December 2011 mama's!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Florabella, 22 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinus1979

Tinus1979 Actief lid

4 okt 2007
    291
    0
    0
    De Goorn
    Ik ben rond 31 dec uitgerekend, ik heb 23 mei een afspraak bij vk. Daar krijg ik een verwijsbrief voor echo. Dus ik moet nog even wachten.
    Ik ben dus ongeveer 6 weken zwanger.

2. Wub309

Wub309 Actief lid

28 mrt 2011
    452
    0
    0
    Gelderland
    Fijne moederdag allemaal!
    Dit is mijn eerste moederdag, maar heb helaas nog niets gehad.... ik denk dus dat er ook niets meer komt... Net als Sjees is mijn man ook niet zo romantisch... ach.. vindt het niet zo erg.

Tinus: als je eens rondkijkt op het decemberbuikjes forum (bij zwangerschap) dan zie je dat er heel veel dames al een flinke buik hebben. Ik dacht dat de mijne ook erg hard zou gaan, maar het zijn echt alleen mijn darmen. 's ochtends ben ik plat en 's avonds wel 4 maanden zwanger...
    Welkom trouwens hier en gefeliciteerd met je zwangerschap.

3. kv78

kv78 Actief lid

19 apr 2011
    348
    0
    16
    goedemorgen
    alle dames die al moeder zijn: gefeliciteerd met moederdag.
    alle toekomstige moeders: voor ons is nog een jaartje wachten en dan krijgen we ook ontbijt op bed.

@Sjees: mijn vriend is ook zo onromantisch als het maar kan. ik geef bij alle gelegenheden zoals verjaardag, kerst enz al weken van te voren hints, maar niks hoor. Dan zegt hij: maar je hebt mij toch al, dan heb je toch niks anders meer nodig.

@Sniffy: wat vervelend van je schoonzus dat ze zo reageerd. Maar ik begrijp dat jullie al niet echt goed met mekaar overweg kunnen.

@Tinus1979: ik heb ook al zo'n opgezette buik. Net voordat ik zwanger werd was ik afgevallen en zaten de broeken me veel te los rond mijn buik. Ik was al van plan om kleinere broeken te gaan kopen. En nu krijg ik diezelfde broeken nog net dicht en het liefst heb ik het knoopje los. En ik ben qua kilo's maar 1 kg bijgekomen. Ze zeggen wel vaker dat je bij een tweede zwangerschap sneller een buikje krijgt, maar waar dat aan ligt weet ik niet.

@ nijnonjintje: grappig dat je moeder het al door heeft. En dat ze dan niet gewoon zegt; volgens mij ben je zwanger.
    Mijn buurvrouw (waar we veel mee omgaan) heeft het al door dat ik zwanger ben. Ze vroeg mijn vriend gisteren of ik soms zwanger was omdat mijn gezicht er zo anders en zo stralend uitziet. Het antwoord van mijn vriend was: daar mag ik nog niet op antwoorden. (had ie beter gewoon kunnen zeggen dat ze gelijk heeft, haha)

Vanmiddag ga ik naar mijn vader en stiefmoeder. Daar het goede nieuws vertellen. En de anderen in mijn omgeving vertel ik het pas nadat ik donderdag de echo heb gehad.

4. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @sniffy, turks is idd ook lekker, ik heb turkse buren en we krijgen regelmatig wat over de schutting toegeschoven... he wat naar;)

@tinus... heb je mijn buik nog niet gezien... ik zal eens kijken of ik er zo een foto van kan maken... dan zie je waarschijnlijk dat je je niet druk moet maken om 1 of 2.... daarbij was ik in januari zwanger van een 2ling en mijn buik was toen niet dikker hoor...

@nijnonijn.. hoezo niet zeggen... en wachten.. vind dat wel knap, van mijn hubbies kant weet nog niemand het en van mijnkant wel... en wat vrienden en mijn werk.... mocht het misgaan dan heb je die support ook, en voor nu kun je dan het geluk delen haha...

nou ga eens een foto maken dan...

5. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    tis niet de beste foto..... maar effe snel met de mob genomen.... ervan uitgaande dat ik tot voor een paar weken terug maat 36/38 had....

6. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    Mikmak, ik heb ook al zon buik!

Meiden hebben jullie ook wel eens 'pijn' in/bij je baarmoeder (achter schaambot) zeg maar? Ik heb het geregeld en als ik snachts nodig moet plassen doet het zooon zeer.... echt onder in mn buik.... zal dat met de groei te maken hebben? heb het eigenlijk sinds 5 dagen

7. Miccie

Miccie Actief lid

18 okt 2010
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijne moederdag allemaal.

Ik heb ook al zo'n buik..../ en op mn werk weten ze het nog niet. Ik denk dat ik het deze week toch maar ga vertellen

8. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Fijne moederdag allemaal.

Nog 2 nachtjes en dan krijgen we eindelijk een echo, ben zo benieuwd!!

9. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @miccie, haha, lijkt me wel handig ja om het dan maar eens te gaan vertellen.... hier valt heel weinig aan te verbergen meer hoor

@laraxx, jij ook al he haha...

fijne moederdag, hier al het hele weekend een ziek meiske gerum, en manlief ligt uitgeput op de bank te pitten, dus een enerverend weekend heb ik niet gehad, behalve vrijdag naar de speeltuin dan

10. mamsie86

mamsie86 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.635
    0
    0
    Jullie ook allemaal een FIJNE MOEDERDAG!! Hier ook niks gehad..alleen veel aaitjes over mn buik en kusje in mn nek 'voor de liefste moeder' en dat vind ik eerlijk gezegd nog leuker dan een bosje bloemen..!!
    Vanmorge aan mn schoonfam verteld, behalve mn schoonpa vonden ze het allemaal super! Wat kunnen mannen soms flauw reageren he, grrrrrrrrrr.
    Enne ze vonden allemaal al dat ik een bolletje kreeg!! Zal ook snel een fotootje maken. Echt sinds vd week weet ik zeker dat t vd beeb is ipv mn darmen, echt leuk!! :)

11. Florabella

Florabella Fanatiek lid

8 dec 2010
    4.323
    0
    0
    Juf!
    Limburg
    Hi meiden

Fijne Moederdag!!!
    Hier het hele weekeind hard geklust, wij zijn een hele oude schuur aan het ombouwen tot stal, dit weekeind was de bestrating en de bedrading aan de beurt. Alle (schoon)ouders zijn net weer naar huis, vriendje is de paarden aan het doen en ik lig totaal gesloopt op de bank.

Al vier dagen wel misselijk maar niet spugen, Goofie; voor het eerst ben ik nu een beetje onzeker....ik wil wel weer spugen haha stomme muts dat ik ben!!

Mikmak; dus een rustige moederdag voor jou?! Beterschap voor hè kindje!!

Mamsie86; weet je waarom hij zo reageerde?!

Mijn schoonmoeder gaf net aan 1 dag in de week op te willen passen, hier ga ik eens goed over nadenken. Meiden met tips en ervaring?!

12. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @florabella, als je scoonma een beetje acceptabel is gewoon doen... weet je wat kdv kost per maand... pfff wordt je ook niet vrolijk van.. hier doet mijn moeder het 1 dag in de week als ze er is... werk die dag dan thuis...

13. Florabella

Florabella Fanatiek lid

8 dec 2010
    4.323
    0
    0
    Juf!
    Limburg
    Tja mijn eigen moeder zou makkelijker zijn voor mijn gevoel, ze doet dingen immers zoals ik gewend ben. Tussen mij en mijn schoonmoeder gaat het zeg maar net goed, ze wil graag veel dingen doen en regelen en ik ben nou eenmaal erg zelfstandig :) dus im moet maar ff goed met vriendlief in gesprek. Het scheelt
    Idd veel geld!

14. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    ja snap ik als in mijn geval is het dan mijn moeder, maar goed als het mn schoonma was geweest had ik t ook oke gevonden...
    hier ook zelfstandig, maar op het moment dat er een kleintje is veranderd er een hoop en is hulp echt wel welkom.... de grootste cultuurshock is nu eenmaa het eerste kind ;)

15. Florabella

Florabella Fanatiek lid

8 dec 2010
    4.323
    0
    0
    Juf!
    Limburg
    Haha ik denk ook dat alle hulp dan welkom is, wil alleen voorkomen dat er ruzie ontstaat. Ik ben nou eenmaal snel geïrriteerd, zucht en nu met die hormonen nog sneller lol

16. mamsie86

mamsie86 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.635
    0
    0
    @florabella, omdat ie gewoon niet zo lekker in zn vel zit denk ik. Wat een onuitstaanbare vent is het af en toe. Wij zijn vorige week verhuisd en nou kwam tie gisteravond bij ons en hij begon al van ik zou alles even verschuiven want ik vind het niet mooi staan zo. En ging toen eigenwijs aan de eettafel zitten ipv op de bank. En toen ik het vertelde zei tie; wij vertelden het vroeger pas als we 12 weken waren!! GRRRRRRRRRRRRR!! Was zo boos!! Gelukkig reageerde mn schoonmoeder erg lief en blij, zij stond gelijk met tranen in dr ogen..
    Zijn er meer waarbij een reactie tegenviel??

17. Florabella

Florabella Fanatiek lid

8 dec 2010
    4.323
    0
    0
    Juf!
    Limburg
    Hier is gelukkig iedereen heel blij, dus gelukkig geen ervaring!

18. bellamanuela

bellamanuela Bekend lid

8 mrt 2011
    770
    0
    0
    huisvrouw
    gennep
    iedereen was blij behalve me schoonpa en me opa.. schoonpa vind dat we nog jaren hadden moeten wachten en me opa zei, als alles ma goed gaat:( ik zie hem niet vaak me opa en hij kent me ook niet ma me moeder vond dak het moest zeggen tegen em.. vond het zelf niet de moeite waard lol..

19. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Mamsie, hier geen tegenvallende reacties, alleen maar grappige.
    M'n schoonmoeder zat me glazig aan te staren, had het niet aan zien komen (niemand overigens) en m'n moeder zei : "nee toch zeker, zomaar?"
    M'n vader heeft niks gezegd, me alleen maar stevig geknuffeld met waterige oogjes.

Wat ik wel een kut opmerking van m'n moeder vond (heb het gelijk naast me neer gelegd hoor) was: "Ben je misselijk?" Ik: Nee "Oh jammer, dan had je gelijk een goed beginnetje" (ben nogal stevig)

20. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    @ Mikmak herkenbaar die pijn in je buik na het plassen. Kunnen je banden heel goed zijn.

@ Reactie's er waren er verscheidenen die zeiden hoe kan dat nou. hahahaha Tja hoe zou dat nou kunnen . Of jee ik word er helemaal koud van. Waarop wij zeiden kun je nagaan wat wij dachten en voelden. ( voor wie het niet weet wij zouden geen kleine meer kunnen krijgen volgens de gyn).

Wat een weertje he. Heerlijk. Morgen nog 1 dagje vrij en dan weer hard aan het werk.

Oppassen mijn ouders af en toe , maar verder lekker opa en oma laten kunnen we nog eens vragen als we een avondje weg willen.
    Wij hebben een gastouder en de kosten vallen enorm mee. Wij betalen 1,50 per uur zelf. De rest krijgen we terug.

Deel Deze Pagina