December 2011 Mama's!! Deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Doemaar, 23 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    Ja denk dat je wat gemist hebt, een andere vriendin van mij is vorige maand haar zoontje verloren, ze was 38 weken zwanger en hij is in haar buik overleden.

2. beertje1234

beertje1234 Actief lid

4 apr 2011
    109
    0
    0
    Ik heb bij de eerste 41+3 gelopen. De 2e 38+2 en de laatste 38 precies. De eerste is met Gel ingeleid de 2e kwam vanzelf en de 3e ook gestript. Bij ons doen ze er vanaf 38 weken gewoon niet zo moeilijk over. Dus daar maak ik mooi gebruik van goofie, verder is er niks aan de hand hoor. Zeker niet als het niet de 1e is. Hopen dat ze bij jou ook niet moeilijk doen brusje. Denk dat ze ook wel snappen dat het lichamelijl zwaarder is als er al 3 rondlopen.

Weet ff nier meer wie dat met bloedverlies was, maar ik zou ookff bellen. Kan best bij een blaasontsteking horen, maar dat zou ik dan wel willen weten.

Lekker veel foutjes in mijn tekst, maar isvanaf de foon...i'm sorry

3. babyummels

babyummels Actief lid

27 aug 2009
    255
    0
    0
    Oh lieve hemel!!!!
    Wat een heftige ervaring! sorry! ook voor je vriendin....
    sterkte

4. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    @babyummels: thanks! Daar heb ik zeker wat aan! Strings draag ik sowiso weinig (voor zwangerschap, nu helemaal niet) maar dan koop ik bij de hema gewoon een pakketje met een paar onderbroekken maat L. Van die gewone.. ik heb echt een hekel aan hipsters :)

5. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    nou vandaag bij de advocaat geweest, en die heeft mij geadviseerd dan maar niet te tekenen voor dit concept, hij snapte mijn punt wel dat 3000 euro bruto best kolder was om je salaris een half jaar naar 100% op te schroeven en dat nu ontslagen worden halsoverkop mij econimisch benadeelt... tis nog altijd makkelijker om vanuit een werkende positie te solliciteren dan vanuit een ww.... daarbij kan ik nu niet solliciteren.. hij had ook zoiets, van hevel het over tot na je verlof en kom dan tot een overeenkomst.... hij vond het ook best allemaal gehaast enz enz enz... zelfs al zou ik in de ww kome dan wordt KDV opgezegd, als ik dan een baan vind moet ik eerst weer KDV gaan regelen.. das toch niet handig, kortom wordt redelijk in een hoek gedrukt op deze manier..
    ik snap ook wel dat het ontslag komt maar dan moet de regeling ook beter zijn voor mij als zwangere.... duh...

6. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    #1846 carrolyn, 25 okt 2011
    Laatst bewerkt: 25 okt 2011
    Zullen we afspreken dat er van nu af aan maximaal 5berichten per dag geplaatst mogen worden?Ik ben nu bij pagina 160.
    gaat nog dagen duren ben ik bang.

@ mikmak, wel erg lief van je dierenarts.

@ ondergoed, ik heb bij de zeeman lekkere goedkope en grote onderbroeken gehaald van die oma tenten om het zo maar te noemen.zonder bloemetjes hoor.
    Past straks het kraamverband wel in, en daarna gaan ze de vuilnisbak in.

@goofie, gecondoleerd, erg late reactie van mij maar toch sterkte gewenst uiteraard ook voor je vriendin.

@blondje, morgen misschien even urine meenemen of evt daar urine opvangen,kan je beter even laten testen denk ik.

@flessenwarmer, heb ik niet ga ik ook nog niet aanschaffen.We willen bostvoeding geven, mocht dat niet lukken dan kan ik altijd nog een flessen verwarmer kopen.
    @babyfoon, heb ik ook nog niet gekocht, verwacht niet die te gebruiken, en ons huis is een beetje gehorig dus ik denk dat ik hem niet nodig heb.En anders schaf ik hem later nog wel aan.

Ik zal vast iets/iemand vergeten zijn, sorry daarvoor.

Hebben jullie toevallig papieren over de bevalling etc gekregen van je verloskundige?
    Mijn zus begon hierover dat zij die al bij de intake kreeg.
    Ik heb die niet gehad.de papieren gaan over vliezen die breken en weeen om de zoveel minuten.Daar weet ik dus (behalve via internet) niks vanaf.Wanneer ik de verloskundige moet bellen? geen flauw idee.
    ik vroeg het laatst aan me vriend: wat doe jij als mijn vliezen breken.Zegt hij: weet ik niet, ehh je moeder bellen.
    Op zich lief dat hij me moeder belt maar dat hoort toch niet denk ik.
    Hij weet er dus niks vanaf en ik ook niet.
    Volgens mijn zus krijg je papieren waar dat instaat, hebben jullie die gekregen?

Over volgende week vrijdag controle bij VK, en 2 weken later liggingsecho.
    Deze week de kledingkast in elkaar zetten en inruimen, en dan nog beddengoed voor de kinderwagen kopen.
    Hoe hebben jullie dat gedaan met dekentjes/lakentjes?
    Ik heb een lodge wrapper (hopenlijk schrijf ik het goed) maar die is toch niet warm genoeg alleen in de kinderwagen?

7. Robin88

Robin88 Actief lid

10 jun 2011
    476
    0
    0
    @ babyboo, haha zal lekker zitten tussen je billen in :D

@ Daisy, ik moet morgen naar de verloskundige en dan krijg ik die foldertjes mee! De keer erna zouden we het dan bespreken. Denk dat jij ze ook nog wel zal krijgen hoor!!

Net terug uit het ziekenhuis. Hartje klonk weer goed!!! Alleen redelijk wat harde buiken tijdens de ctg. Vond ze zelf wel meevallen maar de gynaecoloog vond dat ik het in de gaten moest houden ;) Met 26 weken waren ze veel erger maar goed :p
    Volgende week moet ik weer een ctg, een echo en een afspraak met dr kwal (gynaecoloog). Bah wat een rotvent was dat.
    Het opmeten van mijn buik heeft nog nooit pijn gedaan en die rotzak heeft het voor elkaar gekregen dat ik het een uur later nog voel!!!
    Voordat de stoel weer recht stond en ik eruit kon liep hij al pratend weg en kon ik er achteraan hobbelen. Rare mensen die gynaecologen!
    Als het komende week weer goed klinkt hoef ik niet meer terug en mag ik zelfs weer thuis bevallen als ik dit wil :D

8. Sjees

Sjees Niet meer actief

blondje,heb je nog gebeld?

robin,fijn dat alles goed was,en ach laat ze maar kijken,beter het zekere voor het onzekere,maar wat een stommerd dat je zo'n zeer hebt nu,kun je er neit iets van zeggen,anders loop je volgende keer weer met buikpijn,is toch neit de bedoeling?

daisy,je hoort idd wel in het begin een mapje te krijgen met papieren waarin ook staat wat je doen moet als je vliezen breken,en wanneer je meot bellen als je weeen krijgt etc,zou daar dus wel om vragen zijn ze wellicht vergeten en denken nu dat je dat gewoon hebt?
    Ik doe ook nog een dekentje in de kinderwagen,bij prenatal hebben ze mooie wieg en ook kinderwagen dekentjes etc.

mikmak,goed op je strepen staan en neit akoord gaan met slechte regelingen,ik heb ook problemen met mijn werkgever,ik heb nog een contract maar bedrijf is schijnbaar faiiliet en ik krijg ze neit meer te pakken,weet ook neit waar ze nu zitten want ze zijn weg,heel raar allemaal,maar ik laat t gewoon t uwv uitzoeken straks.

goofie,voel je je weer wat beter in je vel?

beertje relax zeg dat ze zo makkelijk doen over strippen etc,hopelijk hier ook straks.

heb nog even geslapen van 14.30 tot 16.00 en voel me gelukkig weer wat beter nu,hoofdpijn is stuk minder.

9. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Hier controle gehad vandaag en een groeiecho. Gelukkig lag de baby nu met het hoofdje naar beneden , maar goed het kan nog alle kanten op.
    Nu moet ik morgen weer komen voor een glucose meting.
    Om 08:15 uur aanwezig zijn. In verband met de drukte moeten we dus om 07:15 uur vertrekken. Verder kwamen ze tijdens de echo uit op een zwangerschapsduur van 36 weken wat betreft het hoofdje, buikje en beentje.....................De dame die de echo maakte zei wel dat zij ook een meetfout kan hebben gemaakt maar mijn buik is erg fors en mijn baarmoeder is ook te groot voor mijn 34 weken.
    We gaan het horen morgen.

Nu eerst plat, heb veel last van mijn buik en bekken.

10. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    Nog geen nieuws over mila he. Ben benieuwd hoe het gegaan is vandaag.

11. Sjees

Sjees Niet meer actief

hee zie net dat ik alweer op de 35 weken ben beland,nog 2 weken dan kan de beeb veilig komen,gek idee zeg!
    Bij de november mama's blijven ze nu bevallen,vandaag weer 1,denk dat er niet veel over blijven in november hihih.

12. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Susan; Lange dag voor jou vandaag dan. Waar had jij de paracetamol voor geslikt? Ben het even kwijt, zo druk hier met verhalen, sorry!

Goofie; Wat leuk zeg van dat boek, zal ik volgende week wel krijgen dan loop een dagje achter. Zag al dat je een topic had geplaatst om andere dames te tippen over de echo vergoeding, aardig van je. Echt mooi meegenomen he.

Mikmak; Wat netjes van de arts. Minder van je werk, nog niet afgerond dus.

Sjees; Beterschap, en laat even weten hoe het morgen bij de ha is geweest. Ga je voor de hoofdpijn?

Daisy; Wij hebben dekentje en lakentje voor in de kinderwagen en heb ook een lodger wrapper cotton, maar die is ook voor binnen lekker om te slaan als ze net geboren is.

Robin; Ben je ook lekker van die fijne gyn af als het weer goed is volgende week! Wil je ook thuis bevallen.

Lin; Succes morgen, das op tijd uit bed zeg.

Ben benieuwd hoe het Mila vandaag is vergaan, moet er best veel aan denken. Hoop zo dat het allemaal goed is gegaan!

Zwangerschapsdementie; Mis vandaag ineens mijn jas, heb ik volgens mij vorige week woensdag bij de vk laten hangen, kom ik ook nog een keer achter haha.
    Heb verder vandaag geen bloed meer gehad en het was echt maar een heel weinig, meer een kleurtje aan de urine zeg maar. als het nog eens voorkomt ga ik zeker bellen/ urine inleveren. Bedankt voor de reacties in ieder geval, had het nog niet gehad deze zwangerschap.
    Voor iedereen alvast slaap lekker!

13. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @blondje, nee nog niet afgerond... advocaat zei duidelijk dat als je niet akkoord gaat met dit voorstel dat ze of met een ander komen of het via de kantonrechter gaan doen.. nou als het via de kantonrechter gaat duurt het nog wel een maand of 2... helaas dekt onze rechtsbijstand niet in arbeidsgeschillen, maar heb je niet perse een advocaat nodig... kan het afdoende zijn met een juridisch adviseur... thank god dat mijn schoonzus jurist is.... nu maar hopen dat ze me wil helpen....

ja was idd netjes van die dierenarts, was geeneens mn eigen dierenarts.. oh gtst begint weer

14. Tamm

Tamm Actief lid

23 mrt 2011
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    dames, ik heb nu om de 10min al een uur lang harde buiken..
    zegt dit iets of niet???

15. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Tamm, bij twijfel bellen !!!!!!!

16. beertje1234

beertje1234 Actief lid

4 apr 2011
    109
    0
    0
    Hoest nu tamm? Als je het niet vertrouwd gewoon ff bellen hoor!

17. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    Even een dikke hoera voor mila en haar papa en mama.

@tamm: hoe is het nu?

18. Robin88

Robin88 Actief lid

10 jun 2011
    476
    0
    0
    @ Tamm, even rustig op de bank gaan liggen en eventueel een kruikje erbij pakken. Als ze blijven komen of je vertrouwd het niet de vk bellen!

19. babyummels

babyummels Actief lid

27 aug 2009
    255
    0
    0
    Jippie mila, wat ben je toch een sterke meid!

@tamm
    Hoe gaat t? de vk bellen hoor. beter 1 keer te veel dan te weinig. dat zegt mijn vk ook altijd. Neem een warm bad om te ontspannen.
    sterkte

@

20. Florabella

Florabella Fanatiek lid

8 dec 2010
    4.323
    0
    0
    Juf!
    Limburg
    Hi meiden,

Ik heb vandaag 12 uur gewerkt en dat in mijn vakantie whaha....daarna nesteldrang en de babykleertjes staan strijken. Heb jullie dus net pas bijgelezen.

Hiep hiep hoera voor Mila!!!

Tamm hoe is het nu?!

Lin succes morgen!!!

Deel Deze Pagina