December 2011 mama's deel 6

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lin71, 6 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Je zou toch zeggen dat dat je menstruatie is.

2. Florabella

Florabella Fanatiek lid

8 dec 2010
    4.323
    0
    0
    Juf!
    Limburg
    Denk het ook, baaaaaalen haha

3. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Goedemorgen allemaal,

Hier gisteren met onze beide dochters in bad geweest , geweldig om met zo'n rijkdom in bad te kunnen.

Klinkt als menstruatie flora. Zonder BV is hier het record om na 5,3 weken al weer ongesteld te zijn.

Hier straks naar de huisarts. Heb een knobbeltje in mijn (.) ondekt iekssssssssss. Deed al een paar dagen pijn als ik E tegen me aan deed en gisteren ondekte ik het knobbeltje. Daarna moet ik met E naar de kinderarts voor controle, daarna de oudste van school halen, mijn schoonouders van de trein, de oudste weer naar school brengen kortom tot 13:30 uur zit ik in een strak schema.

4. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    jeuh de laatste dec mama is bevallen heb ik gelezen!! geweldig, gefeliciteerd!!

afvallen...tsjah..ik mag nog niet veel doen, zeker nog 3 weken genezen van de keizersnede (kan het ook niet, mijn lichaam was al op voor de bevalling door het vele spugen en weinige eten en weinig doen door de hoge bloeddruk en bekkeninstabiliteit....) Maar wil wel graag!! Mijn gyn gaf aan bij de controle na 1 week na antibiotica voor de ontsteking dat het genezen nu langer duurt.......omdat de wond open is gaan staan...nu dus nog steeds open idd...

Wil gaan sporten en mijn rug sterken...ga kapot als ik de trap op loop of een stukje (nog geen 5 meter....) loop.

Maar ja over het afvallen dus...ik wil eigenlijk gewoon op gewicht blijven hihi, ik woog 119...nu 103 of 105 schommelt over avond en ochtend.... dus ben er wel blij mee....nu nog zo houden!

Pfff, slapen jullie kindjes al door? Hier clusterd kleine man in de nacht....word er compleet gesloopt door.....en hij wil niet in de wieg slapen alleen maar bij ons.....tips? Dochterlief sliep namelijk met nog geen 2 weken al 7 uur door in de nacht.....

Bv, hier ook gaat goed nu! kolf nog wel veel..maar ben zo bang dat mijn productie niet genoeg is..krijg er nu namelijk met kolven (zelfs na 3 uur) net geen 100 uit...terwijl dat 2 dagen terug 200 was....maar daarvoor weer 100....dus schommelt heel erg.

Zijn er hier nog meer meiden die een keizersnede hebben gehad? Ik lees namelijk al verhalen over de nacontrole...die is heir pas in februari, en wil de gyn zeker wat dingen vragen. Wij (ik....) wil geen kids meer, maar ik kan niet zomaar een spiraal nemen...ik heb namelijk geen cyclus van mezelf...en met de pil zou dat opgelost zijn, maar ik word zo naar van de pil.....(sjacherijnig...en gewoon niet mezelf, kom er ook van aan) Dus ik wil iets anders zonder hormonen....liefst wil ik gesteriliseerd worden of manlief....maar weet dus niet of de gyn daar al voor wil gaan. Ondanks groot risico voor een volgende zwangerschap......

ach we zullen zien, moet dus over een maand..... ;)

Als jullei over gaan, word het dan een mama topic gewoon of een prive forum? Zou ik dan ook nog mee mogen? Ook al heb ik nog niet zo lang meegekletst? Moet iedereen nog leren kennen enz....kan wel op elk bericht reageren, maar lees liever ff goed mee en dan komt reageren later wel weer!

Groetjes,
    Miranda

5. Florabella

Florabella Fanatiek lid

8 dec 2010
    4.323
    0
    0
    Juf!
    Limburg
  6. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Antares hier ook een mannetje die heel graag bij zijn moeder wilt liggen,ik heb een aankleed kussen naast mij liggen waar hij op slaapt maar hij heeft zulke erge krampjes dat als ik hem naast mij leg hij meteen zo goed als weer slaapt.daardoor slaap ik zowiso haast niet want van elke draai of zuchtje word ik gelijks wakker,

kolven toen ik moest kolven produceerde ik ook maar kleine beetjes,en als hij uit de borst drinkt haalt hij er veel meer uit

7. Florabella

Florabella Fanatiek lid

8 dec 2010
    4.323
    0
    0
    Juf!
    Limburg
    Em heeft vanacht 2x tussen een voeding rustig in haar wieg geslapen! Heb het gewoon maar weer eens geprobeerd! Wel eenzaam in mijn bed haha!

8. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sniffy; hier ook geen inwendig onderzoek gehad bij controle na ks, maar was voor jou achteraf maar goed dus.

Peanut; gaat het vandaag wat beter? Kan me voorstellen dat t erg druk is met 2 kids, vooral als er dan eentje extra tijd kost. Dat klinkt goed van dat bad, haha!

Sjees; groot gelijk dat je er maar weinig bent. Hopelijk vinden ze de oorzaak bij jullie meisje.

Flora; komen jullie in de krant met foto? Leuk!

Sniffy; dat gaat goed bij jou met t afvallen! Dat is een goede stimulanse om door te gaan dan he.

Lin; wat n rijkdom idd twee meiden! Eel eng van t knobbltje hopelijk niks ergs.

Anatares; heftig het herstel bij jou met de open wond. Ik heb ook een ks gehad,maar ben te vroeg bevallen dus al wel hersteld. Tuurlijk mag ie meekletsen!

Isa heeft geslapen van 23.00 tot 5.30, heerlijk! Daarna tot 8.45, voel de energie gewoon terugkomen nu ze voor 12 uur slaapt. Ze had n paar weken krampjes en sliep dan pas rond 1.00/2.00, allemaal huilen van de pijn, gelukkig achter de rug!
    Bedankt voor alle reacties over mijn werk, goed om te horen dat ik niet gek of onwelwillend ben. Voel me er flink onrustig van. Zo manager maar bellen om t te bespreken.

9. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Antares, ik ben dus gisteren op nacontrole geweest ivm de keizersnee.
    Ik weet niet of ze al een sterilisatie doen. Ligt denk ik ook aan je leeftijd .
    Maar een spiraal zou toch kunnen?!
    Het maakt het slijm in je baarmoederhals taaier. Zaad kan er moeilijker doorheen.
    Door een hormoon kunnen zaadcellen niet normaal bewegen.
    Baarmoederslijmvlies wordt niet of nauwelijks opgebouwd.
    Bij sommige wordt de eisprong onderdrukt.

Dit is wat een spiraaltje 'doet'.

10. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Blondje , ik had bij fenna ook geen onderzoek gehad hoor.

En die eerste kilo's is zeker een stimulans.

Succes met bellen! Laat je niet ondersneeuwen hoor.

11. Florabella

Florabella Fanatiek lid

8 dec 2010
    4.323
    0
    0
    Juf!
    Limburg
    Lin; das spannend...hopelijk is het niets knuffel!

Blondje; we staan in het Ad, haha zelfs op de voorpagina een kleine foto!

12. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    @flora: ha ha wat grappig!! in de krant! ik snap best dat je diep diep ongelukkig was geweest met een jongen:p;) maar dan had je hem iig wel Daan kunnen noemen;) eens kijken of ik even een AD kan opsnorren vandaag!

Hier vanacht voor het eerst met L.ars naast me op het verschoonkussen geslapen.. Hij was weer totaal over de zeik door krampjes (en verveling??) s avonds huilen, vanacht huilen.. hij heeft van 23:00 tot 3:00 in zijn eigen mandje gelegen, en daarna heb ik hem maar bij me gepakt.. toen sliep hij tot 6:00 en daarna tot 9:00.. echt je kan de klok er op gelijk zetten!
    Ik ben dus ook lekker to 9:00 erin blijven liggen.. daarna lekker douchen (L in de wipper) en even lekker L in bad gedaan.. hij had zichzelf helemaal ondergespuugd..

weet iemand trouwens of er iets bestaat tegen spugen? maar dan met bv.. ik kan dus geen pitmeel in de melk doen ofzo..:(

13. Babyboo92

Babyboo92 Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.697
    0
    0
    Had ik maar een baan..
    Nijmegen
    @Blondje
    Ik vind het echt bezopen dat ze je uberhaupt bellen om te vragen of je kan mee doen. Hebben ze daar hun hersenen in hun reet zitten ofzo? Belachelijk! Dus jij hebt zo te lezen ook weer een lekker nachtje bij kunnen slapen., Heerlijk!

@Coon
    Klinkt heel interessant die zelfopwarmende fles! En die werken ook echt goed qua temperatuur enz?

@Sniffy
    Haha je was weer even goed bezig gisteren. Fijn dat met je borsten alles goed was en inderdaad had ie maar geen gyn moeten worden ! Fijn dat het zo goed gaat met afvallen! Krijg je weer goede motivatie van!

@Peanut
    En hoe gaat het vandaag met huub? is ie u wat rustiger? Lijkt me een heel grappig gezicht geweest toen joep plots besloot een beker water over huub te gooie haha. Lekker dat jullie 300 euro terug krijgen! Altijd fijn :D

@Sjees
    Fijn dat het er nu al veel beter uit ziet voor L.ois! Hopelijk heeft ze geen reflux! Hoe gaat het verder met jou?

@Florabella
    Vandaag een rustig dagje voor jou? Goed bezig geweest gisteren! Whhaha bij jou is E.mma straks niet gewend geraakt aan het bij jou in bed slapen, maar lig jij 's nachts te huilen
    omdat je haar bij jou in bed wilt ! haha

@Lin71
    Daar baal ik nu ook echt van dat ik geen bad heb! Met kerst bij mijn moeder met de kleine in bad geweest, Was zo leuk! Echt genieten! Veel succes vandaag en hopelijk is het bobbeltje niets! Geef je nog bv? misschien het begin van een borstontsteking..

@Antares
    Kan je hem dan niet eerst even bij jou in bed houden dat ie lekker moe wordt en 5 minuten slaapt, en dan heel voorzichtig weer terug leggen in zijn eigen bedje? Hopelijk gaat de productie gauw omhoog!

14. Babyboo92

Babyboo92 Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.697
    0
    0
    Had ik maar een baan..
    Nijmegen
    Nou hier ook wel een redelijke nacht gehad. Ze komt wel telkens is me opgevallen aan het begin van de nacht vaak na 3 a 3,5 uur al. zo kreeg ze de laatste fles om 22.15, toen om 01:15 en daarna 5:30 dus dat was wel een aardige nacht. Ik vind het prima. Ze drinkt nou ook bijna altijd de flessen leeg van 120 + 4 waar ik dus erg blij mee ben. Hopelijk kunnen we dan misschien wel gauw over op 5 voedingen. Maar dat laat ik aan haar over, ga niks pushen.

Vandaag maar weer is even kijken naar werk. Van de week had ik een leuke baan gezien maar helaas was die al weg.. Volgende keer beter! Ook maar is even verder met het plakboek van N.ikita. Elke keer wil ik er aan beginnen, maar het komt er maar niet van! Heb nu nog niks erin van na de bevalling. Dus dat wordt de hoogste tijd!

15. Robin88

Robin88 Actief lid

10 jun 2011
    476
    0
    0
    Dames, bedankt voor jullie lieve reacties!!

Gisteren is het best goed gegaan! Heb hem 2 keer overdag in zijn bedje gekregen!! :) Vandaag lukt het niet zo goed, maar we geven niet op! Dadelijk even lekker een stukje wandelen, dan slaapt hij altijd super hihi.

@florabella, hoe doe jij het met E.mma als je gaat paardrijden??
    Past er dan iemand op of heb je de babyfoon bij je?

16. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @robin ja hier doet wandelen ook wonderen :D

17. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Blackbird; dat had Isa dus ook n aantal weken, maar is over gegaan, hadden infacol maar ik las ook dat het rond de 8 weken het ergste is. Hoop voor jou dat tnook minder wordt.

Babyboo; haha heel grappig jouw reactie op mijn werk, maar het is eigenlijk wel zo. Klinkt ook als een goed nachtje, voor 5 weekjes oud niks mis mee toch!

Ik heb nu alle boekjes van kraambezoek en eerste jaar bijgewerkt, maar daar kwam ik de eerste maand ook echt niet aan toe. Merk nu dat ik wat meer tijd krijg voor extra dingen, keer wat kasten opruimen en goed schoonmaken, wat meer tijd voor bakkies doen bij vriendinnen. Isa slaapt nu goed krijg daardoor meer energie. En er begint n beetje ritme en gewenning in te komen. En van de week de laatste 3 kraamvisites.

Ongesteld; vorige week eindelijk gestopt met bloeden na 10 weken, had de dag ervoor een afspraak ingepland bij de gyn. Nu had ik net weer bloedverlies met stukken donker bloed erbij (sorry..) zou t een menstruatie zijn??

18. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    Zit ik het AD te lezen omdat ik benieuwd was naar het verhaal van Flora.

En wat staat erin een moeder heeft een ongeluk veroorzaakt omdat ze haar baby borstvoeding gaf achter het stuur :$.Ze gaf haar baby van 3weken oud borstvoeding achter het stuur en knalde op een vrachtwagen.Ze had nog 2 andere kinderen in een autozitje mee.De airbag heeft hun leven gered maar ze liggen wel in het ziekenhuis.

Dat je baby honger heeft dat kan ik begrijpen, maar je geeft toch geen borstvoeding achter het stuur?
    Dan zoek je toch een tankstation of desnoods de vluchtstrook op?
    Ik wil ook dat Seth direct eten krijgt als hij erom vraagt maar als het echt niet gaat dan moet hij gewoon wachten.

19. Florabella

Florabella Fanatiek lid

8 dec 2010
    4.323
    0
    0
    Juf!
    Limburg
    Wow haha op de achterbank heb ik wel eens gedaan maar welke gek doet dat nou achter het stuur!!

Robin; Emma slaapt dan jn haar maxi cosi in de kantine, ik zet haar dan in een brede stoel achter het raam. Dan kan ik dr zien. Overdag moet ik helaas afstappen om het speentje evt te doen maar 's avonds is et vaak wel een moeder van een ponymeisje in de kantine. Tot nu toe gaat het prima, kan dr goed in de gaten houden ze ze huilt max 1x per uur dat ik rij.

20. Florabella

Florabella Fanatiek lid

8 dec 2010
    4.323
    0
    0
    Juf!
    Limburg
    Blondje; hier hetzelfde.....geef jij bv?! Ik wel en normaal blijft het dan weg. Heb ook lage rugpijn en honger dus het zal wel!

Deel Deze Pagina