December 2011 Mama's!! Deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Doemaar, 23 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    Goedemorgen

@babystew, blij te lezen dat de operatie goed is gegaan, laten we idd maar afkloppen dat er geen infectie bijkomt...
    ja vind dat echt, goed van kleur, tis echt al een heel mensje aan het worden. doet ze heel goed de kleine vechtjas.

@tamm, wil je ons niet zo zenuwachtig maken...;) benblij dat de buiken wat afzakken... en maar goed dat je vandaag controle bij de vk hebt.... kunnen ze gelijk effe kijken...

@wub, werkze, hier ook begonnen aan mijn 1 na laatste werkdag, alhoewel ze me echt de boom inkunnen met hun afkoopregeling, mag hopen dat het rustig blijft want heb echt geen zin meer in enige inspanning... laat mij maar effe de basis onderhouden dan mag de rest de sh*t opruimen ;)

@babyummels. haha niet zenuwachtig worden... bij ons staat het toevallig klaar omdat het zo uitkwam... er gingen nieuwe vloeren in de slaapkamers dus moest moest toch alles leegmaken en omzetten enz enz... dus dan zet je alles maar gelijk zoals het zou moeten komen enzo... met als gevolg dat je dan kan gaan kleren wassen enz enz... nu doe ik niets meer, over een paar weken nog wat lucht in de banden van de kinderwagen.. maar die staat ook nog boven op de babykamer... komt wel als het zover is.. ;)

@sniffy, snap dat wel.. btw lag gisteren in bed en vroeg me af hoe het met je schoonzus ging? dat was toch jij....
    pff waar je je snachts allemaal niet mee bezig houd.

2. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Mikmak, mijn schoonzus is toch weer opgenomen in het zkh. De infectiewaardes waren verhoogd. Ze heeft dus nu een infuus met AB.

3. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ze is nu trouwens 23 weken zwanger. Dus toch al weer wat tijd gewonnen. Met 23wk 5 dg kunnen ze in het Sophiazkh wat voor haar betekenen mocht het kindje al geboren worden.

4. babyummels

babyummels Actief lid

27 aug 2009
    255
    0
    0
    Sniffy,
    dat is toch niet te hopen voor je schoonzus! Ik moest trouwens ook af en toe aan haar denken, mikmak...
    Maar, 24 weken is wel erg pril. Ik dacht ook altijd, ach, dan komt het wel goed, maar als je ziet waar onze Mila allemaal voor moet vechten.....

Sniffy,
    ik werk bij een dakdekkers en gevel bedrijf, wat heel veel doet aan duurzaamheid. Ik ben de duurzaamheidscoordinator.
    Dus ik ben bezig met nieuwe productontwikkeling, maar ook allemaal dingen aan het regelen op gebeid van duurzaamheid. Zoals bijvoorbeeld het recycelen van dakbedekking, maar ook hier intern zorgen dat we allerlei certificaten krijgen omdat we vriendelijk zijn voor het milieu.

Zo hebben we laatst een groene gevel ontwikkeld. Een gevel, met beplanting. Daar komt dus ontzettend veel bij kijken. Ik ben daar al een half jaar zo'n 16 uur per week mee bezig. Maar nu hangt er een proefmodel.
    Daarom is het ook zo leuk. Dat was een beetje mijn derde kindje... en die is nu net geboren en moet ik het alweer achterlaten en het overlaten aan de mannen hier (Tis echt een mannen wereld)... hahaha!
    Wat doe jij voor een werk?

GElukkig zijn er nog meer dames die niet alles klaar hebben.
    Ik zit er ook niet echt mee. Want zolang de baby ergens kan slapen is het goed. En uit ervaring weet ik dat babys heel graag in moeders armen slapen, dus zelfs een bedje is niet nodig! hihi.
    Die baby zal het een rotzorg zijn dat de keukenkastjes blinken. Maar mijn hormonen vinden het wel erg!
    Gelukkig heeft mijn man gisteren een beetje gepoetst!

5. NieuwWolkje

NieuwWolkje Fanatiek lid

11 apr 2011
    1.143
    0
    36
    Gent - België
    @ Tamm, ik heb ook veel harde buiken , zo om de 7 minuten voor een uur soms, gewoon in badje gaan of op bed wat gaan rusten of slapen, als het niet weg trekt met in bad te gaan bv, toch bellen dan hoor voor het zekerste.

6. Scrapdoodle4

9 sep 2011
    94
    0
    0
    Heerhugowaard
    Môgge dames!

Ik ga later wel even bijlezen nu alleen even een berichtje over ons:

Gister bij de gyn geweest met mams en alles was goed met de meiden. Ze liggen nog steeds in de goede positie zodat ik op een natuurlijke manier kan bevallen.
    Alleen was mijn bloeddruk wat gestegen 140/80, vorige keer 130/65. Niet verontrustend maar we moeten het wel in de gaten houden zei de gyn.
    Ook was mijn Hb wat aan de lage kant, 6,4 (was 7,6). Maar ik zit al aan de extra Ferro en Foliumzuur dus daar is niks aan te doen.
    Gisteravond wel bij mijn ouders spinazie gegeten, hopen dat dat helpt ;)

7. babyummels

babyummels Actief lid

27 aug 2009
    255
    0
    0
    HAHA! inderdaad hopen.
    Misschien nog wat plamuren met appelstroop? :)

8. Sjees

Sjees Niet meer actief

tamm,succes bij de vk straks!

mila,wat ben je toch een knap vechtertje! ik ben heel blij dat de operatie is geslaagd en nu maar hopen dat er geen nare infecties om de hoek komen kijken,maar het gewoon vanaf nu helemaal de goede kant op gaat,dikke knuffel voor je papa en mama!

ik las nog iemand met hoofdpijn hier ook al paar dagen aanwezig,wil niet weg trekken,maar aangezien mijn man het ook een week heeft gehad,neem ik aan dat het dat stomme virus is wat heerst.
    Ik heb iets gekregen voor het maagzuur van de HA dus hopelijk helpt dat en kan ik de nachten weer een beetje normaal doorkomen en weer wat proberen te eten.

babyummels,wat leuk dat je je nog zo goed voelt wat werken betreft zeg!

9. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @sniffy, dat is dan de positieve kant van het slechte verhaal.... dat ze 23 weken zwanger is en dat ze de grens heeft gehaald van 23.5 weken over een paar dagen!!!! liever nog een paar weekjes langer...

@scrap, zou me nog geen zorgen maken op de bloeddruk hoor... hier ben ik iedere week ook weer wat hoger.. das normaal.... echt met 38 weken ofzo was ie echt hoog maar zei mijn vk dat dat wel normaal was dat ie aan het einde zo torenhoog zat...

10. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Babyummels, klinkt als een uitdagende baan!
    En nou moet je het ook nog aan de mannen achter laten. Wel met een goed gevoel?

Ik werk in de zorg, in een verpleeghuis. Ik ben geen kantoortype. Ik heb wel een diploma voor directiesecretaresse. Als ik een andere baan zou willen, dan wil ik werken als medisch secretaresse. Heb ik toch nog wat aan die opleiding ;)

Voor mijn schoonzus is het toch weer een stapje in de goede richting, die 24 wk. Want daarvoor kunnen ze niks voor het kindje doen als het geboren wordt.

11. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    Nou ben weer goedgekeurd hoor door de vk.
    Koppie lag mooi beneden en al klein beetje gezakt.
    Bloeddruk was 130/72, dus ook prima.
    Verder ben ik niet meer gaan wegen, wil het gewoon niet meer weten haha..
    Oja heb even gevraagd van de rugpijn en onderbuik.
    Normaal voor deze periode en misschien al een beetje van het indalen.
    Het is vandaag weer minder dus dat is alweer goed.
    De kleine meid gooit constant haar billen in de lucht en dat vind mijn maag niet zo fijn aaargh..

Wat wel heel lief was van de vk, dat ze toch nog even zei dat als ik mij druk maakte ik altijd kon bellen, dit i.v.m mijn vriendin die haar kindje heeft verloren, ze had het genoteerd in de computer dus ze vroeg even hoe het ging.

Verder krijgen we hier geen liggingsecho tenzij de vk denkt dat het nodig is, shoot geen extra echo dus haha..

Nou ik ga wat anders aantrekken want merk dat het ding wat ik vandaag aan heb door de buik ook inmiddels een beetje aan de korte kant is..

12. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ik ben ook weer bij de VK geweest. Ze zei dat het kindje met het hoofdje beneden ligt. Ik denk alleen dat het nog steeds in stuit ligt. Maandag heb ik de echo.....

13. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zie mijn banner, schijnt een goede oefening te zijn dat wakker worden 's nachts!;) (vandaag 33 weken en zag de nieuwe tekst ineens staan) En mijn blaas lijkt idd de hele dag vol.

Robin; DIkke knuffel voor jou meid, hopelijk valt de dag toch nog mee en krijg je een leuk afscheid op je werk. En daarna kun je lekker bijslapen en alles thuis op je gemakje op orde brengen!

Nijnonijntje; Kan ik me heel goed voorstellen dat het moeilijk is om zelf niets te kunnen doen. Ik vind het al rot dat ik niet kan autorijden met mijn rug en niet alles in het huishouden kan doen en niet meer kan werken, maar aan de andere kant kan ik iig, op een laag tempo, nog de babywasjes doen en iets in het huis doen. Heb je al geshopt of al in de planning staan?

Sniffy; Veel plezier bij de vk, laatste keer vanwege zh bevalling?? Lekker geshopt!:) Hopelijk komt het goed met je schoonzus! Sofia ziekenhuis is wel heel kundig in vroeggeboortes wat ik van horen weet.

Tamm; Ben benieuwd wat de vk zegt! En je moet nog even verhuizen volgende week dus hopelijk gaat het snel over.

Babyummels; Ik kan me heel goed voorstellen dat je s'avonds geen fut meer hebt na een werkdag. Idd straks in je verlof maar aan de slag, of vragen of je man wat helpt en misschien de weekenden op je gemak alvast wat doen. En als het toch niet gaat alsnog eerder met verlof wellicht, de vk heeft je niet voor niets geadviseerd natuurlijk. Al scheelt het al dat je niet hoeft te fietsen (20km!) Wat leuk jouw werk, in ken wel sedum daken, maar geen groen op gevels. Werk bij een woningbouwcorporatie op de afdeling vastgoedprojecten, ook een mannenwereld ik vind het ook erg leuk!

Scrapdoodle; Word je in ieder geval sterk van de spinazie, haha!

Sjees; Succes met de hoofdpijn, hopelijk help het voor je maagzuur.

Goofie; Wat fijn weer goed bij de vk, en netjes koppie omlaag! Geen liggingsecho jammer, bij ons standaard. Haha, is gewoon gekrompen wat je aan hebt joh!;)

Hier; Ff gestreken, nou dat gaat 20 minuten met mijn rug en dan moet ik wat anders doen anders schiet de zenuw weer vast. Gaat lang duren zo alle babywasjes haha. Zwemmen was weer lekker en zo naar therapie.

Ze belde net van het uwv, mijn verlof gaat zo ie zo in bij 34 weken, anders worden deze ziekteweken ook van mijn verlof afgehaald dus komt op het zelfde neer. Maandag belde er ook al een dame van de Arbo die was helemaal lief, vertelde van de rugpijn en dat ik bijna 33 weken zwanger ben. Ze herinnerde zich dat ze me vorig jaar had gesproken toen ik in het ziekenhuis lag met overstimulatie van de ICSI, en reageerde heel enthousiast en feliciteerde me dat het toch nog snel goed is gekomen. Verder zei ze dat ik maar moest zorgen dat ik voor de bevalling mijn rust pak en zorg dat mijn rug beter gaat, dat ik me verder over werk niet druk moet maken dat dit belangrijker is en veel succes en geluk. Nou, das nog eens een positief verhaal van een verzuimconsulente!

14. babyummels

babyummels Actief lid

27 aug 2009
    255
    0
    0
    #1894 babyummels, 26 okt 2011
    Laatst bewerkt: 26 okt 2011
    Fijn dat jullie weer goed zijn gekeurd, goofie en sniffy!

Blondje, grappig. Wij hebben ook mossedum daken! fijn dat ze bij het uwv zo relaxed doen.

Hier een buikfoto. heeft collegaatje net gemaakt. ze gaf me op mn kop, omdat ik niet elke week een foto maak. Hihi

15. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    @Babyummels: Mooie foto hoor, en nog een beschaaft buikje van wat ik kan zien hihi..
    Ik krijg hier ook regelmatig op mijn kop,want ga ook niet vaak genoeg op de foto haha..

16. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    Ik ga vanavond maar eens de enveloppen bestellen voor de geboortekaartjes.
    Dan kan ik daar alvast adressen op plakken en dan zijn die klaar:D

Ik word inmiddels gek van al die lijstjes die hier liggen, wil nog zoveel voor de geboorte doen en kopen, mijn hoofd loopt er soms van over:$

17. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goofie; Zo herkenbaar! Al die lijstjes, al die dingen die we nog willen of moeten doen. Eigenlijk valt het allemaal wel mee als ik reeel nadenk, en we hebben nog 7 weken, maar soms beklemt het me ineens. En dan vooral 's nachts na het plassen ofzo... Goed voor je nachtrust...

18. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    Ja inderdaad je wordt er dan ineens een beetje benauwd van..
    Hoor in mijn omgeving zoveel die te vroeg bevallen, dan denk ik shit.
    Buiten dat ben ik iemand die alles maar het liefst af en geregeld heb, dat zit mij wel eens in de weg,kan sommige dingen moeilijk loslaten.
    Het liefst ga ik nu naar de winkels en koop ik alles wat er nog op mijn lijstje staat... dan is dat maar vast binnen, alleen mijn salaris is er nog niet haha..

19. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    Hier ook al die lijstjes, vanmiddag moet salaris binnenkomen en dan gelijk met een lijstje naar de winkel.

Ik heb de enveloppen van de kerstkaartjes ook al geschreven.
    De kleine komt ongeveer de 14e (kan natuurlijk altijd eerder of later)
    En dan zijn de enveloppen alvast klaar, alleen de kaartjes zelf kan ik niet schrijven, ik weet niet of het een jongen of meisje word en of de kleine dan al geboren is.
    Maar dat scheelt straks weer enveloppen schrijven.

@babyummels: mooie buik, en ook niet zo groot.
    @sniffy: ze kan beter nog een paar weken wachten.

20. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    ego bericht.
    Ben bij mijn ouders. Kom vanavond wat uitgebreider terug als ik thuis ben.

Uit mijn bloedonderzoek is gekomen dat ik zwangerschapsdiabetes heb, hierdoor is de baby groot ( nu de groei van 36 weken maar wat betreft ontwikkeling gewoon eigen termijn ).
    Morgen moet ik naar de diabetes verpleegkundige en de dietiste. Verder word ik opgeroepen door de internist.
    De kans dat ik insuline moet gebruiken is groot. Als ik dit ga gebruiken word ik met 38 a 39 weken ingeleid. Hierna moeten de baby en ik in ieder geval 24 uur blijven ter controle van onze bloedsuikers.
    einde ego bericht.

Deel Deze Pagina