December 2011 mama's!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Florabella, 22 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    nou helemaal geen vlees vind ik ook niet en alleen maar salade smaakt me ook nieet echt, ja salade met gemarineede biefstuk.... moet me echt niet laten gaan anders zou ik nu iedere dag junkfood zitten te eten.... pffffff

zo hiet heeft het goed geregend vannacht, en het miezert nog wel wat.... en echt afgekoelt is het helaas niet..

2. Miccie

Miccie Actief lid

18 okt 2010
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    haahha ik heb ook weer 2 korte broeken gekocht van mama licious. Ik lus nu ook geen vlees en vis meer, behalve pangafilet van de wok of gehakt door de pasta enzo maar verder liever geen vlees voor mij.
    Hier ook flink regen met onweer... vandaag maar eens een poetsdag ervan maken,kan mijn huis en mijn gemoedstoestand wel gebruiken.

3. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

NEe ik ook helemaal geen vlees of vis.
    Niet alleen bbq nietm
    Wel idd wat miccie ook heeft een beetje gehakt door de pasta ofzo.
    Dat is het enige.
    Ben niet voor niks 5 kilo afgevallen sinds begin zwangerschap.

4. Miccie

Miccie Actief lid

18 okt 2010
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    nijnonjintje..... ik niet ik ben al 7 kg zwaarder maar ik vervang vlees en vis voor boterhammen met kaas, pasta's en aardappelproducten... hahah de misselijkheid neemt af dus ik ga proberen nu wat beter op mn voeding te letten. Volgende week moet ik ook naar de dietiste.

5. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    goedemorgen, geen nieuws,
    ik wens iedereen een fijne dag

6. coon

coon Bekend lid

18 apr 2011
    931
    0
    0
    NULL
    NULL
    goede morgen allemaal

nou we hebben weer veel beter geslapen en dat scheelt toch weer een hoop.

maar rustig aan doen zat er gister even niet in 1 kat was heel de ochtend al aan het spugen en we wilde eigenlijk even naar de ikea gaan om voor dingentjes tekijken voor de baby kamer.
    maar hoe verder de uren verstreken hoe slechter het ging met de kat dus ik mijn dierenarts gebeld eigenlijk wilde hij net op huis bezoek gaan maar omdat hij weet als wij zo bellen dat het dan echt fout is dus we mochten komen.hij was blij dat we gekomen waren de kat was aan het uitdrogen dus vocht onder de huid en verschillende prikken gehad wat hij nou heeft was een raadsel,thuis aan gekomen toch maar even naar de ikea ,we komen terug het ging juist slechter met hem dus gebeld praktijk dicht dus vervangende arts nou weer daar naar toe ,bloedprikken alles was goed ,foto's maken die waren ook goed dus geen rede waarom hij zo is .nu hebben we besloten dat hij daar blijft voor infuus en medicijnen en hopelijk kunnen we hem maandag weer halen,en dan ben je toch blij dat we een aantal katten in de verzekering hebben zitten.

het was heel raar om zonder kat thuis te komen de rest van de groep mist hem volgens mij nog niet echt , of ze verbergen het goed
    dus we gaan van de ene emotie in de andere

maar bij de ikea een heel leuk nachtlampje gekocht voor de kleine kon hem niet laten liggen

voor de rest gan ik weinig doen vandaag alleen even de slaapkamer schoon maken

iedereen een fijne zondag

7. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,

Hier heeft het ook flink geregend, alleen nog niet afgekoeld helaas!

Ik las dat een paar meiden geen trek meer hebben in vlees, ik dus ook niet, terwijl ik normaal wel een vleesliefhebber ben. Geef mij maar gewoon mijn aardappels en groente en dat is genoeg.

Ik heb toch maar de angelsound besteld, spannend! Ik hoop hem snel binnen te krijgen.
    Verder gaat hier alles goed, veel werken en met de kids bezig zijn. Ook geen kwaaltjes meer, dus lekker genieten van de zwangerschap nu.

Nou ik ga maar eens even poetsen hier!
    Fijne dag nog dames!

8. PeTera

PeTera Actief lid

11 mei 2010
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook eigenlijk geen zin meer om eten te maken, de geur staat me tegen, maar als het eenmaal klaar is, eet ik toch wel wat.
    Heeben jullie nu gekke dingen die je lekker vindt of juist helemaal niet meer ?
    Ik ben nu gek op waterijsjes en drink geen thee meer, vind ik niet meer lekker ;(

Ik denk dat ik van de week ook maar ga kijken voor een positiebroek, heb nog maar 1 broek die dicht kan. Nu wachten op die mooie dikke buik zodat we die kunnen showen in jurkjes & rokjes ;)

9. Hellepelle

Hellepelle Bekend lid

10 jul 2006
    844
    0
    0
    zorgplanverantwoordelijke
    Baarlo
    hier ook last van vooral geen zin en honger hebben. pffff eten staat me gewoon helemaal tegen! Had ik de vorige zwangerschap ook, maar niet zo erg als dat ik het nu heb. Misschien speelt het warme weer ook wel een beetje een rol nu!
    HIer verder alles oke... ga langzaam aan op de datum af waarop het de vorige keer mis is gegaan. Doel is om aanstaande zondag te halen, dan ben ik er overheen. De woensdag erna (15 juni) weer echo en hopelijk is dan nog steeds alles goed. Dan kan voo rmij het genieten pas echt gaan beginnen.

10. nijnonijntje

Nee ik heb niet dat ik ineens zin heb in rare dingen.
    Mijn eetlust is nog steeds vrij slecht.
    Oke een patatje kan er af en toe wel in, maar dat vind ik niet direct een raar eetpatroon haha.

In onze omgeving weet nu iedereen dat we zwanger zijn.
    Blijkbaar weet mijn buik dat ook, wat daar zit ineens een vaart in met de groei.
    Wow schrok er van.

11. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    Hei meiden, een paar dagen niet kunnen lezen en het is gewoon iets teveel om allemaal bij te lezen even..

Ik keek net bij de "december-buikjes" ergens anders op dit forum en ik zie dat er echt al wat buikjes bij zitten!

Ik heb nu sinds een paar dagen dat mijn buik echt flink zeer doet met spieren, alsof er ineens haast is om flink uit te breiden.. hebben jullie dat ook?
    Morgen weer langs de VK dus ik zal het daar ook even vragen;)

12. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @blackb, het zijn je banden hier ook veel last

13. Florabella

Florabella Fanatiek lid

8 dec 2010
    4.323
    0
    0
    Juf!
    Limburg
    Heb ik ook!! Echt een groei buik!

14. Sjees

Sjees Niet meer actief

vandaag lekker gezwommen maar voelde voor t eerst echt mijn buik trekken met zwemmen,en hij begint ook aardig uit te dijen in ene,werd veel gevraagd wanneer de tweede eraan kwam,was wel leuk!

En gister de beeb gevoeld!!!
    Ik lag op mijn rug in bed,niet echt comfortabel met die buik maar op mijn zij deed te veel zeer ivm bekken, ik lag dus stil en in eens voelde ik beweging van onder het ging ongeveer 10 minuten door,heb mijn man nog laten voelen want was er van overtuigd dat het voor hem ook voelbaar was maar die voelde natuurlijk nog niets......vond t erg leuk!

15. nijnonijntje

He meiden
    Hoe vaak luisteren jullie per dag/week net de angelsound?

Mijn buik maakt ook echt een groeispurt.
    Hadd er vanmorgen wel even moeitte mee.
    Komt vast door de hormonen haha.
    Nu weer lekker aan het genieten.

16. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    Hoi meiden,

Leuk toch die groeiende buikjes???
    Die van mij is nu ook echt wel duidelijk te zien, geen vetbuikje meer haha maar echt vanaf wat hoger zeg maar! zal even foto plaatsen;)

Bekijk bijlage 156592

Vlees, baaah nee vind het ook niet meer lekker.. heb eigenlijk al een paar weken geen warm eten meer gehad... Eet veel yoghurt en fruit.. Kan ook maar de helft op van wat ik eerst op kon, vreemd is dat!!!

@Sjees, wat wat leuk dat je de kleine gevoeld hebt!!!

17. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Goedemorgen allemaal,

Ben ook een paar dagen niet actief geweest en ga ook zeker niet alles terug lezen. Heb een paar dagen in bed doorgebracht vanwege de kies die getrokken is . Heb behoolijk wat na pijn gehad maar een goede pijnstiller mag in ons geval even niet.

Hier word buik ook echt al buik !!!!! Kan me ook niet snel genoeg gaan hoor.

Verder nu flink verkouden.

Ik wens iedereen een prettige dag. Ik ga zo werken.
    Wie een echo heeft veel plezier, wie naar de VK mag veel plezier. Alle mijlpalen gefeliciteerd.

18. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    larax, mooie foto

19. Florabella

Florabella Fanatiek lid

8 dec 2010
    4.323
    0
    0
    Juf!
    Limburg
    Goedemorgen dames

Mooi buikje larax!!
    Gaaaaap ik moet zo aan het werk, dat is even wennen na dit lekkere lange weekeind!!

20. jonijoni

jonijoni Actief lid

7 mei 2011
    246
    0
    16
    ZH
    Hallo dames, ik heb al zeker twee weken niets van me laten horen! Dit komt doordat ik afgelopen zaterdag een vrienden/familiedag had van mijn sportvereniging en daar moest natuurlijk een hoop voor geregeld worden. Gelukkig kreeg ik daarbij afgelopen week nog een flinke zware verkoudheid, dus mijn energie was ver te zoeken ;) Het was wel een super geslaagde dag.

Ik heb alles bijgelezen/bijgehouden en hier en daar wilde ik nog even op dingen reageren.

Ten eerste wilde ik @Isis veel sterkte wensen met haar opa. Dat soort dingen zijn nooit leuk, hopelijk gaat het nog maanden goed in plaats van weken.

@Wub309 je reageerde op mijn bericht over dat de placenta over de baarmoedermond ligt en daar waarschijnlijk mijn vele bloedverlies vandaan komt. De verloskundige vertelde dat op zich de placenta niet verschuift, maar de baarmoeder gaat natuurlijk nog veel oprekken/uitrekken, dus dan rekt dat stuk ook mee opzij.

@steken bij niezen; ik heb daar ook heel erg last van, maar ik heb dat eigenlijk altijd al. Als ik me net verkeerd uitrek/draai/beweeg/hard nies dan voelt het alsof er iets scheurt in mijn onderbuik. Ik ben er altijd van uit gegaan dat dat door de endometriose komt, maar misschien is het gewoon iets dat sowieso voor kan komen bij mensen?

@kraamzorg Moet je dat nu al allemaal regelen? En hoe weten jullie dat dan? Mijn vk heeft daar nog niets over gezegd, maar ik zal er eens achter aan gaan!

Ook waren er wat nieuwe moeders. Welkom Jessie2005, Moedertjelief, Juutjuh en Petera!

@florabella Dat auto ongeluk is vast flink schrikken geweest! Gelukkig lijkt het erop dat je er niet teveel last van hebt. Doe voorzichtig met jezelf :)

Vervelend trouwens dat sommige van jullie een nare ervaring bij de echoscopiste hadden, zo te horen heb ik dan geluk gehad met de mijne! Zij hadden sowieso een extra scherm tegenover het bedding waar je op ligt hangen, dus ik kon met alles meekijken. Ook heeft ze me goed gerustgesteld qua dat alles in orde was ondanks bloedverlies. Ik had dat toen echt even nodig en weet niet hoe ik er nu bij had gezeten als ze heel ongeinteresseerd was geweest.

Over bloedverlies gesproken, @coon fijn om te horen dat alles nog goed zit! Het is onwijs schrikken als je ineens zoveel verliest, ik heb het ook gehad en was er van overtuigd dat het mis was (het leek op een gegeven moment echt alsof ik gewoon ongesteld geworden was). Geniet van je mooie echo!

@vliegen/bewegen, allebei kunnen geen kwaad. Ze raden vooral af om niet te vliegen in het laatste trimester omdat er een kans bestaat dat de bevalling dan in de lucht begint en mocht je medische hulp nodig hebben, kunnen ze deze uiteraard niet zo makkelijk geven. De lucht in een vliegtuig is ook heel anders dan in de bergen. Daar is de lucht erg ijl en zit er minder zuurstof in. Tijdens je zwangerschap heb je juist meer zuurstof nodig, dus is het niet verstandig om hoge bergen te beklimmen.

Ook auto's duwen en dergelijken kunnen niet zoveel kwaad. Ik doe een vrij heftige sport op rolschaatsen, dus heb het er uitgebreid met mijn vk over gehad. Het eventuele vallen/springen/druk doen etc is geen probleem, je kindje is goed beschermd daarbinnen. Het probleem ligt vooral bij eventuele blessures en vooral botbreuken en dergelijken. Deze treden ook sneller op omdat je banden/spieren/gewrichten anders reageren tijdens je zwangerschap dan je gewend bent, waardoor je misschien sneller verkeerd valt/een blessure op loopt.

Er zijn ook veel mensen die steeds op een andere datum gezet worden na een echo. Ik was na mijn echo bijna een week teruggezet! Volgens haar zou ik nu op 4 januari uitgerekend zijn. Dit lijkt mij niet helemaal kloppen, want dan zou ik met net 3wk al een positieve test (en dus al klachten) hebben gehad. Een week na de evt conceptie lijkt me dat erg vroeg, dus voorlopig ga ik gewoon van mijn oude datum uit :p

Zo, dat was het geloof ik wel een beetje. Heel verhaal, sorry. Ik blijf het knap vinden hoe sommigen hier alles zo goed bij kunnen houden, ik doe mijn best maar het schiet er gewoon vaak in. Fulltime werken (ik doe onderzoek, dus dan maak je makkelijk overuren) belet me toch echt om zelf zo actief mee te schrijven.

Deel Deze Pagina