@Florabella Ja je kan zeker wel stellen dat die groot zijn haha! En dan te bedenken dat ik zo'n mini naast me heb liggen! hahah. @Goofie Alleen maar fijn hoef je er niet meer aan te denken. Dat honger gevoel herken ik 's ochtends. Zo balen af en toe want dan lig je net lekker en dan moet je natuurlijk weer iets eten pfff.. maarja toch maar eruit want met zo'n misselijk honger gevoel lig ik ook niet echt lekker!
Hier ook een klote nacht werd steeds wakker van de pijn aan mijn bekken ,echt irritant lig nu nog wel lekker op bed met de kleine man,ga zo even wat eten voor ons maken voel me ook belabberd verkouden blegh. Vrienden heeft nog steeds last van die niersteen maandag 2aanvallen gehad en vannacht weer en de hele week een zeurderige pijn zei al dat hij even langs de ha moest gaan,maar ja het is een man he
@babyboo succes en plezier bij de echo zo @Mikmak Succes met de intake xo ja dacht ga de vloer maar halen dan moeten we wel Haha @goofie vandaag maar lekker een rust dagje houden @flora hopelijk is het weer bijgelegd met je mannetje wat voor honden hebben jullie?
Goede morgen Poh even kijken of ik wat onthouden heb van het bijlezen: Genieten: Doe ik volop, ben t nog lang niet zat ookal ben ik zo krakkemikkig als een vrouw van 90... T enige waar ik van baal is dat ik niet meer kan fietsen en dus alles lopend moet doen (en dat gaat ook niet meer zo snel en pijnloos) Maargoed.. verder gaat t lekker en geniet ik er echt van. Spulletjes; Heb leuke spulletjes voorbij zien komen, lieve slofjes! Buik: Ik vind mijn buik nog erg mee vallen, zeker voor een 3de! De verloskundige vond dat ook, ze vond dat ik een heel beschaaft mooi buikje heb Slapen: Wat rot dat jullie allemaal (ofnouja heel veel van jullie) zo slecht slapen, gelukkig heb ik daar helemaal geen last van, ik ben zo vreselijk moe dat ik als een blok in slaap val en alleen wakker word om te plassen. Mannen: Tja mannen hahaha, ik heb geen last van die van mij gelukkig
Ik hoop thuis te kunnen bevallen. Als ik toch naar het ziekenhuis moet, ga ik naar Geldrop. Dat is mij vorige keer heel goed bevallen. Mooie kraam suites, aardige mensen, en een bed voor manlief, dattie ook kan blijven. Senseo, waterkoker, dus je kan gewoon je gasten ontvangen. Wel zo fijn. Ik hoor verder hier om me heen dat hellimond niet zo goed is. Maar wellicht heb jij andere verhalen gehoord.... Ons zusterbedrijf (nedicom) zit in Asten, dus ik kom daar nog wel eens. Zit net na de afrit bij het tankstation.....
Sniffy; haha, het is wat met die MANNEN. Krijg je bloemen vergeet hij ze alleen ff te betalen... Sjees; Geen verjaardagskado?? Een bevallingskado dan, is een mooi excuus voor een mooi sieraad bijvoorbeeld.. Babyboo; Meid wat rot dat je gisteren zo'n Kl*te-dag had, en buikpijn en met je oma slecht. Dan is het heerlijk om je even te laten verwennen door moeders he. Hopelijk vandaag beter met je, in ieder geval de groeiecho dus dat is al erg leuk. Lieve spulletjes! Buik groeit de afgelopen 2 weken per dag lijkt het. Susan; Mis nu mijn sport ook al wel, ging net zwemmen en kom daar normaal voor body pump en x-co, is toch even anders. Mikmak; Hoe was het me de kraamzorg-mevrouw? Hier komt ze vanmiddag. Flora; De vrede inmiddels gesloten? Rot voor je hoor. En hoe gaat het met je weeen, klinkt niet echt goed? Aapje; Sterkte met je man, en met jezelf na zo;n nacht. Zwanger zijn; Ik vind het ook super tot nu toe! Dat getrappel in mijn buik, het groeiende wondertje, iedereen is superlief en voel me heel bijzonder. Maar heb tot 30 weken 0,0 klachten gehad en nu dan wat ongemakjes (rugpijn) maar geniet nog steeds volop. Is toch voor iedereen anders, en het is voor mij ook de eerste keer. Voor de meiden die het minder getroffen hebben: nog even volhouden!! Net gezwommen om 8.00 uur al! Was vol met bejaarden en beppende huisvrouwen haha. Om er naar toe te gaan door de kou was minder, maar het zwemmen en achteraf het gevoel heerlijk. Zo even bakkie doen bij vriendinnetje en vanmiddag komt de kraamhulp en weer therapie voor mijn rug. Vanavond feestje voor mijn schoonmoeder, gelukkig gaat de rug een stuk beter want ze wordt 60 en daar wil je toch bij zijn. Fijne dag meiden!
@florabella Hmm, balen meid. Ga voor jezelf staan. Want laat die weeen niet te ver komen. Je moet nog ff @babyboo Doe maar rustig, klinkt niet goed! @striemen en zwangerschapsstreep Ik had bij vorige geen striemen. Maar ben ook bevallen met 37 weken. Ik kreeg die lijn ook pas heel laat, en die zit er eigenlijk nog heel lichtjes. Ik verwacht dat hij binnenkort weer donkerder wordt. @aambeien Wat voor een last hebben jullie daarvan dan? Ik heb alleen een beetje dat mijn darm naar buitenkomt, maar verder geen pijn ofzo . @aanschuifbedje Ik heb het maar even opgezocht op internet. Ik denk dat het wiegje voorlopig nog niet staat. Ik vond ook het andere bedje wat wij hadden zoooo groot(is gewoon 70 bij 100 ofzo hoor!) Maar een wiegje is wel keischattig. Luca kon er tot een maand of 5-6 in. Hier een internetadres waar ze het verkopenhttp://www.baby-walz.nl/Wonen/Wiegen/Aanschuifbedje/group/55375/L/3/aanschuifbedje.g55375.0.html En ik heb deze: Aanschuifbedje @niet genieten van zwangerschap Dames, ik snap dat jullie niet genieten! Tis ook zwaar. Maar weet waarom dat is?!?!?! Dat is expres, Dat heeft de natuur zo geregeld. Want .. Een bevalling is ook niet fijn. Maar dadelijk zijn we het allemaal zo ontzettend zat dat we heel graag die bevalling ingaan. Terwijl als je een gewoon lijft hebt, moet je niet aan een bevalling denken. Maar dadelijk wil je maar 1 ding en dat is dat verdraaide kind deruit persen!!!! Snappie!!!!  Ik ben het logge lijf ook wel zat, maar wat susan zegt, ik geniet ook van het getrappel. Ik vind het echt gezellig en cosy zo s ochtends in bed als die kleine ligt te schoppen. Maar ik heb ook niet echt ongemakken. Behalve dat ik rustig aan moet doen en dat niet kan. Dus kom mezelf ook behoorlijk tegen. Oh ja en mijn darmen werken niet mee. Daardoor heb ik de hele tijd zo;n vol gevoel, en kan niks eten, maar heb wel honger.. arrggghhh @ kraamzorg Ik kreeg ook alleen een telefonisch consult. Bij de eerste kwamen ze wel langs. En ik las in het boekje dat ze dan een tweede alleen telefonsich doen, jammer he suzan? @laten we iets leuk doen! Zullen we een lijst maken, met wanneer we denken dat onze uk komt? Zoiets: Babyummels- uitgerekend 12-12- denkt te bevallen13-12 - 40+1
@weeenactiviteit en oh ja, hoe herken je voorweeen? Ik zat laatst trouwens te bedenken hoe die weeen ook al weer voelden, maar ik kan het me gewoon niet meer herinneren, bizar he?!
Dag dames, jullie schrijven heel veel amai Ik lees wel alles, blij dat met iedereen alles goed gaat. (op een paar kwaaltjes na, maar dat is zwanger zijn he )
Paar dagen niet gereageerd en het is niet meer bij te houden @ striemen/zwangerschapsstreep: Die bruine streep zit er al heeeel lang. Gelukkig maar heel dun. Striemen heb ik nog niet en ik hoop zooo dat ze weg blijven!! Ik smeer me een ongeluk, meer kan ik niet doen toch! @ aanschuifbedje, vind die dingen echt handig! We waren van plan om onze kleine man meteen op zijn eigen kamertje te leggen. Maar hier begin ik het steeds moeilijker mee te krijgen Daarbij wil ik graag borstvoeding gaan geven, dus dan is het wel makkelijk als ik niet uit mijn nest hoef elke keer. @ het zat zijn. Ben blij om te lezen dat hier meer mensen zijn die zwanger zijn niet leuk vinden. Daar heerst toch een beetje een taboe over heb ik het idee. Je kan kinderen krijgen en daarom moet je hele zwangerschap maar leuk zijn. Begrijp me niet verkeerd, ik geniet op momenten echt van die kleine in mijn buik. Als ik lekker rustig zit en hij beweegt word ik helemaal trots. Maar alle klachten die erbij komen en de onzekerheid, nou leuk hoor!!! Afgelopen woensdag heb ik weer een CTG gehad en het hartje van onze kleine man sloeg geen enkele keer over!!!! JOEHOEEE Moet wel wekelijks aan de CTG en in het ziekenhuis bevallen, maar ik ben zoooo blij om weer een normaal ritme te horen! Wat willen jullie graag? In het ziekenhuis of thuis bevallen? Zie in het lijstje bij iedereen wel een keuze staan, maar bij mij is het ondertussen ook veranderd dus vandaar Babyummels- uitgerekend 12-12- denkt te bevallen13-12 - 40+1 Robin88 - uitgerekend 9-12 - denkt te bevallen op 3-12 - 39+1
Goedmorgen allemaal, Ook hier een rotnacht gehad , slecht geslapen. Maar goed het is voor het goede doel. ( alvast in het ritme komen van slapeloze nachten na de bevalling ). Hoe speciaal dit wondertje ook is voor ons wil niet zeggen dat ik het zo af en toe vreselijk zat ben door de klachten die ik nu al geruime tijd heb. ( ik weet dat er dames zijn die graag zouden ruilen en dan riep ik zelf ook steeds maar als je erin zit is het anders ). Flora dat noem ik mini shetlanders hoor schofthoogte 70 cm. Hoe is het nu met je voorweeen. Geen gekke dingen doen hoor. ( Heeft eerst foon gecontroleerd ). Intake kraamzorg word hier telefonisch gedaan. Vind het prima. Krijg wel meer uren in verband met de bekkenklachten en borstvoeding !. Hier aankomende dinsdag weer controle met echo. Ben benieuwd of de kleine al gedraait is. Babyummels- uitgerekend 12-12- denkt te bevallen13-12 - 40+1 Robin88 - uitgerekend 9-12 - denkt te bevallen op 3-12 - 39+1 Lin71 - uitgerekend op 5-12 denkt te bevallen op 1-12 39+2
@blondje, ach zo een intake is niet veel bijzonders hoor... effe doorgenomen of we alles hebben, nou dat heb je wel als je er al 1 hebt, of we nog wensen hebben..... voor de rest alleen maar gezellig kletsen ze was met 45 minuten echt wel weer weg haha @aapje balen van je slechte nacht.. hier wel een oke nacht geweest, 1 keer eruit om naar de wc te gaan, moet wel zeggen dat ik moeilijk terug in slaap kwam... maar ja ach slaap strax nog wel wat. @lin, het gat jij ook een slechte nacht..lekker rustig aandoen dan maar. voor mij mocht de intake ook telefonisch, maar ja waarsschijnlijk beleid van groene kruis domicura ofzo...
Ladies, Ik doe niet mee aan het nieuwe lijstje hoor.. Heb geen flauw idee wanneer ik denk dat ik ga bevallen. Ik denk alleen maar dat ik die 40 weken niet haal,maar wanneer mag joost weten! De lijst word dan ook steeds meer en meer haha... heb hier in huis al een berg met lijstjes die ik moet bijhouden wat allemaal nog te doen enzo...word er gek van haha.. Maar ik lees wel mee natuurlijk wat jullie denken en als ik plots denk ja nu heb ik een gevoel dan zal ik hem er wel tussen plaasten. Heb nu de ledikant dekens in de wasmachine, kunnen die dingen gewoon in de droger???
vrede is weer gesloten! Wij hebben rhodesian ridgeback honden, twee reuen. Schatten van beesten maar wel groot! weeën gaan op en neer, soms echt om de 7/8 minuten en dan een paar uur niet. Als het vanmiddag weel zo vlot achter elkaar komt dan bel ik de vk nog maar eens. Verder geen slijm/bloedverlies dus dat valt mee Babyummels- uitgerekend 12-12- denkt te bevallen13-12 - 40+1 Robin88 - uitgerekend 9-12 - denkt te bevallen op 3-12 - 39+1 Lin71 - uitgerekend op 5-12 denkt te bevallen op 1-12 39+2 Flora- uitgerekend op 1-12-2011 denkt te bevallen op 17-11-2011 38+0 Ik heb echt vanaf dat ik zwanger ben al geroepen 17 november waarom echt geeeeen idee haha zal je zien dat ik 42 weken doorloop __________________
Goedemorgen, @Babyboo, lieve slofjes! en 96 Rennies!?! altijd handig hahaha @Intake, die heb ik maandag gehad. Was meer een beetje kletsen. Want ik heb bij hun al eerder kraamzorg gehad, dus die vrouw had niet veel nieuwe info. @Mannen, tja je hebt ze nodig voor klusjes in huis en in bed Gisteren zegt hij; stofzuig jij Fenna's kleed morgen nog even (er zitten wat pluisjes op, big deal. (ik doe IEDERE WEEK het huishouden op vrijdag, maar goed) . Dus ik zeg jahaaaa. Zegt hij; ik wil het ook wel doen, dan moet ik morgen vrij nemen Ik er weer tegenin; ik zou ook wel alles nog willen maar dat gaat niet als je 34 weken zwanger bent *ZUCHT* Straks weer boodschappen doen. Vanavond 2 taarten maken, de laatste voorlopig. De cakes daarvoor ben ik nu aan het bakken. @Lijstje, daar doe ik niet aan mee, want ik krijg ws toch een geplande KS, dus ik speel vals
@Flora: Wat voel je nou precies bij een voorwee??? Ik heb geen flauw idee hoe dat moet voelen, kan je het proberen uit te leggen???
@mikmak, niet helemaal waar hoor, de eerste slipe met 3 maanden door tweede ook, maar de derde pas na een jaar
@kraamgesprek: vind t eigenlijk wel prima zo'n telefonisch consult hoor. Vorige keer waren ze langsgeweest en die vrouw trok alles af van mn pas opgemaakte ledikantje! Kon dr wel wurgen!! Ook vind ik kraamhulp zelf niet zo interessant; heb die van mij ook 1 dag eerder naar huis gestuurd. Vond r niet meer zo nodig in huis... Punt is nl dat je de dingen in huis zelf anders doet en dan ga je het dubbel doen. Voorbeeld: ik spoel alle afwas eerst om met water voordat het de vaatwasser in gaat, zij deed alles meteen vies en al in de vaatwasser. Als zij dan weg was, ging ik alles er weer uithalen, omspoelen en weer inruimen... Heb er verder wel gebruik van gemaakt hoor. Heb haar laten schoonmaken (liet mn eigen schoonmakers dus even niet komen), alle overhemden van mn man laten strijken en ze liet (gelukkig) de hond uit. Dat laatste hoorde niet bij haar taken trouwens dus dat was wel erg fijn! De verzorging van Sophie heb ik gewoon lekker zelf gedaan. Vond ik veel fijner en prettiger nl. @Flora: fijn dat de lucht weer geklaard is en om de 7/8 min weeen bij deze termijn...Ik zou zeker de vk even bellen of ze langs wil komen voor een check! Uhm, verder ben ik het kwijt, sorry! Wel even lijstje ingevuld hoewel ook ik valsspeel. Krijg ook een geplande ks ergens tussen 8-15 dec. Babyummels- uitgerekend 12-12- denkt te bevallen13-12 - 40+1 Robin88 - uitgerekend 9-12 - denkt te bevallen op 3-12 - 39+1 Lin71 - uitgerekend op 5-12 denkt te bevallen op 1-12 39+2 Flora- uitgerekend op 1-12-2011 denkt te bevallen op 17-11-2011 38+0 Susan- uitgerekend op 15-12-2011 denkt te bevallen op 08-12-2011 39+0
Oh ja, over dat slapen. Wij hebben Sophie bij ons gehouden totdat ze doorsliep. Was na ca 8 wkn... Is nl wel zo makkelijk voor 's nachts. Nu gaan we dat weer doen, vooral omdat de babykamer naast Sophie's kamer is en we niet willen dat de baby Sophie wakker gaat huilen/maken. Wiegje staat dus nu al in onze kamer, opgemaakt en al