weet niet meer of ik er nog iets over had gezegd, maar dinsdag weer helemaal goedgekeurd door de verloskundige. De kleine is ook al helemaal ingedaald dus de kans dat ze nog draait is heel minimaal. helemaal blij mee. Laat maar komen. (Nu NOG NIET)!! Morgen de groeiecho. Ben heel benieuwd! En daarna doe ik verstandig, kruip ik op de bank en kom ik er niet meer vanaf. Althans dat hoop ik!
babyboo, doe jij ook maar rustig aan meid! gelukkig is je vriend lief voor je en ben je al verwent door je moeder Fijn dat de zere buiken wat afzakken! veelpezier morgen bij de groei echo!
@babyboo: ik snap het soms ook niet hoor als mensen zeggen, genieten nu het nog kan. Ondanks dat ik denk ik niet mag klagen wat mijn zwangerschap betreft vind ik er eigenlijk ook niet zoveel aan. Helemaal niet nu mijn lichaam mij in de weg zit. Maar je moet d wat voor over hebben he!
zwanger zijn is ook echt niks voor mij, vond alleen de eerste keer leuk, en de tweede keer, en toen was de lol ervan af.
Hmmm, ik ben wel 1 van die mensen Vnd t heerlijk om zwanger te zijn! Vooralsnog gaat t ook volkomen probleemloos (vind ik dan), die paar ongemakjes neem ik op de koop toe! Ik voel me er zo bijzonder door en dan die bewegingen in m'n buik... Oh heerlijk! Kan er echt van genieten. Had bij de eerste dan ook placenta aan de buikzijde dus voelde minder bewegingen dan anderen, nu placenta aan de rugzijde en voel kindje wel meer maar is, als ik jullie zo hoor soms, vrij rustig. Durf t bijna niet op te schrijven, maar ik zou m'n hele leven wel zwanger willen zijn! Hahahaha Alleen mis ik dan wel m'n sport en eigen kleding, dat dan wel weer...
susan,ik wou dat ik me net zo voelde als jij tijdens het zwanger zijn,maar ook voor mij is dit echt de laatste keer geweest hoor,ook al denk ik over een paar jaar misschien wel leuk nog zo een kleine....nee zwanger zijn is neits voor mij,vind t een pijnlijke,vermoeiende en heel zware periode,ik weet waar ik het voor doe en ik straks een wonder in mijn armen houd maar als ik zie hoeveel moeite het me kost en hoe weinig ik nu met mijn dochter kan doen dan vind ik t wel mooi geweest zo. Maar nog een paar weekjes we zijn er bijna!!! En kan ook niet wachten tot ik dat lieve kleine hummeltje kan vasthouden en mijn dochter kan ook niet wachten die zit steeds in mijn navel te porren en zegt dan mama baby uit!
@babyboo, tja het moet toch aan kant.. maar het ergste hebben we gehad, alleen nog wassen en vouwen en een paar blousjes strijken.. alhoewel ik denk dat er nog wel een machintje of 3 tot 4 aan was ligt.... echt belachelijk veel jongens kleren.. stond tot aan mn knieen in de maatjes 56 tot en met 68...... heb vanavond effe donker van het licht gescheiden dus hoef daar niet meer op te letten. haha jij lekker verwend door je moeder, altijd leuk heb die slofjes met i love papa ook, wit met een zilver lettertje.. super leuk. @goofie, ik mag ook niet klagen betreffende mijn zwangerschappen, maar ook hier is het niks voor mij hoor... kan er op een bepaald moment van genieten, als je de andere mensen ziet kijken, of heel vriendelijk, soms met een afkerende blik, of stelletjes die hoopvol naar je kijken.. maar verder vind ik het ook een vermoeiende bezigheid, en vind het jammer dat je niet effe met een feestje ook een wijntje of een biertje kan drinken enzo.... maar ja nog 7 weken.. max 9.... minimaal nog 5 weken... @flora, mannen ook altijd, hij moet leren begrijpen dat jouw hormonen echt andere dingen willen dan dat je normaal wilt en dat je wat extra support echt wel kan gebruiken... mag in mn handjes knijpen dat mn mannetje het goed door heeft en dan ook bezig is geweest het huis aan kant te krijgen.. opruimen van kleertjes, opmaken van bedje enzo laat hij lekker aan mij over en dat vind ik niet erg.... hoop dat je niet meer te lang boos bent en dat het inmiddels is bijgelegd.. @sniffy... mannen... ook voor jou.. ze zijn nu eenmaal eigenwijs.. ze mogen zeggen dat wij vrouwen eigenwijs zijn, wat ongetwijfeld ook zo is.. maar een man kan er ook wat van, en dan in de fase van ontkenning gaan zo hier wilde ik eigenlijk niets doen vanavond alleen 1 wasje effe uit de droger halen en een nieuwe er in doen... maar heb ook effe donker en licht gescheiden, scheelt weer uitzoeken en is er ook weer een beetje doorgang in het washok haha... tja dus toch weer wat gedaan, maar ga dan in ieder geval zometeen naar bed.. das al weer een paar uur vroeger dan gisteren.. gelukkig lekker bij mn zus gegeten vanavond dus dat scheelde weer effe koken.. ook wel eens lekker... linette is de laatste dagen echt om te verekken, ze loopt echt uit te dagen tot je roodgloeiend ziet.. ze stopt echt niet tot je echt een hele harde en strenge stem opzet.. dan gaat ze effe huilen en komt ze vervolgens weer bij je slijmen om het zo maar te noemen en na een kwartier begint het weer opnieuw... lijkt net alsof ik alleen maar boos op dr ben... pffffff nou ga afsluiten, morgen komt de vrouw van kraamzorg om 9 uur, wil dan wel een beetje fit zijn, of in ieder geval fitter dan nu
Oh maar Sjees, wij zijn hierna ook compleet hoor! Ook al vind ik zanger zijn zo leuk, betekent niet dat ik een heel elftal wil bij wijze van... Mikmak, Krijg jij weer iemand vd kraamzorg langs? Ik krijg nu alleen een telefonisch consult...
Ik ben vooral gepikeerd omdat ik niet het gevoel heb dat het hem interesseert wat er met mij gebeurt. Ik zwijg hem nog steeds dood en lig in bed terwijl hij op de babykamer bezig is. Heb net vier uur in bad gezeten met voorweeën maar daar wordt meneer niet warm of koud van lijkt het wel.....maar de aanhouder wint, ik houd vol en hij zal het leren!
Flora, ik herken die 'koppigheid', als ik t zo mag noemen zonder je te beledigen. Ik ben nl zelf ook zo!!! En m'n man ook trouwens... Ik hoop dat je man toch bij zal trekken en zal inzien hoe jij je voelt.
@florabella: ik herken het ook, als ik boos ben gedraag ik mij ook zo. Denk toch stiekem wel dat de mannen er een beetje mee zitten. Maar ze willen niet toegeven. Wel vervelend want zo ga je niet lekker slapen. Heeft je bad wel geholpen? Pas wel op he want die stress doet jou lichaam ook niet goed. Knuffel.
@mikmak: een vermoeiende bezigheid! Haha.. Dat is de juiste omschrijving. Ja ja voor jou morgen ook de 33weken!