DECEMBER 2011 mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door manonn, 12 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manonn

manonn Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.659
    0
    0
    Hallo dames :),

Ik dacht, laat ik maar eens een nieuwe club opzetten.
    De mama's die in December hun kindje verwachten.

Ik ben Manon en ik ben 23. Ik ben al mama van een prachtig meisje.
    Ze heet Zinzi en is van 10 November 2009.
    Zij word nu grote zus! Harstikke spannend. Ik ben 18 December uitgerekend! :D

2. Mama van zoon

20 jan 2011
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Een goed idee.
    Ik heb maandg getest en ben nu vier weken zwanger!!!:D
    Ik heb een zoontje van 6 jaar die nu helemaal blij is.
    Ik ben uitgerekend op 20 december.
    Ik hoop dat we hier een grote roze club krijgen!!:)

3. Charllotte

Charllotte Actief lid

4 jan 2011
    112
    0
    0
    (bijna) juf!
    Haarlem
    Hoi allemaal!

Ik ben Charlotte, 23 jaar en zwanger van ons eerste kindje.
    Vandaag 5w4d. Ben uitgerekend op 12 december (denk ik).
    Heb de maand hiervoor wel een miskraam gehad op 5w5d, en meteen weer zwanger geraakt. Ben nu dus wel heel zenuwachtig!

Heb volgende week zondag (eerste paasdag) al mijn eerste echo, ik ben dan op een dag na 7 weken.

Ik heb nu al een onwijs opgezette buik. Kan mijn gewone spijkerbroeken niet meer aan. En mijn borsten voelen als bakstenen!
    Hoe is dat bij jullie?

Liefs

4. miekemei

miekemei Lid

11 dec 2010
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey hey,

Ik mag er ook bij!

Ik ben 33, zwanger van de tweede, al is het nog heeeeeeeel pril en durf ik het bijna niet te geloven. Ook een wee gevoel in mijn onderbuik alsof ik ongesteld ga worden, maar ja, alle testen zijn tot nu toe positief. Spannend hoor!

Ik ben 25 december uitgerekend, maar gezien het feit dat mijn eerste twee maanden te vroeg kwam, gok ik ergens begin november... Spannend, spannend, spannend!!!

5. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    Hallo, ook ik mag me melden.

ik ben 25 en zwanger van mijn tweede kindje. is allemaal heel pril dus vind het wel nog wat spannend! in ronde twee al raak :D
    Ik heb al een dochtertje, Sem, van bijna 6 maanden.
    a.s. maandag heb ik een afspraak bij de ha.
    Ik ben 25-12 uitgerekend.

verder nog niet echt last, beetje weeeig gevoel in mijn buik (lijkt op ongi moeten worden alleen dan wat dagen te vroeg) en vollere (.)(.)
    ook mijn stemming kan nogal vlot omslaan :p

6. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Ik meld me ook!! Ik ben 32 jaar en heb al een zoontje van juli 2009. Ik heb in januari een missed abortion gehad, verliep allemaal erg vervelend, uiteindelijk gecurreteerd. Maar nu, in ronde 3 dus weer zwanger! Vind het erg spannend. 3 Mei ga ik voor een echo naar de gyn. We hopen op goed nieuws. Nu nog geen klachten, hoewel ik 1 dag vreselijk misselijk ben geweest. Vandaag voel ik me weer prima. Bij mijn vorige zwangerschap had ik ook geen klachten in het begin, dus ik hoop dat dat nu ook het geval is!

7. Charllotte

Charllotte Actief lid

4 jan 2011
    112
    0
    0
    (bijna) juf!
    Haarlem
    Spannend allemaal!
    Leuk om zo met elkaar te kunnen kletsen!

Hebben jullie het al aan veel mensen verteld?

Wij alleen mijn ouders, en mijn beste vriendinnen ivm vorige keer.
    De ouders van mijn vriend wonen in Wales (hij komt daar ook vandaan). Zij komen zondag voor 1.5 week logeren. Dan gaan wij het ook hun vertellen, spannend!

8. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Charlotte: wij hebben het nog niet verteld aan familie. Vorige keer met 6 weken verteld, maar toen ging het dus mis... Ik wacht nu de eerste echo even af. Een vriendin van mij heb ik het van de week al wel verteld. Moest het wel even kwijt. Weet trouwens niet of ik mijn mond kan blijven houden hoor, dus misschien vertel ik het al wel eerder. Wil alleen liever niet dat mijn ouders in de spanning zitten van de echo. Dan vertel ik liever meteen dat het goed of fout is...
    Jij hebt dus ook een mk gehad... Vind je het nu extra spannend, of heb je het idee dat het goed zit dit keer?
    Ik heb geen idee nu. Ik merk wel dat ik me nog niet echt hecht aan deze zwangerschap, eerst zien, dan geloven...

9. Charllotte

Charllotte Actief lid

4 jan 2011
    112
    0
    0
    (bijna) juf!
    Haarlem
    Sparkie: Ik weet niet zo goed wat ik moet vinden deze keer.
    Ik zit wel in spanning, iedere keer als ik iets voel word ik overspoelt door paniek. Ben erg blij als we de echo hebben gehad.

Mijn buik is nu wel al meer opgezet dan de eerste keer en mijn borsten voelen ook heel anders. Ze worden helemaal hard.
    Ook wat meer moe.
    Het is nu wel weer anders maar weet niet zo goed wat ik ervan moet denken.

Wanneer heb jij je echo?

Liefs

10. Charllotte

Charllotte Actief lid

4 jan 2011
    112
    0
    0
    (bijna) juf!
    Haarlem
    Wat ik nog vergat, ik ben ook meteen na de miskraam weer zwanger geraakt dus dat is ook wel heftig. Het is nog zo vers.
    Kan maar half blij zijn. Ik vind dit wel erg jammer!

11. manonn

manonn Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.659
    0
    0
    Hoi meiden,

Welkom allemaal!

Wat is het allemaal ongeloofelijk he?
    Wat onzettend fijn dat de meiden die een miskraam hebben gehad nu weer zwanger zijn.
    Hopelijk gaat het bij iedereen hier goed.

Ik zie dat er al echo's gepland zijn.
    Ik ga a.s maandag bellen! Ik ben benieuwd!

We hebben het nog niet aan familie verteld.
    Ik heb het alleen aan mijn beste vriendin verteld.
    Ik weet nog niet wanneer we het gaan vertellen.
    Ik heb al een heel leuk shirtje gekocht met; grote zus erop!! hihi.
    Kon het niet laten. Dit gaat mijn dochtertje dragen als we het 'vertellen'.

Ik heb regelmatig last van 'steekjes' en een soort ongesteldheid gevoel. Verder moet ik vaker plassen, eigelijk best heel vaak.
    Best apart, toen ik zwanger was van mijn dochtertje had ik echt geen verschijnselen. Helaas was dat vanaf week 6 heel anders... Elke dag overgeven en onzettend misselijk, dit was tot week 20 zo. Nu hopen dat het deze keer weer niet zo is ...

Fijn weekend!

12. Charllotte

Charllotte Actief lid

4 jan 2011
    112
    0
    0
    (bijna) juf!
    Haarlem
    Ik heb voor mijn vriend een t-shirt met: Ik word papa in 2011, gekocht.
    Vond hij erg leuk, dat doet ie aan als hij het op z'n werk gaat vertellen :)

13. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Charllotte: lijkt me ook heftig om direct weer zwanger te worden na een miskraam. Wij zijn ook meteen weer gaan proberen na de curretage, maar nu is het 'pas' gelukt (nog heel snel natuurlijk). Achteraf denk ik dat het goed is. Ik heb het wel redelijk kunnen afsluiten, hoewel het best moeilijk blijft als ik bedenk dat ik in augustus eigenlijk alweer mama zou worden.
    Ik heb 3 mei de echo.

Manonn: oh meid, wat erg zeg dat je de vorige zwangerschap tot week 20 zo ziek bent geweest. Echt vreselijk lijkt me dat... Hoop voor je dat het nu anders loopt. Temeer omdat je al een kleintje hebt rondlopen he. Kunt je rust niet pakken wanneer je die nodig hebt. Hoe oud is je dochter als je uitgerekend bent?

Mijn zoontje is bijna 2,5 als ik uitgerekend ben.
    Wat klachten betreft, heeel af en toen een vlaag misselijkheid, maar die is te verwaarlozen. Afgelopen woensdag, toen testte ik positief, ben ik wel ontzettend ziek geweest. Moest zelfs overgeven, terwijl ik dat echt nooit doe. De vorige zwangerschap ook niet. Nu gelukkig niet meer zo misselijk.

14. manonn

manonn Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.659
    0
    0
    Charllote:
    Wat grappig. Aanstaande papa met z'n shirt naar het werk! haha.

Heb jij al veel klachtjes?

Sparkie:
    Lekker, dat je (nog) niet zoveel klachtjes hebt. Hopen dat het zo blijft. Vorige zwangerschap veel klachten gehad?

Mijn dochtertje Zinzi is geboren op 10/11/2009
    Ze is dus 2maanden en 1 maand oud als ze een broertje of zusje krijgt.
    Jouw zoontje is dus ook nog niet zo heel oud. Leuk he!
    Ik ben benieuwd hoe ze erop gaat reageren.

Ik ervaar de zwangerschap nu al anders, komt toch omdat de tweede is denk ik.
    Ik moet eerlijk zeggen dat het soms nog tot me is doorgedrongen hoor, dat er echt een tweede komt!
    sÓchtens word ik wakker en denk ik; Oja!! ik ben zwanger!

---

He meiden,

Hier nog geen klachten, maar die komen vaak pas na 6weken zeggen ze he.
    Ik ben benieuwd! Me duimen draaien overuren, om de klachten achterweg te laten houden. Haha!

Ik moet wel veel meer plassen, elke nacht moet ik er 1 a 2keer uit. Best lastig.
    Ik heb ook nog geregeld last van krampjes/steekjes.
    Jullie?

Prettig weekend!!!

15. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Manonn: Bij mijn vorige zwangerschap de eerste twee trimesters eigenlijk geen klachten gehad (zo weinig dat ik pas met 16 weken achter de zwangerschap kwam:)). Het derde trimester was daarentegen des te zwaarder. Rond de 28 weken was de koek op bij mij. Ik werkte toen nog fulltime in de zorg, dus hele dagen in de weer. Enige wat ik deed was slapen en werken. Kreeg toen ook veel last van harde buiken op het werk. Toen veel minder gaan werken, en met 32 weken helemaal gestopt.
    Leuk leeftijdsverschil heb jij ook met je dochter en haar broertje/zusje straks. Ik ben ook erg benieuwd hoe het zal zijn straks. Mijn zoontje is echt gek op andere kindjes, dus ik verwacht dat hij het super vindt straks.

16. Charllotte

Charllotte Actief lid

4 jan 2011
    112
    0
    0
    (bijna) juf!
    Haarlem
    Manon:
    Ben veel moe en af en toe een vlaag misselijkheid. En natuurlijk de welbekende stemmingswisselingen! Mijn vriend vindt me zo lief op dit moment ;) Verder alles wel oke. Zit wel in spanning maar dat gaat ook wel beter.

Ik zag het t-shirt liggen en dacht die moet ik hebben, erg leuk!

Waar hopen jullie op? Meisje of jongen?
    Mij maakt het eigenlijk niet zoveel uit... mijn vriend wil natuurlijk graag een zoon haha maargoed welke papa niet ;)

Fijn weekend!

X

17. manonn

manonn Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.659
    0
    0
    Sparkie:
    De zorg is ook pittig he, om in te werken indien je zwanger bent.
    Harde buiken hebben lijkt me geen pretje. Ik heb dat zelf nooit gehad. Het is wel een teken dat het teveel is hé, dus goed dat je vroeger bent gestopt. Gaat het niet, gaat het niet hé!

Ik werk zelf als pedagogische medewerkster op een kinderdagverblijf.
    Ik werk voornamelijk met baby's.
    In mijn vorige zwangerschap merkte ik wel dat ik daar last van ging krijgen, maar dat was pas tegen het einde.
    Ik werkte tot 37 uur in 4dagen. Ik ben rond de 28ste week naar 3,5 dag gegaan, dit scheelde wel.

Ik hoor het wel vaak hoor, dat als ze in het eerste deel van de zwangerschap nergens last van hebben, maar dan later in de zwangerschap. Beide is het natuurlijk rot!!!

Charllote:
    Waar ik op hoop? Ik vind het beide erg leuk!
    Ik vind twee zussen erg leuk, maar een jongentje .. Ja, dat lijkt me ook wel maakt. Kortom: Maak me niks uit, als het maar gezond is!
    Dat vind ik het aller belangrijkste!

Mmm, Je hebt last van stemmingswisselingen.
    Daar heb ik mezelf nog niet op betrapt, gelukkig ..
    Vorige zwangerschap heb ik er zo af en toe last van gehad.

---------------------------------

He meiden,

Vanmorgen mezelf erop betrapt dat ik wat misselijk werd..
    Damn, echt shit!!! Gelukkige zakte het vlug!
    Nu hopen dat het weg blijft!!!!! Vind dat zo onzettend rot!!!

Vorige zwangerschap moest ik (helaas) me vaste collega's al vroeg inlichten, (6weken!) Het was helaas elke dag raak.
    Kwam ik hoor; Goedemorgen, ohw .. ik .. moeettt gauww.. sorry.. zo terug!
    En dan moest ik weer overgeven! Jakkes!!!

Verder ben ik wel wat meer moe en heb last van een zwaar hoofd.
    Maargoed, hoefd niet met de zwangerschap te maken te hebben.
    Ik merk wel dat een tweede zwangerschap heel anders is zeg. Heel apart!

Dochtertje ligt lekker te slapen, dus even lekker tijd voor mams!
    Groetjes en een hele fijne dag!!

18. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    nou dames, net weer een testje gedaan en nog steeds een streep en ook duidelijker dan eergistermiddag :D
    morgen heb ik mijn nod dus wel nog een beetje spannend maar begin het eindelijk te geloven, ik ben zwanger hihi

maandag afspraak bij de huisarts.

19. Charllotte

Charllotte Actief lid

4 jan 2011
    112
    0
    0
    (bijna) juf!
    Haarlem
    Gefeliciteerd Escal! Super leuk! Geniet ervan!

XX

20. ikkin08

ikkin08 Bekend lid

17 okt 2009
    622
    0
    0
    Hoi Dames,

Ik kom me hier heel voorzichtig melden vandaag zit vandaag nog op 2 dagen voor nod. Maar gisteren avond (3dgn voor nod) licht positief getest met kv2v5 vanmorgen wederom licht evenals met de clearblue. Dus dat is 3x positief resultaat.

In Maart heb ik een Hsg gehad, dus deze maand hadden we statistische meer kans.

We hebben in november een vroege miskraam gehad, vind het dus wel eng...
    Heb wel klachtjes, misselijk opgeblazen gevoel en krampjes. Maar die kunnen ook op ongi wijzen natuurlijk...

Mocht het raak zijn en alle goed gaan ben ik 26 december uitgerekend. Dat is 3 dagen na de 3de verjaardag van onze dochter, we hebben dus een lekker timing :D

Deel Deze Pagina