December 2011 Mama's!! Deel 4

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Doemaar, 12 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Florabella

Florabella Fanatiek lid

8 dec 2010
    4.323
    0
    0
    Juf!
    Limburg
    Ik word gewoon een melkkoe hoor!!
    Kan vriendje na de eerste weken ook een keer een flesje geven en als we dan weg zijn oid kan ik ook met de fles voeden. Aangezien we best veel met oa de paarden weg zijn is het makkelijk als we dan ook eens kunnen wisselen in voeden.
    Sowieso als ik na 3 mnd weer 4 dgn ga werken.

Tamm; GEFELICITEERD!!!

2. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

Hier ook een toekomst als melkkoe :D

3. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ik had na 5,5 niks meer. Fenna was na het voeden niet lang tevreden. Als ik dan wat fv gaf was het goed.

Ik had dus ook geen last van stuwing toen ik ging afbouwen.

Fenna is ook nooit ziek.

Fulltime kolven is idd een heel verschil. Al kan je man dan wel een flesje geven en krijgt het toch bv.

4. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Tamm, gefeliciteerd !!!!

5. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    Melkkoe is niet kwaad bedoeld hoor.
    Maar meer om aan te geven hoe ik er op dit moment over denk.

Maar als ik dus niet afkolf kan niemand een flesje geven.
    Mijn vriend maakt het niet uit of hij het wel of niet doet (zegt hij nu tenminste)
    Maar evt als we een dagje weggaan naar bijv pretpark dan wil ik niet midden in het park borstvoeding hoeven geven.Ik kan uiteraard wel een stil plekje opzoeken.Maar in sommige situaties is het niet ideaal om niet te kolven.en restaurant bijv is niet handig met borstvoeding geven.

Of zie ik nu door de bomen het bos niet meer?
    Ik kan me nogal snel zorgen maken over situaties.

6. NieuwWolkje

NieuwWolkje Fanatiek lid

11 apr 2011
    1.143
    0
    36
    Gent - België
    @ Tamm, gelukkige verjaardag!! :D

7. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Hier ook geen last van stuwing met afbouwen; was toen ook net zwanger en dan hoor je vaak dat het terugloopt.
    Had nooit van mezelf gedacht dat ik zolang bv geven, maar het voelde van beide kanten goed. Stijn viel dan zo heerlijk in slaap tijdens het drinken en dan kon ik hem zo overleggen in bed.
    Maar toen het klaar was, was het ook goed.

Hij heeft eigenlijk nooit een fles gehad, alleen bij de oppas, dus dat hoefde we niet af te leren. Flesvoeding heeft hij ook maar zelden gehad. Ik zou eigenlijk zelf niet weten hoe ik een flesje klaar zou moeten maken. :)

8. Nicky1983

Nicky1983 Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.328
    57
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @nelta: petje af dat je het 15 maanden volgehouden hebt, hier "maar" 4 maanden. En idd is het heel anders als je alle voedingen moet afkolven.

9. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Dat is dan idd afwachten. Als je het wel kan geven hoef je er iig niks voor te kopen. En fv hebben ze in het zkh ook als het moet.

Ik heb vlakke tepels dus heb fenna altijd gevoed met een tepelhoedje. Ik heb ze nu weer gekocht maar wil het toch eerst zonder proberen.
    Ik heb me nu kunnen inlezen op internet.

En als het dan toch niet lukt, dan gewoon met hoedje. Dat ging ook prima maar is net iets omslachtiger. Je kan niet gelijk aanleggen maar moet altijd eerst dat ding pakken.

10. Tamm

Tamm Actief lid

23 mrt 2011
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel voor de felicitaties!

daisy, hier er ook nog niet over uit hoor.. wil bv wel gaan proberen, maar weet verder ook nog niet hoe of wat.. is allemaal nieuw voor me..

wat ik me dus afvraag he (misschien wel erg haha) straks met de kerst wil ik echt wel weer een wijntje drinken of 2 haha, maar met borstvoeding, hoe gaat dat dan? of kan dat dan niet? hmm

11. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Dat loopt echt allemaal vanzelf. Hier wel overal gevoedt, maar dat kan gewoon heel discreet hoor. (zag mezelf dat van tevoren ook niet doen)

12. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Gelijk na een voeding drinken en dan is het tegen de tijd van de volgende voeding alweer weg.

13. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Thx, maar het liep hier vanaf het begin af aan goed, geen kloven, spruw of andere gekke dingen en dat scheelt ook wel een hoop denk.

14. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Idd, voeden en drinken tegelijk :D
    Ik denk dat ik met de kerst ook wel een wijntje ga nemen hoor ;)

15. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar ik ga nog ff proberen te slapen. :)

16. Florabella

Florabella Fanatiek lid

8 dec 2010
    4.323
    0
    0
    Juf!
    Limburg
    Daisy, ik noem mezelf nu al een melkkoe!

17. Nicky1983

Nicky1983 Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.328
    57
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @daisy: wij zijn toen Maartje nog BV kreeg naar de Efteling geweest en heb daar op een afgelegen plaatsje in 1 van de restaurants BV kunnen geven, had het netjes gevraagd of ze er bezwaar op hadden en dat hadden ze niet, ze deden zelfs een gedeelte van het restaurant ter beschikking stellen dat op dat moment niet in gebruik was! Je kunt ook altijd een hydrofiele luier meenemen om jezelf en de kleine af te schermen, kan me voorstellen dat je niet wil dat jan en alleman het voeden kan zien.

18. Florabella

Florabella Fanatiek lid

8 dec 2010
    4.323
    0
    0
    Juf!
    Limburg
    Idd gewoon lekker aan de wijn!

19. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Daisy, ik heb dan echt schijt aan andere hoor. Iedereen heeft wel eens een borst en een baby gezien. Je kind ligt ook voor de tepel dus er valt niks te zien, in je bikini zie je ook huid ;)

Ik wil ook, eerder dan dat ik weer moet werken, kolven. Dan kan fenna wat melk geven.

Vanaf de 4e dag heb je meestal toch last van stuwing dus dan kolf ik wat af zodat het in de koelkast of vriezer kan.

20. Nicky1983

Nicky1983 Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.328
    57
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ow als ik jullie zo hoor over wijntjes met de kerst zit ik er sterk aan te denken om dat ook maar te gaan doen :) Lang geleden dat ik dat gehad heb :)

@nelta: hier ook niet echt problemen gehad en had voldoende voeding. Wel kloofjes gehad maar heb me daar doorheen weten te bijten en had ook tepelhoedjes liggen dus als het echt teveel pijn deed kon ik die gebruiken. Slaapze meis.

Deel Deze Pagina