@ Nicky; jammer dat jij je zo rot voelt meis! Hopelijk komt er nog iets verbetering in voordat je moet gaan bevallen!
Vraagje voor de meiden die borstvoeding willen geven of al geven/hebben gegeven: Ik wil wel borstvoeding geven, met me vriend afgesproken dat we uitsluitend borstvoeding gaan geven. Maar kolven lijkt me echt helemaal niks, sorry maar als ik eraan denk voel ik me net een melkkoe. Nu zat ik te denken dat ik straks weer parttime aan de slag ga. Dan kan ik toch niet uitsluitend bostvoeding geven? Als de kleine naar oppas of kinderopvang gaat dan zullen ze daar wel flesvoeding moeten geven. Toch? Of zie ik dit verkeerd? Sorry voel me nu net een amateur met me stomme vraag.
Het opgang komen lukt me hier ook maar niet. Moet echt nog van alles doen, maar kan het gewoon niet opbrengen op de één of andere manier. Verder zit me er gewoon nog het één en ander dwars wat vriendlief betreft en ook dat is nog niet opgelost.
@tamm Hoera! Hoera! Hoera! Gefeliciteerd!!! Fijne dag en laat je lekker verwennen. Zwanger en jarig. Ik zeg, een dubbele verwendag!
@daisy: je werkgever moet je de gelegenheid geven om te kunnen kolven op het werk (mits dat je dit zelf wilt natuurlijk), je kunt de voeding in de vriezer bewaren (mag trouwens niet in de magnetron opgewarmd worden). Ik heb zelf bij Maartje ook gekolfd (meer omdat ik overvloed aan voeding had) en het valt best wel mee, als je er aan denkt dat je het voor de kleine doet valt dat "melkkoe" gevoel best mee, bij mij tenminste. @hier: denk dat ik me ook minder voel omdat ik gewoonweg niet lekker in mijn vel zit, wil zoveel doen maar ik kan het niet meer. Daarnaast zie ik nu al tegen het werken na het verlof op, wil eigenlijk niet meer terug naar de huidige baas.
Gewoon genieten van een dagje niks doen, jezelf lekker vertroetelen en gewoon niks doen.Dikke knuffel voor jou. Vanavond misschien tijd voor een goed gesprek tussen jou en vriendlief?Lucht misschien op.
Na wat voor tijd ga je weer parttime werken? Want fles- en borstvoeding is niet te combineren. Het is of het één of het ander. Maar ga je bijvoorbeeld pas na 3 maanden weer werken, dan zou je de eerste 3 maanden gewoon borstvoeding kunnen geven en daarna flesvoeding. Maar korter heeft geen zin, dan zou je meteen flesvoeding moeten geven of toch moeten kolven. Ik heb voor flesvoeding gekozen, omdat ik niet wil dat mijn hele kraamtijd uit kolven gaat bestaan. En zodat als ik er dus niet ben, mijn vriend, moeder of schoonmoeder gewoon de fles kunnen geven.
@ Daisy; ik kan dus niet genieten van een dagje niks doen. Dus er is frustratie dubbel op, haha. Zal echt blij zijn als die stomme hormonen mijn lichaam uit zijn en ik weer gewoon mezelf ben. Vol energie! Wat vriendlief betreft moet ik ook gewoon met hem praten, maar overdag ben ik echt boos en 's avonds dan heb ik dat gedurende de dag voor hem allemaal weer goedgepraat. Is dus een cirkel waar ik in zit en niet uitkom.
Daisy, tja dan zal je waarschijnlijk moeten stoppen voor die tijd, want je productie is dan niet genoeg op gang voor alleen de morgen en avondvoedingen. (dan zakt het vaak helemaal terug) Maar hier ging het kolven eigenlijk vrij makkelijk en ik werk 3 dagen, dus het ging maar om 6 voedingen in de week. En het voelt idd raar in het begin, maar het is ook wel handig als je een avondje weg wil enz. Nicky, knuffel meid. Tamm, gefeliciteerd!! Lin, jammer dat jullie nog niet naar huis mogen. Hier net ff naar de Action geweest, wat cadeautjes gekocht en langs een winkeltje voor stofjes. Ik wist alleen niet hoe ik van de een naar de ander moest rijden; dus heb gelijk een complete sightseeing gedaan hier. Lekkere zwangere actie weer.
Misschien moet je er even tussenuit?Samen met je vriend een dagje weg?Even samen naar bijv, de dierentuin (nou noem ik maar wat). Is in elk geval goed voor je relatie.
Daisy, ik heb bij Fenna bv gegeven en ga het nu weer doen. Ik vond het melkkoegehalte wel meevallen hoor. Door het kolven heb ik haar wel 5,5 maand bv gegeven. Je krijgt dus tijd om te kolven/voeden. Ik weet niet of je ver van je werk woont. Misschien dat je gewoon thuis kan voeden of op het KDV ?!? Ik heb de bv overigens wel warm gemaakt in de magnetron. Kon volgens het CB geen kwaad.
@kolven: hier voor de eerste keer binnen een week na de geboorte al moeten kolven. Ik had zoveel productie dat Maartje niet kon aanhappen aan 1 kant. Toen aan de andere kant voeding gegeven en aan de kant waar ze niet kon aanhappen nog ruim 2 voedingen af kunnen kolven (ruim 200cc), die is toen in de vriezer gezet
Oja, ben gisteren nog op controle geweest, alles zag er goed uit. Kleine wordt nu geschat op ongeveer 3500gr. Ook een groei-/liggingsecho gehad, kleine uk ligt gelukkig goed De groei ligt wat voor, zit nu tussen de 38 en 40 weken in. Ik hoop zo ontzettend dat ik niet tot 40 weken door hoef te lopen...
Hier 15 maanden volgehouden, maar tot bijna 1 jaar maar gekolfd op mn werk, daarna alleen ochtend en avondvoeding. En ik moet zeggen hij is bijna nooit ziek enz. (hoeft tuurlijk niet door de bv te komen, maar toch). BV kan je idd opwarmen in de magnetron, alleen wel op een lage stand. Nu ben ik er nog steeds niet overuit. Kans bestaat dat ons kleintje niet gewoon kan drinken door de schisis. Wil dan waarschijnlijk wel in het begin gaan kolven, maar ja dat ga ik denk niet zo lang volhouden. Alles kolven is tuurlijk heel anders als maar een paar voeding kolven. Ik weet het echt nog niet.
Tja bij een open gehemelte sowieso niet, bij alleen een open lipje is het afwachten. Op zich kunnen ze dan wel vacuum maken, maar het aanhappen kan wel weer erg lastig zijn.