December 2011 mama's!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Florabella, 22 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamootje

mamootje Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.718
    0
    36
    Heey meiden,

Wat kletsen jullie veeeeel per dag zeg! Ik lees wel bijna elke dag mee maar reageren lukt bijna niet, ben ik bang dat ik zoveel mensen vergeet;)

Ik heb een vraagje:
    Met hoeveel weken zijn jullie van plan om te gaan vertellen dat je zwanger bent?

Mijn moeder en stiefvader weten het al. Verder niemand.
    Eerst wilde we de eerste echo afwachten maar volgende week met pasen zijn we zondag en maandag met beide families redelijk compleet, en dat gebeurd niet vaak. Ik zit enorm te twijfelen of ik het dan zal gaan vertellen (7 weken en 1 dag)! Vind het zo spannend! Ik wil het ook wel kunnen delen als het eventueel fout zou gaan maar ik weet dat als we het vertellen dat het vuurtje dan snel rondgaat.....:S twijfel twijfel;)
    wat doen jullie?

2. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    lastige situatie...je moet doen waar jij je goed bij voelt! Wij vertellen het nu alleen aan ouders en aan aanstaande oom en tante. En mijn beste vriendin weet het. Voor de rest moet iedereen tot de 12 weken wachten.. Maar dat is een persoonlijke keuze

3. mamootje

mamootje Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.718
    0
    36
    Ja, met complete families bedoel ik eigenlijk onze gezinnen:
    ouders, broers en zusje + aanhang + mijn peettante en mijn oma. Maarja zoals ik al zei, ik denk dat hun het dan niet meer voor zich kunnen houden.
    Toen ik mijn oma had verteld dat we gingen trouwen, belde de dag erna de hele familie...:s;)

4. lily26

lily26 Fanatiek lid

29 feb 2008
    1.009
    0
    0
    Germini, schaaldieren mogen volgens mij wel hoor...of niet? Wist het niet anders..heb bij mijn eerste ook gewoon gegeten. Maar was het wel lekker..:p:D

Florabella,o nee wat erg..ben je wel bij vk geweest? Dat moet schrikken zijn geweest...:$

Isis, bedankt meid..ga ik proberen.

Vertellen..bij ons weten ouders,broers en zussen en beste vrienden het..de rest ergens tussen 10 en 12 wkn denk ik.

Naam vernoemen geen goed idee??:)

5. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hé hallo, ik mag me hier ook melden.
    Afgelopen maandag voor het eerst een lichte positieve test, NOD op woensdag, alhoewel ik denk iets later door de posi ovutest die ik op donderdag de 31ste had.

Morgen ga ik naar de dokter, heb nml vorig jaar trombose gehad, dus wil weten of ik naar de vk moet of naar de gyn.

Was bij ons raak ik ronde 4, gestopt met de pil eind dec. 2010.
    Zoals het er nu uitziet ben ik 22 dec uitgerekend.

6. Florabella

Florabella Fanatiek lid

8 dec 2010
    4.323
    0
    0
    Juf!
    Limburg
    @Lily
    ik ben niet bij de vk geweest, maar heb helemaal geen buikpijn of bruin/bloedverlies dus ik vertrouw erop dat het goed zit!

@ sallie lekker dat het met sporten goed ging!!

Wij hebben al een jongensnaam en een meisjesnaam klaarliggen :)

7. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Goedenavond dames,

Ik kom hier ook weer snel even langswippen :D Gisteren flink wat hoofdpijn gehad en vanmorgen stond ik hier weer mee op ;) Gelukkig is het in de loop van de dag wat gezakt, want ik werd er op den duur gewoon misselijk van. Maar ik las al dat er meer dames zijn met hoofdpijnklachten, zal wel een kwaaltje zijn dan!

Vertellen: alleen mijn ouders en zusje weten het, de rest wacht ik nog even mee.Tot wanneer weet ik nog niet of na de eerste echo of pas bij 12 weken.

@Evi, welkom bij de club en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap :D

@Egbimi, wat vervelend dat je zo'n beroerde nacht achter de rug hebt, wij hebben ook een kleine man die het 's nachts vaak te bont maakt. Vaak ben ik dan ook overdag een wrak.

@Lily, hier nog niet echt aan namen gedacht, ik denk dat ik daarmee wacht totdat we het geslacht weten en dan gaan we echt brainstormen over namen.

@Florabella, oh meid wat zal je geschrokken zijn. Gelukkig zit de kleine nu nog veilig achter je schaambeen, dus het kan nu inderdaad nog niet zoveel kwaad.

@Isis, ik heb inderdaad ook meer last van afscheidng als ik druk ben bezig geweest. Ik loop veel op mijn werk (zorg) dus dan heb ik er veel meer last van.

@Sjees, wat vervelend dat je zo'n ruzie met je man hebt gehad, hopelijk hebben jullie nog een leuke dag gehad in de apenheul.

Nou meiden, ik hoop dat ik nu iedereen heb gehad. Ik ga weer even lekker bankhangen en een filmpje kijken met mijn man.

8. lily26

lily26 Fanatiek lid

29 feb 2008
    1.009
    0
    0
    Evi..welkom en proficiat.
    Florabella, ja dan zal het wel goed zijn..en idd hij/zij zit nog goed ingekapseld..:)

9. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    @Manoontje
    Leuk dat jullie het verteld hebben en ze zo leuk reageerden
    En fijn dat je geen bloedverlies meer hebt gehad en je nu wat meer kwaaltjes begint te krijgen,is toch iets meer zekerheid voor jezelf dan he
    @Lily
    wat fijn dat dat gevoel wat gezakt is
    O wij zijn nog niet met namen bezig,we willen eerst de echo afwachten en dan zien we wel
    @Germini
    Ja hier ook heeeeeel moe,ga moe naar bed en kom er moe weer uit ;)
    @Florabella
    Zo he dat is idd schrikken zeg,heb je verder nergens last van dan ?
    *knuffel*
    @Blackbird
    O dat is idd naar dat je steeds zo misselijk bent/was ,gelukkig een uurtje eerder weg
    @Isis
    Fijn dat de wedstrijd toch goed is gegaan en je je er na die halve set toch goed bij voelde
    en leuk met je vriendin op terras,het was ook heerlijk weer vandaag
    Leuk dat jou ouders ook zo leuk reageerde
    en dat komt dan idd mooi uit voor je schoonmoeder zeg :D
    @Mamootje
    Wij willen het pas vertellen rond de 12 weken
    wij hebben het bij de 1e wel snel verteld,wij hadden net getest en toen kwamen mijn ouders en mijn moeder zag de test liggen
    maar wij zijn ook via het zkh zwanger geworden toen en dus iedereen wist ook precies elke maand hoe of wat,maar je moet gewoon doen waar jullie je goed bij voelen
    @Evie
    Gefeliciteerd en welkom
    O trombose moet jij dan nu ook asprientjes slikken ?
    @Tam
    O naar zeg dat je er dan mee naar bed ging en weer mee opstond
    is het nu wel beter dan die hoofdpijn ?
    Jullie kleine man dus ook zo n feestbeest s nachts,pff soms wel heel vermoeiend he
    maar goed s morgens die lieve blik en die lieve kleine handjes om je heen maakt veel goed :D

10. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    Nieuwe meiden welkom!!!

Groen29, onwerkelijk is het dan ofniet? ik had ook al een afspraak staan voor de intake voor IVF! Het is dan zooo onwerkelijk als je een posi test hebt..... Gefeliciteerd!!!

Florabella, pffff dat is schrikken zeg!!! gelukkig is het goed afgelopen!

hier afgelopen vrijdag voor het eerst moeten spugen aan de kant van de snelweg :)
    heb ook steeds zo'n honger, ik MOET dat iets eten anders ben ik gelijk misselijk!
    Verder ook al wel een dikke buik savonds...

Fijne avond meiden!

11. alexandramarina

12 okt 2010
    38
    0
    6
    Vrouw
    MBB'er in de screening
    Zwolle
    Ik mag me hier ook aanmelden. Na 4 rondes zelfinseminatie is het dan toch gelukt. Tussen 9 en 12 december zou ik uitgerekend moeten zijn. Moet helaas nog wachten tot 11 mei (9w5d) tot ik de eerste echo krijg.

12. Tulli

Tulli Niet meer actief

Hoi Dames,

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
    Ik heb donderdagavond positief getest...ik weet helaas niet precies mijn laatste ongi dag, laat staan wanneer mijn eisprong is geweest.
    Kan het wel ongeveer terug berekenen, want als je via Clomid zwanger raakt...is het ook niet zo heel moeilijk terug tellen.

Ik heb een zoontje van december 2009...2e kerstdag. Ik ga even van de nieuwe datum 23dec. uit.
    Dat word dus nog errug spannend! ;)

16mei 14.50 heb ik mijn eerste echo...dit omdat ik via de MMM ben zwanger geworden. Ik mocht al eerder komen, maar wilde zelf graag nog even wachten met een echo...wil wel zeker weten een hartje zien!

@ Sjees....jou ken ik! Gefeliciteerd...wie had gedacht dat wij elkaar hier nog eens tegen zouden komen? toeval?

13. Sjapaz

Sjapaz Actief lid

2 mrt 2011
    260
    0
    0
    Verpleegkundige
    Enschede
    Wat spannend Tulli! Straks zijn ze praktisch op dezelfde dag!

Ik wil ook graag hier mee kletsen! Ik heb gisteren positief getest, ben vandaag 4 weken. Ik vind het nog erg spannend allemaal! Hopelijk blijft dit kleintje plakken, hij/zij is erg gewenst. Ik ben uitgerekend dan op eerste kerstdag!

Wanneer hebben jullie het je ouders verteld? Die van mij wonen in het buitenland maar zijn toevallig de komende twee weken in Nederland. Volgend weekend komen ze hier dus gaan we het ze vertellen. Dan wil ik wel ook een beetje op korte termijn de ouders van mijn vriend het vertellen, maar ik heb nog geen idee wanneer we daar tijd voor hebben, zij wonen ook verder weg! Maar even kijken hoe we dat oplossen...we zien ze eventueel woensdag wel maar dat is wel heel korte termijn en heel vroeg...

14. Tulli

Tulli Niet meer actief

@sjapaz Thanks!...idd spannend! Wie weet hebben we straks een tweeling met 2 jaar verschil ;)
    Ouders vertellen...tja, daar kan ik niet echt over mee praten, wij hebben erg slecht contact met onze ouders. Mijn man zijn ouders vertellen we het zo ie zo niet, hebben we bij mijn zoontje ook niet gedaan. Mijn ouders....ben ik nog niet overuit. Ingewikkeld dus ;)
    Jij ook gefeliciteerd! Spannend he...zo pril nog! Voelt het goed voor je? Ik heb voor mezelf het gevoel dat dit goed zal blijven gaan...dat had ik bij me zwangerschap van de mk niet, dat voelde al twijfelachtig. Hopelijk krijg ik gelijk!

Is er eigelijk al een lijstje hier???

15. Tulli

Tulli Niet meer actief

@Sjapaz...gefeliciteerd ook met je a.s. huwelijk!

16. Minke03

Minke03 Actief lid

16 jan 2011
    152
    0
    0
    Hallo allemaal,

weer een hoop nieuwe meiden bij... gefeliciteerd !!

@vertellen: wij hebben t fam en vrienden al verteld, kan echt geen 12 weken mijn mond houden hoor!!

@klachtjes: heel de dag met vlagen misselijk, moet echt op tijd iets eten ander is t niet te houden, en moe en weinig fut, moet me echt overal toe zetten!

@namen: zit er ook al wel een beetje over na te denken.... zo leuk!!

@vandaag: wat een heerlijk weer was t vandaag!

fijne avond allemaal, liefs minke

17. Sjapaz

Sjapaz Actief lid

2 mrt 2011
    260
    0
    0
    Verpleegkundige
    Enschede
    Dank je wel!!! Tja hoe voel ik me er bij... ik heb niet zo iets van hm dit gaat fout, eigenlijk heb ik er wel een goed gevoel bij! Maar ik vind het wel heel spannend, ben toch best wel bang voor een miskraam. Maar daar maar niet aan denken, het komt vast goed!

Wat lastig van het contact met je ouders zeg...Lijkt me echt heel jammer als zo iets zich voor doet.

18. Sjees

Sjees Niet meer actief

Hoi meiden,
    kom even gauw vertellen dat we toch een erg leuke dag hebben gehad in de apenheul,t was er echt megadruk maar we hadden super weer en t was gezellig.

Tulli,gefeliciteerd!!1 ik moest even denken en toen viel t kwartje jij bent ook een dec.2009 mama,echt leuk zijn we nu met zn drieen! bij jou wel helemaal spannend,bijna rond dezelfde datum uitgerekend,ben heel benieuwd wat dat gaat brengen!

19. Tulli

Tulli Niet meer actief

Wie is nr 3 dan? Zag jou naam al vrij snel voorbij komen.
    Ik heb mijn naam tijden geleden al veranderd...snapte al wel dat je even moest nadenken. Heel moeilijk kon het verder ook niet zijn.
    Grappig he! ;)
    Apenheul leuk ja? Ook voor de kleine meid? Wij willen er binnekort ook heen gaan, want we hebben 2 vrijkaarten omdat we een nieuwe fiest voor mijn (stief) dochter hadden gekocht.

20. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Egbimi misschien, dat ga ik dus morgen horen. Liefs wil ik al is het maar 1 keer naar de gyn om het te overleggen. Vorige trobosebeen kwam door een breuk en gips, maar spoot preventief bloedverdunners, dus is nit echt duidelijk waarom het alsnog misging.

@ sjapas Wij gaan het met moederdag tegen onze ouders vertellen. Er zijn een paar mensen die het weten, waaronder mijn zusje. Die heeft al 2 kleintjes, dus daar kan ik nu lekker mee kletsen. Haar oudste is 2,5 en die gaan we vertellen wat er aan de hand is en dan haar tegen mijn ouders laten vertellen dat "tante eveline baby buik"
    Kijk er nu al naar uit!

Deel Deze Pagina