December 2011 mama's deel 6

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lin71, 6 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

@bella
    Jow, toe maar zeg. Van 0.00 tot half 9. Dat is ruim 8 uur slaap. Heerlijk zeg. Dat heb ik al maanden niet meer. Sinds de laatste drie maanden van de zwangerschap altijd gebroken nachten.

@aapje
    Haha ik moet wel lachen om het vechtverhaal van je oudste. ;)

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    wel fijn om te lezen dat er hier zoveel meiden borstvoeding geven!

Moet zeggen, ff afkloppen...dat het sinds gisteren (rustdag in bed ingelast!) heel goed gaat!! hij hapt aan en drinkt redelijk...door!!

3. PeTera

PeTera Actief lid

11 mei 2010
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    @bella, wauw ! van 12 tot half 9 geslapen, super !
    Koen komt meestal om 4 uur, soms wat later. Vaak duurt de nachtvoeding ook niet lang, hij drinkt dan goed door en na een halfuurtje slaapt hij weer vast en mag mama ook weer bed 

Ik heb vanmorgen nog eens de echo fotos bekeken. Op de 20-weken echo zie je echt zn profiel, zn neusje heel typisch. De echo met 6 weken is nu ook grappig, een bolletje van 5,2 mm, dat is onze Koen  en nu ligt hij me aan te kijken vanuit de box !

@joni, al iets meer gevoeld ?

4. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Geen berichtje meer gezien van onze enigste zwangere op dit moment? Geen bericht een goed bericht? Ik hoop het ver der !

Hier vanmorgen met E in bad geweest. Heb het babybadje ernaast gezet en toen ik klaar was met E en zelf nog even mijn haren enz moest wassen heb ik haar in veel handdoeken in het badje gelegd ( lag ze warm, droog ) en ik had mijn handen even vrij !!!!

5. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    lin, zo had ik het gisteren ook gedaan enkel was ik in de douche gegaan....moest het toch zien te fixen want mag geen emmers water dragen zeker nog een paar weken niet...en in de avond badje en dochter verzorgen voor 7 uur......pfff liever niet!

Ging goed!! Net zoals jij dus gedaan, handdoeken enz...heb zelfs mezelf aan kunnen kleden hahaha, hij was in slaap gevallen in zijn bad/bed ding....

6. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Antares ik duim dat het zo goed door blijft gaan

en idd het is je ritme vinden ik moet zeggen met de tweede heeft het echt een tijd geduurd voordat ik de ritme had gevonden,en nu gaat dat veel sneller,scheelt ook dat de oudste meestal al zelf naar school gaat etc dus ideaal,alleen de jongste gaat sinds kort 2 dagen naa rde kdv

7. Peanut

Peanut Actief lid

2 mrt 2010
    361
    0
    0
    fulltime mama!
    Zuid-Holland
    dames, ik kom echt nergens aan toe vandaag!
    geen idee waar mijn Huubje last van heeft (sprongetje??) maar er is niks mee te beginnen momenteel. meneer is gewoon sinds 8 uur wakker en vertikt het om te slapen.
    volgens mij hangt ie vandaag het liefst de hele dag aan de fles, maar dat is geen succes. hij heeft me namelijk al 2 x ondergespuugd vandaag. de melk zat zelfs in m'n haar....:$

ik probeer echt om mee te lezen en te reageren, maar ik heb er nu echt de rust niet voor...

8. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    peanut, misschien een buikgriepje...het heerst...Dan kunnen ze zich ook behoorlijk beroerd voelen en veel aandacht vragen...en willen zuigen!

Maar meer drinken, zal idd meer spugen opleveren.....vol is vol...hehehe.

Succes ermee!

9. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    Jeetje bella!!!!:$wat een slaapkopje!! ik ben jaloers!! ik smacht ernaar haha

@jonijoni..............je maakt het spannend!!

Mooie foto's zag ik ook voorbij komen!!

Ik heb me opgegeven voor babymassage............23e ga ik beginnen! bij mijn zoon ook gedaan en het is zooooooooo leuk!!:D

@sprongetje,
    Hier ook aan de gang..............L.exi wilde de afgelopen dagen niet slapen, niet eten............gaat nu iets beter gelukkig!!
    Vanmorgen geitjes wezen kijken bij de kinderboerderij.........;)

10. bellamanuela

bellamanuela Bekend lid

8 mrt 2011
    770
    0
    0
    huisvrouw
    gennep
    @ peanut: dat had ons meisje gister middag ook, vanavond 9 uur was ze gister wakker en sinds dien mss 2 keer een uurtje der ogen dicht gehad verder was niks goed en wou ze niks en mij ook 1 keer ondergespuugd en me man een keer.. vandaga had ze geslapen tot 9.15 en toen fles gehad van 150 en daarna nog even gelachen en gespeeld en toen wou ze om 11.30 nog 30 en nu slaapt ze nog steeds..

denk dat er tog iets rond hangt ofzo weet het niet..

11. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Leuk germini babymassage, ik heb gisteren de papieren er weer bijgezocht van onze oudste. Wil het zelf ook weer oppakken, vind het ook super om te doen en de oudste genoot er ook echt van.

Ik heb een livebevalling hier van een van onze vissen..................... heb het er maar druk mee, heb er al 4 gered uit het aquarium anders worden ze opgegeten . Normaal doe ik dat niet maar wij willen wat meer platy's in de bak.

Nog geen nieuws van jonijoni? spannend.

12. Peanut

Peanut Actief lid

2 mrt 2010
    361
    0
    0
    fulltime mama!
    Zuid-Holland
    Hmm...nou, vooralsnog slaapt meneer alsnog. Heb em om 3 uur weer een fles gegeven en nu lijkt ie toch echt te slapen...ik hoop dat ie het even volhoudt!
    Morgen moeten we voor het eerst naar het consbureau (en gelijk 2 prikken halen...) en ik ben benieuwd hoeveel meneer is gegroeid en of ie wel of niet genoeg te eten krijgt momenteel. Ik neem voor het gemak Joep ook maar even mee, die ga ik daar gelijk even opmeten (da's sinds juni niet meer gebeurd en volgens mij is ie onwijs gegroeid de laatste tijd...).

@babymassage: heb ik bij Joep ook gedaan en was bij hem geen succes. Maar dat lag meer aan hem dan aan de massage ;)
    Joep was/is namelijk nogal van een vast ritme en 's ochtends moest ik em echt niet eerder wakker maken dan ie uit zichzelf wakker werd. En dat was precies wat ik moest doen toen ik met hem die cursus deed. Hij was dus bloedchagerijnig tijdens cursus en lag aan 1 stuk door te gillen. Nogmaals: geen succes ;)

Ik heb vanochtend toen Joep op de psz zat samen met Huub even boodschappen gedaan voor Joep's traktatie. Zaterdag wordt ie alweer 3 en nu ie op de psz zit, moet er dinsdag natuurlijk getrakteerd worden. Heb na lang dubben en zoeken besloten om hengels in elkaar te knutselen (soepstengel, dropveter met daaraan een visje). Ik word nog crea op m'n oude dag :D

13. nijnonijntje

Meiden,
    Jullie zullen het niet geloven. Mijn zoon slaapt zo goed vandaag!!!! heeft gewoon nog niet gehuild;). Ja toen hij wakker werd. En niet tussendoor, nee pas tegen zijn voedingstijd aan. Hij valt alleen wel meteen in slaap na de voeding, dat heeft hij al heel lang niet gedaan en word niet wakker als ik hem in bed leg. Heb zelfs geen speentje nodig gehad vandaag:$. Dat is echt heel uitzonderlijk.
    Echt heerlijk genieten van de rust vandaag:D, maar ben bang dat de nacht dan helemaal slech wordt:(
    Maar ja daar kunnen we toch niks aan doen, we moeten het maar op ons af laten komen.

14. nijnonijntje

@peanut
    wow wat een leuk idee zeg....die moet ik onthouden.
    Zelf bedacht??? Echt heel creatief.

15. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    @robin, een half uur?? Ik heb er al moeite mee als seth huilt terwijl ik een flesje pak.Ik vind het zo zielig als hij huilt al is het maar heel even.Maar ook niet alles wat CB zegt moet je doen he.Jij kent je kindje beter dan het CB.

@Tamm, fijn dat je laatste check goed was bij de vk.

@bella, die van jou kan goed slapen zeg :$.nu ben ik best jaloers.

Geen joni nieuws, had gehoopt goed nieuws te kunnen posten.

Hier zit ik net te ontbijten, wat een dag zeg.Begon vanacht al Seth gooide al z`n melk eruit, lekker in z`n bedje.Kon dus vanacht zijn bedje afhalen en opnieuw opmaken.Vanmorgen schone luier, meneer zat lekker onder, liet het lopen toen ik luier weg haalde.Vielen allebij weer in slaap.Seth maakte mij vanmiddag pas rond half 3 wakker.Was me pyama nat, helemaal vergeten vanmorgen om te kolven.Vanavond de kinderwagen maar eens naar beneden halen.Misschien vanavond 5minuten buiten wandelen.

16. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    Koken jullie eigenlijk de flesjes uit of wassen jullie die gewoon af?
    Van de kraamzorg geleerd om na gebruik de flesjes af te wassen en 1x per dag alles uit te koken.
    Doen jullie dit ook? f wassen jullie ze alleen maar af?

17. nijnonijntje

Wat een dag meid. Dikke knuff voor jou

18. nijnonijntje

Ik was ze gewoon af en kook ze 1 keer in de week uit. Maar volgens mij hoeft dat zelfs niet eens, maar ik doe het omdat ik het voor mijn gevoel fijn vind.

19. nijnonijntje

Laat je haar zo lang slapen als ze wil?
    Is mij afgeraden ivm dat ze dan 's nachts niet meer willen. Maar ja mijn mannetje slaapt sowieso slecht. Waarschijnlijk daarom. Jou meisje slaapt echt gewoon een hele flinke nacht door.
    Ik ben hier zooooooo jaloers ;)

20. nijnonijntje

@robin
    ja da soort verhalen heb ik ook van het cb gehoord. Het laten huilen van een half uur en voeden en dan begint het riedeltje weer opnieuw.
    Te eerste vind ik dat niet heel kind vriendelijk en ten tweede wordt mijn kind daar juist nog hysterischer van.
    Een half uur is lang hoor. Dan kunnen ze zo overstuur raken. Moet e je dan ens hun hartje voelen. Die klopt echt as een gek. Lijkt meniet heel goed voor zo'n kleintje. EN ik vind het heel zielig.
    Daarnaast moet iedereen het natuurlijk zelf weten, maar jij weet zelf ook wel wat je fijn vind en wat bij je kindje past.
    Ik doe het niet, ondanks dat ik een bijna huilbaby geval heb.
    Tuurlijk laat ik hem wel eens mopperen en huilen, maar echt geen half uur hysterisch huilen hoor.
    Moet je nagaan hoe lang een half uur is.

Deel Deze Pagina